Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] [ 481 ] [ 482 ] [ 483 ] ...   Utolsó Következő

Barcs    pezsman, 2010.05.17 12:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szombathely–Nagykanizsa–Barcs–Pécs vonalszakaszokon 2010. április 1-től június 3-ig pályafelújítás.

Valaki tudja, hogy ez pontosan milyen felújítás, és hogy mi fog javulni?
 
Gyöngyös    V43_1195, 2010.05.17 11:23.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szerelvények fordított irányban közlekednek mostanság (kb. a menetrendváltás óta). Tehát a vezérlőkocsi áll Gyöngyös felé és a Szili (V43) Vámosgyörk felé.

Magyarázat: Régen Hatvan adta a szerelvényeket ahol Pest felé álltak a vezérlők. Most már Miskolcról járnak oda kocsik ott pedig pont fordítva állnak a vezérlőkocsik.
 
Mezőkovácsháza    refkov, 2010.05.17 07:41.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a megállót 1969-ig,Reformátuskovácsházi állomásként volt ismert.Sokkal szebb volt, igazi vasutállomás kinézete volt rá jellemző.
 
Pitvaros    Hajdú István, 2010.05.17 07:14.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomás azért más és szebb mint ez a mostani.Érdemes volna közeli képet feltölteni.
 
Veszprém    Pety+, 2010.05.16 18:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Veszprém-Alsóörs vonal megszűnt. Régen a Veszprémi régi pályaudvarról indult, amit ma már nem használtak, és Veszprémen belül a (ma) Bakter Bisztrónál állt meg.
 
Jászdózsa régi    ROCOman, 2010.05.16 18:43.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi vasútállomás épületében sörfőzde és söröző működik. http://komlo.blog.hu/2009/10/15/dosai_pannonbrau_vilagos
 
Selyp-Bányatelep    raps, 2010.05.16 18:27.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Selyp-Bányatelep megszűnt állomás. Selyp-Bányatelepre Selyp állomásról közvetlen vonat hozta fel a bányászokat, a képen látható épületig. Az épületben voltak az öltözők, valamint a vonal Selyp-Bányatelepi forgalmi irodája is. A vonal 1967-ig a bánya megszűnéséig üzemelt. Jelenleg a vonal egészen biztosan járhatatlan, hiszen Petőfibánya ( Selyp-Bányatelep ) elején a sínekre föld lett hordva, illetve Selyp állomáson a Sely-Bányatelepi kiágazásból kiszedtek egy 40-50 méteres szakaszt. Kép készítésének dátuma: 2010 05.14. A megszűnt állomás koordinátái: 47 45' 49,97" É, 19 42' 09.16" K.
 
Pusztakürt    raps, 2010.05.16 18:15.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pusztakürt megszűnt állomás helye. Pusztakürt fénykorában 2 vágányos állomás volt. Jelentőségét a répaszállítmányok adták. Állomásépületét régen elbontották. Kép készítésének dátuma: 2010 05. 14. A képen Jászkisér felől nézünk Jászladány irányába, tehát az épület a pálya bal oldalán volt található. Az egykori állomás koordinátái: 47 24' 36.80 É, 20 10'12,05" K.
 
Nagygyanté    mazsoqq, 2010.05.16 16:19.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mrh. északi vége. Telefonoszlop mögötti fás-bokros részen volt a felvételi épület. Oszlop előtti füves rész volt a rakodó, ide jött be a felv. ép. mögül a kisvasút. Kép baloldalán levő bozót helyén volt az állatrakodó.
 
Nagygyanté    mazsoqq, 2010.05.16 16:12.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mrh. déli vége. Az oszlopon még megvan a telefondoboz(2007.X.10.). Mellette kezdődött a rakodóvágány kiágazó váltója. A füves rész mögött, ahol a fák, bokrok a pályáig érnek, ott volt a felvételi épület: hosszított őrház, a vasúttal párhuzamosan.
 
Alsómajsa    mazsoqq, 2010.05.16 15:39.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1990.II.18. Gróf György fotója. A tábla mögött volt eredetileg a pályára merőlegesen a hosszított őrház. 1984-ben bontották el, 1981-ig volt lakott.
 
