Tápiószecső
ROCOman, 2011.11.20 12:33.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány további kép Tóth Csaba képtárában: http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/felujitasok/tszecfel
|
|
Körmend
Alacc, 2011.11.20 11:07.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás Szentgotthárd irányába a vonat végéből még 2011. augusztusában.
|
|
|
Nagylak
VT, 2011.11.20 00:14.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szeged-Arad összeköttetés eredetileg Mezőhegyes-Battonyán keresztül épült ki. A románok csak az 1950-es években építették ki a Ópécskától román Nagylakig tartó vonalat, de ez sosem ment át a határon magyar Nagylak felé. Tehát itt sohasem volt elágazás.
|
|
Ládi fatelep
Ládi Lajos, 2011.11.19 21:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén nyáron nem tudtam elmenni de jövőre megnézem ígérem.
|
|
Nagylak
Sanya, 2011.11.19 17:09.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképet nézegetve számomra úgy tűnik mintha egy elágazás lett volna Arad irányába.
Ki tud róla.
Amikor létezett az össze köttetés Szeged--Új Szeged között akkor Arad ezen irányon könnyen elérhető volt.
Ma is érdemes lenne vele foglalkozni.
|
|
Vilonya-Királyszentistván
Zsolt80, 2011.11.19 14:47.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veszprém27 - nek, bezárás előtt Hajmáskér - Lepsény között 50 km / óra volt a pályasebesség, emlékeim szerint lassú jel csak Sóly - Vilonya - Királyszentistván között szinte végig 30 km / óra volt, illetve Küngös - Csajág között volt egy útátjárónál 20 km / óra, másra nem emlékszek, a többi helyen - így az általad kérdezett helyen is 50 km / óra volt engedélyezve.
|
|
Vác
Dávid, 2011.11.19 13:05.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen az információt! Még Szeptember 16-án volt szerencsém a váci állomáson járni.
|
|
Hékéd
Magyarnaba, 2011.11.19 12:19.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy megállóhely születése:
Uj megállók a csongrádi vonalon.
November 20-ától kezdve Szentes és Csongrád között három helyen fog megállani a
vonat: Hékéd, Várfok és Tiszahídfő nevű megálló helyeknél, a megálló helyek föltételesek és úgy a le, mint a felszállani kívánó utasok részére rendelkezésre áll.
Szentesi Élet, 1907. november 20.
|
|
Ajka
Veszprém27, 2011.11.19 11:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csingeri vonalon rendszeres a teherforgalom,az úrkúti mangánércet a felsőcsingeri rakodóban dobják fel.
|
|
Papkeszi
Veszprém27, 2011.11.19 11:51.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túl gyorsan terjednek az információk :D.még csak kezdeményezték a vasút újranyitását,nem biztos hogy úgy is lesz.Minden erőt meg kell mozgatni hozzá.Arról meg aztán álmodni sem lehet ,hogy felújítják.Csak ahhoz hogy üzembe lehessen helyezni 350-400 talpfa cseréjére és több 100 síncsavar pótlására van szükség.Ezt a MÁV 100 millióra becsülte.Az is haladás lenne,ha a korábbi menetidőt el lehetne érni.Ebben a térségben párhuzamos közlekedés hiányában igen fontos is lehet a vasút.Ha egyszer elkészül a balatonfűzfői átkötés,az is sokat dobna a dolgon,hiszen a legrosszabb állapotú Sóly-Vilonya szakasz megújulna,Uniós pénzből.
|
|
Szentes
Magyarnaba, 2011.11.19 09:10.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás világítása.
Általános a panasz a helybeli vasút állomás világítása ellen, amelynek javítására ismételten felmerült az az óhaj, hogy az állomást villannyal világítsák. Az államvasutak igazgatósága is belátta a villanyvilágítás szükségességét és azzal kereste meg a várost, hogy a világítási költségeket hajlandó viselni, ha a város a berendezés költségeit fedezi. A polgármester e tárgyban csütörtök délelőtt 10 órára hívta egybe a vasútügyi bizottságot. A polgármesternek az a javaslata, hogy a villámvilágítás a vasúti tartaléktőkéből rendeztessék be.
