Kópháza
Gery, 2011.12.05 15:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/
|
|
Vámosgyörk
2Kuvik, 2011.12.04 16:36.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Balmazújvároson a rakodást is láttam, Vámosgyörkön csak a megrakott vagonokat.
|
|
Vámosgyörk
Greggg, 2011.12.04 16:31.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy picit pontosítanám hogy nem Vámosgyörkön rakják a cukorrépát hanem főleg Jászapátin ill jelenleg még Jászkíséren is.
|
|
Előszállás
András, 2011.12.04 13:11.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömteli hír a vonallal kapcsoltban,hogy Előszállás állomás váltóit megcsinálták,kiszedték a kiszögeléseket,illetve Barota fele vezető iparvágány-kiágazást rendbetették.Kivágták a vágányok közé,űrszelvénybe benőtt fákat,bokrokat,cserjéket,kicserélték a talpfákat majdnem végig,váltókat rendbe rakták.Ha minden jól alakul,tavasztól megindul az ottani bioetanol üzembe a szállítás.
|
|
Balatonszentgyörgy
fcs, 2011.12.03 13:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Uraim!
Köszönöm az információkat, az állomásneveket felvettem az oldalra. A "Keszthely külső pályaudvar" nevet mikor viselte, erről lehet tudni valamit?A keszthelyi szárnyvonal megnyitása után nevezték így az állomást vagy akkor adták neki a mai nevét?
|
|
Tenyőszállás
LALI egy volt ottlakó, 2011.12.03 13:03.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem igaz ,hogy nem volt forgalma . Kb 15 mai szemmel nézve népes család élt a környéken- Valamikor 73 táján még az elektromos áramot is kivezették TENYŐRŐL földkábelen. Megcsinálták a kétsávhoz a peront kandalláberes világítással.eletromos sorompóval, majd nemsoká bejelentették ,hogy tünés a tanyáról mert először csökkentik a megálló vonat számot majd meg is szüntetik a megállót.ezt ügyesebben még CSAU ATYA sem csinálta jobban.Később perszsze bontás.A tanyákat és a peront is .
|
|
Balatonszentgyörgy
VT22, 2011.12.02 13:25.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szabadbattyán lapján található Déli Vasút menetrendben Keszthely néven szerepel az állomás, tehát az biztosan létezett.
|
|
Balatonszentgyörgy
Kempelen, 2011.12.02 07:42.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretnék annyit segíteni, hogy idézem a település történetének egy fejezetét:
"1858-ban kezdték a vasútállomás építését, és 1861-ben fejezték be. A vasútállomás neve: „Keszthely külső pályaudvar” volt. 1886-1887-ben épült meg a vasúti szárnyvonal. 1893-ban a somogyszobi, 1895-ben pedig a zalavölgyi vasúti pálya épül meg, s ezzel vált Balatonszentgyörgy a századfordulóra vasúti csomóponttá."
Tehát a helyes régi elnevezés inkább: "Keszthely külső pályaudvar"
(forrás: www.balatonszentgyorgy.hu -> településtörténet)
|
|
Szabadbattyán
Kempelen, 2011.12.02 07:33.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom már átneveztétek, de a település történetének egy részében meg is említik a vasútállomást.
"A település a Bakony hegység lábától délre húzódó Sárrét vidékén terül el (térkép). A besenyők által lakott községneve oklevélben 1279-ben bukkan fel először Bathyan (Battyán) alakban. A szabad előtag azt jelentette,hogy nem falu, hanem mezőváros volt illetve, hogy az itt lakó jobbágyok szabadon költözhettek. Határában,a mai Szabadbattyán délkeleti részén állt egykor a Csíkvár erődítmény és vámhely. A települést századokonát országszerte inkább Csíkvárként ismerték, és 1875-ig ezen a néven vasútállomása volt. Ekkorkeresztelték át Szabadbattyánnak."
