Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] ...   Utolsó Következő

Hatmajor    Lennon15, 2009.05.24 08:33.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minek van itt peron, ha sose volt itt személyforgalom?


Gábor16: Bajcs szlovák területen van. Amit te láttál az Bajcsa forgalmi kitérő volt.
 
Alsógalla    Idea, 2009.05.24 00:27.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem a hetvenes években itt még olyan megálló volt, ahol a fedett peron a két pálya között volt. A jelenlegi is üzemelő aluljáró abból maradt meg.
 
Pusztavám    szvdom, 2009.05.24 00:21.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1972/73-as menetrendben még van forgalom a vonalon, az 1978/79-es menetrendben már fel sincs tüntetve a vonal. Valamikor a kettő között szűnt meg itt a forgalom.
 
Hatmajor    szvdom, 2009.05.24 00:10.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán egy vonalőrház állhatott ott, de már elbontották.
 
Szőreg    szvdom, 2009.05.23 23:49.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vedresházára 1949-ben még lejártak a vonatok. (forrás: hivatalos menetrend)
 
Mártély    atosz66, 2009.05.23 18:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két hete jártam itt. Úgy hallottam, hogy nem csak az első vágányt bontják vissza, hanem ezzel együtt a forgalmi szolgálat is megszűnik. Vagyis a jó öreg háromvágányos állomást szimpla megállóhellyé minősítik vissza. Csak reménykedni tudok, hogy nem pontosak az információim!
 
Alsópéterfa (A)    Oldalborda, 2009.05.23 16:38.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, mikor április végén itt jártam, ez a látvány fogadott... ha tudtam volna, hogy volt itt rendes épület, akkor megnéztem volna a nyomokat is.
Egyébként nekem eléggé kisforgalmúnak tűnt a megálló, lehet ezért nem volt szükség az épületre...
 
Balatonkenese    KISDELTÁS, 2009.05.23 13:11.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
SZEVASZTOK! A Balatonpart egyik legszebb állomása a kenesei. Sok jó élményem kapcsolódik hozzá.
 
Gősfa    raps, 2009.05.23 12:55.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Gősfai történettel kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy a Balla féle térkép, mint állomás - vagy megállóhely - jelöli a vonalon...
 
Alsópéterfa (A)    Gery, 2009.05.23 11:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Unterpetersdorf megállóhelyen lebontották volna az épületet? Mert ezen az interneten talált képen még áll az épület és nincs fa esőbeálló.
Forrás: http://home.tele2.at/kbs524/
 
Pinkamindszent    charlie, 2009.05.22 23:52.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@András: Pornóapátinál az osztrákok nem építették meg a dél felé menő útnál a saját felükön az aszfalt utat, ott a főútig murvás út van.

Mikor Pinkamindszent felé jártam (volt az pár éve), akkor jó minőségű földút ment arra.
 
Körmend    charlie, 2009.05.22 23:42.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdték a villamosítás előkészületeit. Folyamatosan emelik meg a keresztező távvezetékek magasságát, a pályát éjszakánként apró darabokban csinálgatják (bár, majd ha beindul a villamosítás, akkor mivel úgyis le lesz zárva, akkor lesz a nagyarányú felújítás).

Plusz elkezdik jövőre az állomás teljes felújítását, felesben a várossal (ha minden igaz már megállapodtak erről, talán már a pénz egy része is megvan)
 
Haris    charlie, 2009.05.22 23:38.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ezt a megállót az odatelepülő Opel miatt hozták létre. Amúgy Szentgotthárd területén található, térképen megnézitek pár km Szentgotthárd állomástól.
 
Bucsu    charlie, 2009.05.22 23:35.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bucsu mh. mellett látható egy római vízvezeték részlet (kiásva), melyen keresztül a római kortól a középkorig hozták az ivóvizet a városba.
 
Hatmajor    charlie, 2009.05.22 23:22.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hatmajor és Szombathely között van, kb a kavicsbánya hátuljánál:

http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307139799188706

Mintha épület lett volna egykor (a villanoszlopok betonlábai még elvezetnek odáig). Ház lett volna? Megálló a kavicsbányának? Vagy mi?
 
Gencsapáti alsó    charlie, 2009.05.22 23:13.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban ha minden igaz volt egy második vágány, és volt lehetőség vonatkeresztezésre.
 
