Mesztegnyő EV
Petrás Bence, 2009.08.06 15:52.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút 80 éves fennállásának alkalmából faragott térkép az állomáson.
2009. 07. 21.
|
|
|
Bácsbokod-Bácsborsód
kadajo, 2009.08.06 13:25.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen ez így van! Az iskolai időben csúcsidőben közlekedő vonatok itt kereszteznek.
|
|
Áporka
Endre, 2009.08.05 22:01.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy vonatból készített kép Áporka megállóról.
A 21-es őrház, amelyhez a megálló tartozott, a hossz-szelvények tanúsága szerint egyértelműen a pálya jobb oldalán állt. (Mivel a kép Pest felé nézve készült, ezért azt nézve a baloldalon, az útátjáró előtt volt).
Az 1908 október 1-től érvényes menetrendben már szerepel a megálló, "Áporka 21. sz. őrház" néven. (Vonalszám: 48. Budapest keleti p. u. Zimony - Belgrad - Konstantinápoly)
Az 1943 december 6-tól érvényes menetrendben "Áporka m.h." található, a peront a jobb oldalon jelölik! (A képen nézve ez a baloldal).
|
|
|
Franciavágás
sabo4, 2009.08.05 17:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)
|
|
Süttő felső
Sztarec, 2009.08.05 17:18.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez volt korábban a Dunamocs 5. őh. megállóhely(már amikor Dm. Magyarországon volt még
|
|
Kőkútpuszta
Sztarec, 2009.08.05 16:57.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Chaweska!
De volt,pár éve bontották le
|
|
Zánkafürdő
Oldalborda, 2009.08.05 13:20.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a segítséget...!
Akkor ez egy holtvágánynak fogható fel... sehonnan nem megy sehova, csak úgy van X méteres darabon.
A többinek pedig utánanézek... köszönöm!
|
|
Zánkafürdő
dezso, 2009.08.05 12:53.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "rejtélyes" sínen az u.n páncélvonat állt az Úttörőváros működése idején és még egy ideig később is. Aztán "privatizálták" és egy ideig Balatonalmádi vasútállomáson működött vendéglátó ipari egységként. Így az egykori úttörőpajtások itt nosztalgiázhattak már egy korsó sör mellett az idő és az értékek múlandóságán. A "páncélvonat" történetének első része a neten egyszerű kereséssel több helyen megtalálható.
|
|
Inárcsi szőllőtelep
szvdom, 2009.08.04 22:51.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ellenőriztem az 1967/68-as menetrendben is, ott is jobbkéz felőli oldalon van. Persze itt is lehetséges, hogy téves a menetrend jelölése.
|
|
Böhönye
Elek, 2009.08.04 22:14.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1953 augusztusában mint első éves egyetemistát vonultattak be katonának ide a böhönyei erdőségben lévő katonai táborba. 1957-ig az volt u.i. a "szokás" , hogy az első és másod év után 1-1 hónapra nyáron be kellett vonulni a hallgatóknak katonának(az orvosi és gyógyszerész karról a lányoknak is, akkor itt voltak ők is a közelünkben). Nekem Mátészalka környékinek így egy ilyen nosztalgikus "katonai" élményt jelent a böhönyei állomás.
|
|
Vitka
Elek Károly, 2009.08.04 21:47.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor 1946/47 és 47/48-as iskola években az őszi és a tavaszi időszakokban gyalog jártam Nagydobosról Vásárosnaményba a Polgári Iskolába, mivel a vonat közlekedés az a mátészalkai iránynak kedvezett, itt találkoztam reggelente iskola társaimmal, az állomás főnök gyermekeivel, Ferenczi Idával és Gyulával. Innen aztán már hármasban bandukoltunk tovább Namény felé a vasúti töltésen, kikerülve a községet.
Nagyon örülnék, ha Idáról és Gyuláról kaphatnék valamilyen infót.
|
|
Áporka
szvdom, 2009.08.04 20:53.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ellenőriztem, és az 1969/70 évi hivatalos menetrendkönyv is a bal oldalra jelöli. De lehet, hogy téves a jelölés.
|
|
Francsika
szvdom, 2009.08.04 20:41.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig az alábbi hivatalos menetrendekben mind Francsika néven szerepel: 2006/2007, 2007/2008, 2008/2009.
|
|
Komlósi-völgy
Petrás Bence, 2009.08.04 14:44.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kemencepatak és Kőkapu között van még egy megálló: Komlósi-völgy!
