Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] [ 590 ] ...   Utolsó Következő

Hodász    Elek, 2009.08.08 21:20.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1949-52 közötti években a mátészalkai Technikumból a hodászi Állami Gazdaságba jártunk üzemi gyakorlatra, ha jól emlékszem, havonta 1 nap. Akkor ettől egy sokkal barátságosabb épülete volt itt az állomásnak, azzal a MÁV szabványos kerítéssel és az épület előtt szép, ápolt virágos kerttel. A Mátészalka felé várakozó diákok hangulatát erősen befolyásolta az állomás főnök szép és csinos 16-17 év körüli lányának a nyitott ablaknál történő zongorázása. Alig vártuk már a gyakorlatok végét, hogy mielőbb az állomásra jutva hallgathassuk a kislány zongorázását.(és hogy láthassuk is) Szomorúan látom a képen a nagy változást az akkori időkhöz képest. Régi szép idők!
Arra természetesen nagyon kíváncsi lennék, hogy hová, merre került a zongorázó kislány.
Nosztalgikus élményeimet az is erősíti, hogy ebben az időszakban a hodászi foci csapat 8-9 tagját a mi iskolánk adta és köztük én is itt játszottam.A foci csapatnak a hozzán képest akkori "nagy öregjére" az akkor még Kántorjánosiban lakó Demjén Elekre szeretettel emlékezem.
 
Pusztavám    pocs, 2009.08.08 21:13.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pusztavám 2009.08.04-én
 
Mór    pocs, 2009.08.08 21:06.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
indul a fürdős győrbe
 
Felsőrajk    Elek Károly, 2009.08.08 21:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor az 1954/55-ös, III. évfolyamunkat megkezdtük Pesten mezőgazdasági gépészmérnök hallgatóként,1 hónapos üzemi gyakorlatra mentünk le a Felsőrajki Állami Gazdaságba néhányan. Erre az állomásra érkeztünk meg akkor. Itt a község határában egy eléggé romantikus urasági kúriában laktunk.Takács Jóska évfolyam társunk aki legalább 5-6 évvel volt idősebb nálam, ő akkor már kiszolgált ejtőernyős katona volt, itt a községben ismerte meg az igen kedves, csinos jövendőbelijét, Kovács Terikét.(akik, ha jól emlékszem a község közepén laktak) Jóska fél éven belül megnősült, elvette feleségül Terikét és ezért kimaradt az egyetemről. A kapcsolatunk sajnos akkor megszakadt, nagyon jó lenne, ha valaki még emlékezne ezekre az évekre és tudna adni valamilyen információt róluk és a Kovács családról.
 
Komárom    martin, 2009.08.08 17:25.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oldalborda: dezso-nek igaza van: eleinte én sem tudtam de aztán megkérdeztem idősebbeket és ők is monték, hogy valaha ott lóvasút (csillékkel állítólag) volt és azzaé hordák a követ! elvileg a mostani erödparkoloig volt megépítve de de bement volna a kapuig
 
Mátraverebély    prozak01, 2009.08.08 13:46.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet lassan elhordják, abba inkább nem gondolok bele, időnként milyen elemek húzzák itt meg magukat, mert a faluban ottjártamkor cirkált egy járőrkocsi, és engem is kérdeztek, hogy láttam-e gyanús alakokat az állomásépületben..
 
Dabronc    prozak01, 2009.08.08 13:44.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Júniusban jártam itt, szépen fel lett újítva.
 
Balatongyörök    Lennon15, 2009.08.08 13:00.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyen a nyári menetrendi időszak alatt van jegykiadás, minden nap 8 és 18 óra között.
Van kéregjegy is.
 
Komárom    Oldalborda, 2009.08.08 09:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint a hídon is volt valamiféle vasúti vonatkozású közlekedés? S ha igen, honnan hova ment, mi maradt belőle?
Vagy ez valóban csak félkész híd volt mindig is?
 
Komárom    dezso, 2009.08.08 09:12.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem akarván az oroszok "jó hírnevét" csorbítani, de: a képen látható híd (maradvány) még az u.n. monostori erőd építéséhez (1850 körül!!!) készült a sok kő szállítására épített lóvasúti pálya és a vasúti pálya keresztezéseként (mindkettő stratégiai jelentőséggel bírt, így ilyen szépre sikeredett). A kétoldali hídpillérekben lévő helyiségek az őrség tartózkodó helyiségei voltak. Sajnos később tényleg szükséglakások lettek belőlük. A hidat a vasúti pálya villamosításakor bontották le az űrszelvény biztosításaként.(Forrás: Lovas Gyula: A bakterház)
 
Komárom    Lennon15, 2009.08.08 08:44.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás régi elnevezései:
Újszőny, Komárom déli pu.
 
Komárom    Oldalborda, 2009.08.08 07:39.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm... akkor kezd összeállni a kép. Sokat gondolkodtam már rajta, mi lehet az ott...
 
Komárom    Johnny006, 2009.08.08 00:22.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Oldalborda, a kép amit felraktál az egy félig kész hídnak a képe amit az oroszok nem engedtek megépiteni mert pont lehettet volna látni a kiképző pályát, és így csak az alapjai lettek készen neki.A MÁV bérlakásokat alakított ki belőle mind a két oldalon a dolgozóinak. Mert eredetileg nem keresztezte volna a sínt a fő út hanem átment volna felette pont. Én jártam is az egyikben még anno jó pár éve.
 
