Vámospércs
JasonX, 2011.09.27 05:43.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1993-tól rendszeresen utaztam Debrecenbe. Írnék a vonatokról, melyek akkor közlekedtek.
Debrecenből 5 óra után indult az első vonat Nyírábrányba, ezek MdMotok voltak. 6:30 körül érkeztek vissza Debrecenbe. A 7:15-ös vonatot egy Csörgő húzta, ennek összeállítása két másodosztályú kocsi, melyek Érmihályfalváig mentek, két ugyanilyen kocsi, egy elsőosztályú kocsi, egy félkocsi, vagy kerékpártárolós vagy vezérlőkocsi. Ez a szerelvény 8:30-kor érkezett vissza Nyírábrányból, a két nemzetközi kocsi nélkül (ezeket egy román dízelmozdony vitte át a határon). 11 után indult Debrecenből a következő szerelvény, 2+1+1 felállásban. Ez kiment Nyírábránya, és erre rákapcsolták az Érmihályfalváról visszaérkezett két kocsit. A 14:40 és 16:40 járat a két fentihez hasonló volt. 19:30 körül indult egy újabb szerelvény, ez már Md volt és ez 21 után tért vissza Debrecenbe. Az utolsó szerelvény egy Csörgő volt egy másodosztályú kocsival, ez kint maradt Nyírábrányban, és másnap 4 óra után indult Debrecenbe, rendszerint egy román gyorsvonattal együtt. Az előbb említett utolsó vonat 22:40-kor indult Debrecenből, szombaton nem közlekedett. Ilyenkor csak egy Csörgő ment ki üresben, és másnap reggel csak a román vonatot hozta vissza.
Román vonat:
Az érmihályfalvai vonat később már csak egy kocsi volt, és 2000 után, amikor a vonalon is elterjedtek a Bz-k, akkor csak egy Bz mozdony képviselte a határforgalmat. Voltak/vannak román gyorsvonatok is, ezek több helyre közlekedtek, Nagybánya, Zsibó, Szatmárnémeti. A nyolcvanas, kilencvenes években gyakori volt, hogy CFR fülkés kocsik közlekedtek, ezeket szerencsére felváltották a MÁV kocsik.
Bz-mánia:
A fenti leírásból látható, hogy nem jártak ilyenek a vonalon sokáig. Először 1995 nyarán az esti szerelvényként találkoztam vele. Tervbe volt véve, hogy az esti Piroskák helyett ezek fognak járni. '95 őszén aztán nem bírta a Bz a gyűrődést, megadta magát. Mi legyen helyette? 14:40-kor indult egy nyolckocsis!!! szerelvény Füzeabonyba. Amikor visszatért Debrecenbe, akkor a közepén szétkapcsolták, az első négy kocsit kitakarították, és ez lett a 19:30-as vonat.
2000 után kezdtek egyre inkább elterjedni a Bz-k a vonalon, de nem igazán lettek népszerűek. Főleg úgy, hogy reggel egy mozdony és két utánfutó volt az egész. Ez Nyírábrányban nagyjából megtelt, Vámospércsen már telt ház volt, és még ott volt Haláp, Nagycsere, Kondoros. Nem csoda, ha jópáran később áttértek inkább a buszközlekedésre (ekkortájt indult a 37-es helyijárat Halápig). Később már volt annyi eszük, hogy bővítették a kocsik számát. Pár éve ütemes menetrend van, és a csak Vámospércsig közlekedő vonatokkal együtt már elfogadható a helyzet.
Vámospércsi vonat:
Először 1994 tavaszán indult egy, csak Vámospércs-Debrecen között közlekedő személyvonat. Amikor a nyírábrányi személy beérkezett Db-be, akkor indult. 7-kor indult vissza. A kihasználtsága alacsony volt, és ha az előző vonat késett, akkor ez is. Egy Md szerelvény közlekedett. A tanév végéig közlekedett, aztán megszűnt.
1994 őszén újra megpróbálták. Ekkor már hamarabb indult, és a szemből jövő ábrányi vonatot Nagycserén várta be. Az ábrányi vonat Csörgő volt ekkor a pércsi Md. Ez is csak pár hónapig közlekdett, az utolsó időkben a két vonat fajtáját felcserélték.
Pár éve az ütemes menetrenddel ismét elindultak, napjában többször, de ezekről már nem tudok nyilatkozni.
|
|
Vámospércs
JasonX, 2011.09.27 05:04.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt hetekben terveztem, hogy írok az állomásról, mivel 19 évig az állomás közelében laktam, de úgy látom, Sós János megelőzött.
