Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] ...   Utolsó Következő

Kőszeg-Sörgyár    Central, 2012.01.05 11:41.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi megálló épülete a Vámház utcában található.
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.01.04 21:12.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,csak sajnos a vonal Harka-Oh.-Felsőlászló közötti része továbbra is ÖBB tulajdonban van.Az Osztrák állam meg kérdéses,hogy mennyire preferálna egy újabb kőszegi összeköttetést!
 
Érdliget    GubisKristófLevente, 2012.01.04 20:18.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből a megálóhelyből nem lehetne mopndjuk állomást építeni???
 
Mikófalva    ROCOman, 2012.01.04 17:47.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy "érdekes" iromány: http://www.parlament.hu/irom39/04495/04495-0001.pdf
 
Kőbánya-Hízlaló    Mooni, 2012.01.04 14:13.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha gondoljátok, csináltam pár képet, mikor a NOHAB arra járt...
 
Albertfalva    Aeslan, 2012.01.04 12:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Csocsó: Pontosan hova gondolod a zebrát?
 
Albertfalva    csocsó, 2012.01.04 11:56.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos az állomás megközelithetetlen a fehérvári ut felöl,mert zebrát nem alakitottak ki az illetékesek,elfeljtették,nincs rá pénz.Pedig naponta több százan szaladgálnak a kocsik között az ott közlekedö utasok.
 
Kőszeg    QQriQ, 2012.01.04 10:54.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most hogy GySEV kézben van a vonal, lehetne tervezni a soproni kapcsolat újjáépítését, amivel a 15-ös vonal kapna egy tartalék útirányt.
 
Ruszt-Szentmargitbánya    Balazs177, 2012.01.03 18:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend a személyvonat közlekedés megszüntetése után.A menetrendi mezőben még szerepelt a vonal.
 
Kőszeg    Balazs177, 2012.01.03 18:18.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi menetrend Pándorfalu-Sopron-Kőszeg viszonylatban.
 
Siklós    Bakonyi betyár, 2012.01.03 18:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát nem is lesz újranyitás mostanában.Az a válasz,hogy nincs rá pénz.Abban reménykedhetünk csak,hogy a választások előtt egy kis ösztökének még 5 vonalat újranyitnak.De kell ám civil összefogás.A 27-es vonalnál már akcióznak.
 
Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2012.01.03 16:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged Nagyállomásán található egy holokauszt-emléktábla, ami ha nem is történelemhamisítás, de mindenképpen enyhe csúsztatás. A Szegedről és környékéről deportált zsidókat ugyanis nem a Nagyállomásról, hanem Szeged-Rókusról szállították el. 1944 júliusában Szeged-Rókuson és a hozzá iparvágánnyal kapcsolódó téglagyárban egy ún. bevagonírozási központot hoztak létre, ahol a környező településekről begyűjtött zsidókat néhány napra pihentették. (Lényegében a vonat útnak indításához kellő mennyiségű ember összejöttét várták.) A rakodót elkerítették, területén sátrakat állítottak fel.

Az első nagyobb csoport az Újszegedig vonattal szállított, majd a városon gyalog átterelt makói és mezőkovácsháziak voltak. Szegedről a környékbeli zsidóság viszonylag kisebb létszáma miatt csak három szerelvény indult. Az indulások:
1944. július 26; Kassán át Auschwitz
1944. július 28; Kassán át Auschwitz
1944. július 30; Budapesten át Stasshof;

Ha már történelem meg emlékezés és emléktábla, akkor nem ott kellene-e emlékezni, hol a dolgok történtek...?

Mucsi Tiborné (szerk):Mezőkovácsháza története; 2001; ISBN 936 005 971 1; pp 113-114.
 
Vác    ROCOman, 2012.01.03 14:00.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást hamarosan átépítik: http://regionalbahn.blogspot.com/2012/01/atepiti-vaci-vasutallomast-nif.html
 
Siklós    MJ, 2012.01.03 12:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát én is sajnálom, pedig februárban mérővonat közlekedett a vonalon, több helyen valami jeleket festettek a talpfákra. A pályaállapot felmérés tehát megtörtént, azt hittem ez annak a jele, hogy újra akarják nyitni.
 
