Szegi
Zsoltológus, 2009.08.12 11:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi irodából kilépőket ez a látvány fogadhatta egykor. Persze a pad sem ilyen állapotban volt valószínűleg :)
Ehhez a hozzászóláshoz Varga Sándortól csak annyit fűznék, h a kaolinbánya még működött amikor volt jegykiadás, szóval a látvány a kiágazó iparvágányban, és persze a Szerencstől, Sújhelyig húzódó második vágányban, mivel a vonal kétvágányú volt, 1996-ban felszedték a másikat. Nyomai még most is megtalálhatóak egy-két útátjáróban, illetve a Bodrogkeresztúrtól Mezőzombor felé húzódó Führer-iparvágányban. Az iparvágány rég nincs használva. Lopják a sínöszekötéseket, a csavarokat. Sajnos ez ma Magyarország.
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:28.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bonyhád felől érkezve.(mellettünk található a csonka vágány földkúpja.
|
|
|
Olaszliszka-Tolcsva
Zsoltológus, 2009.08.12 11:27.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Desiro nem Olaszliszka, hanem Sárazsadánynál halad.
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Bonyhád felőli végénél egy csonka található.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrház az állomás közepén.(É-i oldal)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:07.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sínek között nem égetés nyomok,hanem a Mecsek kincse (a szén) látható.Háttérben egy nem használt Angol váltó.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:05.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
'88-as sín az 1. vágányban.(É felől)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Bonyhád felőli vége.
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Váróterem kívül.(Már kívülről sejteni lehet hogy milyen belül)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 11:01.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóból nézve az 5 vágányos állomás.(A most használatosat is bele számolva)
|
|
|
Nagymányok
cshaweska, 2009.08.12 10:58.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam Nagymányokon hogy felkutassam a régi állomás és az iparvágány maradványait.
Az első képen a felújított útátjáró.(A gumi elemeket még nem építették be)
|
|
|
Nagylapos
Adani, 2009.08.11 21:13.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt héten jártam erre az egyik átmenő vágány felszedve a rakodó vágányt is elbontották azt úgy néz ki végleg. Megállóhely lesz Nagylaposból, szolgálat még van ki tudja meddig. Az állomástól távolabb Mezőtúr irányába pedig vágánykapcsolat épült. Az új bal vágány is készen van Gyomáig leszámítva a most felszedett részt Nagylapos területén. De ez csak átmeneti állapot vélhetően felújítják ott is a pályát. Egyébként egészen Gyomáig készen van mindkét vágány, hamarosan kétvágányú vonal lesz a 120-as Békéscsabáig, ill. gyakorlatilag Muronyig, mivel Murony után a balt nem használják hiába van meg. Valószínűleg csak évekkel később Békéscsaba állomás felújításakor fogják bekötni.
|
|
Soltvadkert
matteo, 2009.08.11 17:16.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. szept. 31-én 0 órától csak jegypénztári szolgálat lesz az állomáson.
|
|
Bánk
Utasinformátor, 2009.08.11 16:59.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is megosztanám (igaz kissé halvány) emlékeimet. A 90-es években Vácról rendszeresen jártam családdal Kétbodonyba, ott volt nyaralónk. Gyermekkoromban amikor autóval elhaladtunk a vasút mentén gyakran láttam, amikor rakodják a Eas tehervagonokat, akkor még nem csak egy darab Bz ingázott, hanem 4-5 kocsis volt, még Budapestről közvetlen csatlakozó kocsi is volt rajta. Volt amikor a család Vácra, hazafelé nem Rétságon, hanem Petényen keresztül ment és akkor a Felsőpetényi bányánál is úgy emlékszem, hogy láttam rakodást és a kis fekete c50-est. AKkoriban még nem foglalkoztatott így a vasút, ezért nem figyeltem meg annyira a helyzetet, csak nagyon halvány emlékfoszlányok ezek. Aztán (amikor már a család nem járt Kétbodonyba, mert a nyaralót eladtuk) hosszú évekkel később felkerekedtem és a vonal bezárása előtt kb. egy évvel úgy gondoltam, hogy vonatra szállok és kimegyek Bodonyba (Romhánytól majd busszal). Megkepődtem azon, hogy milyen lassan megy a szerelvény (20 km/h), de nagyon kellemes hangulatú ki út volt (rajtam kíül a vonaton az akkor aktuális barátnőm és még egy utas volt, kalauz nem jött elő a vezérállásból, így ingyen volt az odaút). SZomorúan láttam azonban a pusztulást, ahogy az állomások le vannak rohadva, a kisvasúti átrakó pedig szinte romokban. Pesszimista vagyok a jövőt illetően, nem lesz itt már menetrend szerinti személyközlekedés.
