Kastély (Nagycenk)
attesz, 2011.10.09 20:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kastély állomás kijáratánál a jobb oldalon a régi lóvasúti,(később)hajtány pálya található.Ennek a hajtánypályának a végén volt Epreskert feltételes megállóhely(valahol a hársfasort követő ív után)Régebben minden hétvégén lehetett itt hajtányozni most már csak alkalmakkor(május 1.,kisvasúti nap)
|
|
Szeged-Tisza
lennon15, 2011.10.09 19:11.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bontanak itt mindent, az NKH kiadta az engedélyt :-(
http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/Vasti%20szakterlet%20hirdetmnyei/uvhvf120212011.pdf
|
|
Nádasd
lennon15, 2011.10.09 13:33.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011. október 1-től a GySEV kezelésébe került infrastruktúra a 16, 17, 18, 22 és a Porpác-Szombathely valamint a Hegyeshalom-Rajka vonalakon. Az épületeken már GySEV zászló van(lásd Porpácnál), a körmendit is átvette(hivatalosan dec. 11-én fogja), de a személyszállítás nem fog még újraindulni, az a jövő zenéje.
|
|
Porpác
Sanya, 2011.10.09 10:02.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új zászlót lenget a szél.
|
|
|
Mélyéger
kopaszhaj, 2011.10.08 09:12.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ha szúnyogvártól haladunk mélyéger felé, kb. 1 km megtétele után jobbra nyiladék látható az erdőben. ez az egykori fővonal nyomvonala, mely déli irányban haladt, egy km hosszban.
|
|
|
Soponyai őrház
kopaszhaj, 2011.10.08 08:58.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
soponya állomás kitérőibe, állomási vágányaiba 2004 decemberében loptak bele. a képen az állomás végi földkúp látható, ez a 22-es és a 23-as szelvény között állt. a vonal régebben innen még tovább két km hosszan vezetett déli irányba. a végpontján csatlakozott a halgazdaság 600 mm-es vasútjához.
|
|
|
Szunyogvár
kopaszhaj, 2011.10.08 08:39.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a szúnyogvári rakodó. a felvétel a végpont mellett álló magaslesről készült 2004-ben. jobbra a fűvel benőtt vágányok, szemben a rakodó, háttérben a körüljáró vágány.
a rövidke vonalat (mely egykor a fővonal vége volt) 2009-ben bontották fel.
|
|
|
Soponyai őrház
kopaszhaj, 2011.10.08 08:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
rakodásra váró teherkocsik a soponyai vonalon 2004-ben.
|
|
|
Hernádszentandrás
joustoe, 2011.10.07 16:12.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1972 májusában az érettségi időszakában üzemelt, édesanyám ma mesélte, képet küldtem a szerkesztőknek az 1961es óvodás csoportról.
|
|
Sóstógyógyfürdő
Petrás Bence, 2011.10.07 14:49.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 2001-ben a Kisváros című sorozat Veszélyes napraforgók II. című epizódját.
|
|
Szekszárd-Palánk
VT22, 2011.10.07 11:39.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor15 3,5 éve írta...
|
|
Szekszárd-Palánk
Gothpaladinus, 2011.10.07 10:05.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor15: Június és Szeptember közt heti 3x, Szeptember óta hetente 2x járok Bp-ről Szekszárd felé, de még egyszer sem láttam a vonalon Csörgőt, csak Uzsgyi-t, Desiro-t és Bz-t...
|
|
Kisköre-Tiszahíd
interpici400, 2011.10.06 23:14.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közúti forgalmat is a sorompó szabályozza: váltakozva mehetnek a kocsik.
|
|
Kisköre-Tiszahíd
Adani, 2011.10.06 15:02.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na jó, de ha nem jön vonat akkor az autók hogy mennek át a hídon? Hiszen két autó nem fér el egymás mellett két szélesebb pl. tuti nem.
|
|
Mátranovák-Homokterenye
F Pál, 2011.10.06 14:25.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Panni robogó volt Mátranovák és Salgótarján között. Én még jártam vele 1966 és 1970 között. Amíg ez nem volt, addig, Salgótarján és Mátranovák között csak úgy lehetett vonattal közlkedni, hogy Kisterenyén át kellett szállni. Ezt a vonatot 375 -ös gőzmozdony húzta. Nem tudom, ki nevezte el Panni robogónak. A Panni robogó egy 50 köbcentis segédmotor volt, amin úgy lehetett ülni, mint egy karosszéken. Teljesen burkolt volt, és nem oldallábtatói voltak, mint általában a motorkerékpároknak. Azt én is nagy hibának tartom, hogy ezt a vasútvonalat megszűntették, mert teherszállításra föltétlen alkalmas lett volna. Ahogy most az állomás épülete és környéke kinéz, az elképesztő, és szégyen. Pedig micsoda élet volt ott az ötvenes, hatvanas években.
|
|
Taksony Dunahíd
Bundi, 2011.10.06 10:03.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még emlékszem gyerekkoromból, hogy az 51-es utat keresztezte a tehervasút, majd átdöcögött a Taksony-hídon...
|
|
Budapest-Sashalom
Bundi, 2011.10.06 09:49.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lakom, az átjáróhoz vezető utcában. A helyiek már rég óta csak "Bakteréknak" nevezik az egykori bakterházba beköltözött szegényes családot. Sokgyermekesek, mindig hallani a ricsajt felőlük. Egy érdekesség: az új lakótelep megépítéséig egy erdős-gyáras rész volt a vasút mellett, ahol egy vágánykiágazásra utaló töltésszerűség is volt, az akkori helyi gyerekek emlékszenek rá. Bizonyíték viszont nincs, hogy lett volna itt kitérő... :) Akinek esetleg van infója, várom!
