Hodász
Elek, 2009.08.08 21:20.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1949-52 közötti években a mátészalkai Technikumból a hodászi Állami Gazdaságba jártunk üzemi gyakorlatra, ha jól emlékszem, havonta 1 nap. Akkor ettől egy sokkal barátságosabb épülete volt itt az állomásnak, azzal a MÁV szabványos kerítéssel és az épület előtt szép, ápolt virágos kerttel. A Mátészalka felé várakozó diákok hangulatát erősen befolyásolta az állomás főnök szép és csinos 16-17 év körüli lányának a nyitott ablaknál történő zongorázása. Alig vártuk már a gyakorlatok végét, hogy mielőbb az állomásra jutva hallgathassuk a kislány zongorázását.(és hogy láthassuk is) Szomorúan látom a képen a nagy változást az akkori időkhöz képest. Régi szép idők!
Arra természetesen nagyon kíváncsi lennék, hogy hová, merre került a zongorázó kislány.
Nosztalgikus élményeimet az is erősíti, hogy ebben az időszakban a hodászi foci csapat 8-9 tagját a mi iskolánk adta és köztük én is itt játszottam.A foci csapatnak a hozzán képest akkori "nagy öregjére" az akkor még Kántorjánosiban lakó Demjén Elekre szeretettel emlékezem.
|
|
Pusztavám
pocs, 2009.08.08 21:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
pusztavám 2009.08.04-én
|
|
|
Mór
pocs, 2009.08.08 21:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
indul a fürdős győrbe
|
|
|
Felsőrajk
Elek Károly, 2009.08.08 21:02.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor az 1954/55-ös, III. évfolyamunkat megkezdtük Pesten mezőgazdasági gépészmérnök hallgatóként,1 hónapos üzemi gyakorlatra mentünk le a Felsőrajki Állami Gazdaságba néhányan. Erre az állomásra érkeztünk meg akkor. Itt a község határában egy eléggé romantikus urasági kúriában laktunk.Takács Jóska évfolyam társunk aki legalább 5-6 évvel volt idősebb nálam, ő akkor már kiszolgált ejtőernyős katona volt, itt a községben ismerte meg az igen kedves, csinos jövendőbelijét, Kovács Terikét.(akik, ha jól emlékszem a község közepén laktak) Jóska fél éven belül megnősült, elvette feleségül Terikét és ezért kimaradt az egyetemről. A kapcsolatunk sajnos akkor megszakadt, nagyon jó lenne, ha valaki még emlékezne ezekre az évekre és tudna adni valamilyen információt róluk és a Kovács családról.
|
|
Komárom
martin, 2009.08.08 17:25.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oldalborda: dezso-nek igaza van: eleinte én sem tudtam de aztán megkérdeztem idősebbeket és ők is monték, hogy valaha ott lóvasút (csillékkel állítólag) volt és azzaé hordák a követ! elvileg a mostani erödparkoloig volt megépítve de de bement volna a kapuig
|
|
Mátraverebély
prozak01, 2009.08.08 13:46.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet lassan elhordják, abba inkább nem gondolok bele, időnként milyen elemek húzzák itt meg magukat, mert a faluban ottjártamkor cirkált egy járőrkocsi, és engem is kérdeztek, hogy láttam-e gyanús alakokat az állomásépületben..
|
|
Dabronc
prozak01, 2009.08.08 13:44.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Júniusban jártam itt, szépen fel lett újítva.
|
|
Balatongyörök
Lennon15, 2009.08.08 13:00.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen a nyári menetrendi időszak alatt van jegykiadás, minden nap 8 és 18 óra között.
Van kéregjegy is.
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.08.08 09:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint a hídon is volt valamiféle vasúti vonatkozású közlekedés? S ha igen, honnan hova ment, mi maradt belőle?
Vagy ez valóban csak félkész híd volt mindig is?
|
|
Komárom
dezso, 2009.08.08 09:12.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem akarván az oroszok "jó hírnevét" csorbítani, de: a képen látható híd (maradvány) még az u.n. monostori erőd építéséhez (1850 körül!!!) készült a sok kő szállítására épített lóvasúti pálya és a vasúti pálya keresztezéseként (mindkettő stratégiai jelentőséggel bírt, így ilyen szépre sikeredett). A kétoldali hídpillérekben lévő helyiségek az őrség tartózkodó helyiségei voltak. Sajnos később tényleg szükséglakások lettek belőlük. A hidat a vasúti pálya villamosításakor bontották le az űrszelvény biztosításaként.(Forrás: Lovas Gyula: A bakterház)
|
|
Komárom
Lennon15, 2009.08.08 08:44.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás régi elnevezései:
Újszőny, Komárom déli pu.
|
|
Komárom
Oldalborda, 2009.08.08 07:39.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm... akkor kezd összeállni a kép. Sokat gondolkodtam már rajta, mi lehet az ott...
|
|
Komárom
Johnny006, 2009.08.08 00:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Oldalborda, a kép amit felraktál az egy félig kész hídnak a képe amit az oroszok nem engedtek megépiteni mert pont lehettet volna látni a kiképző pályát, és így csak az alapjai lettek készen neki.A MÁV bérlakásokat alakított ki belőle mind a két oldalon a dolgozóinak. Mert eredetileg nem keresztezte volna a sínt a fő út hanem átment volna felette pont. Én jártam is az egyikben még anno jó pár éve.
|
|
Kapostüskevár
pezsman, 2009.08.07 23:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanott az is olvasható, hogy 2009 szeptember 1-től megszűnik a jegykiadás Kapostüskeváron.
|
|
Körmend
Waterloo21, 2009.08.07 21:54.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felújítás részeként: ablakok és ajtók cseréje
|
|
|
Gősfa
oli_b, 2009.08.07 20:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahol az előző hozzászólásban szereplő helyszínrajz apró épületeket jelöl, kb ott találtam én is némi betont a fűben, meg a pici lépcsőt, meg a lépcső aljában azt az apró kis átjárót az árok fölött.