Alsópéterfa (A)    Oldalborda, 2009.05.22 22:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alsópéterfa megállóhely kb. három héttel ezelőtt.
A váró egy egyszerű faszerkezet, azonban tiszta, nincs szétbarmolva. Se szétverve, se összefirkálva... ellenben kitűnő állapotban a menetrend is megvan, áttekinthető.
Az első vonat Sopronkeresztúrról reggel 7-8 óra között indul, és a következő állomáson fordul vissza. Egyébként nem is láttam a menetrendben annál tovább közlekedő vonatot...
a pálya állapota egyébként nem lehet túl jó, száguldozó vonatokkal nem találkoztam errefelé (kb. 40-60km/órás sebességgel azonban többször is).
Egyelőre ennyi, később talán jön több kép is.
 
Sopronkeresztúr (A)    Oldalborda, 2009.05.22 22:04.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson ilyen jegykiadó automata található, mely (nem számoltam meg, hány, de) sok nyelven "tud" kommunikálni, azaz pl. magyarul is ért. Így nem volt nehéz rájönni, hogy Sopronig 1.70 euró egy jegy mindenféle kedvezmény nélkül, egy útra...
Egyébként pénztár is van, de egész nap nem nyitott ki. Ez a gép lehet kiváltja a teljes pénztári tevékenységet...
A váróteremben két kamera van átlósan, ennek ellenére simán lehetett kukázni néhány jegyet a gyűjteményembe.
Az állomás és környezete valóban szép és rendezett. A wc szintén, mely díjmentesen használható.
A nosztalgiavagont pont aznap délelőtt csatolták rá egy tehervonatra és elvitték, nem tudom, visszakerült-e azóta.
További képeket majd megpróbálok ezzel a feltöltővel ügyködni.
 
Bánhida    Joxy, 2009.05.22 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896 tavaszán Bánhida határában 120 méteres mélységben barnaszenet találtak. Az első aknát Alsógalla, Bánhida és Felsőgalla községek hármas határánál a vasút közelében nyitották meg. Később, itt 1898-ban a szénre alapozva hőerőművet létesítettek. A hőerőmű mellett lévő vasútvonalon megállóhely létesült az erőmű és az aknák dolgozói számára. A megálló mellett létesült iparvágány rendszeren kezelték az erőműbe tartó szénvonatokat, és kiszolgálták a Füszért raktárat, valamint egy beton-telepet.
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 21:42.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, mennyi értelme és mekkora kihasználtsága lenne egy Békéscsaba - Gyoma - Szeghalom - Püspökladány - Debrecen viszonylat kialakításának, mert jelen pillanatban nem lenne gyorsabb, mint a Csaba - Szolnok - Debrecen... eléggé át kellene építeni a pályát. Második vágányok, rendes vonatok (gyorsvonat pl.), Dévaványát megoldani, hogy ne kelljen tologatni a vonatot mindig... vagy újra visszaállítani ott a vonalat kisújszállás felé, bár időben az sem lenne (sokkal) rövidebb...
Én is ismerek néhány vasutast a környékről, de a bezárásról mostanában nem hallottam...
 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 20:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek tényleg nem normálisak. Szerintem egy kis pályajavítással remek Békéscsaba-Debrecen viszonylatot lehetne kialakítani a Békéscsaba-gyoma-Szeghalom-Püspökladány-Debrecen útvonalon. Gyomától délre nem is igazán használják a vasutat Debrecen-Nyíregyháza irányába. Inkább busszal közlekednek. Nem kell a fél Alföldet megkerülni. Én pár éve az akkori menetrendet fiygelmebe véve összevetettem egy Békéscsaba-Debrecen viszonylatot mindkét irányba. Még a 3 átszállással is versenyképes volt sok esetben az eljutás, a Szolnoki egyszeri átszállás helyett. Na mindegy, ezts em ránk bízzák.
Az információ nem tudom honnan ered, hozzánk a boltba is hoztak be iylen aláírásgyűjtő ívet. Nem tudom ki hozta, de fél füllel úgy csíptem el, hogy egy vasutas. Ha tényleg az hozta, akkor annak mégiscsak van jobban belső információja.
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 19:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban szó volt másfél évvel korábban a vonalbezárásról, azóta, mióta megmenekült a vonal, nem hallottam újból erről.
Honnan van az információ? Megint a közlekedési minisztertől?
A Vésztő - Gyula fővonallá alakításáról nem hallottam még, de szerintem jobb ötleteik is lehetnének. Vagy hagyják úgy az egészet, ahogy van, vagy Ladány - Gyula (-Csaba) fővonalra törekedjenek...
Egyébként a románok megcsinálnák a Gyoma - Nagyvárad vonalat, saját járművekkel közlekedtetve, de a Máv ebbe nem megy bele. Erre meg a megszüntetésen gondolkodnak...?
Nem normális.
 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 18:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A másfél évvel ezelőtti nagy vasútbezárási mizéria közepette is arról volt szó, hogy Körösnagyharsány-Vésztő-Szeghalom-Gyoma, illetve Szeghalom-Püspökladány vonal megszűnik, miközben a Gyula-Kötegyán-Vésztő szakaszt fővonallá minősítik. Nahát, sok hozzáértésre vall ezt a szakaszt fővonallá minősíteni. Füzesgyarmaton több helyen is kint vannak az aláírásgyűjtő ívek. (üzletek, pénzintézetek)
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 16:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia,
én nem hallottam ilyesmiről.
Különben pedig Ladány - Dévaványa, illetve Szeghalom - vésztő felszámolása önmagában elég értelmetlen lenne, mert akkor megmaradna a Gyoma - Dévaványa és Vésztő - Békéscsaba szakasz? Ezeknek így magukban már kevesebb értelme lenne, és nem is lenne összeköttetés...?
Szóval én nem hallottam ilyesmiről, de ha tényleg tervezik, akkor én is aláírom azt a papírt.
 
