Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] [ 362 ] ...   Utolsó Következő

Pátka    2Kuvik, 2011.10.14 19:57.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Kempelen!
Elnézést, már elküldtem a hozzászólást, amikor észrevettem, hogy az "általam" szóból elvitte a cica az m betűt. De maga a név nem az én ötletem, sinszeg97 2010. februárjában írta ezt az elnevezést, ami nekem gyüttment lévén megtetszett, kifejezőnek találtam.
Nem tudom, hogy Érd-elágazásnál volt-e valaha utasforgalom. ha igen, nem szóltam. Ha nem volt, akkor, mint a vonal egyik érdekes, jellegzetes pontjaként ez az őrház is felkerülhet(ne).
 
Mezőtúr    Beni104, 2011.10.14 19:02.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen az információt!
 
Porpác    Balazs177, 2011.10.14 14:42.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúthálózati térképet nézve feltűnt,hogy annak idején,miért a Magyar Nyugati Vasút Porpác állomásnál ágaztatta ki vonalát a Szombathely-pozsonyi HÉV?A Déli Vasút Acsád állomásánál való kiágazás egy sokkal természetesebb,és rövidebb irány lett volna!Valaki tudja a választ?
 
Pátka    Kempelen, 2011.10.13 19:53.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Engedd meg, hogy egy régi 1951-es katonai térképrészlettel hozzájáruljak a témához. (amint engedélyezik az adminok fent lesz a feltöltött képek között) Mivel a térkép katonai, ezért látható rajta az elágazás. Sem megálló, sem megálló-rakodóhely, sem állomás nincs a kiágazásnál. Éppen ezért értek egyet azzal, hogy ne legyen külön jelölve, mert nem volt ott semmi ami a magyar lakosság szemszögéből bármilyen hasznos lehetett volna. Ami viszont tény, hogy ha akarunk róla beszélni kénytelenek vagyunk Pátka vagy Lovasberény oldalán véleményt cserélni erről, mert bár Pátkához vitathatatlanul közelebb van, ellenben soha nem tartozott oda.
A szűzvári elnevezést pedig a térképen is látható hegyről kapta, illetve volt ott még egy bánya a közelben pár lakóházzal.
 
Pátka    Kempelen, 2011.10.13 19:36.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Kuvik,

Ki az az "általa" nevezett pátkai elágazás? Te nevezted el? Mert a hely neve Szűzvár, ha már pontosak akarunk lenni. minden lovasberényi és pátkai így hívja már évtizedek óta.
Ami 1,5 km-re van az állomástól, az miért nem a közelében van?
Ki írta hogy bármi is kiágazik az állomásból?
Ha pedig már előkerült a szó, azért nincs külön jelölve, mert soha nem volt hivatalosan megálló vagy állomás.
Azt a rakodóféleséget a szovjetek miatt biztosították és mint tudjuk abban az időben az ilyen helyek zártak voltak a nyilvánosságtól...
Amúgy értem én a jóindulatodat, csak még mindig nem esik le az 'általa'.

 
Pátka    2Kuvik, 2011.10.12 17:37.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem teljesen pontos: nem a pátkai állomás közelében ágazik ki a most felszedett vágány, hanem az általa "pátkai elágazásnak" nevezett, a 811-es út melletti őrháznál. A tényleges állomás az elágazástól 1,5 km-re lehet ny-i irányban. Az állomástól nem ágazik ki mellékvonal.
 
Öregcsertő    szabrobi, 2011.10.12 15:39.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson is voltam ma. A pályaudvart kipucolták és a vágányokat 48-kg.-os bontott sínekre cserélték, betonaljakon. Ott jártamkor egy darus szerelvény és néhány teherkocsi volt az állomáson.
 
Kalocsa    szabrobi, 2011.10.12 15:33.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma voltam Kalocsán. A vasútvonal átépítése 48 kg.-os vágányokkal gőzerővel folyik. Hamarosan megindulhat rajta a forgalom, jöhetnek a Szergejek.
 
Nagysurány    ROCOman, 2011.10.12 12:43.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném az oldal látogatóinak segítségét kérni. Kérem, aki teheti vagy rendelkezik anyaggal segítse egy egykori kisvasút újjáéledését. Részletek itt: http://torzsasztal.hu/Article/viewArticle?a=113225845&t=9011033

 
Dombóvár    kadajo, 2011.10.11 23:55.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szinkron Bz ritka. Ha két kocsi kell, akkor inkább mellékkocsival oldják meg az esetleges többletkapacitást.
 
Szeghalom    Adani, 2011.10.11 20:03.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindkét vonal megy közelebb is a városhoz, a 127-es ágnál tényleg ott lehetne a hídnál, de a másik ágnál is lehetne pár km-el közelebb.
 
Szeghalom    Endre, 2011.10.11 17:04.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felvetődött már jópárszor, hogy a Berettyó-híd környékén létesüljön egy megálló, konkrét beadványok - tervek is születtek, annak idején a MÁV-nál nem igazán volt fogadókészség, most meg már nem túl sok mindenkit érdekel...
 
