Siófok
Petrás Bence, 2011.10.28 15:49.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1987. 06. 06-án egy halálos kimenetelő vonatbaleset volt itt a hanyag munkavégzés miatt. Ezt a balesetet dolgozza fel az a film, ami ugyan nem Siófokon játszódik, de az előbb említett siófoki balesetet dolgozza fel:
http://www.youtube.com/watch?v=7dNvSLT4ByQ
|
|
Felsőzsolca
ROCOman, 2011.10.28 06:01.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőzsolca és Hernádnémeti között a bal vágány 54kg/fm-es sínekkel átépítésre került 1978-ban. Ennek során ideiglenes forgalmi kitérőt létesítettek Kemely néven.
|
|
Sátoraljaújhely
petike59, 2011.10.27 22:32.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lentebb írta valaki( 2009.11.hóban9, hogy jövőre indul a villamosítás Mezőzombor és Sátoraljaújhely között. Ma 2011.10.27. van de még egy kapavágás sem törént.
Igaz csak 35 éve ígérgetik :9
|
|
Sărmășag hc
gery92, 2011.10.27 21:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011 október 27-én voltam Sarmaságon, jelenleg így néz ki a megállóhely épülete, és valószinű, hogy ez csak rosszabb lesz...
|
|
|
Hortobágyi Halastó
2Kuvik, 2011.10.27 21:03.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Öregtavi kisvasút megállóit olyan híres ornitológusokról, természetvédőkről nevezték el, akik hozzájárultak a Hortobágyi Nemzeti Park megalakulásához.
A megállók sorrendben :
Lukas Hofman: svájci természetvédő, a Pro Natura aláírója.
Konrad Lorenz: Nobel-díjas osztrák etológus, a Pro Natura aláírója.
Sir Peter Scott: a sarkkutató Scott kapitány fia, ornitológus, aki a 30-as években sokat járt a Hortobágyra vadlibák megfigyelése céljából.
Festetics Antal: '56-ban emigrált magyar etológus, aki a 60-as években világhírű tudósok során győzte meg arról, hogy aláírásával támogassa a legszebb magyar puszta, a Hortobágy védetté nyilvánítását. Ez volt a Pro Natura kiáltvány.
Festetics professzor maga is jelen volt 2011 nyarán, amikor a róla elnevezett kisvasúti végállomást felavatták.
|
|
Csarnapuszta
ROCOman, 2011.10.27 20:24.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal történetéről egy részletes leírást olvashatunk itt: http://www.ipolyerdo.hu/index.php?op=category&id=004005001
|
|
Bélmegyeri tanyák
KeriPetya, 2011.10.27 11:45.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bélmegyeri tanyák, 1937.
Balra Bélmegyer - Ludad (- Békés - Békéscsaba), jobbra Vésztő felé halad a nyomvonal.
|
|
|
Bélmegyer
KeriPetya, 2011.10.27 11:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bélmegyer, 1937.
Lent Ludad, jobbra Vésztő felé tart a nyomvonal.
|
|
|
Vizesfás
KeriPetya, 2011.10.27 11:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vizesfás, 1937.
Fent Lókuca felől érkezik a nyomvonal, lenn balra egy rövidebb szárnyvonal, jobbra lenn pedig - feltehetően - a Sarkadi GV - vel való összekötő vágány.
|
|
|
Ludadpuszta
KeriPetya, 2011.10.27 10:54.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ludadpuszta, 1937.
A vonal itt kettéágazott: egyik, alsó ága itt, a majorban ért véget, másik ága pedig a kb. 1 km távolságra lévő Bodzászugi majornál.
|
|
|
Vésztő
KeriPetya, 2011.10.27 10:36.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lesz még itt ilyen...?
|
|
|
Vadasmajor
KeriPetya, 2011.10.27 10:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1937 - es térkép jelöl itt egy leágazó vonalat, mely Lókuc(z)a előtt becsatlakozik a Tarhos - Vizesfás vonalba.
