Petőfiszállás
JasonX, 2011.09.27 07:00.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Az állomás a másik oldalról nézve.
|
|
|
Szeged-Rókus
JasonX, 2011.09.27 06:55.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Az utca felől nézve.
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Más-képp
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:51.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:50.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27. Uzsgyi
|
|
|
Szeged
JasonX, 2011.09.27 06:49.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Cegléd
JasonX, 2011.09.27 06:46.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.27.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:44.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Kassa
JasonX, 2011.09.27 06:42.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25. 7-es vágány.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:39.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25. A pályaudvar ünnepi kivilágításban.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
JasonX, 2011.09.27 06:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.12.25.
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, Kassa felől érkező vonat
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:29.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24. Ticsacsernyő felé
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a megállóval szemben, a háttérben valahol egy rakat vágány.
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a megálló oldalról, a lentinél jobb képminőség, egy betört ablak + 1 szőke csaj :-)
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 06:23.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, a már lentebb látható megálló, három évvel később, egy-két megrepedt ablakkal többel, sokkal több megapixellel többel :-)
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:17.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:17.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:16.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
JasonX, 2011.09.27 06:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24, az állomás mellett lévő egykori határellenörzőpont
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:08.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:07.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Sátoraljaújhely
JasonX, 2011.09.27 06:06.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.24
|
|
|
Szolnok
JasonX, 2011.09.27 06:02.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti átjáró a Zagyva felett (2008.11.16).
|
|
|
Szolnok
JasonX, 2011.09.27 06:01.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.11.16
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 05:55.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló szemből, a vágányok felöl fotózva, 2006.01.31, szintén mobilos kép
|
|
|
Bély
JasonX, 2011.09.27 05:53.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biel city oldalról 2006.01.31 (mobilkép)
|
|
|
Vámospércs
JasonX, 2011.09.27 05:43.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1993-tól rendszeresen utaztam Debrecenbe. Írnék a vonatokról, melyek akkor közlekedtek.
Debrecenből 5 óra után indult az első vonat Nyírábrányba, ezek MdMotok voltak. 6:30 körül érkeztek vissza Debrecenbe. A 7:15-ös vonatot egy Csörgő húzta, ennek összeállítása két másodosztályú kocsi, melyek Érmihályfalváig mentek, két ugyanilyen kocsi, egy elsőosztályú kocsi, egy félkocsi, vagy kerékpártárolós vagy vezérlőkocsi. Ez a szerelvény 8:30-kor érkezett vissza Nyírábrányból, a két nemzetközi kocsi nélkül (ezeket egy román dízelmozdony vitte át a határon). 11 után indult Debrecenből a következő szerelvény, 2+1+1 felállásban. Ez kiment Nyírábránya, és erre rákapcsolták az Érmihályfalváról visszaérkezett két kocsit. A 14:40 és 16:40 járat a két fentihez hasonló volt. 19:30 körül indult egy újabb szerelvény, ez már Md volt és ez 21 után tért vissza Debrecenbe. Az utolsó szerelvény egy Csörgő volt egy másodosztályú kocsival, ez kint maradt Nyírábrányban, és másnap 4 óra után indult Debrecenbe, rendszerint egy román gyorsvonattal együtt. Az előbb említett utolsó vonat 22:40-kor indult Debrecenből, szombaton nem közlekedett. Ilyenkor csak egy Csörgő ment ki üresben, és másnap reggel csak a román vonatot hozta vissza.
Román vonat:
Az érmihályfalvai vonat később már csak egy kocsi volt, és 2000 után, amikor a vonalon is elterjedtek a Bz-k, akkor csak egy Bz mozdony képviselte a határforgalmat. Voltak/vannak román gyorsvonatok is, ezek több helyre közlekedtek, Nagybánya, Zsibó, Szatmárnémeti. A nyolcvanas, kilencvenes években gyakori volt, hogy CFR fülkés kocsik közlekedtek, ezeket szerencsére felváltották a MÁV kocsik.
Bz-mánia:
A fenti leírásból látható, hogy nem jártak ilyenek a vonalon sokáig. Először 1995 nyarán az esti szerelvényként találkoztam vele. Tervbe volt véve, hogy az esti Piroskák helyett ezek fognak járni. '95 őszén aztán nem bírta a Bz a gyűrődést, megadta magát. Mi legyen helyette? 14:40-kor indult egy nyolckocsis!!! szerelvény Füzeabonyba. Amikor visszatért Debrecenbe, akkor a közepén szétkapcsolták, az első négy kocsit kitakarították, és ez lett a 19:30-as vonat.
2000 után kezdtek egyre inkább elterjedni a Bz-k a vonalon, de nem igazán lettek népszerűek. Főleg úgy, hogy reggel egy mozdony és két utánfutó volt az egész. Ez Nyírábrányban nagyjából megtelt, Vámospércsen már telt ház volt, és még ott volt Haláp, Nagycsere, Kondoros. Nem csoda, ha jópáran később áttértek inkább a buszközlekedésre (ekkortájt indult a 37-es helyijárat Halápig). Később már volt annyi eszük, hogy bővítették a kocsik számát. Pár éve ütemes menetrend van, és a csak Vámospércsig közlekedő vonatokkal együtt már elfogadható a helyzet.
Vámospércsi vonat:
Először 1994 tavaszán indult egy, csak Vámospércs-Debrecen között közlekedő személyvonat. Amikor a nyírábrányi személy beérkezett Db-be, akkor indult. 7-kor indult vissza. A kihasználtsága alacsony volt, és ha az előző vonat késett, akkor ez is. Egy Md szerelvény közlekedett. A tanév végéig közlekedett, aztán megszűnt.
1994 őszén újra megpróbálták. Ekkor már hamarabb indult, és a szemből jövő ábrányi vonatot Nagycserén várta be. Az ábrányi vonat Csörgő volt ekkor a pércsi Md. Ez is csak pár hónapig közlekdett, az utolsó időkben a két vonat fajtáját felcserélték.
Pár éve az ütemes menetrenddel ismét elindultak, napjában többször, de ezekről már nem tudok nyilatkozni.
|
|