Győr
kerala, 2011.11.20 21:16.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
|
|
|
Győr
kerala, 2011.11.20 21:15.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
|
|
|
Győr
kerala, 2011.11.20 21:14.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
|
|
|
Győr
kerala, 2011.11.20 21:13.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lebombázott régi győri állomás:
(facebook Régi győr)
|
|
|
Győr
kerala, 2011.11.20 21:11.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lebombázott régi győri állmoás:
(facebook Régi győr)
|
|
|
Budapest-Déli
Balazs177, 2011.11.20 18:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcza úr,nemrégen megjelent,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011 című könyve az egykori Déli Vasút Igazgatósági épületéről is tesz említést.A könyv szerint az Igazgatósági épület a II.világháború során megsemmisült.Igaz ennek pontos dátumát nem említi.
|
|
Mőcsény
szvdom, 2011.11.20 16:14.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google Maps-en kiválóan felsejlik az egykori nyomvonal, mely összevát a vármegyeterképen ábrázoltakkal. Kékkel a mai (szaggatottal az alagút), lilával a vélt, de egyre inkább bizonyítást nyerő egykori nyomvonalat tüntettem fel.
|
|
|
Mőcsény
szvdom, 2011.11.20 15:51.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További bizonyíték az egykori nyomvonalra: az oldalon a Térképek rovatban is megtekinthető Tolna vármegye térképén jól látszik a nagy hurkokat vető egykori nyomvonal.
Továbbá az 1914-es menetrendben Cikó-Mőcsény 10km távolságra szerepel, míg az 1943-asban már csak 4km. Igaz míg utóbbiban 3km-re jelöli Cikót Hidas-Bonyhádtól, addig az 1914-esben egy km a távolság köztük. Lehetséges, hogy Cikó sem ott volt régen, ahol most?
|
|
|
Csorvás
ROCOman, 2011.11.20 13:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori uradalmi gazdasági kisvasút emlékhelyet kapott: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113427061&t=9166155
|
|
Vilonya-Királyszentistván
Veszprém27, 2011.11.20 12:57.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm!A nyáron begyalogoltam a pálya Balatonfőkajár Hajmáskér szakaszát és lassúk úgy vannak: Sóly megálló előtt 200 méterre kezdődik a 30-as lassújel,ami Vilonya bejárati jelzőéig tart.Berhida é Küngös között van egy útátjárónál egy 30as,kb. 100-200 m lehet,ez csak Lepsény felől érvényes.Más nincs.
|
|
Tápiószecső
ROCOman, 2011.11.20 12:33.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány további kép Tóth Csaba képtárában: http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/felujitasok/tszecfel
|
|
Körmend
Alacc, 2011.11.20 11:07.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás Szentgotthárd irányába a vonat végéből még 2011. augusztusában.
|
|
|
Nagylak
VT, 2011.11.20 00:14.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szeged-Arad összeköttetés eredetileg Mezőhegyes-Battonyán keresztül épült ki. A románok csak az 1950-es években építették ki a Ópécskától román Nagylakig tartó vonalat, de ez sosem ment át a határon magyar Nagylak felé. Tehát itt sohasem volt elágazás.
|
|
Ládi fatelep
Ládi Lajos, 2011.11.19 21:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén nyáron nem tudtam elmenni de jövőre megnézem ígérem.
|
|
Nagylak
Sanya, 2011.11.19 17:09.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképet nézegetve számomra úgy tűnik mintha egy elágazás lett volna Arad irányába.
Ki tud róla.
Amikor létezett az össze köttetés Szeged--Új Szeged között akkor Arad ezen irányon könnyen elérhető volt.
Ma is érdemes lenne vele foglalkozni.
|
|
Vilonya-Királyszentistván
Zsolt80, 2011.11.19 14:47.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veszprém27 - nek, bezárás előtt Hajmáskér - Lepsény között 50 km / óra volt a pályasebesség, emlékeim szerint lassú jel csak Sóly - Vilonya - Királyszentistván között szinte végig 30 km / óra volt, illetve Küngös - Csajág között volt egy útátjárónál 20 km / óra, másra nem emlékszek, a többi helyen - így az általad kérdezett helyen is 50 km / óra volt engedélyezve.
|
|
Vác
Dávid, 2011.11.19 13:05.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen az információt! Még Szeptember 16-án volt szerencsém a váci állomáson járni.
|
|
Hékéd
Magyarnaba, 2011.11.19 12:19.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy megállóhely születése:
Uj megállók a csongrádi vonalon.
