Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] [ 622 ] ...   Utolsó Következő

Pusztamonostor    Forgalmista, 2009.05.16 21:48.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson K69 típusú berendezés üzemel. Jelenleg munkanapokon személykereszt lebonyolítása folyik óránként. Az első vágányon keletkezett egy síntörés melyet nem fognak kijavítani.
 
Boldog    Forgalmista, 2009.05.16 21:26.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nos igen, a helye megvan, egy kis emelvényen van amit egy fa nőtt be. Majd fogok egy képet készíteni róla a személyvonatból és későbbiekben fel is teszem majd. Említést érdemel az is, hogy az elágazás ma is meglévő és használatban levő tárgya a fedező térközjelző. Ez azért érdekes mert irányfordítás hatására a vörös fény égve marad ellentétes irányban is. Az egyik jelző száma 45 (a Zagyva-híd után Jászfényszaru felé) és a 62 (az AS 61 után Jászfényszaru felé).
 
Budapest-Nyugati pu.    Zsuzsanna, 2009.05.16 10:16.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem örülök neki, hogy mindneki csak az Eiffel iroda nevét emlegeti, ami egyrészt az épület kivitelezője volt, másrészt csak jóval később vált híressé, miután Gustav Eiffel megtervezte es megepitette a róla elnevezett tornyot. Megjegyzem, az akkori Osztrak Magyar Vasúttársaság francia kézben volt, így érthető az összefüggés.

Amit azonban kevés helyen említenek, hogy az épületet August de Serres tervezte, aki az éppen akkor készülő nagykörút szabályozási terveiben is részt vett.

Vajon ha Eiffel később nem vált volna híressé, akkor is az ő nevét emlegetnénk ma és nem a tervezőt?
Mondjatok még egy olyan épületet ahol a kivitelező iroda vált hiressé és nem a tervező.

Davidnak üzenem: a Nyugati pályaudvar valóban impozáns épület, a maga nemében egyedülálló, de ha valami igazán szépet és érdekeset szeretne látni, akkor utazzon el Antwerpenbe, vonattal. Meg fog lepődni. A főépület gyönyörű és a vonatok 4 szinten érkeznek az állomasra. Mindent összevetve szerintem az antwerpeni Európa legjobb vasútállomása.
 
Győrasszonyfa    Lennon15, 2009.05.16 08:40.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácz Gergelynek!

Tessék egy Győrasszonyfai bélyegzőlenyomat egy általam vett jegyen! Nem photoshop!

A Rákóczi út 25-ben a vegyesboltban benn a faluban van a pénztár. Korlátozott menetjegykiadás van. Legnagyobb távú jegyük 30 km-es(Győr távolság). A pénztár hétfőtöl-szombatig van nyitva, vasárnap nincs jegykiadás. Tarjánpuszta az anyapénztár.
 
Zirc    Lennon15, 2009.05.16 08:33.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tévedsz Gergő!

Nem az állomáson van a pénztár. Hanem a Rákóczi út 25-ös szám alatt található vegyesboltban tudsz jegyet venni. Benn a faluban.
 
Zirc    Rácz Gergely, 2009.05.15 22:06.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lennon15-nek:

Csak egy kis kiigazítás: Győrasszonyfán már régóta nincs jegykiadás, sőt, december óta épület sem...
 
Zirc    Lennon15, 2009.05.15 20:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 11-es vonalon csak itt lehet kéregjegyet kapni. A többi helyen(Bakonyszentlászló, Veszprémvarsány, Győrasszonyfa, Tarjánpuszta, Pannonhalma, Győrszabadhegy) csak reform- és bárcajegy kapható.
 
Palkonya    Cshaweska, 2009.05.15 18:45.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elvileg MARADNAK a pécsi MD-k a 65-ös vonalon!
 
Bóly    Cshaweska, 2009.05.15 18:44.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elvileg Bólyból visznek cukorrépát Magyarbólyon át Horvátországba.Az állomáson található egy iparvágány kiágazás is amin a cukorrépa-fordák közlekednek.(Általában M62-essel)
 
Nagynyárád    Cshaweska, 2009.05.15 18:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
5.kép
 
Nagynyárád    Cshaweska, 2009.05.15 18:36.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
4.kép
Ekkor még VOLT sorompókezelés a megállóban.
 
Nagynyárád    Cshaweska, 2009.05.15 18:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
3.kép
 
Nagynyárád    Cshaweska, 2009.05.15 18:29.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2.kép
 
Nagynyárád    Cshaweska, 2009.05.15 18:29.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy MD-s különvonat járt 2-3 éve a 65-ös vonalon Pécs-Nagynyárád vonalon (tárolás miatt Mohácsig ment)
Ezek a képek ekkor készültek.
 
Martonvásár    benyoo, 2009.05.15 18:21.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hát ami az átépítést illeti, én minden reggel vonattal megyek, és nem sok aktivitást látok a "munkásokban"!
 
Balatonakali-Dörgicse    vasútfan, 2009.05.15 17:39.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tök jó az állomás és én itt laktam!És el ne higgyétek hogy ami Budapest-déli pu-ról induló vonat tapolcára hogy nem áll meg!El ne higgyétek!
 
Kőszeg    zsolesz, 2009.05.15 15:11.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyreigazításul, és elismerve tévedésemet...
Ez itt már tényleg a váróterem !!! :-)
 
Kőszeg    zsolesz, 2009.05.15 15:08.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a helyreigazítást "dezso", valóban igazad van !!!
 
Martonvásár    christy01, 2009.05.15 13:07.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt nem tudja valaki, mi lesz a parkolóval? Sokan járunk oda autóval, és félő, hogy egyik reggel majd nem tudunk leparkolni...
 
