Nagycenk
central, 2010.04.23 15:36.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi bontott anyagok az állomás melletti területen.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:32.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:22.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Betekintés az átépítés alatt lévő állomásra.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:19.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ívkorrekció helyszínén már állnak a felsővezeték tartó oszlopok.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:15.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás sötét(kikapcsolt)Lövő felőli bejárati jelzője.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.23 15:10.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Anyagolás,az állomás Lövő felőli bejárati szakaszán.
|
|
|
Andráshida régi
pinyoka, 2010.04.23 10:50.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két évvel ezelőtt jártam utoljára az állomáson. Nagyon takaros gondozott, vonzó, kedves kis állomás volt. Azonban az a látvány, ami pár napja fogadott teljesen megdöbbentett és letaglózott. Természetesen tudtam róla, hogy felszámolták az állomást és áthelyezték, ennek ellenére mégis a szívem sajdult bele a látványba. A felvételi épület teljesen kibelezve. Építési törmelék borít mindent a belsejében. Még látszanak a valaha kellemes meleget adó cserépkályha összetört maradványai. Elbontottak mindent, amit csak érdemesnek találtak. Kint a gaz veri fel az épület környezetét. Torokszorító érzés volt látni, ahogy a térdig érő gazban két szál tulipán próbál életben maradni az egykor még virágtartóként funkcionáló betonládában. A síneknek is hűlt helye, csak az ágyazati mészkőzúzalék fehér sávja halad a távolba. Képeket egyelőre nem készítettem, de azt hiszem ebben az állapotban nem is fogok. Elszomorító! Nem tudom, hogy szánnak-e valami funkciót a jövőben az épületnek és egyáltalán a területnek?
|
|
Andráshida
pinyoka, 2010.04.23 10:39.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég egy kis túra kapcsán gondoltam megnézem magamnak ezt az új állomást. Valahogy nagyon személytelennek, kopárnak, idegennek, tárgyilagosnak éreztem. Nincs története (mitől is lenne), nincs mondanivalója, nincs romantikája, és nosztalgikus érzéseket is teljesen képtelen kiváltani az utazóból amúgy teljesen érthető módon. Egyszóval nem lopta be magát a szívembe. Lásd még Andráshida régi állomását!
|
|
Zalaháshágy-Szőce
Endre, 2010.04.22 18:45.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fénykorában három vágányos állomás volt. Áruforgalmát 1972.12.31.-ével szüntették meg, az első vágány ekkor vált feleslegessé, a harmadikat pedig 1977-ben szanálták.
|
|
Szolnok-Teher
raps, 2010.04.22 18:07.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szolnok Teher Pu. eredeti felvételi épülete az Ószolnok ( tehát az Indóház ) volt. A forgalom jelentős csökkenése, árufeladások elmaradása miatt, az egykori Szolnok Teher Pu. jelentősen átalakult. Vágányainak döntő többsége felbontásra került, épületeinek egy szintén jelentős része elbontódott, valamint a felvételi épülete ( Ószolnok ) forgalmi szempontból megszűnt. A Teherpályaudvar jelentősségét az adta, hogy a pályaudvar melletti részen - jelenleg bérházak - korábban Tüzép telep volt, a pályaudvar másik oldalán pedig egy nagy vas és fémtelep volt található.
A Szolnok Teher Pu. felvételi épülete, jelenleg egy a Kőrösi út és Temető utca sarkán található kis házacska. Szolgálat nappalos műszakban van. Az épület koordinátái: 47 10' 03,94" É, 20 10' 32,33" K. 2010 04 22. Forrás: Szolnok Teher Pályaudvar szolgálat tevője.
Ergo: Szolnok Teher Pu. és Ószolnok megegyezik.
|
|
|
Túrkeve
raps, 2010.04.22 17:28.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túrkeve MÁV felvételi épület. Az utca felől. Az eredeti épület jelenleg 2 külön épületrészből áll.
|
|
|
Túrkeve
raps, 2010.04.22 17:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túrkeve MÁV állomás. Az állomás épület előtti rész. Itt helyezkedtek el felszedésükig a vágányok. 2010 04.22.
|
|
|
Túrkeve
raps, 2010.04.22 17:21.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túrkeve MÁV felvételi épület. Az eredeti kialakítású épülethez képest, tetőtér kialakítás történt. Az épület előtt megtalálható az eredeti világítást biztosító villanyoszlop, valamint a biztonsági korlátok egy része. A kép az állomás belső udvari részét ( tehát a sínek felöli oldalt ) ábrázolja. Az állomásépület koordinátái: 47 06' 34,49" É, 20 43' 50,98" K. 2010 04 22.
|
|
|
Szelevény
Lennon15, 2010.04.22 15:36.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megszüntetik, mint állomást. A kitérőt és az SH bizt.bert leszerelik. Tehát a gyakorlati esélyét is elveszik annak hogy újra állomás legyen. Az épületre is bontás vár.Évek óta nincs szolgálat, üresen áll és ki is fosztották rendesen.
