Budapest-Nyugati pu.
peterson, 2010.05.18 15:14.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Éppen szemben dolgozom a Nyugati-val mostanában és arra figyeltem fel, hogy a Szent Koronához hasonló díszítőelem van az épület homlokzatának tetején. Jól látom vagy az az elem csak hasonlít,de egyébként nem a koronát ábrázolja?
|
|
Kaposmérő
keiljanos, 2010.05.18 15:06.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a sineket azért szedték fel mert a fémtolvajok elakarták vinni.a téglagyár egy hosszabb történet akit érdekel megírom
|
|
Kaba
Oldalborda, 2010.05.18 14:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerelgették a felsővezetéket, ezért tologatták vele a vonatokat mindkét irányba.
|
|
Kaba
Garamvölgyi Ádám, 2010.05.18 09:19.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szergej mit keresett itt Kabán?
|
|
Tompapuszta
Muntyán Ferenc, 2010.05.17 21:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, valóban el van bontva az épület, nem régen jártam ott. Készítettem képet is, de az megegyezik az előttem szólóéval.
|
|
Bojár-Hollós
Oldalborda, 2010.05.17 20:45.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Raps!
Sajnos nem tudom, mi a helyzet ezzel az épülettel kapcsolatban, mivel nem voltak túl segítőkészek a telepiek. Annyit mondtak, hogy volt váróterem; ez érthető úgy is, hogy ebben az épületben, és úgy is, hogy valaha. Megmondom őszintén, hogy fogalmam sincs; a lényeg, hogy van itt egy ilyen épület... és mivel nem volt közzétéve, gondoltam felrakom.
Egyébként ilyen járdaszerűség vezetett a vágányoktól az épület felé; az épület oldalán látható valami fémszerkezet, ami akár biciklitároló is lehetett valamikor.
A kép a telep felől készült, ebből az irányban jobb oldalról jön be a peronféleség, illetve betonaljak is ide vannak kupacolva.
|
|
Bojár-Hollós
raps, 2010.05.17 20:28.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Oldalborda!
Mint láthatod, még anno tél végén én is megnéztem a vonalat. Nekem az egykori Bojár-Hollósi állomásépületben lakó - aki a szomszédos vastelepen ( ?? ) tevékenykedik - mondta, hogy az épületet régen lebontották. Az épület helyét is pontosan megmutatta. A képen látható épületről - ha az az amelyikre én is gondolok - én is azt hittem hogy a Bojár-Hollósi állomásépület, de azt mondták nekem, hogy nem az az épület volt a felvételi épület. Ellenben lehetséges így utólag elgondolva, hogy az eredeti épület elbontása után kapta ezt az épületet a megálló... ( ???? )
|
|
Kaba
Oldalborda, 2010.05.17 19:48.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyen sincs akárhol...!
|
|
|
Bojár-Hollós
Oldalborda, 2010.05.17 19:42.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bojár - Hollós megállóhely épülete 2010. május 12., melyet a közeli cég használ raktárnak (szemétdombnak?).
Fotózás előtt tessék beköszönni a céghez, különben nem nézik jó szemmel az ember jelenlétét!
|
|
|
Kaposmérő
Train Station, 2010.05.17 18:30.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Május 5-én jártam itt.A barcsi vonal utolsó métereit is felszedték.A téglagyár épületei elbontva.A talpfák a helyükön maradtak és egy vágányzáró sorompó is.
|
|
Rőtfalva
RR, 2010.05.17 17:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kis örház nem osztrák tulajdonban van. Megvette egy magyar, kivágott mellöle egy százéves diófát, azota hozzá sem nyult!
Az eredeti állomás, közvetlen a határállomás melett, 1908-ban a most láthato állomásépületnek adott helyet.
|
|
Egyed-Rábacsanak
Pista, 2010.05.17 16:51.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalbejárós menet 2010. május 17.-én.
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 15:37.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akinek információi vannak az új megálló megnyitásának idejőpontjáról, az kérem írja le ide.
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 15:05.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomás felújított vágánya
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 15:01.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Felső vezeték tartó oszlopok állítása.
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 14:38.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vár állott, most kőhalom!
Őrház Áprilisban
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 14:36.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vár állott, most kőhalom!
Őrház most....
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 14:22.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peron és aluljáró építése. A réselőgép emelkedik
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Dinnyés
jimydog, 2010.05.17 14:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alluljáró áthidalójának épitése távolabbról.
Balázs György -iho.hu
|
|
|
Hetényegyháza
Greg, 2010.05.17 13:22.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"vajjon most, hogyan nézhet ki ez a kis rövidke szakasz van -e még valami belőle pl. épületek?"
