Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] ...   Utolsó Következő

Bodroghalász    bartoksandor, 2011.10.23 15:18.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút bodrogi hídja. Fotó: Közlekedési Múzeum archívum
 
Sárospatak átrakó    bartoksandor, 2011.10.23 15:17.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hegyközi kisvasút központi pályaudvara: Sárospatak-átrakó
 
Kenézlői Tisza-part    bartoksandor, 2011.10.23 15:16.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A személyvonat a Hegyközi kisvasút Kenézlő végállomásán.
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:14.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlő végállomás.
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlő végállomás.
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:13.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlő végállomás.
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:13.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlő végállomás.
 
Kenézlő    bartoksandor, 2011.10.23 15:12.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kenézlő végállomás.
 
Sármellék    József, 2011.10.22 20:27.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fejlődő Sármellék! "Még jövőre is lesz Sármelléken repülőtér"
Így előbb vagy utóbb szükséges lesz vasútra ( működő állomásra )

Az SCD Csoport közleményben tudatta az MTI-vel, hogy eladja a Balaton-fejlesztési Programot, a FlyBalaton repülőtér hosszú távú bérleti és üzemeltetési jogát, valamint a Hunguest Hotel vételi opcióját tulajdonló cégét, a Magyar Turisztikai Holding Zrt.-t.

Turisztika Hungária Kft. (TH) tulajdonos ügyvezetője, Nagy Gábor az MTI-nek:
Arra a kérdésre, hogy a TH vállalja-e a FlyBalaton további üzemeltetését, mindössze annyit árult el, hogy ehhez már rövid távon is szeretnének szakmai partnert találni. Közlése szerint a cég tulajdonosai fontosnak tartják a balatoni kempingek és a reptér folyamatos működésének fenntartását, hiszen ez a biztosítéka a befektetés megtérülésének is. “A társaság biztosítottnak látja a tranzakció finanszírozásához és a működtetéshez szükséges tőkét” – tette hozzá.

 
Zugló    kovacsattila1, 2011.10.22 18:44.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zugló mh. Kőbánya felé nézve, közeledik a Monori zónázó.
 
Sárvár    Sanya, 2011.10.22 16:56.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredeti színben.
 
Sármellék    József, 2011.10.22 16:32.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fejlődő Sármellék! (támogatom az ötletet, hogy sármelléken működjön a vasút)

Az állomás Sármelléken nem fog működni, ha MÁV Zrt. múlik mivel ők se dicsekedhetnek nagy forgalommal!!! Igaz ez merészség, tervezés és hozzáállás kérdése!!! Mivel a vasútnál még mindig több a feleslegesen csípőre rakott kéz mint a dolgos amit el kell tartani valahogy munkaidőben (Minden tisztelet a kivételnek) !!!

Josef Mutsch beszélt arról is, hogy a tervek szerint Zürichből vagy Friedrichshafenből is fogadnának chartergépeket Sármelléken. A jövő évben (2012) azonban már nemcsak Hévíz, Zalakaros és Sárvár szállodáiba hoznak német vendégeket a Lufthansa gépei, HANEM A BALATONI RÉGIÓBA IS, miután több hotellel készülnek szerződni.

Az ügyvezető rámutatott: tapasztalatai alapján a nyugat-magyarországi térség turisztikai fellendítéséhez elengedhetetlen a sármelléki repülőtér "vasút" működése. Kedvezőnek nevezte, hogy Hévíz önkormányzata jelentős szerepet vállalna az üzemeltetésben, de fontosnak tartaná az ÁLAM támogatását is.
Valójában szükség van a Balatonon nemzetközi reptérre, "vasútra"? Hoz akkora forgalomnövekedést a légikikötő, hogy megérje fenntartani?
Százezer a reptéren fogadott utas mintegy öt-hatszázezer külföldi vendégéjszakát jelent. Ez a régióban eltöltött külföldi vendégéjszakáknak a harmada. Azzal számolunk, hogy középtávon a reptér önfenntartóvá tehető. A balatonihoz hasonló regionális nemzetközi repterek évi 200-250 ezer fős utasforgalom esetén nullszaldósan működtethetők. Ez nem elérhetetlen: a Fly Balaton 2008-ban már 150 ezer fős utaslétszámnál járt. A reptér természetesen akkor lesz vonzó, ha a Balaton, mint régió népszerű lesz. Az SCD Balaton Fejlesztési Programja, a benne foglalt létesítmények, ezt a vonzerőt teremtik meg.
SCD csoport

Ja egy sármelléki „szobafestő”.

 
Drégelypalánk    Sanya, 2011.10.22 11:25.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem tisztasága példa lehetne nagyon sok helyen.
 