Megjelent:
Szentesi Lap 1906. december 12.
|
|
Szabadka gyártelep
Train Station, 2011.11.18 21:06.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve szerbül: Subotica Fabrika.
|
|
Elzaszállás
Train Station, 2011.11.17 21:30.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen ágazott ki a Baja-Szond HÉV.A vonal Bácskertes,Apatin érintésével érte el Szond (akkori) MÁV állomást.Apatinon kiágazás volt a Duna-part felé.A vonalból már csak Apatin Gyártelepig (Apatin Fabrika) van meg a pálya.Menetrend is volt hozzá a század fordulókor.
|
|
Csajág
Train Station, 2011.11.17 19:17.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 27-es vonal eredeti vonalvezetése.
|
|
|
Ajka
Train Station, 2011.11.17 19:16.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az innen kiinduló iparvágányok egy régi térképen.A csingerin időnként el-el robog egy különvonat.
|
|
|
Antalszállás
keil janos, 2011.11.17 18:34.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jani bácsi elhunyt ő volt sz utolsó vasutas a vonalon aki a lakásban lakott és a vonatot kiszolgálta .Nyugodjék békében.
|
|
Almamellék alsó
keil janos, 2011.11.17 18:27.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sajnálom mert 1963 - 67 között ide jártam iskolába itt szálltunk le és fel a vonatra nagyon szép épület volt.
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:48.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szépen néz ki így ősszel a nyomvonal,Almamellék "nagy állomás" felé nézünk.
|
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:43.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik szemszögből...
|
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:39.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennyi maradt belőle...sajnos :-(
2011 11. 17.-i állapot
|
|
|
Papkeszi
Zsolt80, 2011.11.17 12:40.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lepsényi szolgálattevőnek honnan van az infója a vonal nyitásról? Örülnék, ha járnának erre személyvonatok, de nyitás előtt célszerű lenne egy komolyabb átépítés, legalább 80 km / órás pályasebességre, nyomvonal módosításokkal, majd ezek után normális menetrend kellene. Ami a menetrendet illeti, hát...sok helyen csak simán átmásolták a szart (5, 44, 30 a,45), aminek sok értelme nem volt...Ahol meg volt változás, az sem mindig jó irányú, viszont a 29. esen van egy jó húzás: 9728 Fehérvárról 19.48 helyett 20.21kor indul, ennek köszönhetően lett csatlakozás Komárom, Pécs/Baja-Sárbogárd, Budapest felől Fehérváron és Siófokról Szabadbattyánban.
|
|
Szabadisóstó
aesztergomi, 2011.11.17 11:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
T Railwayman!
Nagyon köszönöm tájékoztatóját a dél-balatoni pálya rekonstrukcióról.Az , hogy késik, igen rossz hír és az is rossz hír, hogy abba nem fér bele a kétsínes, kétperonos kisállomások központi peronossá való átalakítása.Nemrég találtam rá a vasutállomások
honlapjára.Nagyon jó kezdeményezés! Csak most kezdem kiismerni magam a délbalatoni kisállomások dzsungelében.Annyit bizton állíthatok, h.Szabadi Sóstó és Zamárdi-felső is kétperonos, két sines kis állomás, ahol szezonon kívül szinte semmi vonat nem áll meg. Emiatt Siófokra ill.Zamárdiba kell ill. kellene átszállni, ha lenne normális időben csatlakozás. Ha lenne helyi vasúttársaság, akkor 1db kis diesel, v. biogázzal működtett kis motorkocsi Balatonaliga és Zamárdi között ingázhatna megfelelően megtervezett időpontokban.Ez nem igényelne milliárdos beruházást.A motorvonat hazai gyártású lenne és a vezetőnek lenne 2db mobil telefonja( 1 tartalék, a motorkocsiba fűtés , WC nem kellene!) csak jóakarat, felelősségerzetel és szakértelemmel rendelkező motorkocsi vezető.Biztos vagyok benne, hogy mindezen követelmények (remélhetően a forgalmi követelményekkel sem lenne gond, mivel szezonon kívüli időben alig jár vonat)
Jó lenne már a fenn az ernyő nincsen kas szemléletmóddal leszámolni.A takarékos megoldás is lehet modern és annak is lehetne örülni.Ez a motorvonat koncepció siker esetén az egész országra a mellékvonalakon kis állomásokról utasok begyűjtésére kiválóan megfelelne.Kb 30%-os utasszám növekedés szezonon kívüli időben - országos szinten és egész évben sokat lendíthetne a MÁV gazdaságosabbá
tételében.Persze ez az utasszám növekedés nem egy-két hónap alatt, hanem évek alatt jelentkezne! A mellékvonalak feljavítását értelmes közmunkaként kellene a költségvetésbe betervezni, ne csak füvet kapirgáljanak meg faleveleket porszívózzanak közmunka gyanánt, hanem építsük vissza a hajdan virágzó vasutat!
