Pusztaberény
Train Station, 2010.06.06 10:34.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tekerős-kút a megállóban.
|
|
|
Feketebézseny
Train Station, 2010.06.06 10:32.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Fonyód felől.
|
|
|
Feketebézseny
Train Station, 2010.06.06 10:31.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló táblája.
2010.06.05.
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 10:30.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgetegen az egykori vasútvonal és a mellette lévő jelzőtábla maradványa
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 10:27.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg volt vasúti pálya Barcs felé
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 10:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg vasútállomás felé Barcsról.Képen látható egy volt távíró oszlop maradványa is.
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 10:14.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori őrház a vasútállomástól Barcs felé
|
|
|
Somogyvisonta
tibho133, 2010.06.06 10:10.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Villa Roza előtt az egykori vasúti nyomvonal 2009-ben
|
|
|
Nagyatád
tibho133, 2010.06.06 10:05.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1961-es menetrend
|
|
|
Lábod
tibho133, 2010.06.06 10:01.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oklevél Várnai Imrének
|
|
|
Lábod
tibho133, 2010.06.06 10:00.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oklevél Lábod Állomásnak
|
|
|
Lábod
tibho133, 2010.06.06 09:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Várnai Imre kiváló dolgozóként
|
|
|
Lábod
tibho133, 2010.06.06 09:57.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Várnai Imre egykori vasútállomásfőnök emléklapja a munkában eltöltött évekért.
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:43.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg vasútállomása panzióként
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori vasútállomáson az I.vágány helye
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:41.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori vasútállomáson a volt peron helye
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:40.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori vasútállomása panzióként
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:39.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori vasútállomása az I.vágány helyéről
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:37.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bejárat
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.06.06 09:36.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Görgeteg egykori vasútállomása a volt vágányok felől
|
|
|
Kisbér
Veszprém27, 2010.06.04 19:57.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet,hogy van már rá menetrend,de a fene se tudja, mikor lesz az a hivatalos.Egyébként a különvonatról semmit sem tudok,fordulj a székesfehérvári szolgáltatásértékesítőhöz.
Weisz Viktória Cím: 8000 Székesfehérvár, Béke tér 5-7. E-mail: weisz.viktoria@mav-start.hu
|
|
Eger-Tihamér
760, 2010.06.03 21:16.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Eger-Putnok vonalat építésekor a füzesabonyi vonal végállomásáról indították. Mivel a völgy aljában elhelyezkedő város miatt a vonal egyenesen északra nem volt továbbvihető, az állomásról gyakorlatilag egy kelet felé északra forduló félöríves pályával indultak neki a domboldalnak, hogy így a várost keletről kerüljék ki.
A putnoki vonal jelentős fejlődést generált a környékben, keskenynyomközű vasutak épültek, ami a teherforgalmat annyira megnövelte, hogy a fejállomás egyszerűen képtelen volt a felmerülő igényeket kielégíteni. Ezért épült meg Tihamér állomás, amely elsősorban rendezőpályaudvarként szolgált.
Mindig is gondott jelentett, hogy a füzesabonyi irányra szánt vonatokat a közelség ellenére sem lehetett Tihamérról a fejállomásra tolt menetben átvinni az íves pálya miatt, tehát a fejállomáson vagy körül kellett járni, vagy gépet cseréltek. Szóval így is, úgy is tolatgatni kellett, azaz Tihamér megépítése csak részmegoldás volt. Amikor a bélapátfalvi cement iránti igény növekedése miatt Tihamér végképp kicsinek, és a fejállomási tolatgatások elviselhetetlennek bizonyultak, döntöttek arról, hogy a patak addig lapos, kiöntéses területének feltöltésével teremtenek helyet egy új és nagyobb teherpályaudvarnak.
Ennek átmenő fővágánya az északi végén ketté válik: nyugati ága a fejpályaudvarra, a keleti Tihamér felé vezet, és így az eredeti vonallal deltát alkot.
A rendező átadása után Tihamér jelentőségét vesztette, ezért vágányait felszedték, egyes épületeit elbontották, a többit eladták. A személyszállításban nagy jelentősége emlékeim szerint nem volt, egy ideig még táblás megállóként működött, ha jól tudom, ma már nem állnak meg itt a vonatok.
|
|
Drávaszabolcs
MacKay, 2010.06.03 20:29.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábban feltöltött 25ezres horvát térkép nekem is megvan. Azon látható, hogy a vonal Harkány után elérve az 58-as utat, szorosan mellette marad. Ezen a szakaszon ma kerékpárút van. A másik állomásnak (D.szabolcs-D.palkonya) hűlt helye.
|
|
Drávaszabolcs
MacKay, 2010.06.03 20:23.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a melléképület a kertben. Ja igen, M.T. voltam még a minap.
|
|
|
Drávaszabolcs
MacKay, 2010.06.03 20:16.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Regisztráltam, hogy elküldhessem a képe(ket) Drávaszabolcsról. Az épület átépítés alatt van. Valóban, a tornácos házról van szó. Nekem először a kertben látható, gyanúsan mávos színű melléképületek voltak gyanúsak. Sajnos nem lakik most bent senki, ezért nem tudtam megkérdezni, mennyire változott meg.
|
|
|
Kisbér
Oldalborda, 2010.06.03 18:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy pillanat, ezt nem igazán értem.
Arról már hallottam, hogy esetlegesen újraindítanák a személyforgalmat, azonban ÁLLÍTÓLAGOSAN van rá menetrend, mert a készítők megcsinálták...
|
|
Kisbér
gozos_375, 2010.06.03 15:40.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm az infókat. A különvonatról érdeklődnék. egyáltalán hol lehet többet megtudni, és hol lehet rá jegyet venni? És Komáromból indul, vagy Szfehérvárról. És kb. hány órakor?
|
|
Kisbér
Veszprém27, 2010.06.03 10:02.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, tényleg július 4-ére gondoltam.Aznap egy különvonat lesz, másnap indul a menetredszerinti forgalom. A menetrendért mindent megteszek, hogy elfogadtassam a szövetséggel,8 vonatpárt és 1 gyorsvonatot engednek meg maximum.
|
|
Kisbér
gozos_375, 2010.06.03 09:32.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez mennyire hiteles? Én úgy hallottam, hogy nem június, hanem július 4.-én csak különvonat lesz, és a menetrendszerű forgalom ezután fog majd újraindulni.Véleményem az, hogy elsőként vissza kellene állítani a bezárás előtti állapotot, és állapotot, és ha már működik, akkor kellene új mentrendtervezetet benyíújtani. Részemről támogatom a Bakony Vasút elképzelését.
|
|
Siójut
balazs177, 2010.06.03 09:18.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldalon található régi kép,Lovas Gyula,A bakterház című könyvében Siófok-Tisztviselőtelep egykori megállóhelyként szerepel!
|
|