Darány
Kemény László, 2007.05.29 11:52.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon takaros Állomás,bárcsak ez lenne a jellemző. Szép fák és természeti
környezet. Gondos igényes vasutasok a gazdák.
|
|
Putnok
hacsesz, 2007.05.29 10:16.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2007. május 26.
|
|
|
Bódvaszilas
Domi, 2007.05.28 22:32.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
István Máté kiegészítése a szöveghez: A Bódvaszilasról (jósvafő-aggteleki végén) kiágazó megszűnt szárnyvonal Bódvarákóról, az Esztramos-hegy lábától hozta be a mészkő őrleményt, melyet Sajókeresztúrba, illetve onnan tovább a Lenin Kohászati Művekbe Diósgyőrbe és Ózdra szállított a MÁV. Javítottuk továbbá, amit korábban tévesen, lignitbányának írtunk.
Köszönjük a hasznos információkat és helyreigazításokat!
|
|
Szendrőlád
Domi, 2007.05.28 21:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyik kedves látogatónk, olvasónk, István Máté észrevételeit tolmácsolom, melyet e-mailben kaptunk: Az állomás azért van több, mint egy kilométerre a falu központjától, mert a vasút építésekor a termőföld gazdája nem járult hozzá, hogy a területén legyen az állomás. Régen állomás volt Szendrőlád, a hetvenes évek közepéig teherforgalom is volt. Az erdészet hetente több vagon fát adott fel, sőt darabárú szállításra is volt mód, hiszen volt darabárú raktár. A WC-től 10 méterre Szendrő felé állt az épület. A második sínpárt a nyolcvanas évek közepén szedték fel. Az állomásépületet a kilencvenes évek közepén-végén bontotta el a MÁV, miután a szolgálati lakásban lakó (Szegedi nevű) házaspár férfi tagja elhalálozott, az özvegy pedig a nyírségi családi örökségbe költözött. Az épületet a miskolci vasutas turisták kulcsosháznak szerettték volna megmenteni, de a helyi etnikum hamar leamortizálta a magára hagyott ingatlant. Maradt a bontás... [...]
|
|
Búcsúszentlászló
Gene, 2007.05.28 20:32.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bú(u)csú(u)szentlászló 2007.03.16.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny
Domi, 2007.05.28 14:12.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csonka Tamás írta nekem Tiszajenő-Vezseny állomáshoz: Eredetileg egy kisvasút végállomása is volt itt, ami Ceglédről jött. A kisvasút végállomása a fénysorompó túloldalán volt. Az állomásépület és a fűtőház még a mai napig áll, a fordítókorong helye is kivehető. A két épület a vonatból is látszik, a megálló Lakitelek felöli végén, a faluval ellentétes oldalon.
|
|
Rudabánya
gergo3864, 2007.05.27 11:24.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na, kókány elvtárs kinyírta a vasutat itt is, ennek annyi... :(
|
|
Martonvásár
gergo3864, 2007.05.27 11:22.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor! Igazad van, ami a lepusztulást illeti.De:(én martoni vagyok) elsősorban nem csak a martoniak teszik tönkre, hanem a tordasról-baracskáról-gyúróról busszal jövő kultúrálatlan gyökerek(félreértés ne essék: nem a normális emberekre gondolok!!) és a mezei négerek. [...]
|
|
Rábapatona
Peron, 2007.05.26 13:25.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De jó hogy erről a mh.ről is van kép :)) Azt valaki meg tudná mondani mennyien használják itt a vonatot?
|
|
Mezőcsát
becseit, 2007.05.24 21:57.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képeket tudok küldeni a vonalról.
|
|
|
Gencsapáti felső
Bolla Endréné, 2007.05.23 14:45.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...de feltételezem, nem a szél törte be az ablakokat, és nem is az eső firkálta össze a falakat. Sajnos a vandálok előszeretettel élik ki magukat vasútállomások épületein.
|
|
Bakonygyirót
Kati, 2007.05.23 14:28.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebben a faluban lakom. Siralmasnak tartom az állomásunkat! A MÁV nem törődik vele, de nem is akarja eladni a környék éllomásait, pedig az önkormányzatok megvennék!A MÁV ezt a Veszprém-Győr vonalat meg akarja szüntetni. Az osztrákok hmeg akarják venni, de nem adja el.
Ki érti ezt? !!!!
Az ország egyik legszebb vasútvonala. A Cuha-patak völgyén visz keresztül.Hihetetlenül romantikus. Komoly idegenforgalmat lehetne rá szervezni!