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
Cshaweska, 2011.11.16 19:16.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi egerszegi kapcsolat a Délivasúttal.Egy tulajdonomban lévő (örökölt) vasutas térképen jelölve.(A kék "X"-el jelölt vonalat a közlekedési koncepció felszámoltatta.)
|
|
|
Szabadisóstó
Railwayman, 2011.11.16 13:46.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem valószínű, hogy a közeljövőben átépítenék a peronját, ugyanis engedélyes tervek vannak a Balatonaliga-Balatonszentgyörgy szakasz felépítménycseréjére, s ez se nyomvonal korrekcióval, se vágányátépítéssel nem számol. Igaz, úgy néz ki, mégsem fogják elkezdeni jövőre átépíteni a szakaszt, ugyanis nem engedik kiírni a kivitelezésre a közbeszerzési pályázatot, mert a megszorítások részeként ennek a projektnek a támogatását is felfüggesztette a kormány.
|
|
Szabadisóstó
siofok35, 2011.11.16 08:48.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha nem tudod, melyik vágányra jön a vonat, akkor érdemes az átjárónál várakozni. Balatonvilágos egyvágányos megállóhely, így nincs középperonja. Középperon 'Aligán van.
|
|
Szentmártonkáta
Magyarnaba, 2011.11.15 22:45.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megjelent egy kép arról, hogy miként néz majd ki az új kátai állomásépület. Igen zavarba ejtő, nem is tudok mit mondani
http://privatbankar.hu/ingatlan/atfogo-vasuti-ingatlan-rekonstrukciot-indit-a-mav-242094
|
|
Szabadisóstó
aesztergomi, 2011.11.15 12:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zamárdi felsőn gyakran szállok le a vonatról és gyakran szeretnék futás és laposkúszás nálkül felszállni is.Csak akkor képesek bemondani, hogy az 1-re vagy 2-re jön be
a vonat, amikor már csak 1-percnél rövidebb idő marad a helyes peron eléréséhez.
Azt szeretném megtudni, hogy ezen a Szabadi s. kétperonos állomáson mi a helyzet.
Még az is nehezíti a dolgot, hogy hibásan(tévesen) mondják be, hogy melyik sínre jön be a szerelvény.Ez az utóbbi két hónapban kb 3-szor fordult elő.Ilyenkor laposkúszással érhető el az álló mozdony előtt a vonat a krampácskövek és a drótháló között már kb félméteres rés van így érhető el az utolsó vonat , ami Zamárdi felsőn megáll.
Az érdekelne, hogy a Szabadisóstói állomáson van e ilyen probléma?
Már többször írtam mail -t eszrevetel@mav-start.hu nak, szerintük általában mindig az 1-es sinre jön a pesti vonat, de ez gyakorlatilag a késések miatt midig megváltozik, ill. teljesen kiszámíthatatlan.Csak a késés időpontját mondják be a sinszámot, h. melyikre jön be azt csak másodpercekkel a vonat beérkezése előtt.
Balatonvilágoson,ahol állítólag középperonos állomás van, ott a középperonról fel lehet szállni az 1-es vagy akár a 2-es re jövő szerelvényre is.Tehát a kétsines kétperonos kisállomásokat balesetmegelőzési indokok alapján ikerperonos állomásokra kéne sürgősen átalakítani.Ehhez kérném az Önök segítségét.Rengeteg a közlekedési baleset, vétkes az is, aki lát jobb megoldást és nem cselekszik annak megvalósítása érdekében.
Tt aesztergomi 2011 nov.15.
|
|
Érd
Cseke Zoltán, 2011.11.13 00:13.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy összefoglaló az örökbefogadás eddigi eredményeiről
http://www.nosztalgiautazasok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=967&Itemid=791
|
|
Kópháza
Central, 2011.11.12 19:11.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely az épület bontásának másnapján.
|
|
|
Kópháza
Central, 2011.11.12 19:09.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely az épület bontásának másnapján.
|
|
|