Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] [ 362 ] ...   Utolsó Következő

Kalocsa kiképző központ    VT22, 2011.10.30 13:49.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek a megállóhelyről:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113732545&t=9166155
 
Istvántelek    VT22, 2011.10.30 13:36.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bíró Beatrix: Szerintem a MÁV Levéltárban kellene szétnézned helyszínrajzok ügyében:
http://www.mavintezet.hu/leveltar_hu/?page_id=52

Korabeli Budapest térképek találhatók itt, talán rajta van valamelyiken amit keresel:
http://terkepek.sg-1.hu/
 
Siófok    Adani, 2011.10.29 15:41.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sőt ha jó tudom azóta sem derült ki mit csinált az áldozat ott, hiszen semmi sem indokolta, hogy oda menjen, mert semmi dolga nem volt ott.
 
Siófok    keil janos, 2011.10.28 17:58.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A film felvétele Kaposmérő állomáson készült két hét alatt a szereplők ma is élő személyek
 
Istvántelek    Bíró Beatrix, 2011.10.28 17:43.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok

Nagyon örülnék ha tudna valaki segíteni nekem. Egy 1905-1909-es évekig Istvántelek parcellázásáról kellene nekem helyszínrajz vagy térkép és nagyon sürgős lenne. Sajnos ha nem bizonyítom be a régi 1912-es adás-vétellel szerzett tulajdont, akkor a 6 éves kislányommal könnyen az utcára kerülhetünk. Bármilyen segítséget ez ügyben szívesen fogadok
Szép napot mindenkinek
 
Siófok    Petrás Bence, 2011.10.28 15:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1987. 06. 06-án egy halálos kimenetelő vonatbaleset volt itt a hanyag munkavégzés miatt. Ezt a balesetet dolgozza fel az a film, ami ugyan nem Siófokon játszódik, de az előbb említett siófoki balesetet dolgozza fel:

http://www.youtube.com/watch?v=7dNvSLT4ByQ
 
Felsőzsolca    ROCOman, 2011.10.28 06:01.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőzsolca és Hernádnémeti között a bal vágány 54kg/fm-es sínekkel átépítésre került 1978-ban. Ennek során ideiglenes forgalmi kitérőt létesítettek Kemely néven.
 
Sátoraljaújhely    petike59, 2011.10.27 22:32.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lentebb írta valaki( 2009.11.hóban9, hogy jövőre indul a villamosítás Mezőzombor és Sátoraljaújhely között. Ma 2011.10.27. van de még egy kapavágás sem törént.
Igaz csak 35 éve ígérgetik :9
 
Sărmășag hc    gery92, 2011.10.27 21:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011 október 27-én voltam Sarmaságon, jelenleg így néz ki a megállóhely épülete, és valószinű, hogy ez csak rosszabb lesz...
 
Hortobágyi Halastó    2Kuvik, 2011.10.27 21:03.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Öregtavi kisvasút megállóit olyan híres ornitológusokról, természetvédőkről nevezték el, akik hozzájárultak a Hortobágyi Nemzeti Park megalakulásához.
A megállók sorrendben :
Lukas Hofman: svájci természetvédő, a Pro Natura aláírója.
Konrad Lorenz: Nobel-díjas osztrák etológus, a Pro Natura aláírója.
Sir Peter Scott: a sarkkutató Scott kapitány fia, ornitológus, aki a 30-as években sokat járt a Hortobágyra vadlibák megfigyelése céljából.
Festetics Antal: '56-ban emigrált magyar etológus, aki a 60-as években világhírű tudósok során győzte meg arról, hogy aláírásával támogassa a legszebb magyar puszta, a Hortobágy védetté nyilvánítását. Ez volt a Pro Natura kiáltvány.
Festetics professzor maga is jelen volt 2011 nyarán, amikor a róla elnevezett kisvasúti végállomást felavatták.
 
Csarnapuszta    ROCOman, 2011.10.27 20:24.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal történetéről egy részletes leírást olvashatunk itt: http://www.ipolyerdo.hu/index.php?op=category&id=004005001
 
Bélmegyeri tanyák    KeriPetya, 2011.10.27 11:45.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bélmegyeri tanyák, 1937.
Balra Bélmegyer - Ludad (- Békés - Békéscsaba), jobbra Vésztő felé halad a nyomvonal.
 
