Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 472 ] [ 473 ] [ 474 ] [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] ...   Utolsó Következő

Vulkapordány    central, 2010.05.27 12:00.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régi képek az állomásról:http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4330013358/
 
Győri ipartelepek    Oldalborda, 2010.05.26 22:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Győrnél találtam egy ide vonatkozó hozzászólást...

"2009.12.03. 16:15.37
Győr ipartelepek működik, Győr-Rendező néven. A másik két állomást már nem használják tudomásom szerint."
 
Győr    Oldalborda, 2010.05.26 22:39.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás végén, a vontatási telepnél a vágányokra merőlegesen vezet egy sínpár, arra merőlegesen pedig (azaz a fővonallal párhuzamosan) egy garázsféleségbe három vágányszerűség fut be. Erről mit lehet tudni?
 
Balatonakali-Dörgicse    Pest301, 2010.05.26 16:38.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanában kerültek kihelyezésre ezek az új narancssárga színű "székek". Egy kicsit talán kényelmesebbek mint a hagyományos kék fehér fapadok - de viszont annál csúszósabbak!! :D
Apropó, a falon az óra alatt eddig ki volt rakva az érkező és induló vonatok rendes,nagy üvegtáblája - pedig úgy volt az igazi...
2010 május 24.
 
Balatonakali-Dörgicse    Pest301, 2010.05.26 16:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás váróterme 2010 május 24.én
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 16:10.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 5. (Ahogy mi nevezzük)
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 15:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugyanez, csak a vágányokon "nézve"
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 15:07.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Püspökladány felőli váltó
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 15:05.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
115-ös szelvény
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 14:34.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kijárat Sáp felé
 
Báránd    takacs951010, 2010.05.25 14:32.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Küldök egy pár képet az állomás területéről. Tegnap, amíg a Székely Gyorst váruk, akkor készítettük rokonaimmal!
 
Vértesboglár    Tshuhash, 2010.05.25 08:49.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint már egy előző hozzászólásomban is írtam, az Indul a bakterház c. filmet nem Vértesbogláron forgatták, hanem a 151-es vonalon, Szalkszentmárton és Dunavecse között, a megállóhely neve Csabony volt. A TV2 Naplójának riportja erről: http://tv2.hu/naplo/video/indul-a-bakterhaz
 
Pécs-Külváros    prozak01, 2010.05.24 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás ivója ugyanakkor
 
Pécs-Külváros    prozak01, 2010.05.24 21:54.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Külváros állomás egy esős reggelen (05.19)
 
Csongrád    Petrás Bence, 2010.05.24 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrház.
2010. 05. 24.
 
Szentes    Petrás Bence, 2010.05.24 19:19.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
M31 2015 Szentesen.
2010. 05. 24.
 
Szentes    Petrás Bence, 2010.05.24 19:15.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
BCmot 395 kiállítva az állomáson.
2010. 05. 24.
 
Orosháza    Petrás Bence, 2010.05.24 19:11.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla.
2010. 05. 24.
 
Orosháza    Petrás Bence, 2010.05.24 19:09.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kisvasút megmaradt vágányai.
2010. 05. 24.
 
Kőbánya-Hízlaló    András, 2010.05.24 17:10.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eléggé slendrián egy megoldásnak látszik a 3-as villamos vonala e helyen, ahogy jobban megnézem a Google képein : a vasúti kereszteződéstől északkeletre egyvágányúvá szűkül a villamosvonal, ahogy az előző hozzászóló is írta, majd átmegy a nem használt síneken és a fővonal hídja alatt is. Ott a Bihari út túloldalára halad át a villamos, majd ismét kétvégényúvá válik a pályája. A BKV-tól ellopott milliárdokból ezt a pár száz m-es részt is rendbe lehetett volna hozni.

Kár ezért a Kőbánya-Hízlalónál lévő kihasználatlan, elviekben még ugyan létező, de már régen felszámolásra érett vágánykapcsolatért is. Ha járható lenne, akkor Kőbánya-Kispestről rövid úton elérhető lenne a Keleti pályaudvar - az 1-es vonalon a megfelelő váltókapcsolatok kiépítése után - és nem kellene +20 km-t a körvasúton menni körbe, ha Cegléd felől egy vonatot szükség esetén oda akarnak érkeztetni. Volt már szerencsém ilyen körutazáshoz, +45 percet jelentett.
 
Tiszakécske    Csonka Tamás, 2010.05.23 22:48.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút idén nem közlekedik, egy gumikerekű vonat jár helyette.
 
Baja    csambó, 2010.05.23 20:53.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomással viszonylag megvagyok elégedve bár csak váróteremben lehet leülni kívül sehol egy pad. A régi M41 vonatokat és a hozzályuk járó kocsikat lecserélték \"modern\" 63-41-es motorvonatra. Zajosak a legtöbb vonaton nem csukódnak,záródnak az ajtók rendesen a linóleum kivan szakadva felpuklisodot az ülések kényelmetlenek és nincs is elegendő belőlük.
 
