Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] ...   Utolsó Következő

Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 17:00.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Central:

1976-tol gyakran szolgáltam Kőszegen, de alakjelzők, főleg az Osztrák oldalon nem voltak.
Egy olyan képre én is kíváncsi lennék, amelyen láthatók lennének az alakjelzők.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
temikének.

Általad feltett képen szépen látszik hogy a negyedik vágányt már nagyon régen használták. A természet igyekszik "elrejteni".
Valamikor minden éjjel közlekedtek a tolatós vonatok és 23.50-től---03.20ig folyamatos tolatás történt. Nem egyszer fordult elő hogy a vonatra előfogati gépet tettek. Téglagyárnak vasúton jött és ment az áruja.
De már a múlté.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
JANBACHER Kőszegen
Most még "csak" Szombathely és Kőszeg között közlekedik, de talán egyszer el jön az az idő amikor Kőszeg nem fej állomás lesz.
 
Kőszeg    Sanya, 2011.12.15 16:30.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gysev által üzemeltetett JANBACHER motorvonat utas tere.
 
Szabadkígyós    ROCOman, 2011.12.14 20:54.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendváltástól már a település neve sincs feltüntetve a vonatkozó menetrendi mezőben. http://www.beol.hu/bekes/kozelet/megszunt-az-allomas-de-senki-nem-sir-erte-417463
 
Őrhalom régi    beyefendi, 2011.12.14 18:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrhalom- Felmentési igazolvány 1916-ból

Az Üzletvezetőség által kiállított "Felmentési igazolvány"-t azok kaptak, akik beosztásuknál fogva nélkülözhetetlenek voltak a MÁV részére.
Aki ilyen felmentést kapott, az tulajdonképpen az életre, a családdal való együtt-maradásra kapott jogot.
 
Óhaj-Hull    beyefendi, 2011.12.14 16:03.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiss István állomásvezetői kinevezése Óhaj-Hull állomásra, 1940-ből.
 
Alcsút-Felcsút    Magyarnaba, 2011.12.13 10:00.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
botivezer: gyönyörű lett. Csak a sín hiányozik előle. Talán egyszer még sínjáró eszköz is befuthat még az épület elé.
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2011.12.12 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég hallottam a megállóhely becenevét: Kunszentmárton Airport :)
 
Dorog    Garamvölgyi Ádám, 2011.12.12 00:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bécsi útnál egy védőváltó illetve egy tekerős sorompó van, az elképzelhető, hogy 98-ban még külön szolgálati helyként funkcionált.
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem egy kép felér ezer hozzászólással.Nagyon sokan csak a hozzászólásokat olvassák de nem látnak képet!Bárki aki teheti készítsen képet és rakja fel ide!Köszönöm.Barcson ahol elágazott a Somogyszob-Barcs vonal arról van valakinek képe?
 
Barcs    tibho133, 2011.12.11 13:20.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcs - Virovitica vasútvonal. Kámán László készítette
 
Páli-Vadosfa    Kiss Vámosi Zoltán, 2011.12.11 09:58.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GYSEV mától átvette a vonalon a személyszállítást.
A ma reggeli 39817-es személyvonat a 247 504-es"Berényi"motorkocsi volt.
 
Kerekegyháza    Magyarnaba, 2011.12.10 12:18.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület az 1911. július 8-i földrengésben kismértékben megsérült, a falakon kisebb repedések futottak végig. Kerekegyháza többi épülete jóval rosszabbul járt.

Réthly Antal: A Kecskeméti földrengés elemei; Földrajzi Közlemények; 1911. nov-dec p. 28.


 
Mőcsény    joci, 2011.12.09 19:47.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor, jól mondod, az alagút a vonal építésekor lett létrehozva, ez biztos! A régi nyomvonal tudtom szerint csak Mőcsénytől Cikóig volt más egy szakaszon.
 
Kétújfalu    kamlac, 2011.12.08 23:05.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás helyszínrajza.
 
Alcsút-Felcsút    2Kuvik, 2011.12.08 11:10.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk a felújításról és a tervekről:
http://pfla.hu/userfiles/indohaz%2030-31%20felcsut-nyomdai-1.pdf
Epedve várom, hogy Vértesacsa megszűnjön életveszélyesnek lenni...
 
Dorog    matteoA, 2011.12.07 17:59.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1998-as menetrendi segédkönyv tanúsága szerint a Mészkőhegyi rakodóhoz vezető vonal szolgálati helyei(?):Dorog,Bécsi út,Dorogi szénrakodó,Mészkőhegyi rakodó.
 
