Hatmajor
Lennon15, 2009.05.24 08:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minek van itt peron, ha sose volt itt személyforgalom?
Gábor16: Bajcs szlovák területen van. Amit te láttál az Bajcsa forgalmi kitérő volt.
|
|
Alsógalla
Idea, 2009.05.24 00:27.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékszem a hetvenes években itt még olyan megálló volt, ahol a fedett peron a két pálya között volt. A jelenlegi is üzemelő aluljáró abból maradt meg.
|
|
Pusztavám
szvdom, 2009.05.24 00:21.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1972/73-as menetrendben még van forgalom a vonalon, az 1978/79-es menetrendben már fel sincs tüntetve a vonal. Valamikor a kettő között szűnt meg itt a forgalom.
|
|
Hatmajor
szvdom, 2009.05.24 00:10.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Talán egy vonalőrház állhatott ott, de már elbontották.
|
|
Szőreg
szvdom, 2009.05.23 23:49.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vedresházára 1949-ben még lejártak a vonatok. (forrás: hivatalos menetrend)
|
|
Mártély
atosz66, 2009.05.23 18:26.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két hete jártam itt. Úgy hallottam, hogy nem csak az első vágányt bontják vissza, hanem ezzel együtt a forgalmi szolgálat is megszűnik. Vagyis a jó öreg háromvágányos állomást szimpla megállóhellyé minősítik vissza. Csak reménykedni tudok, hogy nem pontosak az információim!
|
|
Alsópéterfa (A)
Oldalborda, 2009.05.23 16:38.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom, mikor április végén itt jártam, ez a látvány fogadott... ha tudtam volna, hogy volt itt rendes épület, akkor megnéztem volna a nyomokat is.
Egyébként nekem eléggé kisforgalmúnak tűnt a megálló, lehet ezért nem volt szükség az épületre...
|
|
Balatonkenese
KISDELTÁS, 2009.05.23 13:11.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
SZEVASZTOK! A Balatonpart egyik legszebb állomása a kenesei. Sok jó élményem kapcsolódik hozzá.
|
|
Gősfa
raps, 2009.05.23 12:55.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Gősfai történettel kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy a Balla féle térkép, mint állomás - vagy megállóhely - jelöli a vonalon...
|
|
Alsópéterfa (A)
Gery, 2009.05.23 11:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Unterpetersdorf megállóhelyen lebontották volna az épületet? Mert ezen az interneten talált képen még áll az épület és nincs fa esőbeálló.
Forrás: http://home.tele2.at/kbs524/
|
|
|
Pinkamindszent
charlie, 2009.05.22 23:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@András: Pornóapátinál az osztrákok nem építették meg a dél felé menő útnál a saját felükön az aszfalt utat, ott a főútig murvás út van.
Mikor Pinkamindszent felé jártam (volt az pár éve), akkor jó minőségű földút ment arra.
|
|
Körmend
charlie, 2009.05.22 23:42.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkezdték a villamosítás előkészületeit. Folyamatosan emelik meg a keresztező távvezetékek magasságát, a pályát éjszakánként apró darabokban csinálgatják (bár, majd ha beindul a villamosítás, akkor mivel úgyis le lesz zárva, akkor lesz a nagyarányú felújítás).
Plusz elkezdik jövőre az állomás teljes felújítását, felesben a várossal (ha minden igaz már megállapodtak erről, talán már a pénz egy része is megvan)
|
|
Haris
charlie, 2009.05.22 23:38.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, ezt a megállót az odatelepülő Opel miatt hozták létre. Amúgy Szentgotthárd területén található, térképen megnézitek pár km Szentgotthárd állomástól.
|
|
Bucsu
charlie, 2009.05.22 23:35.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bucsu mh. mellett látható egy római vízvezeték részlet (kiásva), melyen keresztül a római kortól a középkorig hozták az ivóvizet a városba.
|
|
Hatmajor
charlie, 2009.05.22 23:22.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hatmajor és Szombathely között van, kb a kavicsbánya hátuljánál:
http://picasaweb.google.com/csardijanos/VasT2008Sz#5256307139799188706
Mintha épület lett volna egykor (a villanoszlopok betonlábai még elvezetnek odáig). Ház lett volna? Megálló a kavicsbányának? Vagy mi?
|
|
Gencsapáti alsó
charlie, 2009.05.22 23:13.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban ha minden igaz volt egy második vágány, és volt lehetőség vonatkeresztezésre.
|
|
Alsópéterfa (A)
Oldalborda, 2009.05.22 22:09.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alsópéterfa megállóhely kb. három héttel ezelőtt.
A váró egy egyszerű faszerkezet, azonban tiszta, nincs szétbarmolva. Se szétverve, se összefirkálva... ellenben kitűnő állapotban a menetrend is megvan, áttekinthető.
