Nyírábrány
gery92, 2010.04.16 22:23.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miután átjöttem a határon, jó volt ezt látni:D
|
|
|
Mecsekjánosi
Train Station, 2010.04.16 22:22.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 40-es vonal Pécs-Szentlőrinc közti szakaszának pálya rekonstrukciójakor a budapesti vonatok Mecsekjánosiig közlekedtek.Az utasokat busz vitte tovább Pécsre.
Forrás:INDÓHÁZ EXTRA 2010.tavasz.
|
|
Belsőbáránd
Zsu, 2010.04.16 13:25.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves vmarczi!
Valószínüleg azért mondták, hogy nem lakható, mert sem víz sem gáz nem volt bevezetve a házba.Megmondom ez volt az egyik kedvenc élményem gyerekkoromban, hogy lavórban lehetett fürdeni és ülni a jó meleg sparhelt mellett!:-)
De nagyon kár, hogy hagyják/ták így lepusztulni!
:-((((
|
|
Belsőbáránd
Zsu, 2010.04.16 13:11.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkorom minden nyarát ebben a kis épületben töltöttem!Az idős bácsi János bácsi és felesége Margit néni a rokonaim voltak.Imádtam itt lenni...
Sajnálatos, hogy ,mára már ilyen állapotban van!
:-((((
|
|
Budapest-Ferencváros
Alacc, 2010.04.14 19:18.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest-Ferencváros állomás Domino 70 típusú biztosítóberendezése.
|
|
|
Budapest-Ferencváros Keleti re
Alacc, 2010.04.14 19:13.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gurítóról az irányvágányok felé nézve még 2008. nyarán.
|
|
|
Bajánsenye
Alacc, 2010.04.14 18:48.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló épülete a vasúttal ellentétes oldalról nézve még 2008.07.07-én.
|
|
|
Lepsény felső
Rácz Gergely, 2010.04.14 11:42.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szelvényszám: VALÓSZÍNűLEG a 286-287 szelvényközben volt a megállóhely, a 28-as számú őrháznál, amit rég elbontottak (egyébként a mostani 7-es főút átjárójáról van szó).
|
|
Nemesbikk
csátivasút, 2010.04.14 08:49.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem, nem egyezik meg az Igrici-kőrakodó az egykori Nemesbikk megállóhellyel. A megállóhely kb. félúton helyezkedett el Hejőbába-Hejőpapi megálló és az M3 autópálya keresztezés között. Ma már látható nyoma nincs, csak néhány nagyrészt beszántott betondarab emlékeztet rá.
|
|
Budapest-Kelenföld
Alacc, 2010.04.14 07:26.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemcsak lépcső lesz a peronokon, hanem lift is.
|
|
Bánk
kobori850, 2010.04.13 21:39.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kb. két hete voltam lent a bánkon voltam megint az állomás környékén de most a kisvasút miatt mentem arra fele hát komolyan borzalmas pusztítás van már a váltóknál is hiányzik az nagy nehezék azt hiszem egy-nél kettőnél megvan de nem hiszem szoval teljesen elhordtak mindent csoda hogy a sinek még megvannak.
|
|
Somogytarnóca
hayabusa, 2010.04.13 20:20.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halad az épület átalakitása /bővitése/.
|
|
|
Lepsény felső
vasutimádó, 2010.04.13 20:17.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Szelvényszámot tud valaki mondani?
|
|
Szentlászló
Papa83, 2010.04.13 09:43.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "14"-es feliratú viszont valóban a 14-es km-t jelző szelvénykő. Jó, hogy még ennyi minden emlékeztet az egykori vasútvonalra.
|
|
Szentlászló
Papa83, 2010.04.13 09:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek kisajátítási határkövek, a vasút telekhatárát jelzik, ami általában a bevágás körömpontján, vagy a töltés lábán kívül helyezkedik el, míg a szelvénykövek a pálya mellett vannak. A telek vagy még mindig vasúti (állami) tulajdon, vagy csak senkinek nem volt kedve összeszedni a méretes betonhasábokat:)
|
|
Rákoshegy
Lennon15, 2010.04.12 21:57.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közérdekű infó.
Budapesten már csak itt kapható nagyvasúti kéregjegy!
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2010.04.12 21:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pft.-272-es sínautó a fűtőházban.