Mezőtúr    Endre, 2011.10.11 16:58.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Beni!
Az ETCS nincs még telepítve, jelenleg is a 75 Hz-es EVM rendszer üzemel.
 
Szeghalom    Adani, 2011.10.11 14:49.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pénteken ide kellene jönnöm és ahogy nézem nagoyn mondhatni k. messze van a városközponttól a vasútállomás. Viszont a vágányok ott mennek el a város szélén jóval közelebb a belvároshoz. Eszébe se jutott még senkinek ,h ide lehetne tenni egy megállóhelyet? Szarvasnál is ugyanez, jó 1 km hosszon megy házak mellett a vonal, ott isl ehetne egym egállóhelyet létesíteni.
 
Porva-Csesznek    sasom48, 2011.10.10 17:57.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatra várnak az állomáson 1957
 
Pincehely    Cshaweska, 2011.10.10 12:19.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az IC-k forgalmi okok miatt állnak meg Pincehelyen.De mivel a pest felől jövő IC-k mindig késnek,a keresztek Sárbogárdon történnek.Így gyakorlatilag Tamási "miatt" állnak itt meg az IC-k.(Kivéve:Somogy-Tubes)
 
Soponyai őrház    kopaszhaj, 2011.10.10 07:12.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bontóvonat a 14-es szelvénynél 2010 nyarán.
 
Mezőtúr    Beni104, 2011.10.10 00:07.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Nem tudja nekem valaki megmondani esetleg, hogy az álomáson telepítették e már az ETCS vonatbefolyásoló berendezést? Mert tudomásom szerint már kellett volna...
 
Kastély (Nagycenk)    attesz, 2011.10.09 20:13.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kastély állomás kijáratánál a jobb oldalon a régi lóvasúti,(később)hajtány pálya található.Ennek a hajtánypályának a végén volt Epreskert feltételes megállóhely(valahol a hársfasort követő ív után)Régebben minden hétvégén lehetett itt hajtányozni most már csak alkalmakkor(május 1.,kisvasúti nap)
 
Szeged-Tisza    lennon15, 2011.10.09 19:11.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bontanak itt mindent, az NKH kiadta az engedélyt :-(
http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/Vasti%20szakterlet%20hirdetmnyei/uvhvf120212011.pdf
 
Nádasd    lennon15, 2011.10.09 13:33.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. október 1-től a GySEV kezelésébe került infrastruktúra a 16, 17, 18, 22 és a Porpác-Szombathely valamint a Hegyeshalom-Rajka vonalakon. Az épületeken már GySEV zászló van(lásd Porpácnál), a körmendit is átvette(hivatalosan dec. 11-én fogja), de a személyszállítás nem fog még újraindulni, az a jövő zenéje.
 
Porpác    Sanya, 2011.10.09 10:02.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új zászlót lenget a szél.
 
Mélyéger    kopaszhaj, 2011.10.08 09:12.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ha szúnyogvártól haladunk mélyéger felé, kb. 1 km megtétele után jobbra nyiladék látható az erdőben. ez az egykori fővonal nyomvonala, mely déli irányban haladt, egy km hosszban.
 
Soponyai őrház    kopaszhaj, 2011.10.08 08:58.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
soponya állomás kitérőibe, állomási vágányaiba 2004 decemberében loptak bele. a képen az állomás végi földkúp látható, ez a 22-es és a 23-as szelvény között állt. a vonal régebben innen még tovább két km hosszan vezetett déli irányba. a végpontján csatlakozott a halgazdaság 600 mm-es vasútjához.
 
Szunyogvár    kopaszhaj, 2011.10.08 08:39.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a szúnyogvári rakodó. a felvétel a végpont mellett álló magaslesről készült 2004-ben. jobbra a fűvel benőtt vágányok, szemben a rakodó, háttérben a körüljáró vágány.
a rövidke vonalat (mely egykor a fővonal vége volt) 2009-ben bontották fel.
 
Soponyai őrház    kopaszhaj, 2011.10.08 08:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
rakodásra váró teherkocsik a soponyai vonalon 2004-ben.
 
Hernádszentandrás    joustoe, 2011.10.07 16:12.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 1972 májusában az érettségi időszakában üzemelt, édesanyám ma mesélte, képet küldtem a szerkesztőknek az 1961es óvodás csoportról.
 
Sóstógyógyfürdő    Petrás Bence, 2011.10.07 14:49.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 2001-ben a Kisváros című sorozat Veszélyes napraforgók II. című epizódját.
 
Szekszárd-Palánk    VT22, 2011.10.07 11:39.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor15 3,5 éve írta...
 
Szekszárd-Palánk    Gothpaladinus, 2011.10.07 10:05.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor15: Június és Szeptember közt heti 3x, Szeptember óta hetente 2x járok Bp-ről Szekszárd felé, de még egyszer sem láttam a vonalon Csörgőt, csak Uzsgyi-t, Desiro-t és Bz-t...
 
Előző Első    ... [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] [ 362 ] ...   Utolsó Következő