Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 483 ] [ 484 ] [ 485 ] [ 486 ] [ 487 ] [ 488 ] [ 489 ] [ 490 ] [ 491 ] ...   Utolsó Következő

Nagycenk    central, 2010.04.23 15:36.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régi bontott anyagok az állomás melletti területen.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:32.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átépítés alatt lévő állomás.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átépítés alatt lévő állomás.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:26.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átépítés alatt lévő állomás.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:22.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Betekintés az átépítés alatt lévő állomásra.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:19.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ívkorrekció helyszínén már állnak a felsővezeték tartó oszlopok.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:15.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás sötét(kikapcsolt)Lövő felőli bejárati jelzője.
 
Nagycenk    central, 2010.04.23 15:10.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Anyagolás,az állomás Lövő felőli bejárati szakaszán.
 
Andráshida régi    pinyoka, 2010.04.23 10:50.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két évvel ezelőtt jártam utoljára az állomáson. Nagyon takaros gondozott, vonzó, kedves kis állomás volt. Azonban az a látvány, ami pár napja fogadott teljesen megdöbbentett és letaglózott. Természetesen tudtam róla, hogy felszámolták az állomást és áthelyezték, ennek ellenére mégis a szívem sajdult bele a látványba. A felvételi épület teljesen kibelezve. Építési törmelék borít mindent a belsejében. Még látszanak a valaha kellemes meleget adó cserépkályha összetört maradványai. Elbontottak mindent, amit csak érdemesnek találtak. Kint a gaz veri fel az épület környezetét. Torokszorító érzés volt látni, ahogy a térdig érő gazban két szál tulipán próbál életben maradni az egykor még virágtartóként funkcionáló betonládában. A síneknek is hűlt helye, csak az ágyazati mészkőzúzalék fehér sávja halad a távolba. Képeket egyelőre nem készítettem, de azt hiszem ebben az állapotban nem is fogok. Elszomorító! Nem tudom, hogy szánnak-e valami funkciót a jövőben az épületnek és egyáltalán a területnek?
 
Andráshida    pinyoka, 2010.04.23 10:39.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég egy kis túra kapcsán gondoltam megnézem magamnak ezt az új állomást. Valahogy nagyon személytelennek, kopárnak, idegennek, tárgyilagosnak éreztem. Nincs története (mitől is lenne), nincs mondanivalója, nincs romantikája, és nosztalgikus érzéseket is teljesen képtelen kiváltani az utazóból amúgy teljesen érthető módon. Egyszóval nem lopta be magát a szívembe. Lásd még Andráshida régi állomását!
 
Zalaháshágy-Szőce    Endre, 2010.04.22 18:45.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fénykorában három vágányos állomás volt. Áruforgalmát 1972.12.31.-ével szüntették meg, az első vágány ekkor vált feleslegessé, a harmadikat pedig 1977-ben szanálták.
 
Szolnok-Teher    raps, 2010.04.22 18:07.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szolnok Teher Pu. eredeti felvételi épülete az Ószolnok ( tehát az Indóház ) volt. A forgalom jelentős csökkenése, árufeladások elmaradása miatt, az egykori Szolnok Teher Pu. jelentősen átalakult. Vágányainak döntő többsége felbontásra került, épületeinek egy szintén jelentős része elbontódott, valamint a felvételi épülete ( Ószolnok ) forgalmi szempontból megszűnt. A Teherpályaudvar jelentősségét az adta, hogy a pályaudvar melletti részen - jelenleg bérházak - korábban Tüzép telep volt, a pályaudvar másik oldalán pedig egy nagy vas és fémtelep volt található.

A Szolnok Teher Pu. felvételi épülete, jelenleg egy a Kőrösi út és Temető utca sarkán található kis házacska. Szolgálat nappalos műszakban van. Az épület koordinátái: 47 10' 03,94" É, 20 10' 32,33" K. 2010 04 22. Forrás: Szolnok Teher Pályaudvar szolgálat tevője.
Ergo: Szolnok Teher Pu. és Ószolnok megegyezik.
 
Túrkeve    raps, 2010.04.22 17:28.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túrkeve MÁV felvételi épület. Az utca felől. Az eredeti épület jelenleg 2 külön épületrészből áll.
 
Túrkeve    raps, 2010.04.22 17:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túrkeve MÁV állomás. Az állomás épület előtti rész. Itt helyezkedtek el felszedésükig a vágányok. 2010 04.22.
 
Túrkeve    raps, 2010.04.22 17:21.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Túrkeve MÁV felvételi épület. Az eredeti kialakítású épülethez képest, tetőtér kialakítás történt. Az épület előtt megtalálható az eredeti világítást biztosító villanyoszlop, valamint a biztonsági korlátok egy része. A kép az állomás belső udvari részét ( tehát a sínek felöli oldalt ) ábrázolja. Az állomásépület koordinátái: 47 06' 34,49" É, 20 43' 50,98" K. 2010 04 22.
 
Szelevény    Lennon15, 2010.04.22 15:36.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszüntetik, mint állomást. A kitérőt és az SH bizt.bert leszerelik. Tehát a gyakorlati esélyét is elveszik annak hogy újra állomás legyen. Az épületre is bontás vár.Évek óta nincs szolgálat, üresen áll és ki is fosztották rendesen.
 
