Kiskunfélegyházi út
ROCOman, 2011.10.20 04:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átadták a Mercedes gyár iparvágányát: http://www.delmagyar.hu/kepek/atadtak_a_mercedes_gyarhoz_csatlakozo_vasuti_vaganyt/2021926/2605781/
|
|
Sármellék
Gecsa, 2011.10.19 12:49.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peti jó az ötlet „javaslat”!
Működő vasutat Sármelléknek!!!
FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék
A térség közlekedési infrastruktúrájában idegenforgalmi szempontból az egyik, legfontosabb a sármelléki repülőtér , amely 1991 óta polgári repülőtérként működik,
A FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék és Zalavár között fekszik, közúton a 75-ös szolgálva a nyugat-dunántúli régió turizmusát, idegenforgalmát és gazdaságát.és 76-os másodrendű főutakon közelíthető meg. A legközelebbi 7-es elsőrendű főút 15-18 km-re halad el a repülőtér mellett. Egy beton és egy füves kifutópályával, gurulópályákkal, az alapfunkcióhoz tartozó létesítményekkel (forgalmi épület, irányítótorony), és iparvágánnyal rendelkezik. A FlyBalaton repülőtér nyilvános, kereskedelmi, nemzetközi repülőtér, majdnem 1000 gépet fogad és indít, mintegy 100.000 fős utasforgalommal. A repülőtér térségében zajló egészségturisztikai fejlesztések következtében a forgalom további gyors növekedése várható, ami a reptér folyamatos fejlesztését igényli. A Sármellék külterületén található repülőtér a Balaton nyugati végétől mintegy 10 kilométerre található. A legközelebbi vasútállomás Balatonszentgyörgyön (12 km) van.
Pedig ott van helyben a vasútállomás, csak kihasználatlanul még!?
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2011.10.19 12:31.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályaudvar felvételi épülete,és az egykori 2.számú posta romjai az 1944-es bombatámadás után.Forrás:http://www.szuper.info.hu/wp-content/uploads/2011/02/X-H%C3%A1bor%C3%BAs-k%C3%A9p-D%C3%A9li-pu.jpg
|
|
|
Sármellék
Peti, 2011.10.18 10:57.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balaton vasúti megközelíthetőségének javítása!!!
Sármellék – Nagyatád vasúti nyomvonalának fejlesztése, felújítása, mind személy, teherszállítás terén!!! (a vasúti vonalak több vasúti csomópontot és ipari parkot is érintenének). Lehetne egy hatékony állami vagy magánvasúttal működtetni, ami mindenki számára megfelelő lenne.
Javaslat!!!
Oda – Vissza:
Sármellék – Marcali – Nagyatád
Sármellék – Fonyód – Kaposvár – Nagyatád
Sármellék – Siófok – Kaposvár - Nagyatád
|
|
Sármellék
Peti, 2011.10.18 10:28.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balatont Zala megye szívével összekötő vasútvonalat a Zalavölgyi HÉV-társaság építette, és adta át a forgalomnak Türje és Zalaszentgrót között 1892. január 28-án, Zalaszentgróttól Balatonszentgyörgyig 1895. december 15-én. Az 1962-ben még évi 111 000 tonnányi árut szállító vonalon 1968/69-ben (a koncepció kiadásának évében) komoly nyomvonalkorrekciót hajtottak végre, Türje helyett az új Zalabér-Batyk állomást jelölték ki végpontnak, a fővonalba ott kötötték be a vicinálist. Néhány évre rá az árufuvarozás drasztikus közútra terelése következtében funkcióját vesztett mellékvonalat (1974. május 25-én, menetrendváltáskor) megszüntették. A sors iróniája, hogy a Zalaszentgrótig tartó első szakasz élt még tovább: itt 2007. március 4-én ment el az utolsó vonat. A Balatonszentgyörgy–Sármellék vonalszakaszt rendszerváltásig a szovjet hadsereg használta, utána a létesülő balatoni repülőtér kiszolgálására jó néhányszor újra akarták szervezni a személyforgalmat, de a megvalósulása még mindig várat magára!!!
|
|
Fényeslitke
Zoli, 2011.10.16 18:46.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi kép az állomásról, rajta az átadás időpontjával.
http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/fenykep/fenyeslitke_szabolcs_m_vasutallomas_mti_foto_1487193002.html
|
|
Miskolc-Gömöri
Kiss László, 2011.10.15 15:50.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt praktizáltam: 1955.
|
|
Miskolc-Rendező pu.
