Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 625 ] [ 626 ] [ 627 ] [ 628 ] [ 629 ] [ 630 ] [ 631 ] [ 632 ] [ 633 ] ...   Utolsó Következő

Paks    petike10024, 2009.04.19 21:31.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
na na na ..... az emberek egyszerűen utálnak átszállni és persze BZ-val utazni ha más nem is legalább Desiro kocsikat küldeni és nem azokat a förtelmes BZ-ket a másikmeg jópár dunaújvárosi diák ópakson száll(na) fel ha megállnának ott a vonatok .
Ami még a vonalat illeti Bölcske és Dunakömlődön abszolút felesleges megállni mivel forgalmuk = a 0-val
 
Pécsújhegy    Gabesz, 2009.04.19 11:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korábbi pécsújhegyi megállóból már csak az elágazó őrhely maradt meg.A felvételiépületet a Szent Borbála Út felüljárójának építésekor bontották el.Az út korábban szintben keresztezte a 64-es vonalat és a szénosztályzói iparvágányt.Tekerős sorompójának torzóját 2-3 éve bontották el ami a felüljáró tövében volt.Az őrhely nagyon lepusztult állapotban, de még fellelhető közvetlenül a felüljáró alatt.Bemenni nem tanácsos mert eléggé omlásveszélyes az épület.Képeket ha tudok e-mailen küldök.
 
Barcs felső    Cshaweska, 2009.04.19 11:20.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt régen (amikor még 2 vágány volt) nem rakodott a már megszünt parketta gyár?Az üzem épület monstruma a megállóval szemben a vasút túloldalán még ma is fellelhető.
 
Galgahévíz    Bozlék Misi, 2009.04.19 09:53.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ún. teljes foglalkoztatottság időszakában az állomás – teljes területével – a helyi közélet lényeges színtere volt, hiszen a vonatra várva itt cserélődtek először a friss információk. A nép – első sorban a Pest felé ingázók – hosszú sorban vonult reggelente a töltés-úton , gyalog és kerékpárral, a kb. fél óránként megálló személyvonatokhoz. A rendszerinti szolgálatos 3-4 bakter közismert és megbecsült személyiség volt, gyerekként irigyeltem azokat a bennfenteseket, akiket a bakter beengedett a szolgálati helyiségbe. Az állomással egy épületben lakó család családfője – Misi bácsi - volt az egyik bakter, felesége – Sárika néni – a család által fenntartott kerékpár-megőrzőnek is „háziasszonya „ volt. Az állomáshoz tartozó földet is ők művelték.
Sajátos visszásság, hogy a helyi szolgálat megszüntetése előtt még busz-fordulót is kiépítettek, de buszjárat még sem indult. A helyi utazóközönség létszáma – saciméter – a 60-70-80-as évekének mondjuk cca 5 %-ára csökkent. Ennek okai: alapvetően a pesti buszjáratok beindulása 1982-től, a gépkocsis ingázás, a budapesti munkahelyek beszűkülése.

 
Bagod    Cellbuborék, 2009.04.18 21:45.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de azt hallottam, hogy a III. osztályú HÉV felvételi épületet - mely egyébként üzemelő váróteremmel rendelkezett - elbontották. Idén nyáron szerettem volna bejárni a régi vasúti nyomvonalon a kerékpárutat, és egy közös fotót készíteni az épülettel. Tavaly legalábbis még így gondoltam...
 
Lovasberény    siófok35, 2009.04.18 21:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Soha nem látott személyforgalom Lovasberényben 2009. 04. 18-án (Trains.hu különvonat)
 
Törökőr rendező pu.    Kerti Öröm, 2009.04.17 16:26.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban Debrecenből jövet mindig megbámultam ezt az állomást a vonatból. Igazi meseállomásnak tűnt: Évszázados vadgesztenyefák alatt muzeális HÉV teherkocsik és öreg négytengelyes villanymozdonyok voltak (egy példányuk ma Cinkotán van kiállítva). Az állomásépület is egy hangulatos XIX századi házikó volt. Nagyon jó lenne, ha valaki tudna szerezni fényképet az egykori állapotokról.
 
Budapest-Vizafogó    Kerti Öröm, 2009.04.17 16:14.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykor itt volt a Váci úti gyárakat kiszolgáló rendező pályaudvar. Az ide vezető nyomvonal máig viszonylag jól követhető Angyalföld állomás kiágazásától a mai Tesco melletti töltésen a Duna Plaza mögött haladt a sínpár rengeteg iparvágány-kiágazással.