Az első vonat Sopronkeresztúrról reggel 7-8 óra között indul, és a következő állomáson fordul vissza. Egyébként nem is láttam a menetrendben annál tovább közlekedő vonatot...
a pálya állapota egyébként nem lehet túl jó, száguldozó vonatokkal nem találkoztam errefelé (kb. 40-60km/órás sebességgel azonban többször is).
Egyelőre ennyi, később talán jön több kép is.
|
|
|
Sopronkeresztúr (A)
Oldalborda, 2009.05.22 22:04.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson ilyen jegykiadó automata található, mely (nem számoltam meg, hány, de) sok nyelven "tud" kommunikálni, azaz pl. magyarul is ért. Így nem volt nehéz rájönni, hogy Sopronig 1.70 euró egy jegy mindenféle kedvezmény nélkül, egy útra...
Egyébként pénztár is van, de egész nap nem nyitott ki. Ez a gép lehet kiváltja a teljes pénztári tevékenységet...
A váróteremben két kamera van átlósan, ennek ellenére simán lehetett kukázni néhány jegyet a gyűjteményembe.
Az állomás és környezete valóban szép és rendezett. A wc szintén, mely díjmentesen használható.
A nosztalgiavagont pont aznap délelőtt csatolták rá egy tehervonatra és elvitték, nem tudom, visszakerült-e azóta.
További képeket majd megpróbálok ezzel a feltöltővel ügyködni.
|
|
|
Bánhida
Joxy, 2009.05.22 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896 tavaszán Bánhida határában 120 méteres mélységben barnaszenet találtak. Az első aknát Alsógalla, Bánhida és Felsőgalla községek hármas határánál a vasút közelében nyitották meg. Később, itt 1898-ban a szénre alapozva hőerőművet létesítettek. A hőerőmű mellett lévő vasútvonalon megállóhely létesült az erőmű és az aknák dolgozói számára. A megálló mellett létesült iparvágány rendszeren kezelték az erőműbe tartó szénvonatokat, és kiszolgálták a Füszért raktárat, valamint egy beton-telepet.
|
|
Szeghalom
Oldalborda, 2009.05.22 21:42.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom, mennyi értelme és mekkora kihasználtsága lenne egy Békéscsaba - Gyoma - Szeghalom - Püspökladány - Debrecen viszonylat kialakításának, mert jelen pillanatban nem lenne gyorsabb, mint a Csaba - Szolnok - Debrecen... eléggé át kellene építeni a pályát. Második vágányok, rendes vonatok (gyorsvonat pl.), Dévaványát megoldani, hogy ne kelljen tologatni a vonatot mindig... vagy újra visszaállítani ott a vonalat kisújszállás felé, bár időben az sem lenne (sokkal) rövidebb...
Én is ismerek néhány vasutast a környékről, de a bezárásról mostanában nem hallottam...
|
|
Szeghalom
Landsmann, 2009.05.22 20:17.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek tényleg nem normálisak. Szerintem egy kis pályajavítással remek Békéscsaba-Debrecen viszonylatot lehetne kialakítani a Békéscsaba-gyoma-Szeghalom-Püspökladány-Debrecen útvonalon. Gyomától délre nem is igazán használják a vasutat Debrecen-Nyíregyháza irányába. Inkább busszal közlekednek. Nem kell a fél Alföldet megkerülni. Én pár éve az akkori menetrendet fiygelmebe véve összevetettem egy Békéscsaba-Debrecen viszonylatot mindkét irányba. Még a 3 átszállással is versenyképes volt sok esetben az eljutás, a Szolnoki egyszeri átszállás helyett. Na mindegy, ezts em ránk bízzák.
Az információ nem tudom honnan ered, hozzánk a boltba is hoztak be iylen aláírásgyűjtő ívet. Nem tudom ki hozta, de fél füllel úgy csíptem el, hogy egy vasutas. Ha tényleg az hozta, akkor annak mégiscsak van jobban belső információja.
|
|
Szeghalom
Oldalborda, 2009.05.22 19:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban szó volt másfél évvel korábban a vonalbezárásról, azóta, mióta megmenekült a vonal, nem hallottam újból erről.
Honnan van az információ? Megint a közlekedési minisztertől?
A Vésztő - Gyula fővonallá alakításáról nem hallottam még, de szerintem jobb ötleteik is lehetnének. Vagy hagyják úgy az egészet, ahogy van, vagy Ladány - Gyula (-Csaba) fővonalra törekedjenek...
Egyébként a románok megcsinálnák a Gyoma - Nagyvárad vonalat, saját járművekkel közlekedtetve, de a Máv ebbe nem megy bele. Erre meg a megszüntetésen gondolkodnak...?