Enying    vasutimádó, 2010.04.22 10:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A múlt héten elcsíptem egy tehervonatot Enyingen!
 
Budapest-Déli pu.    prozak01, 2010.04.22 10:47.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a részt bármilyen hihetetlen is, függőleges helyzetben (!) akarták felépíteni..Ráday Mihály érdeme hogy így valósult meg, miután kimerítően csatázott az illetékessel, Reischl Antallal..(forrás: Ráday Mihály: Városvédőbeszédek)
 
Budapest-Déli pu.    prozak01, 2010.04.22 10:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lépcsők
 
Budapest-Déli pu.    prozak01, 2010.04.22 10:44.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai délelőttön a 18-as villamos megállójából nézve
 
Szelevény    Oldalborda, 2010.04.22 00:22.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már bocsánat, de nekem inkább az jön le, hogy átalakítják, nem pedig megszüntetik...
 
Szelevény    Lennon15, 2010.04.21 20:32.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az indexfórumon írták:
Május 7-ről 8-ra virradó éjjel egy újabb koporsószeget vernek a Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonalba, Szelevény állomás is befejezi a pályafutását.
Fotózzátok, amíg lehet!

http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=16706


 
Ostffyasszonyfa    Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.21 17:56.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ostffyasszonyfa állomás történetébe, tartozik egy iparvágány, ami a volt első világháborús Hadifogoly táborba vezetett ki. A vonal kivezetése a régi első vágányból történt. A vágány elbontása, valamikor (sajnos pontosan nem tudom) az 1920as években történt. Más téma--- Ostffyasszonyfa állomás és Nagysimonyi megállóhely között volt egy nyílt vonali őrház amit, HÁLA ISTEN bakter ház néven írta be nevét a vasutas (szóbeli) történelembe. Ez a megnevezés a gőzmozdony vontatás idejéből származik, de most a villany vontatás idején is helytálló főleg nehéz vonatoknál és esős időszakban. A pálya emelkedése, mindkét irányból ezen a szakaszon ér véget. Itt mondták (sóhajtottak fel) HÁLA ISTEN felértünk. A vonat ablakából az épület helyét, csak a vonalat jól ismerő személyek tudják be azonosítani. Pályaőri szolgálatról, LOVAS GYULA A BAKTERHÁZ című könyvben sok sok érdekességet tudhat meg az olvasó.
 
Budapest-Zugló    Viszkasz, 2010.04.21 12:24.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm a gyors segítséget! Üdv. Viszkasz :-)
 
Budapest-Zugló    Adani, 2010.04.21 12:16.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen a felüljáró előtt áll meg. Lejössz a lépcsőn és a Hungária körút felé mész (1-es villamos), de ahogy emlékszme ott a buszmegálló rögtön a felüljáró mellett ahogylejössz és sehová sem kell átmenni, felszállt a hetesre a felüljáró alatt átvezető út jobb oldalán és az elvisz a bosnyék térre.
 
Budapest-Zugló    Viszkasz, 2010.04.21 12:00.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves "Állomás"! :-) Azt szeretném kérdezni, hogy a vonat egy felüljáró szerű peronon áll meg? El kellene jutnunk nagyon hamar a vonattól a 7-es buszokig, a Bosnyák tér irányába. Van itt most valaki, aki le tudja írni, hogy merre kell lejönni a peronról, át kell-e menni valamilyen utca túloldalára stb.? Nagyon köszönöm előre is. Üdv. Viszkasz
 
Tapolca    peronlako, 2010.04.21 00:44.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nohab!
 
Füle    peronlako, 2010.04.21 00:34.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010 02 04
 
Harkány    Train Station, 2010.04.20 20:01.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Először a Drávavölgyi HÉV társaság Harkány (akkoriban Harkányfürdő nevű) állomásától Donji Miholjacig (régebben Dolnji Miholjac, ritkán használt magyar nevén Alsómiholjác) tartó 14,5 km hosszú szakaszt adták át 1912. november 28-án.
A Pécs-Barcsi Vasúttársaság pécsi állomásától induló, Harkányig tartó 31,5 km hosszú második szakaszt 1913. július 17-én nyitották meg. A sík- és dombvidéki vasút építése jelentős földmunkával járt, legnagyobb műtárgya a 310,5 m hosszú, háromnyílású, vasszerkezetű híd volt a Dráva felett. A híd a közúti forgalmat is kiszolgálta. A felépítmény 23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült, Pécs állomás környékén 28,0 kg/fm tömegű, „j” jelű síneket is beépítettek.
 
Siklósi szőlők    Train Station, 2010.04.20 19:58.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet mikor "skalpolták meg"?
2004-ben még teljesen egyben volt,virágágyással.De a bezáráskor már "lapos" teteje volt a háznak.
 
Előző Első    ... [ 483 ] [ 484 ] [ 485 ] [ 486 ] [ 487 ] [ 488 ] [ 489 ] [ 490 ] [ 491 ] ...   Utolsó Következő