Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] [ 590 ] ...   Utolsó Következő

Mesztegnyő EV    Petrás Bence, 2009.08.06 15:52.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút 80 éves fennállásának alkalmából faragott térkép az állomáson.
2009. 07. 21.
 
Bácsbokod-Bácsborsód    kadajo, 2009.08.06 13:25.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ez így van! Az iskolai időben csúcsidőben közlekedő vonatok itt kereszteznek.
 
Áporka    Endre, 2009.08.05 22:01.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy vonatból készített kép Áporka megállóról.
A 21-es őrház, amelyhez a megálló tartozott, a hossz-szelvények tanúsága szerint egyértelműen a pálya jobb oldalán állt. (Mivel a kép Pest felé nézve készült, ezért azt nézve a baloldalon, az útátjáró előtt volt).
Az 1908 október 1-től érvényes menetrendben már szerepel a megálló, "Áporka 21. sz. őrház" néven. (Vonalszám: 48. Budapest keleti p. u. Zimony - Belgrad - Konstantinápoly)
Az 1943 december 6-tól érvényes menetrendben "Áporka m.h." található, a peront a jobb oldalon jelölik! (A képen nézve ez a baloldal).
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.05 17:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)
 
Süttő felső    Sztarec, 2009.08.05 17:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez volt korábban a Dunamocs 5. őh. megállóhely(már amikor Dm. Magyarországon volt még
 
Kőkútpuszta    Sztarec, 2009.08.05 16:57.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Chaweska!
De volt,pár éve bontották le
 
Zánkafürdő    Oldalborda, 2009.08.05 13:20.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a segítséget...!
Akkor ez egy holtvágánynak fogható fel... sehonnan nem megy sehova, csak úgy van X méteres darabon.
A többinek pedig utánanézek... köszönöm!
 
Zánkafürdő    dezso, 2009.08.05 12:53.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "rejtélyes" sínen az u.n páncélvonat állt az Úttörőváros működése idején és még egy ideig később is. Aztán "privatizálták" és egy ideig Balatonalmádi vasútállomáson működött vendéglátó ipari egységként. Így az egykori úttörőpajtások itt nosztalgiázhattak már egy korsó sör mellett az idő és az értékek múlandóságán. A "páncélvonat" történetének első része a neten egyszerű kereséssel több helyen megtalálható.
 
Inárcsi szőllőtelep    szvdom, 2009.08.04 22:51.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellenőriztem az 1967/68-as menetrendben is, ott is jobbkéz felőli oldalon van. Persze itt is lehetséges, hogy téves a menetrend jelölése.
 
Böhönye    Elek, 2009.08.04 22:14.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1953 augusztusában mint első éves egyetemistát vonultattak be katonának ide a böhönyei erdőségben lévő katonai táborba. 1957-ig az volt u.i. a "szokás" , hogy az első és másod év után 1-1 hónapra nyáron be kellett vonulni a hallgatóknak katonának(az orvosi és gyógyszerész karról a lányoknak is, akkor itt voltak ők is a közelünkben). Nekem Mátészalka környékinek így egy ilyen nosztalgikus "katonai" élményt jelent a böhönyei állomás.
 
Vitka    Elek Károly, 2009.08.04 21:47.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor 1946/47 és 47/48-as iskola években az őszi és a tavaszi időszakokban gyalog jártam Nagydobosról Vásárosnaményba a Polgári Iskolába, mivel a vonat közlekedés az a mátészalkai iránynak kedvezett, itt találkoztam reggelente iskola társaimmal, az állomás főnök gyermekeivel, Ferenczi Idával és Gyulával. Innen aztán már hármasban bandukoltunk tovább Namény felé a vasúti töltésen, kikerülve a községet.
Nagyon örülnék, ha Idáról és Gyuláról kaphatnék valamilyen infót.


 
Áporka    szvdom, 2009.08.04 20:53.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellenőriztem, és az 1969/70 évi hivatalos menetrendkönyv is a bal oldalra jelöli. De lehet, hogy téves a jelölés.
 
Francsika    szvdom, 2009.08.04 20:41.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig az alábbi hivatalos menetrendekben mind Francsika néven szerepel: 2006/2007, 2007/2008, 2008/2009.
 
Komlósi-völgy    Petrás Bence, 2009.08.04 14:44.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kemencepatak és Kőkapu között van még egy megálló: Komlósi-völgy!
 