Kunszentmiklós-Tass    Endre, 2012.01.03 10:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, megvan.
http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099380
(Úgy értem fizikailag is, nem csak a vpe honlapján).
 
Debrecen-Vásártér    Endre, 2012.01.03 10:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hét kötetes Magyar Vasúttörténet 7. kötetének 22.-23. oldalán viszont az építkezés megkezdését 1988-ra, az új nyomvonal átadását 1991.06.01-re teszi Dr. Horváth Ferenc.
Illetve egy régi hozzászólást ajánlanék még a figyelmetekbe, a hazai menetrendek egyik legjobb ismerőjétől:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=18340316&t=9005494
 
Debrecen-Vásártér    ROCOman, 2012.01.03 06:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"[1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században" amit hiteles forrásnak tekintünk, tekinthetünk. Ettől függetlenül ha rendelkezésedre áll bármi, ami állításodat alátámasztja, örömmel vesszük és természetesen javítjuk a szöveget.
 
Kunszentmiklós-Tass    András, 2012.01.02 23:15.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól délre, a Dunapatajról jövő vonalról indulva volt ( vagy talán még meg is van ) egy hadászati megfontolásokból épített deltavágány. Mi a helyzet vele? Mikor járhatott azon vonat utoljára ? Az ellenpárja az előszállási, illetve a rétszilasi delta, melyeket már régen elbontottak ( a rétszilasi már 1990-ben nem volt meg ).
 
Debrecen-Vásártér    Gabi, 2012.01.02 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson a forgalom 1991-ben szünt meg és nem 1989-ben!
 
Siklós    pezsman, 2012.01.02 17:55.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem értem. Pedig van néhány újraindításra érdemes vonal ezen kívül is. Talán majd a választások előtt...
 
Bogárzó    VT22, 2012.01.02 00:35.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2011-2012-es menetrendben már nem állnak itt meg a vonatok.
 
Újsolt    VT, 2012.01.01 21:43.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bővebb leírást itt találsz a vonal történetéről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaföldvár–Solt-vasútvonal
 
Újsolt    András, 2012.01.01 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google-n felülnézetből teljesen jól kivehetőek a megszűnt nyomvonalak. Vajon mi oka lehetett az elődeinknek egy deltavágányt kiépíteni az akkor is csak zsákvonalként működött dunapataji irányba is ? Az északra forduló pályarésznek kellett két hidat is építeni + egyet a vasút felett. Ennek a vonalvezetésnek nem látni most értelmét, akkor miért döntöttek úgy, miközben később egy egyszerű balkanyarral megoldották a becsatlakozást a Solt - Dunapataj vonalra.
Van ennek a megszűnt állomásnak bármi nyoma jelenleg ?
Dunaföldvár és Solt között úgy tudom a síneket is felszedték már. Ez vár a dunapataji szárnyvonalra is ?
 
Vasúttörténeti park    Petrás Bence, 2012.01.01 20:38.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezenkívül itt forgatták 2008-ban a Tűzvonalban című sorozatnak a Leszámolás című epizódját is (2. évad).
 
Újsolt    harta34, 2012.01.01 18:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
[forrás.wikipedia]
 
Bezenye    lennon15, 2012.01.01 17:01.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely régi neve Rajka külső.

A perontető eltűnt, ma láttam. :-(
 
Kaposmérő    Cshaweska, 2012.01.01 16:27.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,ez számomra nem újdonság.Az állomásokon (legalább is Berzencén) külön szobában vannak a biztosító berendezések olyan "szervei" amiket hűteni kell.Sokáig én is abban a tévhitben éltem,hogy a forgalmit hűtik vele.De elmagyarázták,hogy nem.
 
Sárvár    Sanya, 2012.01.01 16:13.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jimmy49:
Van egy videó filmem arról, amikor az épülő Rába hidat tolják a helyére, és mellette látható a régi híd, amelyen egy vonat halad át.
 
Kőszeg-Sörgyár    András, 2012.01.01 15:54.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Esetleg egy utca házszámot, vagy egy földrajzi koordinátát, hogy a Google Földben meg lehessen keresni? Vagy ha véletlenül valaki arra járna...
 
Kámon    András, 2012.01.01 15:27.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló még 1985-ben sem létezett.
 
Előző Első    ... [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] ...   Utolsó Következő