Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] [ 481 ] [ 482 ] [ 483 ] [ 484 ] ...   Utolsó Következő

Ötvös    prozak01, 2010.05.10 21:28.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt meg maga az állomás. Itt már nem volt rajta az Ötvös felirat.
 
Ötvös    prozak01, 2010.05.10 21:26.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008 nyarán készült képek. Ekkor javában zajlott már az átalakítás. Itt épp az egyik munkás mutatta az épület helyszínrajzát.
 
Sopron-Déli    András, 2010.05.10 17:09.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a legutóbbi képen nem látszik már a vasút vendégháza. Korábban az útátjáró és az állomásépület között állt, már elbontották.
 
Sopron-Déli    central, 2010.05.10 13:33.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás Baross út,Kossuth L.utca sarkán lévő kertjének az elvadult növényzettől történt megtisztítása után,az Ebenfurthi vonal vasúti átjárójától is jól láthatóvá vált a hajdani I.sz. állítóközpont épülete.
 
Leperdpuszta    LeFe, 2010.05.10 12:09.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellenkező irányba:
 
Leperdpuszta    LeFe, 2010.05.10 12:07.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely napjainkban (az 553-as szelvénykőnél):
 
Fertőszéplak-Fertőd    central, 2010.05.10 09:23.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Gysev kettő 5047-es motorkocsija érkezik a megállóhelyre Pomogy felől.
 
Pinnye    central, 2010.05.10 09:12.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az áruforgalmi raktár utcafront felőli képe.
 
Pinnye    central, 2010.05.10 09:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület az utcafront felől.
 
Zalabér    Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.05.10 07:57.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalabér 1945 Március: Magyar katonák (légvédelmi alakulatok) vonatra rakodnak, ekkor még nem tudják hogy a háború vihara hová sodorja őket. Hosszú megpróbáltatásokkal teli utazás után Németországban ér véget az utazásuk. Útvonaluk:Zalaszentiván, Szombathely, Szentgotthárd,Grác. Végállomás Fidriksafen. A leírtakat Édesapám elmondásai alapján írtam le.
 
Veszprém    gozos_375, 2010.05.09 22:56.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelettel kérdezem, hogy tudna valaki írni bővebb infót a megszüntetett Veszprém_Alsóörs vonalról?
 
Alibánfa    Train Station, 2010.05.09 20:22.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Dunántúli HÉV építette az Ukk-Csáktornya vonal részeként.
 
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta    Train Station, 2010.05.09 20:17.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást a Dunántúli HÉV építette az Ukk-Csáktornya vonal része ként.
A vonal egy hídon keresztezte a Déli Vasút vonalát.(Pillérei máig megtalálható.)
 
Kisbér    gozos_375, 2010.05.09 16:49.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is nagyon örültem, hogy tervezik újranyitni a vonalat. Valóban jó hír a vonal melletti településeken élőknek. A pálya valóban 100-as lehetne, de ehhez állítólag át kellene állítani a fénysorompók érzékelőit, u.is azok 80 km/h-ra vannak beállítva. 100km/h sebességhez pedig legalább csörgős szerelvényeket kellene közlekedtetni, mert a Bz csak 80-at tud maximum.Kíváncsi vagyok, milyen vonatokat állítanak újra szolgálatba. Újra Bz lesz 1 mellékkel, vagy valami más?
 
Zirc    Rácz Gergely, 2010.05.09 16:41.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PVG-szín Zirc állomáson, 2010. május 8.
 
Budapest-Kelenföld    Alacc, 2010.05.09 13:11.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelen állás szerint állítólag a 21-től 28-ig szednék fel, a helyére P+R parkolót raknának. Hogy mikor, az még probléma, mert most ugye a Kelenföld-Tárnok átépítés csúszik, és azzal együtt menne az állomás átépítése, kitérők cseréje.
 
Barátság    central, 2010.05.09 10:22.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás közelében lévő három nyílású Ikva patak híd.
 
Fertőboz    central, 2010.05.09 10:02.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Pinnye állomás felé.
 
Budapest-Kelenföld    beno, 2010.05.09 09:03.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Más.
Jelen állás szerint felszedik a 21-25. Vágánycsoportot, a 30as KLFi átépítése után?
 
Budapest-Kelenföld    beno, 2010.05.09 08:59.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A meglévő gyakorlatilag szar állapotot konzerváljuk úgy , hogy építünk egy kétszer hosszabb lépcsőt? Meg egy , estleg 2 db max. 8-10 fő kapacitású liftet? Amely lift talán, de csak talán még jó esetben a Metró szintig lemegy, amiben én látva a magyar ember e téren tanúsított balf@szságát, erőteljes kétséget érzek. Mindezt 2010ben....
Remélhetőleg a lejárat végponti oldalán viszont mozgólépcsőt fognak építeni... A Peronokonn lévő utaskényelmi szempontokról is beszélhetnénk , de az más tészta....
(Fűtött üveg kalitka)Vmi ital,kávé,JEGY, Rágcsa autómata stb..)
 
