Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:47.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület Sopron irányából.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ahhoz képest, hogy 1993-ban még minden személyvonat megállt itt, sőt 1964-ben egy gyorsvonat is, most nagyon kevés vonat áll meg itt.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás látképe.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:40.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület látképe közúton érkezve Csorna felől.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:38.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Kóny és Győr irányába. Előtérben a Kisbabotra és Bágyogszovátra vezető út és a 8-as vonal kereszteződése.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:35.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodó macskaköves része. A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:33.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépülettel szemben kb 50 méterre van egy régi villa. Még a háború előtt épült! A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:31.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gondozott virágok az állomáson. Jó látni, hogy a GySEV azért törődik az állomással. A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:28.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi iroda részlet. A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:25.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az istálló a gazos udvaron. A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:23.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénztárablak.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:21.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hihetetlenül hangzik ma már, de a 60-as, 70-es években napi 200-250 fős utasforgalom volt itt! A gyűjtőbuszok Bágyogszovátról, Kisbabot, Maglóca, Bodonhely falvakból hozták ide az utasokat. A buszok csak az állomásig közlekedtek. Még megvan itt a buszforduló, és a mai napig használják. Az állomásépület pedig valójában az eredeti, csak 1967-ben alaposan átalakították. Ma a megállóforgalma 1-2 fő/hét. Az vasútforgalmi és utasforgalmi részek az épületben teljesen épek, de sajnos az épületben levő lakás teljesen ki van fosztva. Az udvart felverte a gaz. Van még egy eredeti állapotú istálló is.
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Csorna felé. Látszik a rakodóvágány helye a kandelláberek előtt. A vágányt a kilencvenes évek közepén szedték fel.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:12.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás korábbi nevei: "Dőr-Bágyog" és "Bágyog".
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:10.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület meletti WC. 1916-ban épült, de 1967-ben lapostetőt kapott. A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2009.01.28 08:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bágyogszovát ex-megállórakodóhely.
A képet 2008. július 10-én készítettem.
|
|
|
Cece
fed2, 2009.01.27 23:27.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát akkor tessék egy kép 2007-nyaráról, amikor még megvolt a szép régi raktár. Saját fotók természetesen.
|
|
|
Körösnagyharsány
atis, 2009.01.27 20:53.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia András! Voltál is ott a gúnyhatárnál, netán fotózni is tudtál? A túloldali szakaszra kíváncsi lennék, tán már nem üzemel!Ezen az oldalon 99 augusztusában voltam ,néhány képet csináltam, a kocsmáig sétáltam el a megállj táblától.
|
|
Bágyogszovát
alexejevics, 2009.01.27 20:06.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem lesz forgalmi kitérő, mert ahhoz kellene még egy vágány:)
|
|
Őrtilos
Lepesi Zoltán László, 2009.01.27 16:31.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás "rövid" hívójele: Lg, ami abból adódik, hogy az eredeti neve: Légrád. Ugyanis Őrtilos település az állomástól 6 km-re van, Légrád pedig a Dráva túloldalán. Az 50-es évekig kompjárat is működött a sorompóval fedezett út a kompkikötőhöz (is) vezetett. Az állomás felújításáig a fa Őrtilos felirat alatt a kőkeretes Légrád felirat volt olvasható. Úgy gondolom ez egy fontos adalék az állomáshoz.
Korábban volt egy iparvágánya is a Gyékényesi oldalon, most kb. az állomás közepén ágazott ki a Dráva melletti tóhoz.
|
|
Pilisvörösvár
Bõszin Zsolt, 2009.01.27 14:50.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pilisvörösvár állomás Szovjet biztosító berendezése.
|
|
|
Szedres
Gábor16, 2009.01.27 14:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legalább van normális esőbeálló és peronvilágítás.Igaz egy állomást SEMMILYEN megálló nem tud pótolni,de legalább ez őrház megmenekült!
|
|
Barcs
Gábor16, 2009.01.27 14:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem igaz a 60-as vonal felújításáról szóló hozzászólás!Apám a MÁV-nál dolgozik,az ő elmondása szerint itt nem lesz se pályasebesség emelés sem villamosítás.Igaz én is örülnék ha erre is járnának cirmos+hálbi ingák.
|
|
Kazincbarcika
Bõszin Zsolt, 2009.01.27 14:39.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kazincbarcika forgalmi iroda épülete télen.
|
|
|
Pécsvárad
Gábor16, 2009.01.27 14:37.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagypall felé meddig van egybe a pálya?
|
|
Körösnagyharsány
András, 2009.01.27 02:32.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Továbbmenni a román megszállás alatt lévő területeink felé az egykori vasútvonal nyomán igen nehézkes, mert benőtte a gaz és a növényzet. A faluban van egy párhuzamos utca a vasútvonallal (József Attila utca), az a falu végéig kiépített, gépkocsival járható. Utána gyalogolni kell 1-2 száz métert a gúnyhatárig.
|
|
Rábahíd
alexejevics, 2009.01.26 22:35.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely létesítését 1936-ban engedélyezték. A kezdeményező elsősorban Pápa városa volt, amely szeretett volna a Rába-parti üdülőterülethez jobb eljutást biztosítani.
|
|
Egyed-Rábacsanak
alexejevics, 2009.01.26 22:33.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 68-as koncepciót követő években nekiálltak az állomások feleslegessé vált melléképületeit lebontani. Ez elsősorban a korszerűtlennek kikiáltott sütőkemencéket érintette. Az egyedi vasutasok azonban tiltakoztak, mondván a falu messze van, nem mindig hoznak friss kenyeret, ezért maguknak kell azt elkészíteni...
|
|
Marcaltő
alexejevics, 2009.01.26 22:30.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legfrissebb infóim szerint Marcaltő állomás eredeti, III. osztályú felvételi épülete a világháborúban pusztult el, ezért vált szükségessé egy új épület létesítése. Az építkezés eléggé hosszú ideig tarthatott, mert bár a tervek már 1946-ban készen voltak, a befejezésről csak egy 1950-es irat tudósít. Ekkoriban épült egyébként Mies van der Rohe Fansworth-háza is Amerikában, amely szintén rendkívül hosszú ideig készült... csakhát ott azért egy fokkal komolyabb épületről van szó:)))
|
|
Ihász
alexejevics, 2009.01.26 22:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A teherforgalom egyébként pont '71-ben szűnt meg, a Csanádi-féle koncepcióval összefüggésben. Ezután (Marcaltőhöz hasonlóan) ennek az állomásnak a forgalmát is Szanyba körzetesítették.
|
|