Az állomás vágányai a 80-as évek közepén még megvoltak.
Idősebb MÁV-os kollégák szerint a 60-as 70-es években itt tárolták a lezsírozott hadi tartalék gőzmozdonyokat.

 
Herceghalom    mágus, 2009.04.17 11:54.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a régi állomás/ok/ról van valakinek képe?Köszi
 
Mór    Massababa, 2009.04.17 09:25.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hát igen a Pécsi gyorsot is elvették tavaly év vége körül..az tanévben közlekedett..a Csörgő meg 2-3kocsi,volt amikor szépen megtelt-máskor alig voltak rajta..igen a BZk hálisten még szépen járnak motorvonat+a mellék az kell is..volt időszak amikor elvették a melléket azt mindenki elöl nyomorgott egymás ölében ugy megtelt..a teherforgalom is jónak mondható-hétfő,szerda és péntek amikor van teherszállitás..ide mórra meg főleg jön a Szergej hisz közvelenül az állomással szemben van az ESAB gyár és azok szoktak rendelni ilyen nagy acéltekercseket amit a Szergej odaállit a szélsö pályára azt ugye a vagonokat ami vanugyh 10nél is több a következő szállitási napig kikell nekik üriteni h eltudja vinni a gép..
 
Ágerdőmajor    András, 2009.04.17 06:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amióta átrakták a vasúti határállomást és a határellenőrzést Tiborszállásra, azóta lett vége ennek az állomásnak és azóta nem áll itt meg egy vonat sem.
 
Ágerdőmajor    molnár, 2009.04.16 22:55.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez valóban az az állomás. Eléggé le van robbanva. Jártam a környékén, siralmas.
 
Kismacs    V43_1195, 2009.04.16 15:58.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori Kismacs mh.
 
Felsőgalla    Domján György, 2009.04.16 13:11.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idáig nem igazán értettem, hogy legalább a személyvonatok (Bp.-Hegyeshalom vonalon) miért nem érintették Felsőgallát. Ezek szerint már nem is fogják.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2-es őrhely a teljes sorompó hajtóművel.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:54.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fedett peron az első vágány mellett.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:53.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület éjszakai kivilágításban.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:52.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jobb oldalon a régi, bal oldalon az új felvételi épület.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:51.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Villány állomás Pécs felől.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:50.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyenesen a 65-ös vonal Mohács felé, jobbra a 66-os Magyarbóly felé. Bal oldalon az 1-es őrhely.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Ingagép a 8148 sz. vonattal az első vágányon.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:47.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktárvágány.
 
Villány    spf1, 2009.04.16 12:44.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Villány állomás felvételi épülete az Ady Fasor felől.
 
Kismaros ÁEV    Oldalborda, 2009.04.16 12:34.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban Verőce volt a végállomás, a sinek még elfutnak odáig, azokon azonban csak hajtányok közlekednek.
A menetrenden nem igazán tudtam kiigazodni, már ami a nagykönyvben van. Elvileg csak hétvégén vannak vonatok, tegnap azonban este hat körül indult egy Királyrét felé...
 
Morgó    Oldalborda, 2009.04.16 12:32.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap voltunk itt, sok nem változott az előző képhez képest..
 
Pécs felső    grozo, 2009.04.16 12:31.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 április
 
Pécs felső    grozo, 2009.04.16 12:29.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 április
 
Pécs felső    grozo, 2009.04.16 12:28.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 április
 
Pécs felső    grozo, 2009.04.16 12:27.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 április
 
Zalaegerszeg    Mesy, 2009.04.16 12:26.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy-két kérdésem lenne, mert nem vagyok képben teljesen. Ha a szabványos állás a kitérő csonkára való irány, akkor ki és honnan állítja üzemszerűen a fővonal felé váltót, illetve a mozdonyvezető honnan látja, hogy a váltó "jó" irányban áll, és mennyivel lehet megközelíteni ezt a váltót normál üzemmenetben? Vagy a váltó összefüggésben van a jelzőkkel? Ha igen, akkor melyik az a jelző, amin először látja, hogy a váltó rendben és mehet a fővonalra? Bocs, ha alap dolgokat kérdezek, de nem tudom ezeket.
 
Előző Első    ... [ 625 ] [ 626 ] [ 627 ] [ 628 ] [ 629 ] [ 630 ] [ 631 ] [ 632 ] [ 633 ] ...   Utolsó Következő