Budapest-Kelenföld    alacc, 2010.05.08 23:09.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyen alapon a mozgólépcső is elromolhat. Másfelől most is lépcső vezet ki az aluljáróból. A lift meg miért romlik el? A kedves utazóközönség rongálja meg, lásd a Nyugatiban, Ferihegyen és még sorolhatnám.
 
Garadna    atis, 2010.05.08 18:56.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindig itt volt a vonal vége?
 
Véménd    LepesiZL, 2010.05.08 18:45.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a korrekt hozzászólást a nyomvonalvezetésről.
Sajnos a 35 - ös vonalvezetését nem lehet összehasonlítani a 64 - esével. Nem véletlen, hogy a Kaposvár - Mocsoládi HÉV kb. 10 év múlva épült tovább. Az első szakasz gyakorlatilag megegyezik a jelenlegi 67 - es úttal. Vízrajzi térképen meg lehet nézni folyamatos vízjárás van a Kapos és a Balaton között, tehát a két terület összeköttetése (már léteztt 30 éve a Déli Vasút)erre lett volna logikus. A vonalvezetés folymatosan vitatott volt. A következő völgy nagybirtokosai - Karád, Andocs, Igal (ráadásul járásszékhely) - fontosabb szempontot alkottak, itt ismét egyenesen a Déli Vasút. De akkor a leg-keletibb somogyi járás - tabi - még nem kapott volna vasutat. Ezért megy át még egy vízválasztón, és ha már Tab vasúttal rendelkezik akkor onnan már viszonylag egyszerű a Veszprém (!) megyei Fokon bekötni a Déli Vasútba.
Bocs ez a 35 - ös vonalhoz lenne jó, de gondolom, van aki a hozzászólásokat egyben nézi.
Lepesi ZL
 
Csopak    neodd, 2010.05.08 16:30.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 2010.05.08-án
 
Csopak    neodd, 2010.05.08 16:30.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 2010.05.08-án
 
Káptalanfüred    Steve, 2010.05.08 16:28.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 2010.05.08-án
 
Véménd    siofok35, 2010.05.08 15:32.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 35-ös vonalon is van egy ilyen dombokkal kersztbe menős rész, Karád és Somogymeggyes között. Itt hatalmas bevágásokkal és töltésekkel oldották meg. Gyönyörű! Persze a 35-ös vonal se az egyenes vonalvezetésről híres... :)
 
Véménd    Papa83, 2010.05.08 12:48.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hiszem, rossz a megközelítés: a Dombay-tó a vonal építésekor talán még nem is létezett (bár ebben nem vagyok teljesen biztos hirtelen), ha Hetényt meg akarták volna közelíteni, akkor pedig nem km-ekre lenne a településtől a megálló. A helyzet az, hogy a 64-es vonal (a felemlegetett M60-nal együtt) a Geresdi-dombság É-D irányú völgyeit szeli át, K-Ny-i irányban. Ezt 100 éve bravúrosan, az elérhető legkisebb földmunkával oldották meg, ami a hossz jelentős növekedésével, komoly emelkedőkkel és szűk ívek alkalmazásával járt. Az autópálya ennek ellentettje, szinte egyenesen szeli át a dombságot, ennek viszont velejárója volt a híd-alagút kombinációk egymást követő sorozata.
Ez vonatkozik a 64-es esetleges majdani nyomvonalkorrekciójára is, de bonyolítja a helyzetet, hogy ha csak itt-ott ötletszerűen "levágnak" egy-két szerpentint, akkor pl a hosszesés is jelentősen megnőhet az adott szakaszon (ami többnyire jelenleg sem kicsi). A kanyargó vonalvezetésnek többnyire pont a szintkülönbség leküzdése az oka.

Szerintem a mostani esetleges újraindításoknál a 64-es nem jut szerephez, esetleg hosszútávon tudom elképzelni, egy majdani törzshálózati, összekötő szerepű vonalként (vélhetően új nyomvonalon), ha egyszer előtérbe kerülnek a nagyobb arányú vasútfejlesztések, és kerítenek rá pénzt is.
 
Kisbér    kadajo, 2010.05.07 17:01.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályára csak 80 km/h az engedélyezett maximális sebesség, De úgy tudom hogy az állapota és a vonalvezetése is engedné a 100-at.

Jó hír nem csak a vonal mentén élőknek, hanem még jó néhány bezárt mellékvonal mellett élőnek, hogy a megalakuló új kormány visszatervezi állítani a bezárt mellékvonalak többségén a forgalmat. (Nem csak a most bezártakon, hanem a 2007-ben bezárt vonalak közül is.) Ez a vonal a lista elején szerepel.
 
Sarkadkeresztúr    Lovas Levente, 2010.05.07 16:42.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 80-as években újították fel, 84-86 körül. Nagyon sokat utaztam ezen a vonalon gyerekkoromben.
 
Előző Első    ... [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] [ 481 ] [ 482 ] [ 483 ] [ 484 ] ...   Utolsó Következő