Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 470 ] [ 471 ] [ 472 ] [ 473 ] [ 474 ] [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] ...   Utolsó Következő

Kisbér    Veszprém27, 2010.06.04 19:57.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet,hogy van már rá menetrend,de a fene se tudja, mikor lesz az a hivatalos.Egyébként a különvonatról semmit sem tudok,fordulj a székesfehérvári szolgáltatásértékesítőhöz.

Weisz Viktória Cím: 8000 Székesfehérvár, Béke tér 5-7. E-mail: weisz.viktoria@mav-start.hu

 
Eger-Tihamér    760, 2010.06.03 21:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Eger-Putnok vonalat építésekor a füzesabonyi vonal végállomásáról indították. Mivel a völgy aljában elhelyezkedő város miatt a vonal egyenesen északra nem volt továbbvihető, az állomásról gyakorlatilag egy kelet felé északra forduló félöríves pályával indultak neki a domboldalnak, hogy így a várost keletről kerüljék ki.
A putnoki vonal jelentős fejlődést generált a környékben, keskenynyomközű vasutak épültek, ami a teherforgalmat annyira megnövelte, hogy a fejállomás egyszerűen képtelen volt a felmerülő igényeket kielégíteni. Ezért épült meg Tihamér állomás, amely elsősorban rendezőpályaudvarként szolgált.
Mindig is gondott jelentett, hogy a füzesabonyi irányra szánt vonatokat a közelség ellenére sem lehetett Tihamérról a fejállomásra tolt menetben átvinni az íves pálya miatt, tehát a fejállomáson vagy körül kellett járni, vagy gépet cseréltek. Szóval így is, úgy is tolatgatni kellett, azaz Tihamér megépítése csak részmegoldás volt. Amikor a bélapátfalvi cement iránti igény növekedése miatt Tihamér végképp kicsinek, és a fejállomási tolatgatások elviselhetetlennek bizonyultak, döntöttek arról, hogy a patak addig lapos, kiöntéses területének feltöltésével teremtenek helyet egy új és nagyobb teherpályaudvarnak.
Ennek átmenő fővágánya az északi végén ketté válik: nyugati ága a fejpályaudvarra, a keleti Tihamér felé vezet, és így az eredeti vonallal deltát alkot.
A rendező átadása után Tihamér jelentőségét vesztette, ezért vágányait felszedték, egyes épületeit elbontották, a többit eladták. A személyszállításban nagy jelentősége emlékeim szerint nem volt, egy ideig még táblás megállóként működött, ha jól tudom, ma már nem állnak meg itt a vonatok.
 
Drávaszabolcs    MacKay, 2010.06.03 20:29.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korábban feltöltött 25ezres horvát térkép nekem is megvan. Azon látható, hogy a vonal Harkány után elérve az 58-as utat, szorosan mellette marad. Ezen a szakaszon ma kerékpárút van. A másik állomásnak (D.szabolcs-D.palkonya) hűlt helye.
 
Drávaszabolcs    MacKay, 2010.06.03 20:23.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a melléképület a kertben. Ja igen, M.T. voltam még a minap.
 
Drávaszabolcs    MacKay, 2010.06.03 20:16.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Regisztráltam, hogy elküldhessem a képe(ket) Drávaszabolcsról. Az épület átépítés alatt van. Valóban, a tornácos házról van szó. Nekem először a kertben látható, gyanúsan mávos színű melléképületek voltak gyanúsak. Sajnos nem lakik most bent senki, ezért nem tudtam megkérdezni, mennyire változott meg.
 
Kisbér    Oldalborda, 2010.06.03 18:56.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy pillanat, ezt nem igazán értem.
Arról már hallottam, hogy esetlegesen újraindítanák a személyforgalmat, azonban ÁLLÍTÓLAGOSAN van rá menetrend, mert a készítők megcsinálták...
 
Kisbér    gozos_375, 2010.06.03 15:40.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm az infókat. A különvonatról érdeklődnék. egyáltalán hol lehet többet megtudni, és hol lehet rá jegyet venni? És Komáromból indul, vagy Szfehérvárról. És kb. hány órakor?
 
Kisbér    Veszprém27, 2010.06.03 10:02.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, tényleg július 4-ére gondoltam.Aznap egy különvonat lesz, másnap indul a menetredszerinti forgalom. A menetrendért mindent megteszek, hogy elfogadtassam a szövetséggel,8 vonatpárt és 1 gyorsvonatot engednek meg maximum.
 
Kisbér    gozos_375, 2010.06.03 09:32.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez mennyire hiteles? Én úgy hallottam, hogy nem június, hanem július 4.-én csak különvonat lesz, és a menetrendszerű forgalom ezután fog majd újraindulni.Véleményem az, hogy elsőként vissza kellene állítani a bezárás előtti állapotot, és állapotot, és ha már működik, akkor kellene új mentrendtervezetet benyíújtani. Részemről támogatom a Bakony Vasút elképzelését.
 
Siójut    balazs177, 2010.06.03 09:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az oldalon található régi kép,Lovas Gyula,A bakterház című könyvében Siófok-Tisztviselőtelep egykori megállóhelyként szerepel!
 