2010. 04. 10.
|
|
|
Bük fürdőtelep
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 19:44.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bük Fürdőtelep Bük és Bő között nyílt vonali megállóhely volt. a megálló és az utasperon kialakítása, a Fürdőtelep kiépítése után történt meg. Épület nem lett kiépítve, jegy kiadás nappali időszakban történt. A nyári menetrendben a vegyes vonat, három kocsival be segített az utas szállításba, Bük állomás és a Fürdőtelep között, inga menetben,
|
|
Szentlászló
Tádé, 2010.04.12 15:39.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Apróbb kincsek(Az állomás Almamellék-alsó felöli végében)az erdőben:MÁV-feliratú szelvénykövek 2.
|
|
|
Kecskéscsárda
Endre, 2010.04.12 13:55.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
Én azt írtam fel egy hossz-szelvényről annak idején, hogy: "Kecskéscsárda mh., vonatjelentőőri szolgálati hely, 805+59-es szelvény." Ha ez segít valamit esetleg...
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Lõrincz Sándor nyugdijas (forgalmi szolgálattevõ), 2010.04.12 08:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mesterháza-Tompaládony vasútállomás eredeti neve: Mesterháza-Pórládony.
Név változás, valamikor 1950es évek elején történt. A falunév változtatás után.Pórládonybol Tompaládony meg nevezés lett. A képeken látható épület toldás akkor épült, amikor az állomás karos (alak jelző) bejárati jelzőket kapott. A másik képen látható őrház szolgálati lakás szerepet töltött be. Sorompó az állomáson nem volt. Hegyfalusi oldalon, lévő útátjáró sorompó nélküli útátjáró volt. Hegyfalú Mesterháza-Tompaládony között a gyalogos VONAL bejárás sajnos nem akadálytalan, mivel hidat is elbontottak. A 84 számú fő útról,Hegyfalú felől ahol a vasúti útátjáró volt, most nagyon szépen látszik az egyik elbontott vasútihid beton szerkezete. Maga az állomás három vágánnyal rendelkezett, kettő vonatfogadó, és egy rakodó (első) vágány. Személy forgalom hétfői napokon és nyári szezonban ,(Bük-fürdő ekkor még csak tavasztól őszig üzemelt) jelentős, a hét többi napján is számottevő utaslétszám volt. Utas létszám csökkenést, vidékről a városokba történő elvándorlás okozta.
|
|
Kecskéscsárda
Oldalborda, 2010.04.12 05:16.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halihó!
Az, hogy "útátjáróban", az némileg stimmel, mert tulajdonképpen ott van az átjáró. Ugyanakkor váróteremként szerintem elég logikátlan távolságban a sínektől... de akkor mik ezek a téglakockák, és hol voltak a megállók épületei?
Rejtély.
|
|
Agárd
Radirpok, 2010.04.11 15:58.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Agárd állomás most.
|
|
|
Agárd
Radirpok, 2010.04.11 15:51.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy kép 2010. március 26-ról, az előbbinél 6 perccel korábbról. Érdekességként: aznap reggel negyed 9-kor érkeztem vonattal és ekkor az állomás falai még álltak, igaz tetőszerkezet nélkül. Három és félórával később ...
|
|
|
Kecskéscsárda
raps, 2010.04.11 15:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csőváz Oldalborda!
Két helyen is utána érdeklődtem a történetnek. Abonyban, illetve a volt megállóhely melletti tanyán. Mind Abonyban, mind a tanyán egyértelműen azt mondták, hogy az útátjáróban volt a megállóhely. Valóban vannak a környéken olyan szétszórt "épületek" mint amit felraktam Paládicshoz is... Ezek azonban előttem sem teljesen világos hogy mik is... Erős a gyanúm, hogy a pályafenntartóké lehetett az épület, ugyanúgy mint ahogy Karcagi pusztánál, vagy Pusztaszakállasnál is...
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás. A háttérben látszik a raktárépület teteje.
|
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:11.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasút felőli oldal
|
|
|
Mikosdpuszta
sziblerg, 2010.04.11 14:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta: falu felőli homlokzat 2010. április 8.
|
|
|
Hosszúpereszteg
sziblerg, 2010.04.11 14:06.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hosszúpereszteg: vasút felőli homlokzat 2010. április 8.
|
|
|
Pusztalánc
sziblerg, 2010.04.11 14:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "falu" felőli homlokzat
|
|
|