Komárom-Dunapart    Itep84, 2010.05.23 20:42.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez csak tipp, de szerintem azért szünhetett meg, mert évtízedekkel ezelőtt változott a vonatkozó jogszabály, miszerint a határállomás (Komárom) és a tényleges határ közötti szakaszon belül nem lehet személyforgalom. A 101-es vonalon például azért szűnt meg Ártánd mh. is, mert az előtte lévő állomás, Biharkeresztes a határállomás. Szóval, egy szimpla bürokratikus döntésről lehet szó.
 
Lentiszombathely    szabyka5, 2010.05.23 20:29.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát amikor elültetsz egy virágot egy megállóhelyen és elmész, fél óra múlva viszamész és már nincs ott,akkor úgy gondolom hogy nem!
 
Terézhalom    ROCOman, 2010.05.23 20:27.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a térképrészleten Terézhalom még állomásként van feltüntetve.
 
Óalmás    ROCOman, 2010.05.23 20:18.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a térképen megálló rakodóhelyként jelölve.
 
Bize    ROCOman, 2010.05.23 20:11.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Más térkép is jelöli.
 
Tapolca    ROCOman, 2010.05.23 19:58.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint ahogy az Tapolca lapján 226-os számmal, mint megszűnt vonal fel is van tüntetve.
 
Becske    ROCOman, 2010.05.23 16:26.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Éltek az országban olyan gazdák, akik féltek a vasúttól, s nem engedték keresztül birtokaikon a "tüzes szekeret". Ilyenkor nagy kerülővel, megnövekedett költségekkel sikerült csak folytatni az építkezést. A számtalan példa közül a Nógrád megyében lévő Becske község gazdáinak döntése általános érvényű gondot jelzett. A Nógrád vármegyei helyiérdekű vasút építésébe fogott társulat Aszódot kívánta összekötni Balassagyarmattal. A megyeszékhelyre járt már vonat, amely az Ipoly völgyében Párkányig szállította az utasokat. Az újonnan szervezett társaság a megye középső vidékén létesítendő pályára kapott engedélyt. A tervezők gyalog és lóháton bejárták a vidéket, s a fölmérés eredményeként Aszódtól a Galga völgyén át akarták vezetni a pályát, míg az északi szakasz építéséhez az Ipoly felé futó kis patak medrét találták alkalmasnak. A két völgy között emelkedő domb a vízválasztó szerepét töltötte be. A Dunába és a Tiszába folyó vizek elválasztását biztosító dombon becskei lakosok birtokolták a szántóföldeket. A társulat az építkezések megkezdése előtt hivatalosan értesítette a tulajdonosokat a kisajátításról. A falu lakói nem egyeztek bele a vaspálya átvezetésébe, s az egyeztető tárgyalások sem vezettek eredményre. Nem a kárpótlást kevesellték, hanem a "vasparipától" tartottak. Az építtetők kénytelen-kelletlen új vonalat terveztettek, amely elkerülte a falut, s egy másik völgyben haladt. Ez a kerülő nagy kiadást jelentett, mert a vízválasztón csak alagút fúrása után vezethették át a pályát. Az alagút déli bejáratánál megnyitott becskei állomás 5 kilométerre volt a falutól, ahová csak úttalan utakon szekerezhettek a vasúttól félő gazdák. Az északi szelektől védett, napsütötte völgyben az állomás mellett közepes nagyságú birtokon korszerű nagyüzem kezdte el a működését. A vasút biztosította gyors szállítást használta ki a tulajdonos, aki tehenészetet rendezett be Becskén. A frissen fejt tejet mindennap gyorsáruként küldte be a 80 kilométerre lévő fővárosba, s az egyéb tejtermékekből is hetente szállíttatott a budapesti fogyasztókhoz. Mindezt csak a vasút segítségével tudta megvalósítani, a becskei gazdák nem kis bosszúságára. A vasútépítők elvonulása után néhány évvel a falu lakói már bánták korábbi döntésüket, de változtatásra nem volt lehetőség. Egy emberöltővel később a becskei alagutat megyeszerte úgy emlegették, hogy egy földbirtokos érdekei miatt fúrták. Így keveredett össze a valóság a vágyakkal, s vált "mellőzötté" a falu."
Forrás: Majdán János A "vasszekér" diadala című könyve.
 
Tapolca    Train Station, 2010.05.23 15:20.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt volt még egy vonal kiágazás.
Zalahaláp felé.
 
Előző Első    ... [ 472 ] [ 473 ] [ 474 ] [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] ...   Utolsó Következő