|
|
Barcs
kamlac, 2011.12.01 21:11.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Pezsman! A Barcs-i határforgalommal kapcsolatban megjegyezném hogy nem csak a cukorrépa jelentkezik mint tömegáru, hanem a pécsi hőerőmű részére szállított napi több kamion "biomassza" /tűzifa.Tehát a felvetés helyes és érdemes elgondolkodni a Barcs-Virovitica vasútvonal újjáélesztésén.
|
|
Balatonszentgyörgy
Central, 2011.12.01 18:26.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Keszthely
|
|
Szabadbattyán
Central, 2011.12.01 18:23.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomások,és megállóhelyek neve Budától-Prágerhofig!Látható Csíkvár,Promontor,és érdemes lenne felvenni Budapest-Délihez korábbi névnek az Ofen nevet is!
|
|
|
Szabadbattyán
Lepesi ZL, 2011.12.01 17:06.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nem tudom betenni (mellékelni) írásomhoz, de az idén több kiadvány is megjelent a 150 éves Kanizsa - Buda vasútvonalról. Egyikükből idézek, amely kéziratban is megvan Nekem. Abban már az építkezés megkezdése előtt is pl. a talpfák, akkori megnevezés szerint: "A keresztaljakat – köznyelvi talpfákat, akkori elődeim vasúti küszöbök-nek titulálták (1845-ben a Pest – Vácz közötti pálya építéséhez keresztgerendely néven írták ki a közbeszerzést)." többek között a XI. osztály Székesfehérvár Csíkvár rakhelyére kell leszállítani, kitétellel jelent meg a beszerzési felhívás. Csíkvárra 2652 főküszöb és 1350 mellékküszöböt kellett szállítani.
1861 április elsejétől érvényes menetrend szerint az első vonat, amely Budáról jött "regg. 10.13-kor (a 8-as számú), a második vonat, amely Pragerhofból indult, délután 4.06 - kor volt Csíkváron (ja ez a 7-es számú volt).
Ehhez a vonalhoz még egy megjegyzés: a részjegytulajdonosok (részvényesek) 1968. december 31.-ig a magyar államtól bérleti díjat kaptak!
Bocs, hogy képet nem tudok betenni, esetleg írjátok meg hogyan sikerülne, mivel nem jpg, vagy egyéb képfájl, hanem .doc - ban vannak.
Lepesi ZL
|
|
Szabadbattyán
ROCOman, 2011.12.01 16:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel. Van esetleg egy régi menetrend vagy bármilyen más hivatalos forrás ami megerősíti, hogy az állomás neve korábban Csíkvár volt?
|
|
Szabadbattyán
Central, 2011.12.01 12:50.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Csikvár
|
|
Sárvár
jimmy49, 2011.12.01 10:01.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a felrakott képeket,tetszenek.Van e valamelyikőtöknek a régi lebontott két vasúti vas Rába hídról fényképetek??
|
|
Eger-Tihamér
tibcso, 2011.11.30 21:15.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves ROCOman!
Nagyon köszönöm a segítséget! Tényleg nem lennék meglepve, ha a képen látható épület még az eredeti lenne. (ezek szerint 1908-as) Persze, lehet, hogy némi átalakításon átesett azóta...( pl.cserép és csatorna csere)
Üdvöli, André Tibor
|
|
Bize
lalabá, 2011.11.30 14:05.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1893-ban épitették .Széchényi gróf adott területet a gyótai birtokából , így lett Gyóta psz.az állomás neve, annak ellenére, hogy Gyótától 3, míg Bizétől 1km.-re volt az állomás.1950-től lett Bize állomás.Csuha Lajos volt a bakter1928-tól, az utolsó bakter Kovács Pál volt 1974-1997-ig. A bakterház, és a szolgálati lakás épülete, 2 szoba, 1 konyha, 1 speijz,váróterem. A nagyobbik szobából nyilt a jegykiadó ablak.Forrás: /H. Rádics M.-Gál J./Fejezetek Bize városrész történetéből, és néprajzából. Fényképszerzés folyamatban.
|
|
Paks
fcs, 2011.11.30 09:57.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dániel!