Bölcske    zsuzsa, 2009.08.04 09:15.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Július 30-án jártam a megállóhelyen. Egy-két címeres téglán kívül semmi sem utalt arra, hogy itt valaha épület állt. Csatolom a fotót, melyet készítettem. Ennyi maradt az egykori szép állomásból. Sajnos :(
 
Sárospatak    Feri74, 2009.08.03 22:35.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárospatakról három irányba indult kisvasút.Sáropatak - Kenézlői Tisza-part vonalszáma:333,Sárospatak - Sátoraljaújhely - Füzérkomlós vonalszáma:334,Sárospatak - Zemplénagárd vonalszáma:336.
 
Cegléd    Feri74, 2009.08.03 22:14.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Cegléd - Tiszajenő-Vezseny vonal volt a kisvasúti 310-es számmal,a Cegléd - Hantházai volt a nagyvasúti 145-ös számmal.
 
Veresegyház    Train Station, 2009.08.03 18:24.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Veresegyház H0-ban.Szépen kivan dolgozva!forrás:http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=709:vasarnapi-modellezes&catid=3:modellvasut&Itemid=5
 
Mernye    Train Station, 2009.08.03 18:22.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mernye inmáron H0 méretarányban is létezik. Forrás: http://iho.hu/hir/vasarnapi-modellezes
 
Újvenyim    Sztarec, 2009.08.03 15:50.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim nem ez a megálló volt.Nagyvenyim az ötvenes évek elején végrehajtott Rácalmás-Herceg-/Mezőfalva vonalkororekció előtt létezett.Újvenyim pedig azóta üzemel
 
Nagytálya    Sztarec, 2009.08.03 15:43.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló zért szűnt meg,mert összevonták a régi maklári állomással,olyanformán,hogy az az új állomást a két régi közé építették
 
Erdőtelek    Sztarec, 2009.08.03 15:38.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom,hogy megvan-e még,de régebben nagyon érdekes váracska volt az állomáson.Például egy folyóvízzel hajtott vízikerék fűrészelő törpéket mozgatott a váron
 
Csisztagyógyfürdő    Train Station, 2009.08.03 10:30.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Táskai Elágazás és Csiszta-Gyógyfürdő között még van egy megálló.Csizsta néven.Táblája is van.Hajtányos videókon láttam.Valamint Fekete-akol is erre van.
 
Alagimajor    szvdom, 2009.08.03 00:43.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindenképpen fényképezzétel le a megállót előtte és utána is, hogy lehessen vele büszkélkedni. Esetleg egy összeállítást, cikket, képriportot ide is kitehetünk belőle, hadd tudják minél többen, mutassunk példát másoknak is!
 
Budapest-Vizafogó    szvdom, 2009.08.03 00:34.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható épület egy emeletes őrház volt, a mozdonyszín szerű nagy hodályokat én sem tudom, nekem is arra hasonlított, de inkább valami 19. századi nagy összeszerelő csarnok lehetett vagy ilyesmi, nem vasúti.
 
Rudabánya    szvdom, 2009.08.02 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem volt szolgálat 2007-ben sem a megszűnés előtt, már akkor is teljesen szét volt verve.
 
Budapest-Nyugati pu.    Márkus László, 2009.08.02 23:35.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályaudvar rekonstrukciójakor készített másolat az eredeti tábláról...
 
Örvényes    Oldalborda, 2009.08.02 23:25.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örvényes megálló épülete kedd környékén.
Napközben hozzávetőlegesen óránként áll meg egy-egy vonat, a két iránynak megfelelően (azaz ütemesnek tűnő nyári menetrend van, egy irányba két óránként közlekedő vonatokkal).
A miénk kb. 17 percet késett, és három vagonos Bz volt.
 
Zánkafürdő    Oldalborda, 2009.08.02 23:22.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt látható a dolog nagyjából: jobbra az állomásépület háta, a kanyar íve, távolsága az épülettől (jó, talán nincs 50 méter), meg egy színpadszerűség rádobálva erre a rejtélyes sínre.
 
Zánkafürdő    Oldalborda, 2009.08.02 23:19.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy max. 100 méter hosszú sínszakasz vége, benne több helyen Resicza 1895-ös sínszálakkal. Előttünk a 29-es vonal látható, jobb oldalra fekszik az állomásépület.
A sínről: 90 fokos szög a fővonallal, kb. 50 métert halad egyenesen, majd balra kanyarodik, egy bokor ránőtt, és parkoló kocsik előtt elhaladva egy földkupac, és végállomás.
Eredete, funkciója ismeretlen.
A kép szerda környékén készült.
 
Előző Első    ... [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] [ 590 ] ...   Utolsó Következő