Sitke
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.30 19:52.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sitke állomás Bajti Kitérő,6 ezrelékes emelkedő után következett. Sárvár felől közlekedő tehervonatok sok esetben az emelkedőn kikötöttek. Az emelkedő felén vonat megosztás történt és két részben lett továbbítva, a vonat Sitke állomásra. Gérce felől úgyszintén 5 ezrelékes emelkedő volt. Őszi időszakban főleg esőben EMBERT gépet próbáló volt a tehervonat továbbítása. Újság hír valamikor 1981-ben Sitkén a vasút mellet égett az avar, melyet MOZDONY SZIKRA okozott. Megkívánom jegyezni hogy a vasút már hat éve megszűnt. Valószínű egy alattomos téli-nyári álomból ébredő mozdonyszikra lehetett.
|
|
Nagykáta
szander, 2010.04.29 20:19.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az az egy fura hogy kivan írva hogy ez a 2. az a 3. vágány de a 7. és a 8. nál az van kírva hogy 6. és 7.
pedig mindenhogy számolom 8-nak kéne lenni.
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.04.29 15:26.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt, nincs váltó...
Balázs György Fotó - iho.hu
|
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.29 07:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szépen meg köszönöm annak, aki a motor vonatról készült képet feltette. A háttérben a vonat mellet lévő jegyvizsgáló én vagyok a vasutas pályám elején. 1970-07-01töl--2009-06-30ig szolgáltam a vasúton, jegyvizsgáló majd forgalmi szolgálattevő.
|
|
Mikosdpuszta
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.29 07:19.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta Zalavég között volt a lengyári nyílt vonali iparvágány ki ágazás. Pályakezdő koromban itt láthattam, olyan tolatási műveletet, vontatással történő szalasztás vasutas kifejezéssel ANGOLOZÁS, amit nagy gyakorlattal és tapasztalattal rendelkező vasutas kollégák végezhettek el.
|
|
Káld
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.29 07:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vásárosmiske- Káld között volt egy homokbánya, iparvágány kiágazással. Tehervonati tolatás alkalmával gyakran hangzott el, a tolatásban részt vevő személyzet között, hogy "lök a bánya visszajár" rövidített, de a vasutasok között egy értelmű kifejezés. A tolatásban résztvevő személyek nagyon jól tudták, hogy milyen tolatási műveletet kell elvégezni. Az erdő szélén volt egy lakóőrház, vajon az épület meg van-e még. a 84 sz. fő útról sajnos nem látszik. Ki tud róla valamit.
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2010.04.29 00:39.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Train Stationnek:
Az a megállóhely a 27-es vonalon volt, Lepsénytől 2 km-re. Már itt a weboldalon is felvették mint megállóhelyet.
|
|
Enying
Train Station, 2010.04.28 20:50.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elvileg Lepsény és Enying között volt egy megálló Lepsény Felső néven.Lepsénytől 2km-re.
Forrás:Indóház Extara 2008 ősz.
|
|
Bicsérd
Train Station, 2010.04.28 20:21.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utas WC.
|
|
|
Bicsérd
Train Station, 2010.04.28 20:20.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem.
2010.04.28.
|
|
|
Dombóvár
Train Station, 2010.04.28 20:13.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tessék választani...
2010.04.28.
|
|
|
Nyíregyháza átrakó
Szili, 2010.04.28 15:59.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme hát egy jobb kép! Az Nyk fűtőháza. Sajnos nagyon lepusztult épület, pedig érdemes lenne meg menteni!
|
|
|
Nyíregyháza-Vásártér
Szili, 2010.04.28 15:54.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sínek teljesen berozsdáltak, a közvilágítást is kikapcsolták amióta nem jár a kisvonat.Ezt a kép tegnapról való.Lehangoló a láttvány, mert minden felé csak eldobált szemét van. Csak egy papír fecni tájékoztatja az utasokat hogy a a kisvonat nem jár, na persze egy buszmenetrend is kivan ragasztva az 1-1A autóbuszjáratok indulásáról.De úgy tudni hogy újra járni fog a kisfüstös mazsola a zőld kocsikal!
|
|
|
Debrecen
pzs, 2010.04.28 14:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudja, hogy innen merre járnak MD szerelvények? Vagy hogy melyik vonat van mindig MD-ből kiállítva?