|
|
Kazincbarcika
Kiss László, 2011.10.06 09:44.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomáson rendelkeztem 1957/58-ban: http://www.kisshajos.hu
|
|
Kengyel BV
ROCOman, 2011.10.06 05:50.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Kengyel megálló létezését jó lenne megerősíteni valamilyen más forrásból is. A hivatalos menetrendkönyvekben nincs feltüntetve. A hivatkozott oldalon található menetrendekben lévő távolságmutató sem sokat segít, mivel összevetve a hivatalos menetrendkönyvi adatokkal az eltérés mindössze egy kilométer. Ez adódhat bármiből. A Bence által megadott oldal topikja nem elérhető, így a bejegyzést megkeresni nem tudom. Be jó lenne egy térkép, vagy egy fotó!
|
|
Kengyel BV
Karajz Péter, 2011.10.05 20:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bence jól tudja!
Valóban volt egy megálló Kengyel néven
valahol a most is meglévő gátőrház és a híd között.
|
|
Kisköre-Tiszahíd
kia71, 2011.10.04 22:32.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kenderes-Kisújszállás vasúti vonal végig egy nyomvonalú. A vonatok az erre alkalmas állomásokon várták be egymást. A Tiszahíd eseteben ez vagy a kiskörei vagy az abádszalóki vasútállomáson történt.
|
|
Barcs
pezsman, 2011.10.04 19:19.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kishatárforgalmi igény nagy, ez egyértelmű. A távolsági forgalomra megfelelő infrastruktúrával is lehetne számítani a vonalon. És itt van egy cikk, ami szintén magáért beszél:
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/rekordmennyisegu-magyar-cukorrepa-tomi-a-horvat-feldolgozokat-404057
|
|
Miskolc-Tiszai
Kiss László, 2011.10.04 15:43.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt rendelkeztem négy évig: 1959-1963
áll.főn.h.: 1964
"kisshajos"
|
|
Felsőzsolca
Kiss László, 2011.10.04 15:30.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt kezdtem vasúti pályafutásomat 1952.10.15-én.
"kisshajos"
|
|
Barcs
VT22, 2011.10.04 10:28.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanez megy Szeged-Temesvárnál, Battonyánál, Szabadkánál...
15 milliárdnak szerintem a harmadából kijönne a híd. Megvannak a régi híd pillérjei?
|
|
Barcs
Railwayman, 2011.10.04 09:17.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig előrébb tart az ügye, mint a többié. Hiába az Unió, egy se nyílt újra azóta se. Pedig a Lendva-Rédics vagy a Nagykereki-Biharpüspöki összekötést is mindenki az uniós pályázatoktól várta. Csak hogy a lendvai szakaszon magyar akarat abszolút nincs, a szlovéneknél is csak a lendvai önkormányzat támogatja. A Nagykereki összekötést elvi szinten támogatjuk, Völlner Pál államtitkár szerint az állam támogatná, ha a románok megépítik az ő részüket. Csak hát román akarat nincsen nagyon.
Szóval itt már valami, hogy legalább középszintű (megyei) akarat van, csak hát a Dráva híd miatt ez a legköltségesebb összekötés az összes közül. Egy 2004-es becslés szerint is 15 milliárd lenne a híd megépítése, ami most vélhetően még több lenne.
|
|
Barcs
ROCOman, 2011.10.04 04:22.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hiányoltuk és hiányoljuk még mindig. Tizenév alatt jutottak el tíz kilométer vasútvonal megépítése ügyében odáig, hogy szükség lenne rá? Nem vagyok túlzottan optimista a megvalósítást illetően...
|
|
Barcs
Railwayman, 2011.10.03 23:57.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hiányoltátok:
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/vasuttal-kozelitene-barcs-horvatorszaghoz-403872
|
|
Eger-Rendező
Balazs177, 2011.10.03 14:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az épületnek a tervezője véletlenül nem azonos Sopron-Rendező épületének építész-tervezőjével?
|
|
Nyírtelek
ROCOman, 2011.10.02 08:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A Nyíregyháza-Tiszapolgár közötti vonal az 1890-es évekre készült el, ekkor két település nevével találkozhatunk: Dessewffy-puszta és Királytelek. Érdekesség, hogy Királytelek néven a mai görögszállási állomás volt számon tartva, míg a posta és a távírda Dessewffy-puszta néven ami a mai Nyírtelek állomásnak felel meg. A praktikus oka ennek az volt, hogy az akkori Nyíregyháza és Rakamaz közötti uradalmak és községek számára egy állomást akartak létesíteni. Ennek jelentőségét Dessewffy Kálmán látta át először és a Királytelekpusztával szomszédos Belegrád és Varjúlapos között megfelelő földterületet bocsátott rendelkezésre az állomás megépítéséhez, mely a Királytelek nevet kapta. Mikor aztán az igazi Királytelekpuszta tulajdonosai is vasúti megállóhelyet létesítettek annak már nem lehetett a Királytelek nevet adni, ezért kapta a Dessewffy-puszta nevet. Ezek után ez számos félreértésre adott okot, melyet szerettek volna megszüntetni, de hol a tulajdonosok, hol a Kereskedelmi Minisztérium beleegyezésének hiánya miatt nem történt meg a helyzet tisztázása. Az ügy lezárásaként 1904. január 26-án megjelent egy hirdetmény, amely kimondta: hogy az eddig tévesen Királyteleknek nevezett vasútállomás és postahivatal Görögszállásnak, a Dessewffy-puszta nevű vasúti megálló és postahivatal pedig helyes nevén Királyteleknek-nek neveztessék." Forrás: Fejezetek a 150 éves Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc vasútvonal történetéből, 28. oldal.
|
|