A környék falvai kihalóban vannak, ha megszűnik a vasút, felgyorsul a folyamat!
Aki tud segítsen!
A környékbeli falvak már összefogtak, de egyelőre hiába.
|
|
Ebes
Gyõri János, 2007.05.23 11:42.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebes állomás felvételi épülete.
|
|
|
Fegyvernek-Örményes
Gyõri János, 2007.05.23 11:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
I.őrhely jelzőállitó pultja.
|
|
|
Fegyvernek-Örményes
Gyõri János, 2007.05.23 11:30.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
II.őrhely biztositó berendezése.
|
|
|
Fegyvernek-Örményes
Gyõri János, 2007.05.23 11:25.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fegyvernek-Örményes állomás felvételi épülete.
|
|
|
Fegyvernek-Örményes
Gyõri János, 2007.05.23 11:17.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fegyvernek-Örményes forgalmi iroda blokkos rendelkező készülék és nyiltvonali térközviszajelentő pultja.
|
|
|
Balatongyörök
Tóth Máté, 2007.05.22 21:02.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sziasztok! ez a kis épület sok szép emléket idéz fel bennem. Évek óta minden évben mosolyog rám ez az állomás:)
|
|
Szentlőrinc
Levente, 2007.05.21 20:23.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Takaros kis állomás Szentlőrinc bőven volt időm fényképezni, vártam a gyékényesi MD-re...
|
|
|
Bocfölde
Rozmaring, 2007.05.21 13:22.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épült egy beálló.
|
|
|
Veresegyház
Fekete Dani, 2007.05.18 22:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
BDVmot 012 halad Vác felé 2006. 04. 23-án.
|
|
|
Bátaszék
+pa2, 2007.05.18 09:53.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon jó a kép és szép az állomás!
|
|
Szák-Szend
csantaveri13, 2007.05.16 15:50.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, volt állomás, vélhetőleg Dad típusú típusépület 1980 körül még állt. Rakodóvágány, raktár. Az állomás kertjében szép virágok voltak, rend, tisztaság. Kép után nyomozok!
|
|
Farmos
Bajnóczi Zsolt, 2007.05.15 18:31.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Farmos 2007.05.12
|
|
|
Isaszeg
danny, 2007.05.14 19:13.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Isaszeg Pest felől peron szintről.
|
|
|
Rábapatona
pezsman, 2007.05.13 14:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rábapatona
|
|
|
Ikrény
P, 2007.05.13 14:12.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ikrény tavasszal.
|
|
|
Mezőkovácsháza
Hagya Dorián, 2007.05.12 18:04.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez Mezőkovácsházának a nagyobb állomása. A kisebb állomásának a neve Mezőkovácsháza felső. De még is Mezőkovácsháza felsőn szállnak fel, és le többen, mert az sokkal közelebb van a központhoz.
|
|
|
Enying
Csoma Bence László, 2007.05.12 16:25.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nos, csak lényegében megszűnt állomás! mert jönnek ide tehervonatok. meg szolgálat is van sokszor...
|
|
Tiszaújváros
Strabek Péter, 2007.05.12 12:49.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszaújváros állomás középállomás, a Tiszapalkonya-Erőmű - Nyékládháza vasútvonal rendelkező állomása.Az állomás ID55 típusú biztosítóberendezéssel felszerelt biztosított szolgálati hely. Az állomás 9 vágánnyal rendelkezik, melyek közül 8 vonatfogadó fővágány melyek mindegyike villamosított, az első vágány rakodóvágány, mely felett nincsen felsővezeték, csak végein úgynevezett indítócsonk található. Az állomáson egy tartalékmozdony teljesít szolgálatot folyamatos munkarendeben. Az állomásból ágazik ki a Tiszai Vegyi Kombinát, és az AES Tisza II. Hőerőmű iparvágánya. Az állomás személy-valamint kocsirakományú áruforgalomra van megnyitva. Az állomási tartalék végzi a vegyi kombinát és az AES Tisza II. hőerőmű, valamint a Tiszapalkonya-Erőmű állomásból kiágazó MOL Tiszai Finomító ipartelepének a kiszolgálását. Tiszaújváros biztosítóberendezésébe van beépítve az OVIT iparvágányának nyíltvonali kiágazása, melyen már évek óta nem volt kiszolgálás.A többi iparvágány forgalma rendszeres, a TVK és a TIFÓ napi három grafikonnal kerül kiszolgálásra, az Új Erőműbe körülbelül hetente egy szerelvény érkezik.
|
|