November 20-ától kezdve Szentes és Csongrád között három helyen fog megállani a
vonat: Hékéd, Várfok és Tiszahídfő nevű megálló helyeknél, a megálló helyek föltételesek és úgy a le, mint a felszállani kívánó utasok részére rendelkezésre áll.
Szentesi Élet, 1907. november 20.
|
|
Ajka
Veszprém27, 2011.11.19 11:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csingeri vonalon rendszeres a teherforgalom,az úrkúti mangánércet a felsőcsingeri rakodóban dobják fel.
|
|
Papkeszi
Veszprém27, 2011.11.19 11:51.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túl gyorsan terjednek az információk :D.még csak kezdeményezték a vasút újranyitását,nem biztos hogy úgy is lesz.Minden erőt meg kell mozgatni hozzá.Arról meg aztán álmodni sem lehet ,hogy felújítják.Csak ahhoz hogy üzembe lehessen helyezni 350-400 talpfa cseréjére és több 100 síncsavar pótlására van szükség.Ezt a MÁV 100 millióra becsülte.Az is haladás lenne,ha a korábbi menetidőt el lehetne érni.Ebben a térségben párhuzamos közlekedés hiányában igen fontos is lehet a vasút.Ha egyszer elkészül a balatonfűzfői átkötés,az is sokat dobna a dolgon,hiszen a legrosszabb állapotú Sóly-Vilonya szakasz megújulna,Uniós pénzből.
|
|
Szentes
Magyarnaba, 2011.11.19 09:10.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás világítása.
Általános a panasz a helybeli vasút állomás világítása ellen, amelynek javítására ismételten felmerült az az óhaj, hogy az állomást villannyal világítsák. Az államvasutak igazgatósága is belátta a villanyvilágítás szükségességét és azzal kereste meg a várost, hogy a világítási költségeket hajlandó viselni, ha a város a berendezés költségeit fedezi. A polgármester e tárgyban csütörtök délelőtt 10 órára hívta egybe a vasútügyi bizottságot. A polgármesternek az a javaslata, hogy a villámvilágítás a vasúti tartaléktőkéből rendeztessék be.
Megjelent:
Szentesi Lap 1906. december 12.
|
|
Szabadka gyártelep
Train Station, 2011.11.18 21:06.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve szerbül: Subotica Fabrika.
|
|
Elzaszállás
Train Station, 2011.11.17 21:30.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen ágazott ki a Baja-Szond HÉV.A vonal Bácskertes,Apatin érintésével érte el Szond (akkori) MÁV állomást.Apatinon kiágazás volt a Duna-part felé.A vonalból már csak Apatin Gyártelepig (Apatin Fabrika) van meg a pálya.Menetrend is volt hozzá a század fordulókor.
|
|
Csajág
Train Station, 2011.11.17 19:17.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 27-es vonal eredeti vonalvezetése.
|
|
|
Ajka
Train Station, 2011.11.17 19:16.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az innen kiinduló iparvágányok egy régi térképen.A csingerin időnként el-el robog egy különvonat.
|
|
|
Antalszállás
keil janos, 2011.11.17 18:34.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jani bácsi elhunyt ő volt sz utolsó vasutas a vonalon aki a lakásban lakott és a vonatot kiszolgálta .Nyugodjék békében.
|
|
Almamellék alsó
keil janos, 2011.11.17 18:27.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sajnálom mert 1963 - 67 között ide jártam iskolába itt szálltunk le és fel a vonatra nagyon szép épület volt.
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:48.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szépen néz ki így ősszel a nyomvonal,Almamellék "nagy állomás" felé nézünk.
|
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:43.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik szemszögből...
|
|
|
Almamellék alsó
Tade, 2011.11.17 15:39.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennyi maradt belőle...sajnos :-(
2011 11. 17.-i állapot
|
|
|