Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Central:
1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
temikének.
Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
|
|
|
Kőszeg
Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
|
|
|
Szabadkígyós
ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
|
|
Őrhalom régi
beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból
Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
|
|
|
Óhaj-Hull
beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
|
|
Kunszentmárton-Érpart
VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
|
|
Dorog
Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
|
|
Barcs
tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
|
|
|
Páli-Vadosfa
Kiss Vámosi Zoltán, 2011.12.11 09:58.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GYSEV mától átvette a vonalon a személyszállítást.
A ma reggeli 39817-es személyvonat a 247 504-es"Berényi"motorkocsi volt.
|
|
Kerekegyháza
Magyarnaba, 2011.12.10 12:18.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület az 1911. július 8-i földrengésben kismértékben megsérült, a falakon kisebb repedések futottak végig. Kerekegyháza többi épülete jóval rosszabbul járt.
Réthly Antal: A Kecskeméti földrengés elemei; Földrajzi Közlemények; 1911. nov-dec p. 28.
|
|
Mőcsény
joci, 2011.12.09 19:47.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor, jól mondod, az alagút a vonal építésekor lett létrehozva, ez biztos! A régi nyomvonal tudtom szerint csak Mőcsénytől Cikóig volt más egy szakaszon.
|
|
Kétújfalu
kamlac, 2011.12.08 23:05.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyszínrajza.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
2Kuvik, 2011.12.08 11:10.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a felújításról és a tervekről:
http://pfla.hu/userfiles/indohaz%2030-31%20felcsut-nyomdai-1.pdf
Epedve várom, hogy Vértesacsa megszűnjön életveszélyesnek lenni...
|
|
Dorog
matteoA, 2011.12.07 17:59.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1998-as menetrendi segédkönyv tanúsága szerint a Mészkőhegyi rakodóhoz vezető vonal szolgálati helyei(?):Dorog,Bécsi út,Dorogi szénrakodó,Mészkőhegyi rakodó.
|
|
Pilisvörösvár
matteo, 2011.12.07 17:52.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1998-tól érvényes menetrendi segédkönyv szerint az állomásról nyílt egy vonatszámban kiszolgálandó iparvágány.A felsorolt szolgálati helyek(?) Pilisvörösvár,Solymári elágazás,Solymári bányatelep.
|
|
Kópháza
Gery, 2011.12.05 15:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/
|
|
Vámosgyörk
2Kuvik, 2011.12.04 16:36.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Balmazújvároson a rakodást is láttam, Vámosgyörkön csak a megrakott vagonokat.
|
|
Vámosgyörk
Greggg, 2011.12.04 16:31.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy picit pontosítanám hogy nem Vámosgyörkön rakják a cukorrépát hanem főleg Jászapátin ill jelenleg még Jászkíséren is.
|
|
Előszállás
András, 2011.12.04 13:11.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömteli hír a vonallal kapcsoltban,hogy Előszállás állomás váltóit megcsinálták,kiszedték a kiszögeléseket,illetve Barota fele vezető iparvágány-kiágazást rendbetették.Kivágták a vágányok közé,űrszelvénybe benőtt fákat,bokrokat,cserjéket,kicserélték a talpfákat majdnem végig,váltókat rendbe rakták.Ha minden jól alakul,tavasztól megindul az ottani bioetanol üzembe a szállítás.
|
|
Balatonszentgyörgy
fcs, 2011.12.03 13:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Uraim!
Köszönöm az információkat, az állomásneveket felvettem az oldalra. A "Keszthely külső pályaudvar" nevet mikor viselte, erről lehet tudni valamit?A keszthelyi szárnyvonal megnyitása után nevezték így az állomást vagy akkor adták neki a mai nevét?
|
|
Tenyőszállás
LALI egy volt ottlakó, 2011.12.03 13:03.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem igaz ,hogy nem volt forgalma . Kb 15 mai szemmel nézve népes család élt a környéken- Valamikor 73 táján még az elektromos áramot is kivezették TENYŐRŐL földkábelen. Megcsinálták a kétsávhoz a peront kandalláberes világítással.eletromos sorompóval, majd nemsoká bejelentették ,hogy tünés a tanyáról mert először csökkentik a megálló vonat számot majd meg is szüntetik a megállót.ezt ügyesebben még CSAU ATYA sem csinálta jobban.Később perszsze bontás.A tanyákat és a peront is .
|
|
Balatonszentgyörgy
VT22, 2011.12.02 13:25.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szabadbattyán lapján található Déli Vasút menetrendben Keszthely néven szerepel az állomás, tehát az biztosan létezett.
|
|
Balatonszentgyörgy
Kempelen, 2011.12.02 07:42.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretnék annyit segíteni, hogy idézem a település történetének egy fejezetét:
"1858-ban kezdték a vasútállomás építését, és 1861-ben fejezték be. A vasútállomás neve: „Keszthely külső pályaudvar” volt. 1886-1887-ben épült meg a vasúti szárnyvonal. 1893-ban a somogyszobi, 1895-ben pedig a zalavölgyi vasúti pálya épül meg, s ezzel vált Balatonszentgyörgy a századfordulóra vasúti csomóponttá."
Tehát a helyes régi elnevezés inkább: "Keszthely külső pályaudvar"
(forrás: www.balatonszentgyorgy.hu -> településtörténet)
|
|
Szabadbattyán
Kempelen, 2011.12.02 07:33.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom már átneveztétek, de a település történetének egy részében meg is említik a vasútállomást.
"A település a Bakony hegység lábától délre húzódó Sárrét vidékén terül el (térkép). A besenyők által lakott községneve oklevélben 1279-ben bukkan fel először Bathyan (Battyán) alakban. A szabad előtag azt jelentette,hogy nem falu, hanem mezőváros volt illetve, hogy az itt lakó jobbágyok szabadon költözhettek. Határában,a mai Szabadbattyán délkeleti részén állt egykor a Csíkvár erődítmény és vámhely. A települést századokonát országszerte inkább Csíkvárként ismerték, és 1875-ig ezen a néven vasútállomása volt. Ekkorkeresztelték át Szabadbattyánnak."
|
|
Barcs
kamlac, 2011.12.01 21:11.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Pezsman! A Barcs-i határforgalommal kapcsolatban megjegyezném hogy nem csak a cukorrépa jelentkezik mint tömegáru, hanem a pécsi hőerőmű részére szállított napi több kamion "biomassza" /tűzifa.Tehát a felvetés helyes és érdemes elgondolkodni a Barcs-Virovitica vasútvonal újjáélesztésén.
|
|
Balatonszentgyörgy
Central, 2011.12.01 18:26.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Keszthely
|
|