Nagylapos    imunkácsi, 2011.10.21 19:43.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én a korábbi hozzászólásokban említett Mártélyon lakom, Nagylaposon laktak nagyszüleim, csodás szép állomás volt régen, fel és leszálló utasok is voltak.A lakosok egy része vasutas volt akik zömében Budapesten teljesítettek szolgálatot. A falu többi lakói paraszti munkát végző idős emberek voltak, meg említek néhány nevet, hogy így a világhálón legyenek örök életűek ezek a szorgos kis emberkék akikre már alig emlékszik valaki(sajnos én sem sok mindenkire)Mikó Sanyi bácsi aki boltos volt, Péváné, Mikó Illés bácsi, Bíró János és Bíró Jánosné akik a nagyszüleim voltak, Knapcsek Miklós, Varga László, Fekécs Ferencné, Fülöp Gellért bácsi és Neje Irma néni, Hadi stb stb
 
Sármellék    Lepesi ZL, 2011.10.21 09:20.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iho.hu - n megjelent cikk "egy kicsit" közelebb áll a valósághoz (adatok, utasok, árumennyiség):

Növekedett a sármelléki repülőtér forgalma, az utasok száma harmadával, míg az áruforgalomé ötödével emelkedett.A sármelléki FlyBalaton repülőteret szeptember végéig 17.200 utas vette igénybe, amely a tavalyi évhez hasonlítva 33 százalékos növekedést jelent. A teherforgalom szeptemberre elérte a tavaly év végi szintet, a 317 tonnát, így várhatóan húsz százalékos növekedéssel számolhat a repülőtér.
Sármellékre október 22-én érkezik az idei utolsó tervezett személyszállítógép, amelyet egy hévizi utazási iroda rendelt meg a német Lufthansától, de Josef Mutsch ügyvezető elmondta, hogy tárgyalnak további gépek fogadásáról is. A járatok főleg a környező gyógyszállók vendégeit szállítják, akik egyre inkább a repülést választják a hosszú autóbuszozás helyett. 2012-ben Berlin és Hamburg mellett már Zürichből is érkezhet járat, amelyek nagyobb befogadóképességű gépekkel érkeznek.

Egy másik információ - igaz ez nem vasutas - egy repülőtér évi kb. 300.000 (háromszázezer) utas felett tartjael önmagát!

Ja tudom - és megigértem - itt nem vitatkozom a "vasutasokkal".
Lepesi ZL
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Train Station, 2011.10.20 19:04.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szénosztályzó,ahova a 64-es vonalból kiágazó vonal vezet.(A 2004-ig egyben lévő Széchenyi-AKNA-Szénosztályzó vonal is ehez a komplexumhoz vezetett)
 
Budapest Dunaparti Teherpályau    KeriPetya, 2011.10.20 09:28.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi link galériájának negyedik képe ide való, csak sajnos nem tudom a képet átmenteni.
http://iho.hu/hir/tovabb-bovult-a-fortepan-archivum-ii-resz-111020
 
Balassagyarmat    Sanya, 2011.10.20 07:08.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint ahogy a tábla első sorában van írva: HIRDESSE AZ ELŐDEINK DICSŐSÉGÉT.
 
Kiskunfélegyházi út    ROCOman, 2011.10.20 04:09.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadták a Mercedes gyár iparvágányát: http://www.delmagyar.hu/kepek/atadtak_a_mercedes_gyarhoz_csatlakozo_vasuti_vaganyt/2021926/2605781/
 
Sármellék    Gecsa, 2011.10.19 12:49.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Peti jó az ötlet „javaslat”!

Működő vasutat Sármelléknek!!!

FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék

A térség közlekedési infrastruktúrájában idegenforgalmi szempontból az egyik, legfontosabb a sármelléki repülőtér , amely 1991 óta polgári repülőtérként működik,
A FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék és Zalavár között fekszik, közúton a 75-ös szolgálva a nyugat-dunántúli régió turizmusát, idegenforgalmát és gazdaságát.és 76-os másodrendű főutakon közelíthető meg. A legközelebbi 7-es elsőrendű főút 15-18 km-re halad el a repülőtér mellett. Egy beton és egy füves kifutópályával, gurulópályákkal, az alapfunkcióhoz tartozó létesítményekkel (forgalmi épület, irányítótorony), és iparvágánnyal rendelkezik. A FlyBalaton repülőtér nyilvános, kereskedelmi, nemzetközi repülőtér, majdnem 1000 gépet fogad és indít, mintegy 100.000 fős utasforgalommal. A repülőtér térségében zajló egészségturisztikai fejlesztések következtében a forgalom további gyors növekedése várható, ami a reptér folyamatos fejlesztését igényli. A Sármellék külterületén található repülőtér a Balaton nyugati végétől mintegy 10 kilométerre található. A legközelebbi vasútállomás Balatonszentgyörgyön (12 km) van.
Pedig ott van helyben a vasútállomás, csak kihasználatlanul még!?

 
Sopron-Déli    Balazs177, 2011.10.19 12:31.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályaudvar felvételi épülete,és az egykori 2.számú posta romjai az 1944-es bombatámadás után.Forrás:http://www.szuper.info.hu/wp-content/uploads/2011/02/X-H%C3%A1bor%C3%BAs-k%C3%A9p-D%C3%A9li-pu.jpg
 
Sármellék    Peti, 2011.10.18 10:57.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balaton vasúti megközelíthetőségének javítása!!!