Két épület és egy gémeskút jele is látható.
|
|
|
Perse
tom, 2011.10.27 08:45.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sajnos mikor a kép készult a telepulésen árvíz volt , ezért vannak a homokzsákok...
|
|
Radostyán
Karczag, 2011.10.26 23:29.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás 1924-től a Diósgyőr vasgyári 1000mm-es vasút legészakibb végállomása volt.
A bányát és a vonal ezen részét Lyukóbánya kiépítése idején hagyták fel.
Az állomás épületből és a bányából manapság már semmi nem látható.
Viszont a nyomvonala végig követhető a mai napig is a terepen.
A Lyokói-kitérő a teljes vonal közepén volt kialakítva vonattalálkozásra.
Idézetként a Lyukóbánya 66 éve (1938-2004) írásból:
"...A szénigény kielégítésére a Radostyán határában elhelyezkedő szénterület előkészítést szorgalmazták. A szénterület kiaknázásának terve az 1920-as években kapott újabb lendületet, míg 1929-ben merült fel első ízben a vasgyártól a radostyáni aknához a Lyukóvölgyön át vezető vasút „Lyukó-megállója" közelében egy új iker-akna létesítésének terve. Az aknák telepítésére Hibbei Hosztyák Albert diósgyőri bányaigazgató 1937-ben készítette el a terveket. Végül 1938 októberében kezdték meg a tervezett bánya lejtősaknájának hajtását, a függőleges aknák mélyítési munkálataihoz szükséges szén helybeni biztosítására. A lyukóbányai szénbányászat kezdetének ezt az időpontot tekintjük."
Ideje volna a megfelelő vonalhoz át tenni ezt a régen elfeledett állomást.
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
pif, 2011.10.25 19:03.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kecskemét-Parasztfőiskola mh épülete és az utas peron, Kecskemétről Kiskunfélegyháza felé haladva a pálya baloldalán volt.
|
|
Nyúlmály
Mk48 2024, 2011.10.25 18:01.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1966-os szolgálati menetrend, Kékes mh. néven említi.
|
|
Mátrafüred
Mk48 2024, 2011.10.25 17:57.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most nézegettem bele egy 1966-os szolgálati manetrend könyvbe és ott Mátra állomás-ként említi.
|
|
Bakonybánk
ROCOman, 2011.10.24 19:22.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Khm. III-ad osztályú HÉV típusépület. Alaprajzot lásd a \"Típusépületek\" hivatkozás alatt.
|
|
Bakonybánk
Akos99, 2011.10.24 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudna küldeni egy képet a felvételi épület alaprajzáról ???
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2011.10.24 14:41.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elpusztult áruraktár.Forrás:Korabeli fénykép
|
|
|
Dombóvár
aranyvonat, 2011.10.24 09:29.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1938. május 31-én indult első útjára és 1942-ben fejezte be országlását a Szent Jobb.
Az Aranyvonat által érintett állomásokat feldíszítették, a vármegyék határán hivatalos fogadóbizottság várta a vonat érkezését és így kísérték be az ünnepi díszbe öltöztetett állomásokra, ahol a lakosság körmenetben vonult ki az állomásra. A püspöki székvárosokban egy éjszakát, a városokban pár órát, közbenső állomásokon pár percet tartózkodott a Szent Jobb.
Megállás után kinyitották az üvegfalat, leeresztették a lépcsőt és ereklyetartóval együtt 4 vagy 8 pap vállon hordozható baldachinra emelte az ereklyét. Az őrség felsorakozott és a parancsnok a Szent Jobb előtt indult el, őt követte a Szent Jobbot hordozó papok csoportja, mögöttük a Szent Jobb őre, két oldalról pedig a Koronaőrök zárták az alakzatot. Őket követhették a főméltóságok és az ünneplő tömeg.
Az ünnepi fogadóbizottság (főispán, alispán, polgármester, megyéspüspök, papság) a felsorakozott díszszázad, a katonai zenekar és az ünneplő lakosság már előre várta Szent István jobbját.