Nagytótipuszta    mazsoqq, 2010.05.16 14:36.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Íme, a kisvasúti átrakó. 1955.ben szűnt meg. (mazsoqq)
 
Rákospalota-Újpest    Zsu, 2010.05.16 11:17.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A legveszélyesebb állomás Mo.-on. Felújításnak nyoma sincs, pedíg kaptak rá pénzt. Hetente elgázol valakit itt a vonat, főleg iskolásokat. Szívem szerint lekeríteném a peronokat, és csak akkor nyitnám ki, ha jön a vonat. Az iskolások a peronon ülnek, lábuk lóg a sínek közé. Elszomorító:(
 
Sámod    Train Station, 2010.05.15 10:30.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remélem helyre rakják az épületet.
Mert eléggé régóta ilyen kibelezett állapotban van.2004-ben se voltak már ablakai és ajtajai a vonal felőli oldalon.
 
Kisbér    gozos_375, 2010.05.15 06:56.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is bízom benne, hogy újra fellendülnek e vonalak. Csakhogy volna egy észrevételem: Szfv. és Komárom között a menetidő kb. 1 óra 35 perc volt a bezárásig. Szerintem azzal is vissza lehetne csalogatni az utasokat, hogy a menetidőt lerövidíteni.Mivel a Bz csak 80 km/h -val tud menni max, a pálya meg 100-as, nem lenne-e célszerűbb pl. két Bhv kocsit indítani csörgővel? ez esetben a csörgő máris tudna 90-95-tel menni,főképpen a hosszabb szakaszokon, mint pl. Mór-Bakonysárkány, Nagyigmánd-Csémpuszta, stb. Kisbér és B. sárkány között pedig van egy 60-as lassújel, ezt kijavítva tovább lehetne csökkenteni a menetidőt. Ha pl. az 1 óra 35 perc helyett mondjuk, 1 óra 10, vagy 1 óra alatt leérne a vonat Fehérvárról komáromba, az már sokkal népszerűbb lehetne, A távoleső településeken pedig meg kellene szervezni az autóbuszos ráhordást a vasútra.
 
Kisbér    petike10024, 2010.05.14 23:25.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most remélhetőleg újból fellendülnek ezek a mellékvonalak és végre lessz ismét normális közlekedés.

Merem remélni hogy visszajön a Gőr -Pécs Gyorsvonat csak ezuttal úgy hogyegy nap ne csak egyszer járjon hanem legalább 3X - 4X

Bár az a véleményem hogy mentetrendet hétköznapi emberek segítségével kellene írni akik tudják hogy mi hiányzik és hogy mi az ami megkönnyítené a minden napjaikat

Tudja valaki hogy mikorra várható a vonalak újraindítása ?
 
Sámod    Ailton, 2010.05.14 13:52.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület 1,8 millióért el lett adva 2010 márciusában.
 
Kovácshida    Ailton, 2010.05.14 13:48.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elég szégyen, hogy a MÁV így kezeli az ingatlanjait. 2009 novembere óta bérbe adta az ingatlant (mellesleg pár ezer forintért havonta) és nem várja el a bérlőktől, hogy legalább tovább ne hagyják pusztulni az épületet.
 
Ábrahámhegy    Pattantyus, 2010.05.14 10:19.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Levelezőlap. Saját gyűjtemény és kiadás. Megjelent 300 példányban, 2005-ben.
 
Ábrahámhegy    Pattantyus, 2010.05.14 10:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely épülete a '60-as években.
 
Ábrahámhegy    Pattantyús-Á. Miklós, 2010.05.14 09:56.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi már 1995 óta, 5 évente, megünnepeljük vasúti megállóhelyünk évfordulóját. A váróteremben állandó kiállítás van a vasút- és a megállóhely történetéről. 2009-ben az Északi-parti Vasút 100. évfordulójának megünneplését szerveztük június 27-én a vonal teljes hosszában. A megállóhelyről van néhány képem.
Tisztelettel: P.Á.Miklós
 
Gödöllő-Állami telepek    Teddibear, 2010.05.13 12:40.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem véletlenül nincs jegypénztár. Ez az állomás annak idején a Magyar Néphadsereg Gépgyárának a vasúti megállója volt. Csak a dolgozók szálltak le és föl itt.