|
|
Világospuszta
Utasinformátor, 2009.08.11 16:47.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Engem is érdekelne, hogy hol és mikor vannak ilyen különvonati túrák és ki szervezi, mennyibe kerül stb. Ha valaki értesítene engem is, megköszönném.
|
|
Zalapatakalja
dezso, 2009.08.11 16:42.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalapataka volt megállóhelyről Zalapatakalja (balra az új, jobbra a régi)
|
|
|
Zalapataka
dezso, 2009.08.11 16:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
akkor végre a volt megállóhely helye
|
|
|
Nagymányok
Train Station, 2009.08.11 15:33.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bányatelepi vonalon volt valamikor személyforgalom?Az 5-ös szelvényben egy lámpamaradványt találtam ma.
Az ex vasútállomáson minden sin egyben megvan.Sőt néhány váltóban a kulcs is.
|
|
Turbék-Töröksír
KEIL JÁNOS, 2009.08.11 12:45.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kedves barátom ne haragudj de te szakember vagy igy elnézést kérek mert én nem tudtam az állomásról
|
|
Szulok
hayabusa, 2009.08.10 22:53.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csigalépcső állapota lélegzetelállitó.Tökéletes munka.
Sok sikert a vasútbarát tulajdonosnak!
|
|
|
Szulok
hayabusa, 2009.08.10 22:48.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban csodásan felújitott az épület és a terület is,a házigazda-tulajdonos vendégszeretetével füszerezve.Vasútbarátoknak a legszebb és legjobb szálláshely!!
|
|
|
Aranyospuszta
hayabusa, 2009.08.10 22:43.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrház viszont nagyon szépen felújitott.
|
|
|
Aranyospuszta
hayabusa, 2009.08.10 22:41.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott,de nem túl jó állapotú.
|
|
|
Somogyvisonta
hayabusa, 2009.08.10 22:39.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyetlen,vasútra utaló tárgyat találni,ezt a hidat.Innen dél felé haladva /kb.2 km/ találjuk a Csokonyavisonta-Rinyaujlak állomást./ a 3 közül a középsőt/
|
|
|
Somogyvisonta
hayabusa, 2009.08.10 22:34.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló helye.A beállót már 1977-ben lebontották.A fürdő bejáratától lehet követni a nyomvonalat,egy sorompó után dél felé haladva találjuk meg a helyét.Egyesek szemétlerakónak használják.
|
|
|
Balatonboglár felső
hayabusa, 2009.08.10 22:28.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület hátulról, Lelle felől.
|
|
|
Simongát
hayabusa, 2009.08.10 22:25.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott,nem "vasutasmultu" család lakja.Állatokat tartanak.Valóban volt uradalmi,csatlakozó kisnyomtávu vasut is,de ennek már semmi nyoma.
|
|
|
Csokonyavisonta
hayabusa, 2009.08.10 22:20.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányok felől szinte járhatatlan dzsungel fogad.
|
|
|
Csokonyavisonta
hayabusa, 2009.08.10 22:18.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület az utca felől.Egy német család lakja.
|
|
|
Jankovich-telep
hayabusa, 2009.08.10 22:15.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha nehezen is,de fellelhető a korábbi váró ill.kiszolgalóhelységek bejárata is.
|
|
|