|
|
Perdócmajor
pezsman, 2010.04.27 22:45.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem a képek mennyiségével semmi bajom, és egy csomó fényképed tetszik is. Valóban nem lehet könnyű 80-as tempónál fotózni, még 40-esnél sem. Csak vannak olyan képek, amelyek nagyon elmosódottak, ennyi.
|
|
Bucsu
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.27 21:22.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bucsu:A vasúti emlékhely után a határ felé haladva a szabad erdő szélén volt egy másik őrház, amit 1976ban le bontottak. Virág ház néven szerepelt a szóbeli nyilvántartásban. Az elnevezés az utolsónak bent lakó személy nevének tudható be. A vasút töltés az emlék helytől a határig meg található. Akik a bucsui őrsön töltötték a katonai szolgálatukat, számukra ismerősek ezek a képek. Az emlékhely, a katonák között, az utolsó bentlakó család neve alapján, Róka ház néven volt ismert.
|
|
Perdócmajor
matteo, 2010.04.27 19:14.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamennyire a minőség is fontos(bár 80-nál tényleg nem lehet könnyű fényképezni).De csak attól félek,h kisétálsz a helyre és mint Berzencénél kismillió fényképet töltesz fel.
|
|
Kerekdomb
giovanni, 2010.04.27 17:15.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskoromban sokat utaztunk ide a fürdőbe. Akkoriban még MD-szerelvények jártak erre és Kiskunfélegyházáról indultak. Úgy emlékszem azokban az időkben nem kellett Lakiteleken átszállni a Félegyházáról érkező vonatokról.
|
|
Perdócmajor
Train Station, 2010.04.27 15:12.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 60-as nekem is a kedvenc vonalam.(A 64-es vonal után). Öregapám erre járt anno a 424-esével.
Szerintem raknak fel rosszabb képeket is.Ha olyan förtelmesen rossz akkor majd a szerkesztők leszedik. (Leszedtük - a szerk.)
|
|
Perdócmajor
pezsman, 2010.04.26 20:39.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem szeretnélek megbántani kedves Train Station, de miért töltesz fel olyan képeket, amelyek minőségéért elnézést kérsz? Örülök, hogy a kedvenc vonalamon (60) jársz és fotózol, de képeid jelentős része a minősége miatt nem ide való. Szerintem mindenki csinál rossz képeket is, de azokat nem rakja fel. Én is egy utazás alkalmával csinálok többszáz fotót, de nem teszem fel mindegyiket, mert mindegyik nem lehet jó...
|
|
Szolnok-Teher
ROCOman, 2010.04.26 19:08.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves raps!
A VPE listája a szolgálati helyeket sorolja fel. Ezek nem mindegyike állomás, jóllehet vonatforgalom lehetséges az adott helyen. Épp ezen megfontolás alapján nem lehet csupán azt a listát alapul venni, s nem is mindig érdemes. Teherpályaudvar ügyben is tudok jobbat! Szolnok igazán jó példa rá. Magasfogadó, rendező, Keleti- és Nyugati Indítócsoport. Ezek szerves egységet képeznek, jóllehet a VPE listája külön-külön említi. Egyetlen szóval nem mondtam, hogy az általad említett vágányok nem Szolnok Teher pályaudvar, csupán azt, hogy nem egyezik meg Ószolnokkal! Ezt most is tartom. Szolnok Teher és Ószolnok egymás mellett vannak, de nem ugyanaz a kettő! Jó lenne már ezt végre megérteni... Bárkivel is beszéltél, ha azt mondta neked, hogy egy a kettő, akkor félrevezetett.
|
|
Szolnok-Teher
raps, 2010.04.26 17:16.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves ROCOman!
1., Az hogy mi állomás, és mi nem az elég nehéz eldönteni... Sőt azt is elég nehéz megállapítani mi volt állomás, és mi jelenleg is az. Ezért kaptam az alkalmon és vettem át anno a vpe rendszerezését, ami azt gondolom talán elfogadható. Ez egy javaslat volt, ami alapján hivatalosan is tovább lehet menni - főleg teherpályaudvar ügyben. Ha tudsz jobbat, várom a javaslatot.