Sármellék – Nagyatád vasúti nyomvonalának fejlesztése, felújítása, mind személy, teherszállítás terén!!! (a vasúti vonalak több vasúti csomópontot és ipari parkot is érintenének). Lehetne egy hatékony állami vagy magánvasúttal működtetni, ami mindenki számára megfelelő lenne.

Javaslat!!!
Oda – Vissza:
Sármellék – Marcali – Nagyatád
Sármellék – Fonyód – Kaposvár – Nagyatád
Sármellék – Siófok – Kaposvár - Nagyatád

 
Sármellék    Peti, 2011.10.18 10:28.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Balatont Zala megye szívével összekötő vasútvonalat a Zalavölgyi HÉV-társaság építette, és adta át a forgalomnak Türje és Zalaszentgrót között 1892. január 28-án, Zalaszentgróttól Balatonszentgyörgyig 1895. december 15-én. Az 1962-ben még évi 111 000 tonnányi árut szállító vonalon 1968/69-ben (a koncepció kiadásának évében) komoly nyomvonalkorrekciót hajtottak végre, Türje helyett az új Zalabér-Batyk állomást jelölték ki végpontnak, a fővonalba ott kötötték be a vicinálist. Néhány évre rá az árufuvarozás drasztikus közútra terelése következtében funkcióját vesztett mellékvonalat (1974. május 25-én, menetrendváltáskor) megszüntették. A sors iróniája, hogy a Zalaszentgrótig tartó első szakasz élt még tovább: itt 2007. március 4-én ment el az utolsó vonat. A Balatonszentgyörgy–Sármellék vonalszakaszt rendszerváltásig a szovjet hadsereg használta, utána a létesülő balatoni repülőtér kiszolgálására jó néhányszor újra akarták szervezni a személyforgalmat, de a megvalósulása még mindig várat magára!!!
 
Fényeslitke    Zoli, 2011.10.16 18:46.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régi kép az állomásról, rajta az átadás időpontjával.
http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/fenykep/fenyeslitke_szabolcs_m_vasutallomas_mti_foto_1487193002.html

 
Miskolc-Gömöri    Kiss László, 2011.10.15 15:50.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt praktizáltam: 1955.
 
Miskolc-Rendező pu.    Kiss László, 2011.10.15 15:46.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt voltam állomásirányító majd térfőnök /1962-1964 /.
 
Szentetornya    VT22, 2011.10.15 00:53.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható egykori állomási őrházat 2007 decemberében bontották el.
 
Pátka    Kempelen, 2011.10.14 21:10.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...még csak annyit. Igen valóban sínszeg97 kartács is említette, de mivel csak és kizárólag szovjet katonai meneteknek volt fenntartva, ezért még a magyar katonai térkép is csak annyit mutat, hogy ott a kiágazás, de sem megállót, sem megálló-rakodóhelyet nem jelez.
 
Pátka    Kempelen, 2011.10.14 21:02.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Gergely! (Kuvik)
Véletlenül sem kívánom, hogy elnézést kérj! Bár nem néztem és nézegetem a ki- és elágazásokat, de véleményem szerint ahol soha nem volt a magyar utasforgalom számára jelentős vagy egyáltalán említésre méltó megálló, megálló-rakodóhely vagy állomás azt nem érdemes felvenni. Persze arról mehet a vita, hogy elméletben mi legyen a neve ennek a kiágazásnak, de a helyiek is Szűzvárnak hívták, sőt volt egy osztálytársam is aki ott lakott, az osztálynaplóban is Szűzvár-bányatelep vagy hasonló volt bejegyezve. Persze nem az említett őrháznál lakott, hanem az egykori bányatelepnél. A pátkai pedig számomra csak és kizárólag azért furcsa vagy más néven idegen, mert Pátka ha közelben is, de mégis távol van ettől a ponttól...
Az viszont kétségtelen, hogy vagy itt a pátkai vagy a lovasberényi oldalon tudjuk megvitatni ezt a témát.
Emlékszem annak idején M62-es szergejjel mentünk be az oroszokhoz és le kellett buknom a szergej vezérállásába hogy az orosz kiskatona ne vegyen észre ha felnéz.
Persze ez a pálya 1987-es felújítása után volt. Addig "dácsiák" jártak kiszolgáló menetként, leginkább az M43 1008-as, a fehérre festett mellső fényszórókeretével.

Melléklet: a felbontás napján készült kép.
 
Pátka    2Kuvik, 2011.10.14 19:57.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Kempelen!
Elnézést, már elküldtem a hozzászólást, amikor észrevettem, hogy az "általam" szóból elvitte a cica az m betűt. De maga a név nem az én ötletem, sinszeg97 2010. februárjában írta ezt az elnevezést, ami nekem gyüttment lévén megtetszett, kifejezőnek találtam.
Nem tudom, hogy Érd-elágazásnál volt-e valaha utasforgalom. ha igen, nem szóltam. Ha nem volt, akkor, mint a vonal egyik érdekes, jellegzetes pontjaként ez az őrház is felkerülhet(ne).
 
Előző Első    ... [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] ...   Utolsó Következő