Nem normális.
|
|
Szeghalom
Landsmann, 2009.05.22 18:38.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A másfél évvel ezelőtti nagy vasútbezárási mizéria közepette is arról volt szó, hogy Körösnagyharsány-Vésztő-Szeghalom-Gyoma, illetve Szeghalom-Püspökladány vonal megszűnik, miközben a Gyula-Kötegyán-Vésztő szakaszt fővonallá minősítik. Nahát, sok hozzáértésre vall ezt a szakaszt fővonallá minősíteni. Füzesgyarmaton több helyen is kint vannak az aláírásgyűjtő ívek. (üzletek, pénzintézetek)
|
|
Szeghalom
Oldalborda, 2009.05.22 16:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia,
én nem hallottam ilyesmiről.
Különben pedig Ladány - Dévaványa, illetve Szeghalom - vésztő felszámolása önmagában elég értelmetlen lenne, mert akkor megmaradna a Gyoma - Dévaványa és Vésztő - Békéscsaba szakasz? Ezeknek így magukban már kevesebb értelme lenne, és nem is lenne összeköttetés...?
Szóval én nem hallottam ilyesmiről, de ha tényleg tervezik, akkor én is aláírom azt a papírt.
|
|
Vésztő
Oldalborda, 2009.05.22 16:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok,
a tegnapi linkem, illetve azon oldal alján van egy vonalbejárás-link fényképekkel, ami onnan kattintva nem működik, de külön beírva a böngészőbe a hajtányos honlapon megtalálható.
Egy "lelet" azonban kimaradt: a vésztői végállomástól visszább, az egyik kisbolt előtt a betonaljakban sejtelmes csavarmaradványok találhatók, távolságuk egymástól kb. pont annyi, amennyi a két kisvasúti sínszál távolsága... talán az még a kisvasúté volt.
Egyéb képek Vésztő város honlapjának galériájában található; a "Régi képek" albumban a második és harmadik képen látható a sín, az ötödiken pedig a kisvasút is a református templomnál...
|
|
Szeghalom
Landsmann, 2009.05.22 12:39.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismét napirenden van a 128-as vonal Püspökladány-Szeghalom-Dévaványa, Szeghalom-Vésztő szakaszának felszámolása? Én nem hallottam róla, de nálunk már megy az aláírásgyűjtés a vasút megmentéséért. Tud róla valaki hivatalos információt?
|
|
Gősfa
dezso, 2009.05.22 11:42.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véleményem szerint csak egy sorompókezelő őrház volt itt, a 81b.
|
|
|
Vésztő
raps, 2009.05.21 21:34.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vésztő - Vésztő vásártér - Vadasmajor - Bélmegyer - Kárászmajor - Ludad - Békés Kőröspart - Békés Kikötő - Borosgyán - Csaba kitérő - Békéscsaba - tovább Tótkomlós felé.... Illetve Ludadnál kiágazás: Ludad - Tarhos - Vizesfás.
|
|
Vésztő
landsmann, 2009.05.21 21:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor jól sejtettem, hogy az a kis híd ehhez a vonalhoz tartozott. A másik maradvány Békés felé haladva A jobbra ívelő útn, a híd előtt található. A hídtól jobbra vissza Vésztő felé látszik egy töltés-szerű földsáv befelé az erdőbe. Koordinátái: (megközelítőleg) ÉSZ 46,83478 fok, KH 21,24632 fok.
|
|
Vésztő
Adani, 2009.05.21 21:15.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békésen több nyoma is van a leendő kisvasútnak. A Kettős Körös hídja után kerékpárút halad az egykori vasúti töltés helyén. A Nostra tárházhoz vezetett iparvágány a Körös hídnál kiágazva, onnan pedig volt még egy iparvágány az Olajipari Malomhoz ( Ma a pálinkafőzde található ott). A Pálinkafőzde mögött még ma is megtalálható a kisvasút hídja az Élővíz Csatornán, sőt az iparvágány kapujának maradványa is. Békésen kb. 2-3 évvel ezelőttig a kisvasúti állomás épülete is megvolt, egészen Lidl áruház felépítéséig, akkor elbontották. Békésen van egy Kisvasút sor nevű utca a kisvasút nyomvonalán, valamint Békéscsaba felé a 470-es úton a Bandika fa utáni nagy kanyart követően szintén látható a nyomvonal helyét a régi távíró oszlopok jelzik. Békéscsabán a Kossuth téri állomásépület még megvan ( Emléktábla is van rajta). A kisvasút egyetlen kézzel fogható nyoma Orosházán van az állomás mellett a rakodónál kb. 100 méternyi megmaradt vágány formájában. Vésztőn az állomás mellett még megvan a régi mozdonyszín ma a Voláné a terület, de a mozdonyszín épülete még megvan sőt előtte kivehető a fordítókorong helye is ( betonnal ki lett öntve).
|
|