Kőszeg-Sörgyár
Central, 2012.01.05 11:41.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi megálló épülete a Vámház utcában található.
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.01.04 21:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,csak sajnos a vonal Harka-Oh.-Felsőlászló közötti része továbbra is ÖBB tulajdonban van.Az Osztrák állam meg kérdéses,hogy mennyire preferálna egy újabb kőszegi összeköttetést!
|
|
Érdliget
GubisKristófLevente, 2012.01.04 20:18.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebből a megálóhelyből nem lehetne mopndjuk állomást építeni???
|
|
Mikófalva
ROCOman, 2012.01.04 17:47.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy "érdekes" iromány: http://www.parlament.hu/irom39/04495/04495-0001.pdf
|
|
Kőbánya-Hízlaló
Mooni, 2012.01.04 14:13.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha gondoljátok, csináltam pár képet, mikor a NOHAB arra járt...
|
|
Albertfalva
Aeslan, 2012.01.04 12:43.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Csocsó: Pontosan hova gondolod a zebrát?
|
|
Albertfalva
csocsó, 2012.01.04 11:56.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomás megközelithetetlen a fehérvári ut felöl,mert zebrát nem alakitottak ki az illetékesek,elfeljtették,nincs rá pénz.Pedig naponta több százan szaladgálnak a kocsik között az ott közlekedö utasok.
|
|
Kőszeg
QQriQ, 2012.01.04 10:54.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most hogy GySEV kézben van a vonal, lehetne tervezni a soproni kapcsolat újjáépítését, amivel a 15-ös vonal kapna egy tartalék útirányt.
|
|
Ruszt-Szentmargitbánya
Balazs177, 2012.01.03 18:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend a személyvonat közlekedés megszüntetése után.A menetrendi mezőben még szerepelt a vonal.
|
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.01.03 18:18.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi menetrend Pándorfalu-Sopron-Kőszeg viszonylatban.
|
|
|
Siklós
Bakonyi betyár, 2012.01.03 18:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát nem is lesz újranyitás mostanában.Az a válasz,hogy nincs rá pénz.Abban reménykedhetünk csak,hogy a választások előtt egy kis ösztökének még 5 vonalat újranyitnak.De kell ám civil összefogás.A 27-es vonalnál már akcióznak.
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.
Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;
Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?
Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
|
|
Vác
ROCOman, 2012.01.03 14:00.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
|
|
Siklós
MJ, 2012.01.03 12:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát én is sajnálom, pedig februárban mérővonat közlekedett a vonalon, több helyen valami jeleket festettek a talpfákra. A pályaállapot felmérés tehát megtörtént, azt hittem ez annak a jele, hogy újra akarják nyitni.
|
|
Kunszentmiklós-Tass
Endre, 2012.01.03 10:39.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, megvan.
http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099380
(Úgy értem fizikailag is, nem csak a vpe honlapján).
|
|
Debrecen-Vásártér
Endre, 2012.01.03 10:20.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494
|
|
Debrecen-Vásártér
ROCOman, 2012.01.03 06:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.
|
|
Kunszentmiklós-Tass
András, 2012.01.02 23:15.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomástól délre, a Dunapatajról jövő vonalról indulva volt ( vagy talán még meg is van ) egy hadászati megfontolásokból épített deltavágány. Mi a helyzet vele? Mikor járhatott azon vonat utoljára ? Az ellenpárja az előszállási, illetve a rétszilasi delta, melyeket már régen elbontottak ( a rétszilasi már 1990-ben nem volt meg ).
|
|
Debrecen-Vásártér
Gabi, 2012.01.02 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!
|
|
Siklós
pezsman, 2012.01.02 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem értem. Pedig van néhány újraindításra érdemes vonal ezen kívül is. Talán majd a választások előtt...
|
|
Bogárzó
VT22, 2012.01.02 00:35.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2011-2012-es menetrendben már nem állnak itt meg a vonatok.
|
|
Újsolt
VT, 2012.01.01 21:43.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bővebb leírást itt találsz a vonal történetéről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaföldvár–Solt-vasútvonal
|
|
Újsolt
András, 2012.01.01 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google-n felülnézetből teljesen jól kivehetőek a megszűnt nyomvonalak. Vajon mi oka lehetett az elődeinknek egy deltavágányt kiépíteni az akkor is csak zsákvonalként működött dunapataji irányba is ? Az északra forduló pályarésznek kellett két hidat is építeni + egyet a vasút felett. Ennek a vonalvezetésnek nem látni most értelmét, akkor miért döntöttek úgy, miközben később egy egyszerű balkanyarral megoldották a becsatlakozást a Solt - Dunapataj vonalra.
Van ennek a megszűnt állomásnak bármi nyoma jelenleg ?
Dunaföldvár és Solt között úgy tudom a síneket is felszedték már. Ez vár a dunapataji szárnyvonalra is ?
|
|
Vasúttörténeti park
Petrás Bence, 2012.01.01 20:38.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezenkívül itt forgatták 2008-ban a Tűzvonalban című sorozatnak a Leszámolás című epizódját is (2. évad).
|
|
Újsolt
harta34, 2012.01.01 18:39.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
[forrás.wikipedia]
|
|
|
Bezenye
lennon15, 2012.01.01 17:01.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi neve Rajka külső.
A perontető eltűnt, ma láttam. :-(
|
|
Kaposmérő
Cshaweska, 2012.01.01 16:27.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,ez számomra nem újdonság.Az állomásokon (legalább is Berzencén) külön szobában vannak a biztosító berendezések olyan "szervei" amiket hűteni kell.Sokáig én is abban a tévhitben éltem,hogy a forgalmit hűtik vele.De elmagyarázták,hogy nem.
|
|
Sárvár
Sanya, 2012.01.01 16:13.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jimmy49:
Van egy videó filmem arról, amikor az épülő Rába hidat tolják a helyére, és mellette látható a régi híd, amelyen egy vonat halad át.
|
|
Kőszeg-Sörgyár
András, 2012.01.01 15:54.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esetleg egy utca házszámot, vagy egy földrajzi koordinátát, hogy a Google Földben meg lehessen keresni? Vagy ha véletlenül valaki arra járna...
|
|
Kámon
András, 2012.01.01 15:27.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló még 1985-ben sem létezett.
|
|