Annyit hozzátennék, hogy a vámospércsi és a nyírábrányi állomás a nyolcvanas években eléggé leharcolt állapotban voltak (főleg az utóbbi). A kilencvenes évek elején mindkettőt felújították, a pércsi akkor kapta a jelenlegi formáját az ábrányi viszont szebb lett.
|
|
Brennbergbánya
ROCOman, 2011.09.26 18:14.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hozzászólás egy olvasónktól:
"Az édesapámtól én úgy tudom hogy ez mérlergház volt.Sőt még gyerekkoromban lehetett látni a mérleg padlozatát.
Tisztelettel: brennbergi lakos"
|
|
Alcsút-Felcsút
botivezer, 2011.09.26 16:48.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És így néz ki most, szeptember 26-án :-)Isten áldja, meg mindazokat, akik felújították!
|
|
|
Pátka
Kempelen, 2011.09.26 15:51.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pátkai állomás közelében fekvő, az egykori szovjet laktanyához vezető kiágazást felszedték teljes hosszában. Azaz éppen a napokban fejezik be teljesen a felszedését.
|
|
Gyulai városerdő
Adani, 2011.09.26 12:28.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A deszkákat úgymond megélhetési bűnözők (melyik bűn nem az?) lopják el.
|
|
Barcs
pezsman, 2011.09.26 12:27.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nincs konkrét terv a vonal újjáépítésére. Bár néha-néha felmerül ez a téma, semmi kézzel fogható jele nincs annak, hogy ez a közeljövőben megvalósul. Talán a horvátok jobban akarják ezt, nem tudom. Mindenesetre Horvátország hamarosan EU-tag lesz, ami esélyt adhat arra, hogy a két ország közti közlekedési problémákat megoldják. A csaknem 350 km-es határszakaszon szinte alig van bármi: 3 vasúti határátmenet bonyolít kishatárforgalmi közlekedést, valamint van napi 1 pár Barcs-Virovitica busz, de ez a jelenlegi formájában használhatatlan. Igény egyébként lehetne a vonalra, ugyanis tömegével járnak a horvátok a barcsi gyógyfürdőbe, s egyre többen vásárolnak is, utóbbi visszafelé is érvényes. Arról nem beszélve, hogy ez a vonal oda-vissza bekapcsolná a lakosságot a másik ország közösségi közlekedési hálózatába. Persze ebből sem lesz semmi.
|
|
Somogymeggyes
Kispala, 2011.09.25 18:40.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos a mondottak alapján kiraktam: Mivel az első vágány nem vonatfogadásra kijelölt vágány, ezért oda vonatot közvetlenül be- és kijáratni nem szabad. És gondolom a berendezés sem teszi lehetővé a vágányút lezársát az elsőre. Ilyen rakodhelyen a tehervonat is a másodikra érkezik, és a kocsikat tolatási mozgással állítják át az elsőre.
|
|
Apátfalva
ROCOman, 2011.09.25 16:08.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az Apátfalva - Magyarcsanád szakaszt már 1932-ben lezárták, átépítés miatt már a volt kiágazás helye sem azonosítható Apátfalván. Magyarcsanádon viszont megvan még a volt felvételi épület, illetve onnan a Maros gátig jól járható, látványos a töltés." Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112959220&t=9005494
"Itt volt a kiágazás, a vízmű melletti földút helyén volt a nyomvonal. Az országút felől az állomás felé nem látszik hol volt a vasút, de levegőből igen." Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112978109&t=9005494 és a térkép: http://wikimapia.org/#lat=46.1743738&lon=20.5894732&z=18&l=21&m=b
|
|
Barcs
tibho133, 2011.09.25 13:30.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikorra várható a Barcs - Virovitica vasútvonalnak a megépítése?Valaki már járt a bezárt szakaszon és készített képet mert itt nem találok egyet sem!!:(
|
|
Brennbergbánya
Central, 2011.09.25 12:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még az 1980-as években hallottam róla helyi lakosoktól,mikor a nem itt lakókat csak szigorú ellenőrzés után engedték be Brennbergbánya területére.Ebben az időben ez a kis épület még elég rozoga állapotban volt,és a hajdani vasútból még sokkal több minden látható volt mint manapság.A vasútvonalat egyébként 1952-ben a bánya bezárása után kezdték el felszedni.
|
|
Veszprém
Pety, 2011.09.25 09:14.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én azt hallottam, hogy állítólag a 20-as vonal felújítása miatt már a közeljövőben felújítják az állomás épületét, P+R (nem tudom mi az) parkolót építenek ki, +6 busz indító platform lesz még az állomásnál és rendbe teszik a közvilágítást. Csak nehogy ott lófráljanak a hajléktalanok...
|
|
Andocs
András, 2011.09.25 00:16.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a 70-es években a következőképpen nézett ki,emlékeim szerint.Fő épület:fűtött váróterem,jegypénztár,forgalmi iroda.Teher vágány,rakodó rampa,tároló épület.Férfi,női mellékhelyiségek.Fehérre mázolt betonkerítés,gyöngykavicsos peron és közlekedő utak.Virág ágyások,cserjék,szóval olyan amilyennek egy állomásnak lennie kell.Közel 40 év után csak egy bunker maradt a helyén,ez lenne a fejlődés!?
|
|
Brennbergbánya
Gery, 2011.09.24 21:33.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Kebelei György (Central)!