Kiss László, 2011.10.15 15:46.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt voltam állomásirányító majd térfőnök /1962-1964 /.
|
|
Szentetornya
VT22, 2011.10.15 00:53.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen látható egykori állomási őrházat 2007 decemberében bontották el.
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.10.14 21:10.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...még csak annyit. Igen valóban sínszeg97 kartács is említette, de mivel csak és kizárólag szovjet katonai meneteknek volt fenntartva, ezért még a magyar katonai térkép is csak annyit mutat, hogy ott a kiágazás, de sem megállót, sem megálló-rakodóhelyet nem jelez.
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.10.14 21:02.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gergely! (Kuvik)
Véletlenül sem kívánom, hogy elnézést kérj! Bár nem néztem és nézegetem a ki- és elágazásokat, de véleményem szerint ahol soha nem volt a magyar utasforgalom számára jelentős vagy egyáltalán említésre méltó megálló, megálló-rakodóhely vagy állomás azt nem érdemes felvenni. Persze arról mehet a vita, hogy elméletben mi legyen a neve ennek a kiágazásnak, de a helyiek is Szűzvárnak hívták, sőt volt egy osztálytársam is aki ott lakott, az osztálynaplóban is Szűzvár-bányatelep vagy hasonló volt bejegyezve. Persze nem az említett őrháznál lakott, hanem az egykori bányatelepnél. A pátkai pedig számomra csak és kizárólag azért furcsa vagy más néven idegen, mert Pátka ha közelben is, de mégis távol van ettől a ponttól...
Az viszont kétségtelen, hogy vagy itt a pátkai vagy a lovasberényi oldalon tudjuk megvitatni ezt a témát.
Emlékszem annak idején M62-es szergejjel mentünk be az oroszokhoz és le kellett buknom a szergej vezérállásába hogy az orosz kiskatona ne vegyen észre ha felnéz.
Persze ez a pálya 1987-es felújítása után volt. Addig "dácsiák" jártak kiszolgáló menetként, leginkább az M43 1008-as, a fehérre festett mellső fényszórókeretével.
Melléklet: a felbontás napján készült kép.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.10.14 19:57.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Kempelen!
Elnézést, már elküldtem a hozzászólást, amikor észrevettem, hogy az "általam" szóból elvitte a cica az m betűt. De maga a név nem az én ötletem, sinszeg97 2010. februárjában írta ezt az elnevezést, ami nekem gyüttment lévén megtetszett, kifejezőnek találtam.
Nem tudom, hogy Érd-elágazásnál volt-e valaha utasforgalom. ha igen, nem szóltam. Ha nem volt, akkor, mint a vonal egyik érdekes, jellegzetes pontjaként ez az őrház is felkerülhet(ne).
|
|
Mezőtúr
Beni104, 2011.10.14 19:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen az információt!
|
|
Porpác
Balazs177, 2011.10.14 14:42.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúthálózati térképet nézve feltűnt,hogy annak idején,miért a Magyar Nyugati Vasút Porpác állomásnál ágaztatta ki vonalát a Szombathely-pozsonyi HÉV?A Déli Vasút Acsád állomásánál való kiágazás egy sokkal természetesebb,és rövidebb irány lett volna!Valaki tudja a választ?
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.10.13 19:53.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Engedd meg, hogy egy régi 1951-es katonai térképrészlettel hozzájáruljak a témához. (amint engedélyezik az adminok fent lesz a feltöltött képek között) Mivel a térkép katonai, ezért látható rajta az elágazás. Sem megálló, sem megálló-rakodóhely, sem állomás nincs a kiágazásnál. Éppen ezért értek egyet azzal, hogy ne legyen külön jelölve, mert nem volt ott semmi ami a magyar lakosság szemszögéből bármilyen hasznos lehetett volna. Ami viszont tény, hogy ha akarunk róla beszélni kénytelenek vagyunk Pátka vagy Lovasberény oldalán véleményt cserélni erről, mert bár Pátkához vitathatatlanul közelebb van, ellenben soha nem tartozott oda.
A szűzvári elnevezést pedig a térképen is látható hegyről kapta, illetve volt ott még egy bánya a közelben pár lakóházzal.
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.10.13 19:36.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Kuvik,
Ki az az "általa" nevezett pátkai elágazás? Te nevezted el? Mert a hely neve Szűzvár, ha már pontosak akarunk lenni. minden lovasberényi és pátkai így hívja már évtizedek óta.
Ami 1,5 km-re van az állomástól, az miért nem a közelében van?
Ki írta hogy bármi is kiágazik az állomásból?