A hozzászólásait áthelyeztem Ópaks oldalára, mert a régi állomásra vonatkozott.
|
|
Ópaks
fcs, 2011.11.30 09:51.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dániel (építész)!
Köszönjük a képeket, csak a derékig érő gazt nem látom rajuk.
Ott jártunkkor az épületet lakták, sőt a tulajdonos büszkén mutatta meg nekünk az épületet és arra is említést tett, hogy szeretné eredeti állapotára felújítani a régi felvételi épületet. A ház lakójával nem találkozott?
|
|
Eger-Tihamér
ROCOman, 2011.11.30 05:48.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Tibor!
A vonalat az Eger-Putnoki HÉV építette és 1908. IX. 12-én helyezték forgalomba.
|
|
Ópaks
epitesz, 2011.11.30 02:08.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épülethez tartozó wc házikó látható.
Az épület körül derékig érő gaz.
|
|
|
Ópaks
epitesz, 2011.11.30 02:05.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011-11-29
A képen a HÉV I. oszt. felvételi épület látható.
Persze szolgálat már nincs. Az épület körül derékig érő gaz.
Az utca felől valamiféle "aukciós ház" vergődik ...
|
|
|
Eger-Tihamér
tibcso, 2011.11.29 22:31.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Uraim!
Az iránt érdeklődöm, hogy az Eger-Tihamér vasútállomás épülete mikor épülhetett? Lehetséges, hogy a honlapon lévő képeken szereplő épület már 1919-ben is megvolt?
Üdvözlettel, André Tibor
|
|
Vác-Alsóváros
apcuk, 2011.11.29 22:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...két vonat is érkezett, a jobb oldali Budapest-Vácrátót-Vác felől, míg a bal Budapest-Göd-Vác irányából. Utoljára a Nyugatiban találkozhattak."
Nem inkább Rákospalota-Újpesten?
|
|
Rákosfalva
Spaceman, 2011.11.29 20:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomás fogadóépületének oldalában (a képen) még látszik a trafik... annak idején úgy 5 évesen még ott skubiztam a kirakatot... :)
|
|
Aquincum
NAR, 2011.11.28 21:04.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régebben a vasúti töltés másik oldalán volt a megálló, nagyjából ahova most a zebra vezet: http://g.co/maps/v8ub3
|
|
Békásmegyer
NAR, 2011.11.28 20:49.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a Békásmegyer-Pünkösdfürdő szerintem a régi HÉV-állomás lehetett. Az állomásépület még mindig meg van, itt lehet látni: http://g.co/maps/8tc8a
Régen volt egy Békásmegyer felső megállóhely is itt: http://g.co/maps/x7u44 Mindkettő a nyolcvanas évek elején szűnt meg, amikor a lakótelephez felépítették az új állomást.
|
|
Pécsvárad
Kempelen, 2011.11.28 08:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hétvégén voltam Pécsváradon. Feltöltöttem pár képet, de annyira nem változik semmi, azon kívül, hogy minden csak úgy tengődik (vegetál) hogy nem is kommenteltem külön a képeket.
|
|
Győr-Növényolajgyár
kerala, 2011.11.27 17:45.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győr állomáson a B1-es váltóval ágazik ki az olajgyári vontatóvágány, ami a Mákosdűlőnek nevezett kis rendezőbe vezet. Ide MÁV személyzet hozta ki a kocsikat. Ezek a mai napig megvannak, bár használva nincsenek. Ebből a rendezőből ment tovább a vágány a tulajdonképpeni Olajgyárba, amit a gyár a saját gépével szolgált ki. Sajnos már sem a gyár, sem a Mákosdűlőből idáig vezető vágány nincs meg.
|
|