2., Ezek szerint meg kell állapítanom, hogy egy szellemmel találkoztam, aki ráadásul azt sem tudta, hogy hol - milyen épületben - van... Ráadásul amikor megkérdeztem tőle, hogy hol találom Szolnok-Teher-t nevetve mondta hogy ez az épület az, valamint beszélt a régi állomásról is.... Ezek szerint hülyeségeket beszélt... Csak úgy mint anno Szolnok-Rendező szolgálattevője, valamint az ottjártamkor éppen reggeliző tolatócsapat is.... Ha Te tudod, hogy hol van pontosan Szolnok-Teher Pu. - és ezek szerint Te pontosan tudod... - akkor légy kedves, és dobj meg minket egy képpel, persze koordinátákkal együtt.
További szép napot!
|
|
Harka
kempelen, 2010.04.26 16:08.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Deutschkreutz felé megállás nélkül elsuhanó motorkocsi. (2010.04.25.)
|
|
|
Harka
kempelen, 2010.04.26 16:06.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.04.25.
|
|
|
Sárszentmiklós
Veronika, 2010.04.26 13:14.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép hátterében lévő ház egy ikerház, és az volt az őrház régen, ez beljebb van a kereszteződéstől. Viszont pontosan a kereszteződésben közvetlenül az autóút mellett van egy másik ház, ami az állomásépület volt annakidején... Mindegyik ház jelenleg is lakott.
|
|
Hegyfalu
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.26 08:21.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hegyfalu vasút állomáson találkozott a Pozsony-Porpác, a Zalabér-Sárvár-Répcevis-Alsólászló vasútvonal, és 5 vágánnyal rendelkezett.Ebben az időben jelentős volt az utas és árú forgalom.Nem véletlenül üzemelt a vasútállomás mellet vendéglő. Az állomás mostani épülete, a régi épület átalakításával jött létre. A régi épület nyeregtetős a vágánnyal párhuzamos kivitelben épült. A váróterem bejárata, oldal irányban volt kialakítva. A mostani várótermek helyén szolgálati lakás volt, az állomásfőnök részére. A mostani épület mellet a falu felőli oldalon volt a raktár épülete. Ma egy silány kivitelű épület található a helyén. Ólomzárak amelyek a képen láthatók. a MÁV alkalmazta kocsizárként. Csepel környékére olyan formában kerültek, hogy Hegyfalun gabonát raktak, Csepel Kikötő rendeltetéssel, és ilyen kocsizárakkal zárták a vagonokat.
|
|
Szolnok-Teher
ROCOman, 2010.04.26 06:26.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pest-Szolnoki vonalat 1847-ben nyitották meg. Valamikor a Tisza partján, a kikötőnél ért véget. A felvételi épülettel átellenben található raktárat évtizedekkel később építették. Építészeti megoldásai, az alkalmazott építőanyagok, valamint az előtte fellelt 1918-as gyártású sín erre engednek következtetni. A ma is megtalálható vágányokat sokkal később, az ipar megtelepedésekor a papír- és cukorgyárba vezető iparvágányként építették. A Körösi úti átjáró sorompóit emberemlékezet óta nem engedték le, de nem is lehet, hisz lakattal le vannak zárva. Ez ugyan fölösleges, hisz az idő vasfoga olyan mértékben megette már őket, hogy teljesen működésképtelenek. Az előcsengető működtető láncai is hiányoznak. Az említett szolgálati helyen nem találtam nyomát szolgálatnak. Az ablakokon be sem lehet látni a kosztól. A fentiek alapján Ószolnok nem egyezik meg Szolnok-Teher pályaudvarral. A helyzet hasonló lehet, mint az általad korábban javasolt "állomások" közül Szolnok Keleti Indító esete. Ez nem önálló, hanem a rendező pályaudvar része, mondjon bármit is a VPE listája. Ott sincs forgalmi szolgálat csupán egy őrhely, bár gondolom abban egyetértünk, hogy ez nem forgalmi szolgálat és egy ilyentől még nem lesz néhány irányvágány automatikusan állomás.
|
|
Hármashegyalja
Petrás Bence, 2010.04.25 21:38.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomvonal Nyírbéltek felé.
2010. 04. 24.
|
|
|
Hármashegyalja
Petrás Bence, 2010.04.25 21:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya vége. Valaha itt folytatódott a vonal Nyírbéltek felé.
2010. 04. 24.
|
|
|
Hármashegyalja
Petrás Bence, 2010.04.25 21:34.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tehervagon a kisvasút gépeivel együtt az állomáson.
2010. 04. 24.
|
|
|