A vonal megszüntetésébe az akkori tanács azzal a feltétellel egyezett bele, hogy kövesút épül a helyére. Ez (bár kb. 15 év késéssel) megtörtént, a vasúti töltés ezért a vonal nagy részén eltűnt (illetve kiszélesítették és ezen fut az út). Hetényegyházánál azonban lehet látni, hogy hol kapcsolódott rá a vágány a mai út nyomvonalára, valamint Kerekegyháza bejáratánál látszik a töltés íve (itt kicsit eltér az út nyomvonala a vasútétól), ahogy az állomásra befordult. Az állomásépület megvan, lakóházként funkcionál. Szarkás megállóhelynek csak az emléke maradt meg, viszont Kerekegyháza-Alsónál az őrház viszonylag jó állapotban megvan, szintén magántulajdonban, néhány hónapja elkezdték kirámolni, felújítani. A hetényegyházi állomás ma is üzemel (személyforgalom pillanatnyilag nincs, de teherforgalom van). Röviden ennyi :).
|
|
Barcs
pezsman, 2010.05.17 12:40.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szombathely–Nagykanizsa–Barcs–Pécs vonalszakaszokon 2010. április 1-től június 3-ig pályafelújítás.
Valaki tudja, hogy ez pontosan milyen felújítás, és hogy mi fog javulni?
|
|
Gyöngyös
V43_1195, 2010.05.17 11:23.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szerelvények fordított irányban közlekednek mostanság (kb. a menetrendváltás óta). Tehát a vezérlőkocsi áll Gyöngyös felé és a Szili (V43) Vámosgyörk felé.
Magyarázat: Régen Hatvan adta a szerelvényeket ahol Pest felé álltak a vezérlők. Most már Miskolcról járnak oda kocsik ott pedig pont fordítva állnak a vezérlőkocsik.
|
|
Mezőkovácsháza
refkov, 2010.05.17 07:41.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a megállót 1969-ig,Reformátuskovácsházi állomásként volt ismert.Sokkal szebb volt, igazi vasutállomás kinézete volt rá jellemző.
|
|
Pitvaros
Hajdú István, 2010.05.17 07:14.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomás azért más és szebb mint ez a mostani.Érdemes volna közeli képet feltölteni.
|
|
Veszprém
Pety+, 2010.05.16 18:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Veszprém-Alsóörs vonal megszűnt. Régen a Veszprémi régi pályaudvarról indult, amit ma már nem használtak, és Veszprémen belül a (ma) Bakter Bisztrónál állt meg.
|
|
Jászdózsa régi
ROCOman, 2010.05.16 18:43.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi vasútállomás épületében sörfőzde és söröző működik. http://komlo.blog.hu/2009/10/15/dosai_pannonbrau_vilagos
|
|
Selyp-Bányatelep
raps, 2010.05.16 18:27.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Selyp-Bányatelep megszűnt állomás. Selyp-Bányatelepre Selyp állomásról közvetlen vonat hozta fel a bányászokat, a képen látható épületig. Az épületben voltak az öltözők, valamint a vonal Selyp-Bányatelepi forgalmi irodája is. A vonal 1967-ig a bánya megszűnéséig üzemelt. Jelenleg a vonal egészen biztosan járhatatlan, hiszen Petőfibánya ( Selyp-Bányatelep ) elején a sínekre föld lett hordva, illetve Selyp állomáson a Sely-Bányatelepi kiágazásból kiszedtek egy 40-50 méteres szakaszt. Kép készítésének dátuma: 2010 05.14. A megszűnt állomás koordinátái: 47 45' 49,97" É, 19 42' 09.16" K.
|
|
|
Pusztakürt
raps, 2010.05.16 18:15.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pusztakürt megszűnt állomás helye. Pusztakürt fénykorában 2 vágányos állomás volt. Jelentőségét a répaszállítmányok adták. Állomásépületét régen elbontották. Kép készítésének dátuma: 2010 05. 14. A képen Jászkisér felől nézünk Jászladány irányába, tehát az épület a pálya bal oldalán volt található. Az egykori állomás koordinátái: 47 24' 36.80 É, 20 10'12,05" K.
|
|
|
Nagygyanté
mazsoqq, 2010.05.16 16:19.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mrh. északi vége. Telefonoszlop mögötti fás-bokros részen volt a felvételi épület. Oszlop előtti füves rész volt a rakodó, ide jött be a felv. ép. mögül a kisvasút. Kép baloldalán levő bozót helyén volt az állatrakodó.
|
|
|
Nagygyanté
mazsoqq, 2010.05.16 16:12.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mrh. déli vége. Az oszlopon még megvan a telefondoboz(2007.X.10.). Mellette kezdődött a rakodóvágány kiágazó váltója. A füves rész mögött, ahol a fák, bokrok a pályáig érnek, ott volt a felvételi épület: hosszított őrház, a vasúttal párhuzamosan.
|
|
|