Bélmegyer    KeriPetya, 2011.10.27 11:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bélmegyer, 1937.
Lent Ludad, jobbra Vésztő felé tart a nyomvonal.
 
Vizesfás    KeriPetya, 2011.10.27 11:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vizesfás, 1937.
Fent Lókuca felől érkezik a nyomvonal, lenn balra egy rövidebb szárnyvonal, jobbra lenn pedig - feltehetően - a Sarkadi GV - vel való összekötő vágány.
 
Ludadpuszta    KeriPetya, 2011.10.27 10:54.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ludadpuszta, 1937.
A vonal itt kettéágazott: egyik, alsó ága itt, a majorban ért véget, másik ága pedig a kb. 1 km távolságra lévő Bodzászugi majornál.
 
Vésztő    KeriPetya, 2011.10.27 10:36.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lesz még itt ilyen...?
 
Vadasmajor    KeriPetya, 2011.10.27 10:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1937 - es térkép jelöl itt egy leágazó vonalat, mely Lókuc(z)a előtt becsatlakozik a Tarhos - Vizesfás vonalba.
Két épület és egy gémeskút jele is látható.
 
Perse    tom, 2011.10.27 08:45.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajnos mikor a kép készult a telepulésen árvíz volt , ezért vannak a homokzsákok...
 
Radostyán    Karczag, 2011.10.26 23:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás 1924-től a Diósgyőr vasgyári 1000mm-es vasút legészakibb végállomása volt.
A bányát és a vonal ezen részét Lyukóbánya kiépítése idején hagyták fel.
Az állomás épületből és a bányából manapság már semmi nem látható.
Viszont a nyomvonala végig követhető a mai napig is a terepen.
A Lyokói-kitérő a teljes vonal közepén volt kialakítva vonattalálkozásra.

Idézetként a Lyukóbánya 66 éve (1938-2004) írásból:
"...A szénigény kielégítésére a Radostyán határában elhelyezkedő szén­terület előkészítést szorgalmazták. A szénterület kiaknázásának terve az 1920-as években kapott újabb lendületet, míg 1929-ben merült fel első ízben a vas­gyártól a radostyáni aknához a Lyukóvölgyön át vezető vasút „Lyukó-megállója" közelében egy új iker-akna létesítésének terve. Az aknák telepítésére Hibbei Hosztyák Albert diósgyőri bányaigazgató 1937-ben ké­szítette el a terveket. Végül 1938 októberében kezdték meg a tervezett bánya lejtősaknájának hajtását, a füg­gőleges aknák mélyítési munkálataihoz szükséges szén helybeni biztosítására. A lyukóbányai szénbányászat kezdetének ezt az időpontot tekintjük."

Ideje volna a megfelelő vonalhoz át tenni ezt a régen elfeledett állomást.
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    pif, 2011.10.25 19:03.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kecskemét-Parasztfőiskola mh épülete és az utas peron, Kecskemétről Kiskunfélegyháza felé haladva a pálya baloldalán volt.
 
Nyúlmály    Mk48 2024, 2011.10.25 18:01.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1966-os szolgálati menetrend, Kékes mh. néven említi.
 
Mátrafüred    Mk48 2024, 2011.10.25 17:57.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most nézegettem bele egy 1966-os szolgálati manetrend könyvbe és ott Mátra állomás-ként említi.
 
Bakonybánk    ROCOman, 2011.10.24 19:22.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Khm. III-ad osztályú HÉV típusépület. Alaprajzot lásd a \"Típusépületek\" hivatkozás alatt.
 
Bakonybánk    Akos99, 2011.10.24 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki tudna küldeni egy képet a felvételi épület alaprajzáról ???
 
Sopron-Déli    Balazs177, 2011.10.24 14:41.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elpusztult áruraktár.Forrás:Korabeli fénykép
 
Dombóvár    aranyvonat, 2011.10.24 09:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. május 31-én indult első útjára és 1942-ben fejezte be országlását a Szent Jobb.