Kárász-Köblény    Train Station, 2010.06.02 22:10.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Dombóvár-Bátaszék vonalon Dombóvár és Máza-Szászvár között vonatpótló buszok közlekednek. A buszok Mágocs-Alsómocsolád, Szalatnak, Kárász-Köblény, Szászvár településeket nem érinti, mivel közúton megközelíthetetlenné vált.

infó:http://mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14c0552c35857f
 
Csikóstőttős    Train Station, 2010.06.02 22:05.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg csúszni fog a Dombóvár-Mágocs-Alsómocsolád vonalrész üzembe állítása.Ma ugyanis a pálya menti patak elzárta a külvilágtól a falut.(Félő,hogy max. a nyári menetrend-váltás után utazhatunk leghamarabb IR-rel a teljes útvonalon.)

http://tv2.hu/tenyek/video/nem-birjak-a-gatak-tenyek-riport
 
Velencefürdő    Kenézy György, 2010.06.02 18:04.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néztem a tervrajzot, szép lesz az új állomásépület. Részletek: www.nif.hu
 
Velence    Kenézy György, 2010.06.02 18:01.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néztem a terv rajzot szépen fog kinézni állomás épület . Részletek : www.nif.hu
 
Agárd    Kenézy György, 2010.06.02 17:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néztem a tervrajzot szépen fog kinézni állomás épület. Részletek: www.nif.hu.
 
Kiskunfélegyháza    giovanni, 2010.06.02 17:10.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Kiskunfélegyházán az 1860-as évektől növekedett meg lényegesen a vasúti, személyi és teherforgalom, ezért szükségessé vált egy új állomásépület kialakítása. Bódi Elek, Eng Károly és Mayláth József mérnökök dolgoztak a terveken, s bár 1932-ben már átadták, teljesen csak 1936-ban készült el. A funkciójának tökéletesen megfelelő, leegyszerűsített formákat felmutató, tágas, levegős csarnokot magába foglaló épület az ország legmodernebb vasútállomása volt. Peronja szép, míves vasszerkezet volt, sajnos az 1970-es években lebontották”.
Forrás: Kiskunfélegyháza helyismereti könyve

 
Taszár    Robot222, 2010.06.02 09:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szép az épület, jó újra látni. Itt voltam katona 22 évvel ezelőtt sok emlék fűz ide.
 
Püspökladány-Vásártér    Endre, 2010.06.01 23:42.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1955-ös dátumot a Debreceni Igazgatóság hivatalos irataiban találtam. A térkép meg csak egy térkép, amit vagy sikerül aktualizálni 3 év alatt, vagy nem. Szerintem.
 
Székesfehérvár    Veszprém27, 2010.06.01 17:50.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnézést július 4-re gondoltam.Aznap 1 különvonat lesz, utána következő napon indul meg a forgalom.
 
Moha    Veszprém27, 2010.06.01 17:49.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnézést július 4-re gondoltam.Aznap 1 különvonat lesz, utána következő napon indul meg a forgalom.
 
Moha    Veszprém27, 2010.06.01 17:44.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Többek között az indóház honlapjáról és a Bakony v. egy.-től.
 
Zichyújfalu    András, 2010.06.01 16:29.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a D55-ös örvendetes, csak kérdés, hogy miért egy ilyen 55 éves technikát építenek be, amikor ennél sokkal korszerűbb Alcatel és Siemens kisállomási berendezések is vannak már.

Vagy az történt, hogy máshonnan leszerelt, bontott alkatrészekből állították össze ?
 
Csikóstőttős    Train Station, 2010.06.01 15:48.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Várhatóan június hetedikéig a bátaszéki vonalon Dombóvár és Mágocs-Alsómocsolád között is buszra kell szállni."
forrás:http://iho.hu
 
Alsóméntelek    siofok35, 2010.06.01 13:42.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Visszafestették Alsó-Méntelekre.
 
Balatonfenyves alsó    gulyapo, 2010.06.01 08:30.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban Balatonmária-felső volt az állomás neve. De volt még egy állomás Balatonfenyves és Balatonmária között: Balatonmária Szőlőtelep.
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2010.06.01 07:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
M.T.-nek!köszönet a korrekcióért!Egyébként TE is arra a boltíves sárga házra gondolsz,vagy nem?Várjuk a képeket!
 
Zichyújfalu    Lennon15, 2010.05.31 21:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás D55 biztosítóberendezést kapott.

A 4 vágányból 3 épült újjá, kijárati fényjelzők is lettek telepítve.
Magasperon is épült.
 
Becske    Mária, 2010.05.31 21:11.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örmmel tudatom, hogy a Vsútállomások Becske képhez írt hozzászólásom alapján hatvan év múltával megtaláltam első kis barátnőmet, a becskei állomásfőnök kislányát. Mária
 
Moha    fcs, 2010.05.31 20:20.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az infót honnan vetted?
 
Püspökladány-Vásártér    Mi (M&C), 2010.05.31 16:29.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Végül is eszembe jutott, h. miért kérdeztem, mert a Balla László 1958-as térképén nem szerepel, aminek a nagyobb verziója már nem érhető el,de itt volt:
http://sites.google.com/site/ballalaszlo/fali1958
én még letöltöttem és azon nincs rajta

(valamelyik akkor nem jó)

Üdv!
 
Előző Első    ... [ 470 ] [ 471 ] [ 472 ] [ 473 ] [ 474 ] [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] ...   Utolsó Következő