Szokolya-Riezner
szvdom, 2009.04.26 20:02.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem egészen így van, mert a menetrendekben eddig Szokolya felső néven futott.
|
|
Feketebézseny
1047, 2009.04.26 18:13.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
HOL ITT A PERON?????? KÉRDEM ÉN!
|
|
Tamási
Trexler Máté, 2009.04.26 17:05.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 20-30 km/h-s sebesség Lepsénytől 200 m-ig érvényes,eddig lett felújítva.
|
|
Tamási
Trexler Máté, 2009.04.26 17:02.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utána néztem a Lepsény-Enying szakasznk.Lehet hogy megengednék,mert Dudarra és Lovasberénybe is megengedték.A mávnak minden fillérre szüksége van.Egy próbát megér.
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:19.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás másik végén két rakodóvágány van. Itt rakodják a bauxitot, amit teherautókkal szállítanak ide egy közeli bányából, továbbá erre folytatódott volna a vonal Mór felé. Balinkabányán a pálya végén lévő utolsó szelvénykő a Zirctől való távolságot mutatja.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:15.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Zirc felőli végén lévő siklasztó saru, az állomáson lévő kocsik megfutamodásának megakadályozására.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás vágányainak nagy részét felszedték, csak az I.-II.-III. vágány van használatban.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:11.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Zirc felőli váltókezelői őrhely.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:10.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Zirc felőli végén lévő rakodóvágány. Itt fát rakodnak.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:07.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bz az egykori váróteremből fotózva.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:05.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tegnapi Zirc - Dudarbánya különvonat.
|
|
|
Dudarbánya
Rácz Gergely, 2009.04.26 12:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme az A26-os. A kép tegnap készült.
|
|
|
Királyegyháza-Rigópuszta
cshaweska, 2009.04.25 22:02.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Építik már a STRABAG iparvágányát?Vagy annak a "talpfái" vannak Szentlőrincen a Pécs felőli váltó körzetnél?
|
|
Börgönd
András, 2009.04.25 21:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha ez igaz, az örvendetes. Gondolom a Szabadbattyán - Börgönd járhatóvá tétele és a Börgönd - Pusztaszabolcs felújítása összefügghet azzal, hogy a Budapest - Székesfehérvár vonalon sok vágányzár van készülődőben a leendő felújítások miatt és a vonatok egy része így el tudja kerülni Székesfehérvárt és az egész 30a vonalat.
|
|
Börgönd
Lennon15, 2009.04.25 21:01.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felújítás van, 40 km/h-ról 80 km/h-ra emelik a pályasebességet. Villamosítás viszont nem lesz! Csak felújítás folyik. Börgönd-Szabadbattyán vonalat is kiganézzák végre. Börgönd és Pusztaszabolcs között pályafelújítás 40-ről 80-ra és felépítménycsere. Szabadbattyán és Börgönd között alépítménycsere folyik. A hír tehát nem kacsa, csak a villamosítás nem igaz belőle. Az infók egy vasútbarát Sárkeresztúri ismerősömtől valók.
|
|
Börgönd
pezsman, 2009.04.25 17:25.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi értelme villamosítani ezt a vonalat? Fővonalak vannak ennél sokkal rosszabb helyzetben. Azt sem értem, hogy Börgönd és Szabadbattyán között miért kell felújítani azt a pályát, amit ma semmire sem használnak.
|
|
Börgönd
András, 2009.04.25 12:32.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tévedés : Gyékényesen Domino 70 van, Murakesztúron fényjelzők vannak és tudtommal Kaposvár - Gyékényes között is. Budapest - Nyugatiban valóban egy elavult fényjelzős mechanika van, de nem mindenhol. A Börgöndöt érintő vasútvonalak felújítása és különösen a villamosításának ötlete nem tudom honnét származik, előttem mese-mese-mátkának tűnik.
|
|
Börgönd
raps, 2009.04.25 12:05.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép napot!
"Volt egy teherkocsi tele betontalpfákkal."
Ilyen NINCS!!!!!
Van betonalj.
Ez betonból készül. A gyártástechnológia során egy sablonban feszítőhuzalt megfeszítenek majd a sablonba betont öntenek. A vége pedig a BETONALJ. - nagyon leegyszerűsítve - .
És van faalj - azaz talpfa.
Ez pedig valamilyen faanyagból készül, védőbevonattal ellátva. - leegyszerűsítve a történetet.
A beton talpfa kb. olyan, mint fából vaskarika!!!!!!
|
|
Börgönd
petike10024, 2009.04.25 09:41.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen csak ez egy mellékvonal ......
Tegnap jártam az állomáson és ahogy látom keződnek a felujitások mert Zichyújfaluban a 2. vágányon volt egy teherkocsi tele beton talpfákkal ahogy Börgöndön is le is fényképeztem de majd csak pár nap mulva tudom feltölteni a képeket
mellesleg még mindig van olyan fővonal ahol majdnem az egész pályán alakjelő van
|
|
Tótkomlós
Tschabeee, 2009.04.25 08:43.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utóbbi képek április 9-10.-én készültek.
|
|
Berzence
pista87, 2009.04.25 07:32.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet, hogy csapórudat szerelnek az Sr-hez.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
neodd, 2009.04.24 17:52.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aba-Sárkeresztúr felvételi épülete.
|
|
|
Zalabesenyő
touareg, 2009.04.24 17:15.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és ez is
|
|
|
Zalaegerszeg
touareg, 2009.04.24 17:12.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ugyanez az átkelöről nézzve jobb illettve balrol.....
|
|
|
Zalabesenyő
touareg, 2009.04.24 17:07.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én utánna kérdeztem vol állomás egy 2szobás szolgálati lakással és jegy kiadással,de valamikór 59-60tályán mikor megindult a busz közlekedés leállt és a házat pár éven belül elbontották az átkelö mellet a fák helyén állt
|
|
|
Kondoros
jannisz, 2009.04.24 15:11.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na.Tegnapi Xempont és Házon kívül után vonal bezárva....
|
|
Börgönd
Domján György, 2009.04.24 13:25.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposvár és Gyékényes között is számos állomáson alakjelzők működnek (lehet, hogy még Gyékényesen is, de Murakeresztúron biztosan)Sőt ha jól tudom Pesten a Nyugatiban is vonóvezetékes váltó állítás van.
|
|
Börgönd
Adani, 2009.04.24 09:55.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez igaz, de ahogy ezt egy fórumon láttam leírva, szép dolog az alakjelző, a tekerős sorompó, a vonóvezetékes váltóállítás, de nem egy fővonalon van a helyük hanem a múzeumban.
|
|
Barcs felső
pista87, 2009.04.24 09:29.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az szeszgyár volt.
A parkettagyár (fűrészüzem) még működik.
|
|
Börgönd
petike10024, 2009.04.23 22:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak Pusztaszabolcs - Székesfehérvár hanem Börgöd - Szabadbattyán útvonalat is felújítják és villamosítják is
Nagyon szeretem az alakjelzőket mert van egy nagyon jó hangulata van de legalább biztonsálgosabban és gyorsabban lehet majd közlekedni ezen az elavult pályán
|
|