Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 905 ] [ 906 ] [ 907 ] [ 908 ] [ 909 ] [ 910 ] [ 911 ] [ 912 ]    Utolsó Következő

Türje    Rozmaring, 2007.01.07 21:34.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egypár képem a türjei állomásról.
Sajnos tényleg így néz ki....
 
Pécs    pezsman, 2007.01.06 21:45.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
megnyitottak egy új felüljárót. a fotósoknak ez jó perspektívát kínál.
 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.05 21:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy újabb kép, címe vezeték pótlás. A képet Vekker András barátom készítette. A képen munkások dolgoznak azon, hogy a gyékényesi oldalon lévő villamos allálomás betáplását vezérlő kábelt potólják. A kábel pótlására az épületbe beépítettek egy jeleket továbbító kapcsolószekrényt, így nincs szükség az eltulajdonitott több kilométer kábel pótlására.
 
Siófok    Domi, 2007.01.05 10:30.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De jó dolgokat tudunk meg napról napra!
A siófoki állomás régi, Déli Vasút által (1861-ben) épített felvételi épületéről Kubinszky Mihály: Régi Magyar vasútállomások (Corvina, 1983) könyvében találhatunk egy képet, ami egy régi képeslapról származik.
Hasonló épületet találunk egyébként ma a következő helyeken: Tárnok, Dinnyés, Kápolnásnyék, Nagytétény, Moha, Mór, Acsád, Bük. Ezek mind-mind a Déli Vasút különböző osztályú felvételi típusépületeként épültek.
 
Siófok    Gashpy, 2007.01.05 01:23.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület 1904-ben épült. Előtte egy DV típusépület állt a jelenlegitől nyugatra. 1989-ban, az állomás utolsó átépítésekor (melynek kivitelezője lengyel cég volt) a régi részt megtoldották az aluljárót fedő épülettel, illetve ekkor kapta vissza a főbejárat feletti, II.VH. előtti tornyait is.

 
Somogymeggyes    Gashpy, 2007.01.05 01:16.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Köttse-Csicsalpuszta állomás adja vissza leginkább a Felsőmocsolád és Siófok között létesített megálló-rakodóhelyek építéskori állapotát. Mivel ez az egyetlen, amely állomáshossza változatlan és épülete is közel eredeti állapotú. A többi hasonló állomás ma csak sima megállóhely, illetve a huszas évek végén az állomáshosszokat megnövelték.

 
Marcali    pezsman, 2007.01.04 21:20.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajna a vizsgált 14 vonal között van, így ez sem biztos. Lehet, hogy jobban kéne tiltakozni a vasútbezárás ellen.

 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.04 21:07.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt vasútrajongók, mint minden állomáson és megállóhelyen, így Kapostüskeváron is zajlik az élet. Utasok jönnek mennek, vonatok érkeznek meg és indulnak...
Ezért itt egy mindennapi életkép!
A képet Erdős Kornél tagtársunk készítette. A képen a délutáni 8833-as számú személyvonat indul Kaposvárra.
 
Szécsény    Fekete Dani, 2007.01.04 18:24.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szécsény állomás felvételi épületének oldalában kiállított emléktábla. A minőségért elnézést kérek.
 
Kalocsa    Domi, 2007.01.04 09:30.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
István!
Nem kaptam meg a képeket, valószínűleg ezért nem jött visszajelzés.
5 MB a korlát e-mailenként, lehet, hogy túl nagyok voltak a levelek?
[...]

 
Igrici    balazs102, 2007.01.04 08:55.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát ez nem is vasútállomás!

 
Dunavecse    Domi, 2007.01.04 08:54.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap itt jártam Dunavecsén kéregjegyet venni. Gyűjtőknek üzenem a jó hírt, hogy lehet kapni jónéhány félét, vettem is belőle. (A 60-as pénztár volt nyitva.) A 40km-es 67.5%-os bárca éppen elfogyott, így Dunapatajig reformjegyet kaptam.
Másik jó hírem, hogy a vonalnak van teherforgalma is, ugyanis a Kunszentmiklós-Tass felől f3-kor érkező személyvonatra szemből egy bobó húzta szerelvény várakozott indulásra, egy darab nyitott tehervagonnal.
Egyébként az állomáshoz leírásához hozzátartozik a hangulata is: az épületnek neki van támasztva egy kerékpár. A vonat érkezése előtt néhány perccel az állomásfőnök kisasszony kijön az irodából, felpattan a biciklire, és elhajt az állomás Szalkszentmárton (Kunszentmiklós-Tass) felőli végébe. A sorompót ugyanis csak ott lehet letekerni. Két perc múlva érkezik vissza, és a vonat menesztése, majd elhaladta után ezt a kört mégegyszer megteszi.
Az épület jobb oldalához hozzáépített oldalszárny erősen megrepedezett, fa gerendákból ácsolt szerkezet támogatja.
A kép tegnap délután készült, a második vágányon Dunapatajig közlekedő személyvonat, a harmadikon a tehervonat.
 
Pápateszér    jani, 2007.01.03 23:23.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez vár minden állomásra ahol megszűntetik a szolgálatot.