|
|
Bölcske
zsuzsa, 2009.08.04 09:15.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Július 30-án jártam a megállóhelyen. Egy-két címeres téglán kívül semmi sem utalt arra, hogy itt valaha épület állt. Csatolom a fotót, melyet készítettem. Ennyi maradt az egykori szép állomásból. Sajnos :(
|
|
|
Sárospatak
Feri74, 2009.08.03 22:35.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sárospatakról három irányba indult kisvasút.Sáropatak - Kenézlői Tisza-part vonalszáma:333,Sárospatak - Sátoraljaújhely - Füzérkomlós vonalszáma:334,Sárospatak - Zemplénagárd vonalszáma:336.
|
|
Cegléd
Feri74, 2009.08.03 22:14.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cegléd - Tiszajenő-Vezseny vonal volt a kisvasúti 310-es számmal,a Cegléd - Hantházai volt a nagyvasúti 145-ös számmal.
|
|
Veresegyház
Train Station, 2009.08.03 18:24.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veresegyház H0-ban.Szépen kivan dolgozva!forrás:http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=709:vasarnapi-modellezes&catid=3:modellvasut&Itemid=5
|
|
|
Mernye
Train Station, 2009.08.03 18:22.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mernye inmáron H0 méretarányban is létezik. Forrás: http://iho.hu/hir/vasarnapi-modellezes
|
|
|
Újvenyim
Sztarec, 2009.08.03 15:50.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyvenyim nem ez a megálló volt.Nagyvenyim az ötvenes évek elején végrehajtott Rácalmás-Herceg-/Mezőfalva vonalkororekció előtt létezett.Újvenyim pedig azóta üzemel
|
|
Nagytálya
Sztarec, 2009.08.03 15:43.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló zért szűnt meg,mert összevonták a régi maklári állomással,olyanformán,hogy az az új állomást a két régi közé építették
|
|
Erdőtelek
Sztarec, 2009.08.03 15:38.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom,hogy megvan-e még,de régebben nagyon érdekes váracska volt az állomáson.Például egy folyóvízzel hajtott vízikerék fűrészelő törpéket mozgatott a váron
|
|
Csisztagyógyfürdő
Train Station, 2009.08.03 10:30.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Táskai Elágazás és Csiszta-Gyógyfürdő között még van egy megálló.Csizsta néven.Táblája is van.Hajtányos videókon láttam.Valamint Fekete-akol is erre van.
|
|
Alagimajor
szvdom, 2009.08.03 00:43.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mindenképpen fényképezzétel le a megállót előtte és utána is, hogy lehessen vele büszkélkedni. Esetleg egy összeállítást, cikket, képriportot ide is kitehetünk belőle, hadd tudják minél többen, mutassunk példát másoknak is!
|
|
Budapest-Vizafogó
szvdom, 2009.08.03 00:34.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen látható épület egy emeletes őrház volt, a mozdonyszín szerű nagy hodályokat én sem tudom, nekem is arra hasonlított, de inkább valami 19. századi nagy összeszerelő csarnok lehetett vagy ilyesmi, nem vasúti.
|
|
Rudabánya
szvdom, 2009.08.02 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem volt szolgálat 2007-ben sem a megszűnés előtt, már akkor is teljesen szét volt verve.
|
|
Budapest-Nyugati pu.
Márkus László, 2009.08.02 23:35.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályaudvar rekonstrukciójakor készített másolat az eredeti tábláról...
|
|
|
Örvényes
Oldalborda, 2009.08.02 23:25.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örvényes megálló épülete kedd környékén.
Napközben hozzávetőlegesen óránként áll meg egy-egy vonat, a két iránynak megfelelően (azaz ütemesnek tűnő nyári menetrend van, egy irányba két óránként közlekedő vonatokkal).
A miénk kb. 17 percet késett, és három vagonos Bz volt.
|
|
|
Zánkafürdő
Oldalborda, 2009.08.02 23:22.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt látható a dolog nagyjából: jobbra az állomásépület háta, a kanyar íve, távolsága az épülettől (jó, talán nincs 50 méter), meg egy színpadszerűség rádobálva erre a rejtélyes sínre.
|
|
|
Zánkafürdő
Oldalborda, 2009.08.02 23:19.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy max. 100 méter hosszú sínszakasz vége, benne több helyen Resicza 1895-ös sínszálakkal. Előttünk a 29-es vonal látható, jobb oldalra fekszik az állomásépület.
A sínről: 90 fokos szög a fővonallal, kb. 50 métert halad egyenesen, majd balra kanyarodik, egy bokor ránőtt, és parkoló kocsik előtt elhaladva egy földkupac, és végállomás.
Eredete, funkciója ismeretlen.
A kép szerda környékén készült.
|
|
|