Mezőzombor    András, 2009.05.14 23:19.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen állomásig kétvágányú Budapesttől a 80-as vonal. A jobb vágány egyenesben megy tovább Nyíregyházára, csak kérdés, hogy van-e nagy sebességgel járható hosszú váltó a Nyíregyháza felől jövő és a helyes vágányra tartó vonatok számára az állomás K-i, azaz végponti oldalán ?
 
Murakeresztúr    Erik777, 2009.05.14 21:25.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van vkinek képe a régi indóházról?
 
Porva-Csesznek    borsosgabi, 2009.05.14 19:59.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amennyiben meg szeretnél hóditani egy lányt, ide kell elvinned!!! Nálunk bejött. Immár 12 éve ismerkedtem meg itt a férjemmel, azóta is rendszeresen eljövünk ide. Ezt a csodát, nyugalmat nem lehet megunni. Ha csak eleged van a mindennapok nyüzsgéséből, és lazitani akarsz, itt a helyed!!!
 
Mátraballa    vasutas, 2009.05.14 19:07.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remélem a Mátraballa tábla helyére egyszer felhúzzák a Kókát!
 
Mezőzombor    DB 101, 2009.05.14 16:51.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A masodik vagany a nyolcvanas evek közepeig volt meg ,de elötte mar sokaig nem hasznaltak ( es nem tartottak karban ) a Szerencs felöl baloldali vaganyt.Trianon utan okafogyotta valt a duplavagany . Korabban negy fövonal agazott el belöle.
 
Drávasztára-Zaláta    blzs, 2009.05.14 11:52.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
2007 nyarán barangoltam ezen a vidéken. A Dráváig terveztem a gyalogos túrámat. Sajnos beborult az ég és az amúgy is már estébe hajló idő meghiúsította, hogy eljussak az állomásig ill. a Dráváig. Az épületig nem jutottam el de a közelében lehettem, mintha derengett volna valami a bokrok között.... Visszafordultam. Persze mire kiértem a főútra majd utána Sósvertikére addigra némileg világosabb lett. Sósvertikén beszéltem egy helyi idős bácsival, aki sokat mesélt a vasútról és a Dráva menti életről. Az ő elbeszélése és egy régi vasúti térkép alapján tájoltam be az épület helyét – persze, lehet, hogy kicsit pontatlanul. Csak ajánlani tudom mindenkinek a környék bejárását. Ha vasúti műtárgyakat is szeretne fotózni, akkor menjen kora tavasszal, amíg nem indul be a természet.
A megmaradt hídról egy fotó, csak vakuval, mert már erősen szürkület volt.
 
Dorog    Smidi, 2009.05.14 11:34.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban dorogi lévén rengeteget jártam vonatot nézni az állomásra és a környékére. Ekkor, az 1980-es évek végén, a 90-es évek elején csodálattal néztem a csörgők által vontatott és tolt szerelvényeket, a mozdonyokon a "Hámán Kató" biztos sokak számára nosztalgikus. A vonatok emlékeim szerint akkor még néha 5 kocsival, később több éven át 4-el, még később 3-al közlekedtek. A nagy módszerváltás után pár évvel aztán szépen elkezdték rongálni, graffitizni a vonatokat és az állomást! Ezek után az ezredforduló táján megélt Bzmot korszak (InterPicivel együtt) mosolyogtató volt... Nosztalgiával ültem újra 2003 táján a "kék" vonatra, ámulattam hallgattm egy műszaki okból történő megállás után az elindulását a csörgővel a csabai alagútban és néztem ki a tolt szerelvény utolsó vagonjából nézve előrefele a szűk kanyarokban "kígyózó" kocsikat a vezér visszapillantójával, hátul a csörgővel... Az állomásról: egykor volt komoly rendezőpályaudvar komoly teherforgalommal, élettel, számtalan alkalmazottal, számos családot eltartva. Most csak a jövőben reménykedhetünk, hiszen az utóbbi pár évben emelkedik a személyforgalom!
 
Drávasztára-Zaláta    kempelen, 2009.05.14 11:31.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Blzs!

Minden tiszteletem a tiéd, de az állomás inkább kicsit távolabb van a jelölt hídtól. Sokkal közelebb az árvizi töltéshez. Legalábbis így él emlékezetemben a 2003. évi ottlétem után történt "feltérképezés" alapján.
Amúgy szép munka!
Kint voltál a Drávára felvezető híd romjainál is?
 
Lovasberény    kempelen, 2009.05.14 11:27.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...de tegnapelött készült.
 
Drávasztára-Zaláta    blzs, 2009.05.14 11:24.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy térkép a könnyebb eligazodás érdekében. Fekete négyzet jelöli a volt állomás épületének a helyét. A térképen jól látszódik a régi nyomvonal egészen a Dráváig. Régebben a vasút vonala volt a megyehatár Somogy és Baranya között. Az állomásépület somogyi oldalon volt. Emeletes épület volt, a háborúban találat érte és utána az emeletet már nem építették újjá.
Rózsaszín jelzésnél található a 100 méteres híd maradványai. A sárga jelzésnél található egy kisebb híd.
Régebben a két falu között nem volt út, a vasútállomásra is csak földút vezetett. A régi menetrend 3 ill. 7 km írt távolságnak. A régi Dráva híd pillérei alacsony vízálláskor kilátszódnak a vízből.
 
Gyula-Jánoszug    Adani, 2009.05.14 09:45.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az esőbeállóról eltűnt a tábla. Múlt héten hétfőn jártam arra, képeket is teszek majd be.
 
Előző Első    ... [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] [ 622 ] ...   Utolsó Következő