Az Aranyvonat által érintett állomásokat feldíszítették, a vármegyék határán hivatalos fogadóbizottság várta a vonat érkezését és így kísérték be az ünnepi díszbe öltöztetett állomásokra, ahol a lakosság körmenetben vonult ki az állomásra. A püspöki székvárosokban egy éjszakát, a városokban pár órát, közbenső állomásokon pár percet tartózkodott a Szent Jobb.

Megállás után kinyitották az üvegfalat, leeresztették a lépcsőt és ereklyetartóval együtt 4 vagy 8 pap vállon hordozható baldachinra emelte az ereklyét. Az őrség felsorakozott és a parancsnok a Szent Jobb előtt indult el, őt követte a Szent Jobbot hordozó papok csoportja, mögöttük a Szent Jobb őre, két oldalról pedig a Koronaőrök zárták az alakzatot. Őket követhették a főméltóságok és az ünneplő tömeg.

Az ünnepi fogadóbizottság (főispán, alispán, polgármester, megyéspüspök, papság) a felsorakozott díszszázad, a katonai zenekar és az ünneplő lakosság már előre várta Szent István jobbját.

A hivatalos fogadóbeszédet a város vezetése végezte, a papság főpapi szent mise keretében üdvözölte az ereklyét a város főterén. Ezután következett a közszemle. Pécsett, Győrben, Szegeden, Nyíregyházán és Egerben a Szent Jobb a székesegyházban töltötte az éjszakát.

Ahol nem állt meg az Aranyvonat, ott megfelelő sebességre lassított, a lakosság pedig térden állva köszöntötte a Szent Jobbot.
 
Dombóvár    aranyvonat, 2011.10.24 09:27.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresek fotókat a szent jobb kocsi által érintett alomásókról!!!ahol látható a díszes kocsi!!!

nagyfuvar@t-online.hu

A Szent Jobbot vivő aranyvonat szerelvényját Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei szerint építették át egy szalonkocsiból. A külső rajzot megküldték Esztergomba Serédinek is jóváhagyás végett. Az eredeti elképzelések szerint a szerelvényt egy vadonatúj gőzmozdony vontatta. A mozdony után három kocsi következett: elöl és hátul egy-egy luxus személykocsi, amelyekben a koronaőrség pihenőben levő állománya, illetve a kíséret egyházi és világi tagjai tartózkodtak. (A kocsik száma esetenként bővült, mert a kíséret száma is nőtt.) Középütt kapott helyet a speciálisan kiképzett vagon, az aranykocsi, amelynek kétoldalt nagy felületen üvegfalai voltak, hogy az ereklyét ott is jól láthassák, ahol azt nem emelték le a vonatról, hanem csak áthaladt a szerelvény.
 
Hegyeshalom    aranyvonat, 2011.10.24 09:13.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt" Macskabagoly"elnézést de nem tudom a rendes nevét!!
Láttam egy fotót öntől a Régi képek - Hegyeshalom oldalon.
Szeretnék érdeklődni hogy esetleg nincs e több fotója erről a vasúti kocsiról!!!A munkákat segítené vele ,és hogy esetleg nagyobb felbontásba eltudná küldeni nekem!!Én is tudok küldeni önnek fotót cserébe a kocsiról ha bővebben érdekli a téma!!!
Az egyesületünk jelenleg az ujjá építésén dolgozik ,
ezen az oldalon tudd többet erről olvasni "Az aranyvonat " név alatt
http://www.koronaorseg.hu/
Várom válaszát
Nagy László István
email:nagyfuvar@t-online.hu

És várom mások jelentkezését is aki tud segíteni a kutatásban!!!vagy érdekli a téma a szent jobb aranyvonat roll!!!
Fótokat keresek azokról az alomásókról ahol látható a szent jobb kocsi!!!

 
Sátoraljaújhely gyártelep    VT22, 2011.10.23 23:27.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Határon túli állomások felvételekor mindig csak menetrendben szereplő elnevezéseket veszünk fel az oldalra. Az állomás utolsó hivatalos magyar neve az 1940-es években Sátoraljaújhely Gyártelep volt. A szintén meghonosodott Kisújhely elnevezést ezért csak alnévként tüntetjük fel, mivel menetrendben nem található meg.
 
Sátoraljaújhely gyártelep    pezsman, 2011.10.23 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem Kisújhely magyarul?
 
Előző Első    ... [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] [ 362 ] ...   Utolsó Következő