 
Pilisvörösvár    fcs, 2007.01.03 23:15.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kicsivel szebb lett Vörösvár állomása, mivel a napokban lett kész a tetőfedés cseréje. A fedélszerkezetet nem bontották meg, igy az tovább hordozza magán a régmúlt időket...
A képet késöbb küldöm...

Pilisvörösvár a vonal egyik jelent?s állomása. Ötvágányú állomásának felvételi épülete egyid?s a vonallal, sajnos szépségét azóta már csonkolták, csupán a fa tet?szerkezet kilógó elemei ?rzik az egykori állapotoka.

 
Siklósi szőlők    Marci, 2007.01.02 13:41.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ezen a táblán mi is jót derültünk. Ezen a képen nem látszik, majd ha a teljes anyag fönn lesz, azon jól lehet majd látni, nem bontják, csak össze van építve egy virágárussal és azt bővítik. A kép jobb oldalán látható a friss épülő falazatból egy kicsi.

 
Siklósi szőlők    Vekker András, 2007.01.01 22:22.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen én is jót nevettem,hogy az van rá írva, hogy SIKLÓSI SZÖLLŐK. Helysírás... Bontják az épületet vagy mit csinálnak vele??

 
Lázi    Vekker András, 2007.01.01 22:13.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Október végén jártam erre,jelentem, a táblát pótolták egy kélk-sárga fényviszaverőssel.

 
Som-Nagyberény    Vekker András, 2007.01.01 22:10.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a mh. SZÉYEN!!! Szét van verve a váró és a volt forgalmi iroda, holott az épületet LAKJÁK!!!!

 
Tatárvár    Vekker András, 2007.01.01 22:04.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a tábla is:
 
Kapostüskevár    Kemenczei Róbert, 2007.01.01 01:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom Domonkos szépen fejlődik az oldal, nagy örömöre szolgál. Egy egyesületi képpel én felsorakozok az előttem szolókhoz egy kapostüskevári képpel. Bizzom benne, hogy bemutató oldalunk, amit csináltál az is hamarossan felkerül ide.
Boldog Új évet mindenkinek: Robi
 
Egyed-Rábacsanak    CzuPe, 2006.12.31 15:34.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van némi áruforgalmi mozgolódás is a vonalon. 11 körül megy fel Szanyból Csornára a Dacia 2 Eas vagy Es kocsival és 11:40 körül jön vissza Csornáról 1 kocsival és itt van keresztje a 30914-es személlyel. Azt nem tudom ez milyen gyakran van. Ez keddi napon volt.
 
Egyed-Rábacsanak    CzuPe, 2006.12.31 12:40.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
rugós váltó Egyed-Rábacsanakon, ilyen van Szanyban is
 
Szany-Rábaszentandrás    CzuPe, 2006.12.31 12:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmi iroda
2005.január 15-én szűnt meg a szolgálat, azóta itt és Egyed-Rábacsanakon rugós váltókkal oldják meg a vonatkereszteket. Az egész vonalon egyetlen helyen sincs már semmilyen szolgálat, ezért nem is értem miért kell pont ezt a vonalat megszüntetni, hiszen "humánköltség" nagyon alacsony, felépítmény jó, végig 60-as a pálya, a Rába fölötti hidakat kivéve (ott csak 10 km/h-val lehet menni), ill. Pápa és Csorna kijárati íveiben van 40-es lassújel
 
Lázi    CzuPe, 2006.12.31 12:22.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület 2004. márciusából még az állomásnév-táblával.
Ezt is ellopták. :(
 
Pápateszér    CzuPe, 2006.12.31 12:19.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alakjelzőket állító karok az épületben
 
Pápateszér    CzuPe, 2006.12.31 12:14.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi a pontos neve ennek az irányítótáblának?
 
Pápateszér    CzuPe, 2006.12.31 12:11.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2003-ban szűnt meg mindennemű szolgálat az állomáson, utána magárahagyták az épületet jó MÁVos szokás szerint. Ki is fosztották rendesen.
 
Balatonalmádi    Fekete Imre, 2006.12.30 18:49.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresek régi fotókat a Balatonalmádihoz tartozott Budatava-Vörösberény megállóról . Aki segíteni tud kérem küldjön üzenetet. Köszönöm !

 
Jászapáti    Csipisz, 2006.12.29 17:19.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újszásztól Jászapátin át Vámosgyörkig vezet, rendes nyomtávú, 62 km. hosszú a Máv. kezelésében. Megnyilt 1886.


 
Porva-Csesznek    Imi, 2006.12.28 19:56.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csodálatos hely !Nincs rá elég jelző ! A multbéli kötődéssel pedig varázslatos ! Néha még most is visszasurrani ha csak egy napra is. Érdemes. Üdvözlöm a 2005. április 02.én Ajkáról ide látogató kisgyermekes csoportot.Ők a Cuha patak völgyébe én a Köris hegyen át Bakonybélbe kirándultam.(Budapestről).

 
Előző Első    ... [ 905 ] [ 906 ] [ 907 ] [ 908 ] [ 909 ] [ 910 ] [ 911 ] [ 912 ]    Utolsó Következő