Gyakorlatilag most sincs itt a gyártelepen kívül más.
 
Acsád    balazs177, 2010.05.12 11:51.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Acsád állomáson a felvételi épület mellett álló régi váltó állítóközpont épületét pár hete elbontották. Az új I. vágány a felvételi épülethez irreálisan közel került. Az egykori Déli Vasút épületei közül egyre több esik áldozatául az esztelen modernizációnak. A tisztelt GySEV ismét bebizonyította mennyire jó gazdája a kezelésébe vett régi épületeknek. Az állomás bevezetőjében írt szöveget "A felvételi épület mellett áll a bakterház kis podeszten, hogy jobban rálásson a bakter a pályára. Az épület oromfalán látszik, hogy valaha ez is nyers téglaburkolattal volt ellátva, mára azonban "összeöltözött" a felvételi épülettel" át lehet írni múlt időbe.
 
Budapest-Nyugati pu.    Pezsman17, 2010.05.11 21:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Enyedi Tamás ma délutáni felvételén pöffent egyet a Déli Vasút büszkesége a Nyugati pályaudvaron egy különvonat élén.
 
Kaposvár    Robi, 2010.05.11 13:52.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gőzős picit közelebbről:-)
 
Kaposvár    Robi, 2010.05.11 13:51.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
376.642 picit rendbe szedve 2010.05.11
 
Zsolnay-rakodó    raps, 2010.05.11 10:29.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Figyelj Gabi! Újra megpróbálom vázolni a helyzetet ( legalábbis ahogyan én értelmezem ). Ami az oldalra kerül: állomás,megállóhely, illetve teherpályaudvar ( ami tulajdonképpen szintén állomás ). Illetve ezek megszűnt verziói. Tehát a nagy kérdés: Zsolnay-rakodó állomás? Állomás volt? Megálló? Megálló volt? Teherpályaudvar? Teherpályaudvar volt? Ennyi. Ha egyik se akkor mit keres itt?? Vannak persze egyéb helyek is mint pl. a Városligeti elágazás, ami se ez, se az, de forgalmi szempontból jelentős szerepet tölt be... ( Jó.. persze.. most jöhetsz a kérdéssel: Mi állomás, és mi nem az ??? Mi volt állomás, és mi nem volt az ??? )Megjegyzem ebben a kérdéskörben a szerkesztők állásfoglalása is érdekelne...
Eperjeske Rendező pedig normál IS, és széles IS. Mindkettő létezik, külön ÁLLOMÁSOK!
 
Zsolnay-rakodó    Train Station, 2010.05.11 10:02.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha "csak" a személyforgalom által használt állomásokat és megállókat tervezik fel venni a szerkesztők,akkor nem értem ,hogy Eperjeske-Rendezőt mért vették fel?
Ott széles nyomtávú vágányok és CSAK tehervonatok közlekednek.
 
Almamellék    LepesiZL, 2010.05.11 08:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasútnap szombaton, 2010. május 15-én!
Az elmúlt héten hagyatkoztam a MÁV-Start "Hivatalos" menetrendjére - abban 8-a volt - de a mecsekerdo.hu-n pontos programot lehet találni.
Az elmúlt szombaton festették a két zárt kocsit, gondolom a kisvasútnapra megszépülve áll majd rendelkezésünkre. Egyébként nem csak én tévesztettem el az "ünnepet", hanem a kerékpáros verseny is 8-án volt. Gyertek minél többen! Idén lenne 110 éves a Kaposvár - Almamellék - Szigetvár vasútvonal. A kisvasút 1901-ben nyílt meg.
Lepesi ZL
 
Ötvös    prozak01, 2010.05.10 21:28.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt meg maga az állomás. Itt már nem volt rajta az Ötvös felirat.
 
Előző Első    ... [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] [ 481 ] [ 482 ] [ 483 ] ...   Utolsó Következő