Onga
Pitta7, 2009.05.08 19:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peronok. Látható a vágányok közti minőségbeli különbség (a jobb oldali az átmenő).
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.08 18:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig a Hidasnémeti felőli "váltókörzet". Az átmenő vágány hidasi végén ismétlőjelző is van, a kanyar miatt. Az első vágányon viszont nincs, szükségtelen, mivel nem annyira forgalmas és amúgy sem száguldoznak rajta a vonatok, ez látható a vágány állapotából is.
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.08 17:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Onga állomás Miskolc felől nézve az útátjáróból, ami pont kettészeli a falu főútját.
|
|
|
Érdliget
Petrás Bence, 2009.05.08 16:58.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóban jegyet kapni a megálló melletti papírboltban lehet!
|
|
Gyöngyöshalász
Kispala, 2009.05.08 08:29.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szilin nincs ott zárjelző tárcsa. ;-)
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.07 22:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig egy kép egy személyről ami (akkor még) Miskolcról érkezett (manapság Füzeabonyból jönnek és odáig is mennek a személyek). Jellegzetesség, hogy a Szili lehúzott áramszedővel érkezik meg, mivel kb. egy km-rel ezelőtt le kellett neki húznia a 37. számú főút felüljárója miatt (manapság viszont már ez sincs, mivel elég a főmegszakítókat kapcsolgatni).
|
|
|
Klementina
raps, 2009.05.07 21:58.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyilván hogy van felsővezeték. Nem mondta senki hogy a fővonal vezetékét is lebontották. Csak a kiágazást szedték szét, a fővonalat nem. A váltók megvoltak, de a sínek bontása valamikor a 90-es évek elején,közepén kezdődött. Aztán jöttek a maradék kapcsolószerek, váltók, míg nemrég a még megmaradt többi pályaelem....
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.07 21:52.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gigant tehervonattal halad át
|
|
|
Klementina
Pitta7, 2009.05.07 21:45.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
Figyeljetek egy kicsit. Mondjátok már meg nekem, hogy ha ez a "megálló" többvágányos, rakodóvágányos, akkor miért megállóhely?
Egyébként igen, a vágányokat már felszedték, viszont egészen a közelmúltig megvoltak még a váltók, sőt a felsővezetéket sem bontották még le. (mint az a képeken látszik)
|
|
Őrtilos
Zsóka, 2009.05.07 12:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véletlen fedeztem fel a vasútállomás fényképét.
1926-ban édesapám itt született Őrtiloson.
Az Ő édesapja (az én nagyapám) itt volt állomásfőnök(nem tudom akkor, hogyan nevezték), de elmondásuk alapján a vasútállomáson laktak. Vajon ez az épület már állt akkor?
Üdvözlettel: Zsóka
|
|
Pusztaszentmihályfa
Hajnalka, 2009.05.07 09:50.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is kerestem egy éve ezt a vasútállomást (azaz a helyét), bár én személyes okokból is. Az 1800-as évek végén a dédapám édesapja volt itt az állomásfőnök, az Ő és családja nyomait kerestem....sajnos hiába.
|
|
Pörböly felső
cshaweska, 2009.05.07 08:21.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aza kisfal maradvány az mi?A felvételi épület maradéka?Mert vonatból nem látható!
|
|
Kismicske
kkklaci, 2009.05.06 18:45.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig távolabb vannak az oszlopok. A volt épület helye is meghatározható többé kevésbé.
|
|
Dunaföldvár
zekany, 2009.05.05 18:10.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme egy fotó Kubinszky Mihály professzor úrtól hídról gőzössel az 1970-es évekből
|
|
|
Egyed-Rábacsanak
alexejevics, 2009.05.05 17:58.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisalföld-cikk a MÁV-os romolásról:
http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/bontjak_az_egyed8211rabacsanaki_bakterhazat/2097751/
|
|
Zsujta
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:50.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Telkibánya mellett volt egy kőbánya, amelyhez innen vezetett egy 600mmm nyomtávú bányavasút. Az ehhez tartozó magasrakodó romjai még 15 éve megvoltak. Azóta nem jártam arra, de valószínűleg még most is megvan.
|
|
Kismicske
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely már a megszüntetése előtt is alig volt felismerhető. Csak az avatott szeműek láthatták, hogy a felsővezeték-tartó oszlopok kissé távolabb vannak a vágányoktól az egykori peron miatt. Ha valaki arra jár, akkor ellenőrizhetné, hogy még mindig így vannak-e az oszlopok.