A hivatalos fogadóbeszédet a város vezetése végezte, a papság főpapi szent mise keretében üdvözölte az ereklyét a város főterén. Ezután következett a közszemle. Pécsett, Győrben, Szegeden, Nyíregyházán és Egerben a Szent Jobb a székesegyházban töltötte az éjszakát.
Ahol nem állt meg az Aranyvonat, ott megfelelő sebességre lassított, a lakosság pedig térden állva köszöntötte a Szent Jobbot.
|
|
|
Dombóvár
aranyvonat, 2011.10.24 09:27.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresek fotókat a szent jobb kocsi által érintett alomásókról!!!ahol látható a díszes kocsi!!!
nagyfuvar@t-online.hu
A Szent Jobbot vivő aranyvonat szerelvényját Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei szerint építették át egy szalonkocsiból. A külső rajzot megküldték Esztergomba Serédinek is jóváhagyás végett. Az eredeti elképzelések szerint a szerelvényt egy vadonatúj gőzmozdony vontatta. A mozdony után három kocsi következett: elöl és hátul egy-egy luxus személykocsi, amelyekben a koronaőrség pihenőben levő állománya, illetve a kíséret egyházi és világi tagjai tartózkodtak. (A kocsik száma esetenként bővült, mert a kíséret száma is nőtt.) Középütt kapott helyet a speciálisan kiképzett vagon, az aranykocsi, amelynek kétoldalt nagy felületen üvegfalai voltak, hogy az ereklyét ott is jól láthassák, ahol azt nem emelték le a vonatról, hanem csak áthaladt a szerelvény.
|
|
|
Hegyeshalom
aranyvonat, 2011.10.24 09:13.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt" Macskabagoly"elnézést de nem tudom a rendes nevét!!
Láttam egy fotót öntől a Régi képek - Hegyeshalom oldalon.
Szeretnék érdeklődni hogy esetleg nincs e több fotója erről a vasúti kocsiról!!!A munkákat segítené vele ,és hogy esetleg nagyobb felbontásba eltudná küldeni nekem!!Én is tudok küldeni önnek fotót cserébe a kocsiról ha bővebben érdekli a téma!!!
Az egyesületünk jelenleg az ujjá építésén dolgozik ,
ezen az oldalon tudd többet erről olvasni "Az aranyvonat " név alatt
http://www.koronaorseg.hu/
Várom válaszát
Nagy László István
email:nagyfuvar@t-online.hu
És várom mások jelentkezését is aki tud segíteni a kutatásban!!!vagy érdekli a téma a szent jobb aranyvonat roll!!!
Fótokat keresek azokról az alomásókról ahol látható a szent jobb kocsi!!!
|
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
VT22, 2011.10.23 23:27.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Határon túli állomások felvételekor mindig csak menetrendben szereplő elnevezéseket veszünk fel az oldalra. Az állomás utolsó hivatalos magyar neve az 1940-es években Sátoraljaújhely Gyártelep volt. A szintén meghonosodott Kisújhely elnevezést ezért csak alnévként tüntetjük fel, mivel menetrendben nem található meg.
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
pezsman, 2011.10.23 21:46.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem Kisújhely magyarul?
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Magyarnaba, 2011.10.23 21:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült Máriaváros állomás új teteje, az elmúlt héten fölkerültek a cserepek. Az állomás gyönyörű, sötétpiros tetőt kapott. Az épület körüli utasperont még zárva tartják.
|
|
Kenézlői Tisza-part
bartoksandor, 2011.10.23 15:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bodrogközi kisvasút és a Nyíregyházi kisvasút komp-átkelőhelye. Szemben a Balsai végállomás. Fotó: Bodó István
|
|
|
Kenézlői Tisza-part
bartoksandor, 2011.10.23 15:31.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kenézlői Tisza-part végállomás. Fotó: Bodó István
|
|
|
Pálháza-Ipartelep
bartoksandor, 2011.10.23 15:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabó József az utolsó állomásfőnök Pálháza-ipartelepen
Fotó: Halas György
|
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.10.23 15:28.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híd a Bodrog felett Bodroghalász és Elágazás állomás között
Fotó: Halas György
|
|
|