A képen látható épület valóban egy megmaradt őrház lehet? Mert én is néztem azt az épületet, de nem voltam benne biztos, hogy vasúti vonatkozása lehet. Ha van esetleg erről valami forrásod, örülnék neki ha megosztanád velünk.
Előre is köszönöm a válaszodat!
|
|
Kőszeg
Ati, 2011.09.24 11:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme egy kép a vonatról. :)
|
|
|
Kőszeg
Ati, 2011.09.24 11:38.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonal üzemeltetését 2011. decemberétől a GYSEV veszi át.2011. szeptember 20-án közlekedett először ezen a pályán GYSEV jelzéssel az ÖBB 5047 sorozat motorvonata.(azóta is ez közlekedik) :)
|
|
Kerekegyháza
Gábor, 2011.09.24 10:50.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki, hogy melyik utcában van az állomás?
|
|
Nádasd
Railwayman, 2011.09.23 15:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kíváncsi lennék a forrásra, mert nem sok jel mutat erre. Egyrészt nincs benne a vonal a jövő évi menetrendi tervben, másrészt arról lehetett hallani az átvétel bejelentésekor, hogy ha lesz is, Zalalövő-Körmend közvetlen vonat lesz, nem fog megállni sehol.
|
|
Nádasd
ROCOman, 2011.09.23 09:58.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a hír már többször is felröppent. Hitelt érdemlő forrás?
|
|
Nádasd
Kenézy György, 2011.09.23 08:00.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.12.11 -töl Gysev átveszi ezt a vasútvonalat újra indul személyforgalom .
|
|
Füzesbokor
szvdom, 2011.09.22 23:03.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagy hársfát (a megálló egyetlen nagy fáját) kivágták.
|
|
Bag
Bozó Zoltán, 2011.09.20 14:05.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közeli Máriabesnyőhöz hasonlóan itt sem eredeti már a nyomvonal.Ez jól látszik az autópálya felett lévő felüljáróról nézve
|
|
Máriabesnyői kolostor
Bozó Zoltán, 2011.09.20 14:01.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a 1930-as évekbeli nyomvonalkorrekció miatt szűnt meg
|
|
Máriabesnyő
Bozó Zoltán, 2011.09.20 13:58.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány évvel ezelőtt még állt a régi állomás
|
|
Tarnaszentmária
Bozó Zoltán, 2011.09.20 13:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt katonai üzemanyagraktár iparvágányait(a kerítésen kívüli részeket) felszedték mindkét irányban,az útátjárók kivételével.
|
|
Recsk-Parádfürdő
Bozó Zoltán, 2011.09.20 13:22.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Recsk-Kőtörőn sokáig ottfelejtett A26-os tolatómozdonyt nemsokkal ezelőtt elvitték már
|
|
Baja-Dunafürdő
Train Station, 2011.09.19 21:52.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép lett,de valakinek hiányoztak az ezüst festék csíkok...
Baja-Dunafürdő;2011.09.18.
|
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2011.09.19 21:42.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megkezdődött a répakampány.Bácsalmáson kezdetnek 10 kocsi várakozott tegnap (2011.09.18-án),estére a felét már meg is púpozták.
|
|
|
Barcs
pezsman, 2011.09.19 10:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom, hová tűnt az előző hozzászólásom, de egyet értek az előttem szólóval. A vonal utasforgalmának jelentős részét a Pécs-Szigetvár szakasz utasai adják, Szigetvár és Barcs között kevesebben utaznak. Ha a menetrend értelmesebb lenne, akkor a 4 egységből álló Bz szerelvény nem is lenne elég. Így is van egyébként olyan helyzet, hogy nincs ülőhely, pedig a menetrend kínálata katasztrofális.A Barcs-Gyékényes szakasz ebben a formában pedig semmire és senkinek sem jó, csak van. Bár szerencsére ez jövőre egy kicsit jobb lesz.
|
|
Almás
Train Station, 2011.09.19 10:05.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás felől érkezve.
|
|
|