Ha pedig már előkerült a szó, azért nincs külön jelölve, mert soha nem volt hivatalosan megálló vagy állomás.
Azt a rakodóféleséget a szovjetek miatt biztosították és mint tudjuk abban az időben az ilyen helyek zártak voltak a nyilvánosságtól...
Amúgy értem én a jóindulatodat, csak még mindig nem esik le az 'általa'.
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.10.12 17:37.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem teljesen pontos: nem a pátkai állomás közelében ágazik ki a most felszedett vágány, hanem az általa "pátkai elágazásnak" nevezett, a 811-es út melletti őrháznál. A tényleges állomás az elágazástól 1,5 km-re lehet ny-i irányban. Az állomástól nem ágazik ki mellékvonal.
|
|
Öregcsertő
szabrobi, 2011.10.12 15:39.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson is voltam ma. A pályaudvart kipucolták és a vágányokat 48-kg.-os bontott sínekre cserélték, betonaljakon. Ott jártamkor egy darus szerelvény és néhány teherkocsi volt az állomáson.
|
|
Kalocsa
szabrobi, 2011.10.12 15:33.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma voltam Kalocsán. A vasútvonal átépítése 48 kg.-os vágányokkal gőzerővel folyik. Hamarosan megindulhat rajta a forgalom, jöhetnek a Szergejek.
|
|
Nagysurány
ROCOman, 2011.10.12 12:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretném az oldal látogatóinak segítségét kérni. Kérem, aki teheti vagy rendelkezik anyaggal segítse egy egykori kisvasút újjáéledését. Részletek itt: http://torzsasztal.hu/Article/viewArticle?a=113225845&t=9011033
|
|
Dombóvár
kadajo, 2011.10.11 23:55.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szinkron Bz ritka. Ha két kocsi kell, akkor inkább mellékkocsival oldják meg az esetleges többletkapacitást.
|
|
Szeghalom
Adani, 2011.10.11 20:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mindkét vonal megy közelebb is a városhoz, a 127-es ágnál tényleg ott lehetne a hídnál, de a másik ágnál is lehetne pár km-el közelebb.
|
|
Szeghalom
Endre, 2011.10.11 17:04.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felvetődött már jópárszor, hogy a Berettyó-híd környékén létesüljön egy megálló, konkrét beadványok - tervek is születtek, annak idején a MÁV-nál nem igazán volt fogadókészség, most meg már nem túl sok mindenkit érdekel...
|
|
Mezőtúr
Endre, 2011.10.11 16:58.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Beni!
Az ETCS nincs még telepítve, jelenleg is a 75 Hz-es EVM rendszer üzemel.
|
|
Szeghalom
Adani, 2011.10.11 14:49.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénteken ide kellene jönnöm és ahogy nézem nagoyn mondhatni k. messze van a városközponttól a vasútállomás. Viszont a vágányok ott mennek el a város szélén jóval közelebb a belvároshoz. Eszébe se jutott még senkinek ,h ide lehetne tenni egy megállóhelyet? Szarvasnál is ugyanez, jó 1 km hosszon megy házak mellett a vonal, ott isl ehetne egym egállóhelyet létesíteni.
|
|
Porva-Csesznek
sasom48, 2011.10.10 17:57.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonatra várnak az állomáson 1957
|
|
|
Pincehely
Cshaweska, 2011.10.10 12:19.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az IC-k forgalmi okok miatt állnak meg Pincehelyen.De mivel a pest felől jövő IC-k mindig késnek,a keresztek Sárbogárdon történnek.Így gyakorlatilag Tamási "miatt" állnak itt meg az IC-k.(Kivéve:Somogy-Tubes)
|
|
Soponyai őrház
kopaszhaj, 2011.10.10 07:12.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontóvonat a 14-es szelvénynél 2010 nyarán.
|
|
|
Mezőtúr
Beni104, 2011.10.10 00:07.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Nem tudja nekem valaki megmondani esetleg, hogy az álomáson telepítették e már az ETCS vonatbefolyásoló berendezést? Mert tudomásom szerint már kellett volna...
|
|
Kastély (Nagycenk)
attesz, 2011.10.09 20:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kastély állomás kijáratánál a jobb oldalon a régi lóvasúti,(később)hajtány pálya található.Ennek a hajtánypályának a végén volt Epreskert feltételes megállóhely(valahol a hársfasort követő ív után)Régebben minden hétvégén lehetett itt hajtányozni most már csak alkalmakkor(május 1.,kisvasúti nap)
|
|