|
|
Enying
vasutimádó, 2010.04.22 10:54.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A múlt héten elcsíptem egy tehervonatot Enyingen!
|
|
|
Budapest-Déli pu.
prozak01, 2010.04.22 10:47.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a részt bármilyen hihetetlen is, függőleges helyzetben (!) akarták felépíteni..Ráday Mihály érdeme hogy így valósult meg, miután kimerítően csatázott az illetékessel, Reischl Antallal..(forrás: Ráday Mihály: Városvédőbeszédek)
|
|
|
Budapest-Déli pu.
prozak01, 2010.04.22 10:45.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lépcsők
|
|
|
Budapest-Déli pu.
prozak01, 2010.04.22 10:44.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai délelőttön a 18-as villamos megállójából nézve
|
|
|
Szelevény
Oldalborda, 2010.04.22 00:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már bocsánat, de nekem inkább az jön le, hogy átalakítják, nem pedig megszüntetik...
|
|
Szelevény
Lennon15, 2010.04.21 20:32.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az indexfórumon írták:
Május 7-ről 8-ra virradó éjjel egy újabb koporsószeget vernek a Lakitelek - Kunszentmárton vasútvonalba, Szelevény állomás is befejezi a pályafutását.
Fotózzátok, amíg lehet!
http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=16706
|
|
Ostffyasszonyfa
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.21 17:56.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ostffyasszonyfa állomás történetébe, tartozik egy iparvágány, ami a volt első világháborús Hadifogoly táborba vezetett ki. A vonal kivezetése a régi első vágányból történt. A vágány elbontása, valamikor (sajnos pontosan nem tudom) az 1920as években történt. Más téma--- Ostffyasszonyfa állomás és Nagysimonyi megállóhely között volt egy nyílt vonali őrház amit, HÁLA ISTEN bakter ház néven írta be nevét a vasutas (szóbeli) történelembe. Ez a megnevezés a gőzmozdony vontatás idejéből származik, de most a villany vontatás idején is helytálló főleg nehéz vonatoknál és esős időszakban. A pálya emelkedése, mindkét irányból ezen a szakaszon ér véget. Itt mondták (sóhajtottak fel) HÁLA ISTEN felértünk. A vonat ablakából az épület helyét, csak a vonalat jól ismerő személyek tudják be azonosítani. Pályaőri szolgálatról, LOVAS GYULA A BAKTERHÁZ című könyvben sok sok érdekességet tudhat meg az olvasó.
|
|
Budapest-Zugló
Viszkasz, 2010.04.21 12:24.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon köszönöm a gyors segítséget! Üdv. Viszkasz :-)
|
|
Budapest-Zugló
Adani, 2010.04.21 12:16.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen a felüljáró előtt áll meg. Lejössz a lépcsőn és a Hungária körút felé mész (1-es villamos), de ahogy emlékszme ott a buszmegálló rögtön a felüljáró mellett ahogylejössz és sehová sem kell átmenni, felszállt a hetesre a felüljáró alatt átvezető út jobb oldalán és az elvisz a bosnyék térre.
|
|
Budapest-Zugló
Viszkasz, 2010.04.21 12:00.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves "Állomás"! :-) Azt szeretném kérdezni, hogy a vonat egy felüljáró szerű peronon áll meg? El kellene jutnunk nagyon hamar a vonattól a 7-es buszokig, a Bosnyák tér irányába. Van itt most valaki, aki le tudja írni, hogy merre kell lejönni a peronról, át kell-e menni valamilyen utca túloldalára stb.? Nagyon köszönöm előre is. Üdv. Viszkasz
|
|
Tapolca
peronlako, 2010.04.21 00:44.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nohab!
|
|
|
Füle
peronlako, 2010.04.21 00:34.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010 02 04
|
|
|
Harkány
Train Station, 2010.04.20 20:01.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Először a Drávavölgyi HÉV társaság Harkány (akkoriban Harkányfürdő nevű) állomásától Donji Miholjacig (régebben Dolnji Miholjac, ritkán használt magyar nevén Alsómiholjác) tartó 14,5 km hosszú szakaszt adták át 1912. november 28-án.
A Pécs-Barcsi Vasúttársaság pécsi állomásától induló, Harkányig tartó 31,5 km hosszú második szakaszt 1913. július 17-én nyitották meg. A sík- és dombvidéki vasút építése jelentős földmunkával járt, legnagyobb műtárgya a 310,5 m hosszú, háromnyílású, vasszerkezetű híd volt a Dráva felett. A híd a közúti forgalmat is kiszolgálta. A felépítmény 23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült, Pécs állomás környékén 28,0 kg/fm tömegű, „j” jelű síneket is beépítettek.
|
|
Siklósi szőlők
Train Station, 2010.04.20 19:58.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet mikor "skalpolták meg"?
2004-ben még teljesen egyben volt,virágágyással.De a bezáráskor már "lapos" teteje volt a háznak.
|
|