A sorompóőrház a maradványok nagysága alapján számomra hihetőbb történet, azt már sokkalinkább valószínűsíteném, mint a megállót.
Ahhoz kicsik a maradványok...
|
|
Püspökhatvan
interpici400, 2009.08.07 18:11.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam a megállóhelyen (hétköznap délelőtt), de menetjegyet csak a vonaton lehet venni, a megállóhelyen már nem.
|
|
Hármashegyalja
nyomkeresõ, 2009.08.07 13:40.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal még ment tovább egészen Nyírbéltelekig de ez a vonal szakasz már megszűnt.Megállóhelyek Hármashegyalja és Nyírbéltelek között:Gút,Acsádi út,Menedékház,Várhegyi rakodó,Nyírlugos,Nyírbéltelek.
|
|
Zánkafürdő
dezso, 2009.08.07 08:40.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és a "páncélvonat végnapjai és maradéka 2004-ben Almádiban
|
|
|
Mesztegnyő EV
Petrás Bence, 2009.08.06 15:52.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút 80 éves fennállásának alkalmából faragott térkép az állomáson.
2009. 07. 21.
|
|
|
Bácsbokod-Bácsborsód
kadajo, 2009.08.06 13:25.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen ez így van! Az iskolai időben csúcsidőben közlekedő vonatok itt kereszteznek.
|
|
Áporka
Endre, 2009.08.05 22:01.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy vonatból készített kép Áporka megállóról.
A 21-es őrház, amelyhez a megálló tartozott, a hossz-szelvények tanúsága szerint egyértelműen a pálya jobb oldalán állt. (Mivel a kép Pest felé nézve készült, ezért azt nézve a baloldalon, az útátjáró előtt volt).
Az 1908 október 1-től érvényes menetrendben már szerepel a megálló, "Áporka 21. sz. őrház" néven. (Vonalszám: 48. Budapest keleti p. u. Zimony - Belgrad - Konstantinápoly)
Az 1943 december 6-tól érvényes menetrendben "Áporka m.h." található, a peront a jobb oldalon jelölik! (A képen nézve ez a baloldal).
|
|
|
Franciavágás
sabo4, 2009.08.05 17:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Édesanyám(1952Pápa)még gyermekkorában is utazott a fent említett(kép alatt) kisvasúton, ha Zirc felé utazunk közúton, a Gerence-völgyben itt-ott felfedezni a nyomait. (később töltök fel képeket ezekről,ha érdekes)
|
|
Süttő felső
Sztarec, 2009.08.05 17:18.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez volt korábban a Dunamocs 5. őh. megállóhely(már amikor Dm. Magyarországon volt még
|
|
Kőkútpuszta
Sztarec, 2009.08.05 16:57.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Chaweska!
De volt,pár éve bontották le
|
|
Zánkafürdő
Oldalborda, 2009.08.05 13:20.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a segítséget...!
Akkor ez egy holtvágánynak fogható fel... sehonnan nem megy sehova, csak úgy van X méteres darabon.
A többinek pedig utánanézek... köszönöm!
|
|
Zánkafürdő
dezso, 2009.08.05 12:53.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "rejtélyes" sínen az u.n páncélvonat állt az Úttörőváros működése idején és még egy ideig később is. Aztán "privatizálták" és egy ideig Balatonalmádi vasútállomáson működött vendéglátó ipari egységként. Így az egykori úttörőpajtások itt nosztalgiázhattak már egy korsó sör mellett az idő és az értékek múlandóságán. A "páncélvonat" történetének első része a neten egyszerű kereséssel több helyen megtalálható.
|
|
Inárcsi szőllőtelep
szvdom, 2009.08.04 22:51.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ellenőriztem az 1967/68-as menetrendben is, ott is jobbkéz felőli oldalon van. Persze itt is lehetséges, hogy téves a menetrend jelölése.
|
|
Böhönye
Elek, 2009.08.04 22:14.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1953 augusztusában mint első éves egyetemistát vonultattak be katonának ide a böhönyei erdőségben lévő katonai táborba. 1957-ig az volt u.i. a "szokás" , hogy az első és másod év után 1-1 hónapra nyáron be kellett vonulni a hallgatóknak katonának(az orvosi és gyógyszerész karról a lányoknak is, akkor itt voltak ők is a közelünkben). Nekem Mátészalka környékinek így egy ilyen nosztalgikus "katonai" élményt jelent a böhönyei állomás.
|
|
Vitka
Elek Károly, 2009.08.04 21:47.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor 1946/47 és 47/48-as iskola években az őszi és a tavaszi időszakokban gyalog jártam Nagydobosról Vásárosnaményba a Polgári Iskolába, mivel a vonat közlekedés az a mátészalkai iránynak kedvezett, itt találkoztam reggelente iskola társaimmal, az állomás főnök gyermekeivel, Ferenczi Idával és Gyulával. Innen aztán már hármasban bandukoltunk tovább Namény felé a vasúti töltésen, kikerülve a községet.
Nagyon örülnék, ha Idáról és Gyuláról kaphatnék valamilyen infót.
|
|