Pilisvörösvár    matteo, 2011.12.07 17:52.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1998-tól érvényes menetrendi segédkönyv szerint az állomásról nyílt egy vonatszámban kiszolgálandó iparvágány.A felsorolt szolgálati helyek(?) Pilisvörösvár,Solymári elágazás,Solymári bányatelep.
 
Kópháza    Gery, 2011.12.05 15:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/
 
Vámosgyörk    2Kuvik, 2011.12.04 16:36.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, Balmazújvároson a rakodást is láttam, Vámosgyörkön csak a megrakott vagonokat.
 
Vámosgyörk    Greggg, 2011.12.04 16:31.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak egy picit pontosítanám hogy nem Vámosgyörkön rakják a cukorrépát hanem főleg Jászapátin ill jelenleg még Jászkíséren is.
 
Előszállás    András, 2011.12.04 13:11.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örömteli hír a vonallal kapcsoltban,hogy Előszállás állomás váltóit megcsinálták,kiszedték a kiszögeléseket,illetve Barota fele vezető iparvágány-kiágazást rendbetették.Kivágták a vágányok közé,űrszelvénybe benőtt fákat,bokrokat,cserjéket,kicserélték a talpfákat majdnem végig,váltókat rendbe rakták.Ha minden jól alakul,tavasztól megindul az ottani bioetanol üzembe a szállítás.
 
Balatonszentgyörgy    fcs, 2011.12.03 13:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Uraim!
Köszönöm az információkat, az állomásneveket felvettem az oldalra. A "Keszthely külső pályaudvar" nevet mikor viselte, erről lehet tudni valamit?A keszthelyi szárnyvonal megnyitása után nevezték így az állomást vagy akkor adták neki a mai nevét?
 
Tenyőszállás    LALI egy volt ottlakó, 2011.12.03 13:03.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem igaz ,hogy nem volt forgalma . Kb 15 mai szemmel nézve népes család élt a környéken- Valamikor 73 táján még az elektromos áramot is kivezették TENYŐRŐL földkábelen. Megcsinálták a kétsávhoz a peront kandalláberes világítással.eletromos sorompóval, majd nemsoká bejelentették ,hogy tünés a tanyáról mert először csökkentik a megálló vonat számot majd meg is szüntetik a megállót.ezt ügyesebben még CSAU ATYA sem csinálta jobban.Később perszsze bontás.A tanyákat és a peront is .
 
Balatonszentgyörgy    VT22, 2011.12.02 13:25.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szabadbattyán lapján található Déli Vasút menetrendben Keszthely néven szerepel az állomás, tehát az biztosan létezett.
 
Balatonszentgyörgy    Kempelen, 2011.12.02 07:42.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék annyit segíteni, hogy idézem a település történetének egy fejezetét:

"1858-ban kezdték a vasútállomás építését, és 1861-ben fejezték be. A vasútállomás neve: „Keszthely külső pályaudvar” volt. 1886-1887-ben épült meg a vasúti szárnyvonal. 1893-ban a somogyszobi, 1895-ben pedig a zalavölgyi vasúti pálya épül meg, s ezzel vált Balatonszentgyörgy a századfordulóra vasúti csomóponttá."

Tehát a helyes régi elnevezés inkább: "Keszthely külső pályaudvar"

(forrás: www.balatonszentgyorgy.hu -> településtörténet)
 
Szabadbattyán    Kempelen, 2011.12.02 07:33.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom már átneveztétek, de a település történetének egy részében meg is említik a vasútállomást.

"A település a Bakony hegység lábától délre húzódó Sárrét vidékén terül el (térkép). A besenyők által lakott községneve oklevélben 1279-ben bukkan fel először Bathyan (Battyán) alakban. A szabad előtag azt jelentette,hogy nem falu, hanem mezőváros volt illetve, hogy az itt lakó jobbágyok szabadon költözhettek. Határában,a mai Szabadbattyán délkeleti részén állt egykor a Csíkvár erődítmény és vámhely. A települést századokonát országszerte inkább Csíkvárként ismerték, és 1875-ig ezen a néven vasútállomása volt. Ekkorkeresztelték át Szabadbattyánnak."
 
Barcs    kamlac, 2011.12.01 21:11.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Pezsman! A Barcs-i határforgalommal kapcsolatban megjegyezném hogy nem csak a cukorrépa jelentkezik mint tömegáru, hanem a pécsi hőerőmű részére szállított napi több kamion "biomassza" /tűzifa.Tehát a felvetés helyes és érdemes elgondolkodni a Barcs-Virovitica vasútvonal újjáélesztésén.
 
Balatonszentgyörgy    Central, 2011.12.01 18:26.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Keszthely
 
Előző Első    ... [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] ...   Utolsó Következő