Somogytarnóca
hayabusa, 2010.04.13 20:20.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halad az épület átalakitása /bővitése/.
|
|
|
Lepsény felső
vasutimádó, 2010.04.13 20:17.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Szelvényszámot tud valaki mondani?
|
|
Szentlászló
Papa83, 2010.04.13 09:43.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "14"-es feliratú viszont valóban a 14-es km-t jelző szelvénykő. Jó, hogy még ennyi minden emlékeztet az egykori vasútvonalra.
|
|
Szentlászló
Papa83, 2010.04.13 09:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek kisajátítási határkövek, a vasút telekhatárát jelzik, ami általában a bevágás körömpontján, vagy a töltés lábán kívül helyezkedik el, míg a szelvénykövek a pálya mellett vannak. A telek vagy még mindig vasúti (állami) tulajdon, vagy csak senkinek nem volt kedve összeszedni a méretes betonhasábokat:)
|
|
Rákoshegy
Lennon15, 2010.04.12 21:57.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közérdekű infó.
Budapesten már csak itt kapható nagyvasúti kéregjegy!
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2010.04.12 21:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pft.-272-es sínautó a fűtőházban.
2010. 04. 10.
|
|
|
Bük fürdőtelep
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 19:44.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bük Fürdőtelep Bük és Bő között nyílt vonali megállóhely volt. a megálló és az utasperon kialakítása, a Fürdőtelep kiépítése után történt meg. Épület nem lett kiépítve, jegy kiadás nappali időszakban történt. A nyári menetrendben a vegyes vonat, három kocsival be segített az utas szállításba, Bük állomás és a Fürdőtelep között, inga menetben,
|
|
Szentlászló
Tádé, 2010.04.12 15:39.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Apróbb kincsek(Az állomás Almamellék-alsó felöli végében)az erdőben:MÁV-feliratú szelvénykövek 2.
|
|
|
Kecskéscsárda
Endre, 2010.04.12 13:55.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
Én azt írtam fel egy hossz-szelvényről annak idején, hogy: "Kecskéscsárda mh., vonatjelentőőri szolgálati hely, 805+59-es szelvény." Ha ez segít valamit esetleg...
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 08:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mesterháza-Tompaládony vasútállomás eredeti neve: Mesterháza-Pórládony.
Név változás, valamikor 1950es évek elején történt. A falunév változtatás után.Pórládonybol Tompaládony meg nevezés lett. A képeken látható épület toldás akkor épült, amikor az állomás karos (alak jelző) bejárati jelzőket kapott. A másik képen látható őrház szolgálati lakás szerepet töltött be. Sorompó az állomáson nem volt. Hegyfalusi oldalon, lévő útátjáró sorompó nélküli útátjáró volt. Hegyfalú Mesterháza-Tompaládony között a gyalogos VONAL bejárás sajnos nem akadálytalan, mivel hidat is elbontottak. A 84 számú fő útról,Hegyfalú felől ahol a vasúti útátjáró volt, most nagyon szépen látszik az egyik elbontott vasútihid beton szerkezete. Maga az állomás három vágánnyal rendelkezett, kettő vonatfogadó, és egy rakodó (első) vágány. Személy forgalom hétfői napokon és nyári szezonban ,(Bük-fürdő ekkor még csak tavasztól őszig üzemelt) jelentős, a hét többi napján is számottevő utaslétszám volt. Utas létszám csökkenést, vidékről a városokba történő elvándorlás okozta.
|
|
Kecskéscsárda
Oldalborda, 2010.04.12 05:16.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halihó!
Az, hogy "útátjáróban", az némileg stimmel, mert tulajdonképpen ott van az átjáró. Ugyanakkor váróteremként szerintem elég logikátlan távolságban a sínektől... de akkor mik ezek a téglakockák, és hol voltak a megállók épületei?
Rejtély.
|
|
Agárd
Radirpok, 2010.04.11 15:58.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Agárd állomás most.
|
|
|
Agárd
Radirpok, 2010.04.11 15:51.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy kép 2010. március 26-ról, az előbbinél 6 perccel korábbról. Érdekességként: aznap reggel negyed 9-kor érkeztem vonattal és ekkor az állomás falai még álltak, igaz tetőszerkezet nélkül. Három és félórával később ...
|
|
|
Kecskéscsárda
raps, 2010.04.11 15:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csőváz Oldalborda!
Két helyen is utána érdeklődtem a történetnek. Abonyban, illetve a volt megállóhely melletti tanyán. Mind Abonyban, mind a tanyán egyértelműen azt mondták, hogy az útátjáróban volt a megállóhely. Valóban vannak a környéken olyan szétszórt "épületek" mint amit felraktam Paládicshoz is... Ezek azonban előttem sem teljesen világos hogy mik is... Erős a gyanúm, hogy a pályafenntartóké lehetett az épület, ugyanúgy mint ahogy Karcagi pusztánál, vagy Pusztaszakállasnál is...
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás. A háttérben látszik a raktárépület teteje.
|
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:11.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasút felőli oldal
|
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta: falu felőli homlokzat 2010. április 8.
|
|
|
Hosszúpereszteg
sziblerg, 2010.04.11 14:06.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hosszúpereszteg: vasút felőli homlokzat 2010. április 8.
|
|
|
Pusztalánc
sziblerg, 2010.04.11 14:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "falu" felőli homlokzat
|
|
|
Pusztalánc
sziblerg, 2010.04.11 14:01.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pusztalánc: vasút felőli oldal
|
|
|
Pusztalánc
sziblerg, 2010.04.11 13:58.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pusztalánc 2010. április 8-án kora délelőtt
|
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Train Station, 2010.04.11 12:14.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erődítmény maradvány az egyik domb tetején.
|
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Train Station, 2010.04.11 12:13.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti távíróoszlop csonkja a töltés tövében.
|
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Train Station, 2010.04.11 12:13.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magas töltésen haladtak a vonatok célállomásuk felé.Nagy szél fújt tegnap.Vajon télen a hóátfúvások idején hogy tartották fent a forgalmat?
|
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Train Station, 2010.04.11 12:10.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácska csodás tájain haladt a vonal.
|
|
|
Bácsalmási gyümölcsös
Train Station, 2010.04.11 12:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vadászlak/Regőcze felől érkezve.
A nyomvonalon sok környéken élő tanyasi ember bringával közlekedik.
(A traktorok mellett.)
|
|
|
Madarászpuszta
Train Station, 2010.04.11 12:08.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Madarászpuszta 18-as bakterháza.
|
|
|
Vadászlak
Train Station, 2010.04.11 12:07.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Madarászpuszta közelében a traktorok lekanyarodnak a nyomvonalról.De a vonatok egyenesen mentek tovább.
|
|
|
Vadászlak
Train Station, 2010.04.11 12:06.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ellentétben korábban olvasott források szerint e töltést is elvitték.
Nos a kép alapján ez cáfolható.
|
|
|
Vadászlak
Train Station, 2010.04.11 12:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Majd kiér az erdőből,és a pusztán tart Madarászpuszta felé.
|
|
|