Vésztő    Oldalborda, 2009.05.22 16:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,
a tegnapi linkem, illetve azon oldal alján van egy vonalbejárás-link fényképekkel, ami onnan kattintva nem működik, de külön beírva a böngészőbe a hajtányos honlapon megtalálható.
Egy "lelet" azonban kimaradt: a vésztői végállomástól visszább, az egyik kisbolt előtt a betonaljakban sejtelmes csavarmaradványok találhatók, távolságuk egymástól kb. pont annyi, amennyi a két kisvasúti sínszál távolsága... talán az még a kisvasúté volt.
Egyéb képek Vésztő város honlapjának galériájában található; a "Régi képek" albumban a második és harmadik képen látható a sín, az ötödiken pedig a kisvasút is a református templomnál...

 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 12:39.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismét napirenden van a 128-as vonal Püspökladány-Szeghalom-Dévaványa, Szeghalom-Vésztő szakaszának felszámolása? Én nem hallottam róla, de nálunk már megy az aláírásgyűjtés a vasút megmentéséért. Tud róla valaki hivatalos információt?
 
Gősfa    dezso, 2009.05.22 11:42.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véleményem szerint csak egy sorompókezelő őrház volt itt, a 81b.
 
Vésztő    raps, 2009.05.21 21:34.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vésztő - Vésztő vásártér - Vadasmajor - Bélmegyer - Kárászmajor - Ludad - Békés Kőröspart - Békés Kikötő - Borosgyán - Csaba kitérő - Békéscsaba - tovább Tótkomlós felé.... Illetve Ludadnál kiágazás: Ludad - Tarhos - Vizesfás.
 
Vésztő    landsmann, 2009.05.21 21:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor jól sejtettem, hogy az a kis híd ehhez a vonalhoz tartozott. A másik maradvány Békés felé haladva A jobbra ívelő útn, a híd előtt található. A hídtól jobbra vissza Vésztő felé látszik egy töltés-szerű földsáv befelé az erdőbe. Koordinátái: (megközelítőleg) ÉSZ 46,83478 fok, KH 21,24632 fok.
 
Vésztő    Adani, 2009.05.21 21:15.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békésen több nyoma is van a leendő kisvasútnak. A Kettős Körös hídja után kerékpárút halad az egykori vasúti töltés helyén. A Nostra tárházhoz vezetett iparvágány a Körös hídnál kiágazva, onnan pedig volt még egy iparvágány az Olajipari Malomhoz ( Ma a pálinkafőzde található ott). A Pálinkafőzde mögött még ma is megtalálható a kisvasút hídja az Élővíz Csatornán, sőt az iparvágány kapujának maradványa is. Békésen kb. 2-3 évvel ezelőttig a kisvasúti állomás épülete is megvolt, egészen Lidl áruház felépítéséig, akkor elbontották. Békésen van egy Kisvasút sor nevű utca a kisvasút nyomvonalán, valamint Békéscsaba felé a 470-es úton a Bandika fa utáni nagy kanyart követően szintén látható a nyomvonal helyét a régi távíró oszlopok jelzik. Békéscsabán a Kossuth téri állomásépület még megvan ( Emléktábla is van rajta). A kisvasút egyetlen kézzel fogható nyoma Orosházán van az állomás mellett a rakodónál kb. 100 méternyi megmaradt vágány formájában. Vésztőn az állomás mellett még megvan a régi mozdonyszín ma a Voláné a terület, de a mozdonyszín épülete még megvan sőt előtte kivehető a fordítókorong helye is ( betonnal ki lett öntve).
 
Előző Első    ... [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] ...   Utolsó Következő