|
|
Tisztavíz
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:38.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Középiskolában ide jártunk minden szeptemberben egy hétig almát szedni. Eleinte különvonattal, később amikor már csak a mis iskolánk ment, akkor menetrend szerinti vonattal.
|
|
Kónya
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:29.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely különlegessége a keskeny nyomtávú lóvasút volt, amely az innen kb. 2km-re lévő tanyaközpontba vitte az utasokat. Ez is a rendszerváltás környékén szűnt meg.
|
|
Kismacs
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:25.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 80-as évek végén még viszonylag komoly forgalma volt a megállóhelynek, mert a közelben volt az autójavító vállalat, ahova sokan jártak be Balmazújváros irányából. A megállóhelyen főjelzők is voltak, valamint innen kezelték a helyi, és az autójavító vállalatnál lévő sorompót (Ha jól emlékszem ,akkor még a házgyári sorompót is).
A rendszerváltás után a bejáróforgalom gyakorlatilag megszűnt, így alig maradt utas. Debrecen-Kismacs városrész, amiről a nevét kapta a megállóhely innen 1.5-2 km távolságban van Balmazújváros felé. Volt kezdeményezés, hogy a megállóhelyet helyezzék át ide (mivel közvetlenül a településrész mellett halad a vasútvonal), azonban a MÁV ettől elzárkózott. Így utas hiányában maradt a megszüntetés...
|
|
Tarnaörs
CzuPe, 2009.05.05 11:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt megállóból Jászárokszállás felé tekintve 2009. ápr. 18-án.
|
|
|
Tarnaörs
CzuPe, 2009.05.05 11:43.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatalmas gesztenyefák máig jelzi, hol állhatott a felvételi épület.
(2009. ápr. 18.)
|
|
|
Tarnaörs
CzuPe, 2009.05.05 11:41.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tarnaörs vasútállomása a körrel jelölt helyen. Ma már földút sem köti össze ezt a helyet Tarnaörs községgel. (a fehér vonal a megyehatár Heves–Jász-Nagykun-Szolnok) Jászdózsától 2 km, Jászárokszállástól 8 km volt az állomás/megálló.
|
|
|
Jászárokszállás
CzuPe, 2009.05.05 11:26.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
35715-ös személy veszi útját indulás után Vámosgyörk felé 2009. ápr. 18-án. (3 fel, 3 leszálló utas)
|
|
|
Gyöngyöshalász
czupe, 2009.05.05 11:18.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na mi a kakukktojás a képen?? ;)
(...bár lehet a kicsinyítés miatt nem látszik)
35644-es személy távozóban Gyöngyös felé 2009. ápr. 18-án.
|
|
|
Gyöngyöshalász
czupe, 2009.05.05 11:13.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ennyi maradt... (bár ez meg is marad, mert a falban egy magassági őrcsap van. Ha jól tudom IV. v. V. rendű országos magassági alappont.)
|
|
|
Hort-Csány
czupe, 2009.05.05 11:06.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
5506-as Bp-Eger gyors Flirttel 2009. ápr. 18-án. Volt némi utascsere: 2 leszálló...
|
|
|
Kelenföld-Ipartelepek
raps, 2009.05.05 08:58.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kelenföld-Ipartelepek tulajdonképpen egy gyűjtő elnevezés. Azon vágányzatok gyűjtő elnevezése, melyek Kelenföld állomásról kiindulva hálózták be az egykori kelenföldi gyárakat ( BVM, Erőmű, stb... ). Konkrét állomásépülete nem volt, viszont több egyéb épülete ( mérlegház, fordítókorng(!!!) ) igen. Volt azonban 1 épület a Budafoki út és a Galván út sarkán. Ez az Andor utcai kitérő nevet viselte, ez volt mondható leginkább felvételi épületnek.
|
|
Becske
xrobi, 2009.05.04 22:43.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás szerintem Júliamajortól nem messze lehetett, a Kisecsetre vezető köves út átjárójánál. A kortalan, gazzal sűrűn benőtt műút egyébként akár közlekedéstörténeti emlék is lehetne. Ha már az állomás nem maradt meg...
|
|
Vízvár
Cshaweska, 2009.05.04 16:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs valakinek olyan képe Vízvár állomásról,amikor még kivilágítható volt az állomásnév?
|
|