Murakeresztúr
cshaweska, 2010.05.05 11:05.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyalogos átjáró.
|
|
|
Murakeresztúr
Train Station, 2010.05.05 11:03.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi víztorony a rendező és Murakeresztúr állomás között.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:36.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2008 nyarán felújított szakasz.
|
|
|
Zalaszentmihály-Pacsa
Train Station, 2010.05.05 10:34.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utas WC.
|
|
|
Felsőrajk
Train Station, 2010.05.05 10:34.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalaszentiván felől érkezve.
A szégyenlős épület a fák között áll.
|
|
|
Felsőrajk
Train Station, 2010.05.05 10:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gelse felől érkezve.
|
|
|
Gelse
Train Station, 2010.05.05 10:31.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váltóállító torony Újudvar felől.
|
|
|
Gelse
Train Station, 2010.05.05 10:26.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Modern utas WC.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:21.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cserépkályha a váróban.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:18.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegykiadó ablak.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:15.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szelvénykő a felvételi épület tövében.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:14.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Modern virágtartó.
|
|
|
Búcsúszentlászló
Train Station, 2010.05.05 10:13.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.05.04.
A pécsi gyorsra várva.
|
|
|
Véménd
Train Station, 2010.05.05 10:12.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pécs-Pécsvárad szakasz azért hosszabb a 6-os útihoz képest mert érinti Dombay tó-t és egy kicsit megközelíti Hosszúhetényt.Szerintem nem direkt ilyen hosszú és kanyargós a vonal.A XX.században így tudták megoldani.Ma más van fejlettebb és modernebb technika amivel ez kiküszöbölhető.Véménd és Palotabozsok között tényleg jól jönne egy nyomvonal korrekció,mert tényleg felesleges az a sok ív.(az állomástól a Véménd-Mohács műút keresztezéséig 3km a távolság a jelenlegi vonalvezetés szerint.
|
|
Zalaegerszeg
Train Station, 2010.05.05 10:00.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szobormozdony.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Train Station, 2010.05.05 09:58.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem maradhatott grafiti mentes...
2010.05.04.
|
|
|
Nagyrákos
Train Station, 2010.05.05 09:52.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.05.04.
|
|
|
Pankasz
Train Station, 2010.05.05 09:51.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.05.04.
|
|
|
Felsőjánosfa
Train Station, 2010.05.05 09:50.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.05.04.
|
|
|
Bagod
Train Station, 2010.05.05 09:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi híd a korábbi nyomvonalon Bagodnál.
|
|
|
Bagod
Train Station, 2010.05.05 09:41.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi nyomvonal Bagodnál.
|
|
|
Véménd
LepesiZL, 2010.05.05 09:32.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
64-es vonalhoz.
Gondolom többször végigutaztuk ezt a szép vasútvonalat. Én még emlékszem a rövid ideig közlekedő Bb motorokra is (13 t a tengelynyomása - nem tudom milyen módon, de közlekedtették a szegedi gyorson) később 375 ös vitte Bátaszékig. De nem ez a lényeg. Sok "kedves" politizáló kritizálta az M6 - os alagútjait, és a "nemlétező vasútvonal" hídját (lásd: www.m60.hu), akkor baj volt?
Na most vissza a vasúthoz nézzétek meg a vasút nyomvonalvezetését.Bátaszéktől (sac. a távolság, csak a lényeg miatt): 5km 12 -es emelkedő délre (déli irányban), 300m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, 200 m sík nyugat, 700 m 12 -es emelkedő dél, 300 m sík nyugat, 600 m 12 - es lejtő észak, stb. Véméndnél gyakorlatilag akkora ív van, hogy majd' visszatér az eredeti kiinduláshoz.
Igen szép az a vasútvonal, de azonos nyomvonalon nem szabad újjáépíteni - Én sajnálom legjobban. Nézzétek meg Pécs - Pécsvárad vasúton mennyi km (22,5), Közúton, vasútállomástól, vasútállomásig 18,6. Az utasnak nem biztos, hogy odáig kell utaznia. Tehát, ha a Budai vámig még levonnék 4-5 km - t ... Nem disszertációt írok, de VASÚTSZERETŐK! Próbáljunk meg józanúl gondolkodni! Még egy adalék: másfél évvel a Pécsvárad Palotabozsok személyforgalom-szüneteltetés után végzett felmérés szerint Véménden javult a munkanélküliségi ráta, illetve a valódi vonzásközpontba (Mohács) jelentősen megnövekedett az utazási igény.
talán végigolvassátok e hosszú hozzászólásomat, szeretnék vasutat. De azt valakinek meg kell fizetni, pl. turizmus, hajtányozás - bár megnézném a kisgyerekes szülőket, akik felkínlódnak a 12 - es emelkedőn, majd megfogják a hajtányt a lejtőn! (Ausztriában ahol hajtányozás van nincs ekkora lejtés)
Most ennyi, lehet vitatkozni, de a tények makacsak.
Lepesi ZL
|
|
Nagykanizsa
Balaton, 2010.05.05 09:19.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kotorból visszafelé a gőzős hátratolat
a fűtőházba vizet vételezni,majd a vonatával indul vissza Budapestre.ápr.24.
|
|
|
Nagykanizsa
Balaton, 2010.05.05 09:14.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosztalgia vonat villany előfogattal érkezik Nagykanizsára
a Kanizsa-Csáktornya-Pragerhof vasútvonal 150 éves évfordulója alkalmából ,majd rövid tartózkodás után indul tovább a Horvátországi Kotorba.ápr.24
|
|
|
Csömödér ÁEV
Balaton, 2010.05.05 09:04.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ábel és a többi mozdony pihen a főtőházban.máj.1.
|
|
|
Kistolmács
Balaton, 2010.05.05 08:58.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosztalgiavonat érkezett Kistolmács végállomásra.máj.1.
|
|
|
Szikszó
jancsika, 2010.05.05 08:51.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zajtán is ilyen a biztosító berendezés
|
|
Lenti ÁEV
Balaton, 2010.05.05 08:47.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ábel a főtőházban pihen.máj.1
|
|
|
Csömödér ÁEV
Balaton, 2010.05.05 08:43.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nosztalgiavonat visszaérkezett Lentiből,készül Kistolmács felé a máj.1 szezonnyitó menetkor.
|
|
|
Hanság-Nagyerdő
rbatka, 2010.05.04 23:04.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kitérők már nincsenek meg.
Az első vágányba kopott sinek vannak becserélve.
|
|