Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 487 ] [ 488 ] [ 489 ] [ 490 ] [ 491 ] [ 492 ] [ 493 ] [ 494 ] [ 495 ] ...   Utolsó Következő

Somogytarnóca    hayabusa, 2010.04.13 20:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Halad az épület átalakitása /bővitése/.
 
Lepsény felső    vasutimádó, 2010.04.13 20:17.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Szelvényszámot tud valaki mondani?
 
Szentlászló    Papa83, 2010.04.13 09:43.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "14"-es feliratú viszont valóban a 14-es km-t jelző szelvénykő. Jó, hogy még ennyi minden emlékeztet az egykori vasútvonalra.
 
Szentlászló    Papa83, 2010.04.13 09:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek kisajátítási határkövek, a vasút telekhatárát jelzik, ami általában a bevágás körömpontján, vagy a töltés lábán kívül helyezkedik el, míg a szelvénykövek a pálya mellett vannak. A telek vagy még mindig vasúti (állami) tulajdon, vagy csak senkinek nem volt kedve összeszedni a méretes betonhasábokat:)
 
Rákoshegy    Lennon15, 2010.04.12 21:57.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Közérdekű infó.

Budapesten már csak itt kapható nagyvasúti kéregjegy!
 
Hűvösvölgy    Petrás Bence, 2010.04.12 21:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pft.-272-es sínautó a fűtőházban.
2010. 04. 10.
 
Bük fürdőtelep    Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 19:44.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bük Fürdőtelep Bük és Bő között nyílt vonali megállóhely volt. a megálló és az utasperon kialakítása, a Fürdőtelep kiépítése után történt meg. Épület nem lett kiépítve, jegy kiadás nappali időszakban történt. A nyári menetrendben a vegyes vonat, három kocsival be segített az utas szállításba, Bük állomás és a Fürdőtelep között, inga menetben,
 
Szentlászló    Tádé, 2010.04.12 15:39.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Apróbb kincsek(Az állomás Almamellék-alsó felöli végében)az erdőben:MÁV-feliratú szelvénykövek 2.
 
Kecskéscsárda    Endre, 2010.04.12 13:55.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok.
Én azt írtam fel egy hossz-szelvényről annak idején, hogy: "Kecskéscsárda mh., vonatjelentőőri szolgálati hely, 805+59-es szelvény." Ha ez segít valamit esetleg...
 
Mesterháza-Tompaládony    Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 08:22.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mesterháza-Tompaládony vasútállomás eredeti neve: Mesterháza-Pórládony.
Név változás, valamikor 1950es évek elején történt. A falunév változtatás után.Pórládonybol Tompaládony meg nevezés lett. A képeken látható épület toldás akkor épült, amikor az állomás karos (alak jelző) bejárati jelzőket kapott. A másik képen látható őrház szolgálati lakás szerepet töltött be. Sorompó az állomáson nem volt. Hegyfalusi oldalon, lévő útátjáró sorompó nélküli útátjáró volt. Hegyfalú Mesterháza-Tompaládony között a gyalogos VONAL bejárás sajnos nem akadálytalan, mivel hidat is elbontottak. A 84 számú fő útról,Hegyfalú felől ahol a vasúti útátjáró volt, most nagyon szépen látszik az egyik elbontott vasútihid beton szerkezete. Maga az állomás három vágánnyal rendelkezett, kettő vonatfogadó, és egy rakodó (első) vágány. Személy forgalom hétfői napokon és nyári szezonban ,(Bük-fürdő ekkor még csak tavasztól őszig üzemelt) jelentős, a hét többi napján is számottevő utaslétszám volt. Utas létszám csökkenést, vidékről a városokba történő elvándorlás okozta.
 
Kecskéscsárda    Oldalborda, 2010.04.12 05:16.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Halihó!

Az, hogy "útátjáróban", az némileg stimmel, mert tulajdonképpen ott van az átjáró. Ugyanakkor váróteremként szerintem elég logikátlan távolságban a sínektől... de akkor mik ezek a téglakockák, és hol voltak a megállók épületei?
Rejtély.
 
Agárd    Radirpok, 2010.04.11 15:58.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Agárd állomás most.
 
Agárd    Radirpok, 2010.04.11 15:51.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kép 2010. március 26-ról, az előbbinél 6 perccel korábbról. Érdekességként: aznap reggel negyed 9-kor érkeztem vonattal és ekkor az állomás falai még álltak, igaz tetőszerkezet nélkül. Három és félórával később ...
 
Kecskéscsárda    raps, 2010.04.11 15:46.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csőváz Oldalborda!

Két helyen is utána érdeklődtem a történetnek. Abonyban, illetve a volt megállóhely melletti tanyán. Mind Abonyban, mind a tanyán egyértelműen azt mondták, hogy az útátjáróban volt a megállóhely. Valóban vannak a környéken olyan szétszórt "épületek" mint amit felraktam Paládicshoz is... Ezek azonban előttem sem teljesen világos hogy mik is... Erős a gyanúm, hogy a pályafenntartóké lehetett az épület, ugyanúgy mint ahogy Karcagi pusztánál, vagy Pusztaszakállasnál is...
 
Mikosdpuszta    sziblerg, 2010.04.11 14:14.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás. A háttérben látszik a raktárépület teteje.
 
Mikosdpuszta    sziblerg, 2010.04.11 14:11.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasút felőli oldal
 
Mikosdpuszta    sziblerg, 2010.04.11 14:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikosdpuszta: falu felőli homlokzat 2010. április 8.
 
Hosszúpereszteg    sziblerg, 2010.04.11 14:06.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hosszúpereszteg: vasút felőli homlokzat 2010. április 8.
 
Pusztalánc    sziblerg, 2010.04.11 14:04.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "falu" felőli homlokzat
 
Pusztalánc    sziblerg, 2010.04.11 14:01.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pusztalánc: vasút felőli oldal
 
Pusztalánc    sziblerg, 2010.04.11 13:58.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pusztalánc 2010. április 8-án kora délelőtt
 
Bácsalmási gyümölcsös    Train Station, 2010.04.11 12:14.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erődítmény maradvány az egyik domb tetején.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Train Station, 2010.04.11 12:13.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredeti távíróoszlop csonkja a töltés tövében.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Train Station, 2010.04.11 12:13.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magas töltésen haladtak a vonatok célállomásuk felé.Nagy szél fújt tegnap.Vajon télen a hóátfúvások idején hogy tartották fent a forgalmat?
 
Bácsalmási gyümölcsös    Train Station, 2010.04.11 12:10.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bácska csodás tájain haladt a vonal.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Train Station, 2010.04.11 12:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vadászlak/Regőcze felől érkezve.
A nyomvonalon sok környéken élő tanyasi ember bringával közlekedik.
(A traktorok mellett.)
 
Madarászpuszta    Train Station, 2010.04.11 12:08.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Madarászpuszta 18-as bakterháza.
 
Vadászlak    Train Station, 2010.04.11 12:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Madarászpuszta közelében a traktorok lekanyarodnak a nyomvonalról.De a vonatok egyenesen mentek tovább.
 
Vadászlak    Train Station, 2010.04.11 12:06.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellentétben korábban olvasott források szerint e töltést is elvitték.
Nos a kép alapján ez cáfolható.
 
Vadászlak    Train Station, 2010.04.11 12:05.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Majd kiér az erdőből,és a pusztán tart Madarászpuszta felé.
 
Előző Első    ... [ 487 ] [ 488 ] [ 489 ] [ 490 ] [ 491 ] [ 492 ] [ 493 ] [ 494 ] [ 495 ] ...   Utolsó Következő