Kapostüskevár    pezsman, 2009.08.07 23:06.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugyanott az is olvasható, hogy 2009 szeptember 1-től megszűnik a jegykiadás Kapostüskeváron.
 
Körmend    Waterloo21, 2009.08.07 21:54.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felújítás részeként: ablakok és ajtók cseréje
 
Gősfa    oli_b, 2009.08.07 20:26.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahol az előző hozzászólásban szereplő helyszínrajz apró épületeket jelöl, kb ott találtam én is némi betont a fűben, meg a pici lépcsőt, meg a lépcső aljában azt az apró kis átjárót az árok fölött.
A sorompóőrház a maradványok nagysága alapján számomra hihetőbb történet, azt már sokkalinkább valószínűsíteném, mint a megállót.
Ahhoz kicsik a maradványok...
 
Püspökhatvan    interpici400, 2009.08.07 18:11.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam a megállóhelyen (hétköznap délelőtt), de menetjegyet csak a vonaton lehet venni, a megállóhelyen már nem.
 
Hármashegyalja    nyomkeresõ, 2009.08.07 13:40.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal még ment tovább egészen Nyírbéltelekig de ez a vonal szakasz már megszűnt.Megállóhelyek Hármashegyalja és Nyírbéltelek között:Gút,Acsádi út,Menedékház,Várhegyi rakodó,Nyírlugos,Nyírbéltelek.
 
Zánkafürdő    dezso, 2009.08.07 08:40.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
és a "páncélvonat végnapjai és maradéka 2004-ben Almádiban
 
Mesztegnyő EV    Petrás Bence, 2009.08.06 15:52.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút 80 éves fennállásának alkalmából faragott térkép az állomáson.
2009. 07. 21.
 
Bácsbokod-Bácsborsód    kadajo, 2009.08.06 13:25.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ez így van! Az iskolai időben csúcsidőben közlekedő vonatok itt kereszteznek.
 
Áporka    Endre, 2009.08.05 22:01.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy vonatból készített kép Áporka megállóról.
A 21-es őrház, amelyhez a megálló tartozott, a hossz-szelvények tanúsága szerint egyértelműen a pálya jobb oldalán állt. (Mivel a kép Pest felé nézve készült, ezért azt nézve a baloldalon, az útátjáró előtt volt).
Az 1908 október 1-től érvényes menetrendben már szerepel a megálló, "Áporka 21. sz. őrház" néven. (Vonalszám: 48. Budapest keleti p. u. Zimony - Belgrad - Konstantinápoly)
Az 1943 december 6-tól érvényes menetrendben "Áporka m.h." található, a peront a jobb oldalon jelölik! (A képen nézve ez a baloldal).
 
Franciavágás    sabo4, 2009.08.05 17:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)
 
Süttő felső    Sztarec, 2009.08.05 17:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez volt korábban a Dunamocs 5. őh. megállóhely(már amikor Dm. Magyarországon volt még
 
Kőkútpuszta    Sztarec, 2009.08.05 16:57.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Chaweska!
De volt,pár éve bontották le
 
Zánkafürdő    Oldalborda, 2009.08.05 13:20.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a segítséget...!
Akkor ez egy holtvágánynak fogható fel... sehonnan nem megy sehova, csak úgy van X méteres darabon.
A többinek pedig utánanézek... köszönöm!
 
Zánkafürdő    dezso, 2009.08.05 12:53.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "rejtélyes" sínen az u.n páncélvonat állt az Úttörőváros működése idején és még egy ideig később is. Aztán "privatizálták" és egy ideig Balatonalmádi vasútállomáson működött vendéglátó ipari egységként. Így az egykori úttörőpajtások itt nosztalgiázhattak már egy korsó sör mellett az idő és az értékek múlandóságán. A "páncélvonat" történetének első része a neten egyszerű kereséssel több helyen megtalálható.
 
Inárcsi szőllőtelep    szvdom, 2009.08.04 22:51.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ellenőriztem az 1967/68-as menetrendben is, ott is jobbkéz felőli oldalon van. Persze itt is lehetséges, hogy téves a menetrend jelölése.
 
Böhönye    Elek, 2009.08.04 22:14.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1953 augusztusában mint első éves egyetemistát vonultattak be katonának ide a böhönyei erdőségben lévő katonai táborba. 1957-ig az volt u.i. a "szokás" , hogy az első és másod év után 1-1 hónapra nyáron be kellett vonulni a hallgatóknak katonának(az orvosi és gyógyszerész karról a lányoknak is, akkor itt voltak ők is a közelünkben). Nekem Mátészalka környékinek így egy ilyen nosztalgikus "katonai" élményt jelent a böhönyei állomás.
 
Vitka    Elek Károly, 2009.08.04 21:47.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor 1946/47 és 47/48-as iskola években az őszi és a tavaszi időszakokban gyalog jártam Nagydobosról Vásárosnaményba a Polgári Iskolába, mivel a vonat közlekedés az a mátészalkai iránynak kedvezett, itt találkoztam reggelente iskola társaimmal, az állomás főnök gyermekeivel, Ferenczi Idával és Gyulával. Innen aztán már hármasban bandukoltunk tovább Namény felé a vasúti töltésen, kikerülve a községet.
Nagyon örülnék, ha Idáról és Gyuláról kaphatnék valamilyen infót.


 
Előző Első    ... [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] [ 590 ] ...   Utolsó Következő