Enying
Hentes, 2009.02.02 00:15.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megihletett a hóesés és ellátogattam a szomszédba és készítettem pár fotót. A valamikori rakodó terület helyén a helybeli fiatalok jól szórakozva hóembert építettek és hógolyóztak. Az állomáson semmi újság nincs, talán csak annyi, hogy az első vágányra is került egy vörös tábla. Az épület a benne lakóknak köszönhetően jó állapotban van. Mindkét kijárati irányban a jelzők vöröset mutatnak.
|
|
|
Mezőhídvég
Hentes, 2009.02.02 00:12.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Havas képekkel és rövid beszámolóval szolgálhatok a Mezőhídvéggel kapcsolatban. Szépséges mezőhídvégi állomásépület szép lassan pusztul. Előző mondatomban jó hír, hogy lassan. Évek alatt, romlik, fogy, hullik és mállik szét. Az erózió üteme mostantól azért fel fog gyorsulni, mert a tető egyre nagyobb felülete nélkülözi a cserepet, így a csapadék tönkre teszi a födémet és a két szint között a víz akadálytalanul teszi a dolgát. Hullik a plafonról a vakolat, az összes nyílászáró szétverése miatt az időjárás oldalirányból is rombol. Próbáltam olyan szemmel nézni az épületet, hogy én beleköltöznék e ha az enyém lehetne. Az épültet az utolsó pillanatban van, hogy most még talán menthető. Talán. A falazat nincs olyan szinten tönkremenve, hogy az még ne lehessen javítani. Szóval még meg lehetne menteni. Az épületben lehetne víz, telefon, áram és a gáz is a közelben. Akár négy család számára is lakhatóvá lehetne tenni. Szerencséjére a szomszédos Mezőkomárom és Szabadhídvég között jó infrastruktúrával ellátott helyen van. Ráadásul két lépésre a Sió csatorna, sportolásra kikapcsolódásra egyaránt alkalmas. Lenne... Attól tartok, hogy mint sok más vasúti ingatlan is meg fog semmisülni a tehetetlenség és tenni nem akarás miatt. Már a bontás hírei lengi az ingatlant. Remélem győzni fog a józan ész és megmenekül.
Tavaly felszedték az összes sínt és váltó berendezést az állomás területén, immár vasúti vonatkozás nincs.
Sok friss kép a honlapomon:
http://www.freeweb.hu/hentes2/vasut/public/49/2009_02_01/mezohidveg/2009_02_01.html
|
|
|
Szava
hayabusa, 2009.02.01 21:18.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület eredetileg igy nézett ki. /egy ügyeskezü falubeli készitette gyufaszálakból anno/.
|
|
|
Szava
hayabusa, 2009.02.01 21:12.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha Ócsárd felől dél felé haladunk,balra kell fordulni Szava felé,majd mielőtt a faluba érünk jobbra vezet egy földút / a korábbi nyomvonal/.Az út végén van az állomásépület.
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2009.02.01 20:39.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rendben!
Készítettem 2 érdekes képet szintén innen. Illetve nem teljesen innen... De érdekes!
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
szvdom, 2009.02.01 20:32.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi, most már mindegy, mert besoroltam 202-nek, de jobb is így, mert 250-253 között a budapesti HÉV-eket akarom majd felvenni. És így megmarad 200-249 az ipari és tehervágányoknak
|
|
Balmazújváros
szvdom, 2009.02.01 20:07.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Asszem, hogy amikor idén nyáron ottjártunk fényképezni, Bézéztünk és klasszik csörgőztünk. Képek válogatás alatt...
|
|
Kecskemét
szvdom, 2009.02.01 19:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a dátumokat!
Kecskemét-Fülöpszállás: 1895, lásd a térképek alatt, vasútvonal megnyitások és bezárások térképe.
|
|
Barta
Adani, 2009.02.01 19:31.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csugarról és Pusztapóról hallottam ilyen történetet. Csugaron pl. nem is mentek le a helyszínre csak ránéztek egy régi helyszínrajzra, h ott egy út és oda épült mellé a peron. A régi állomásépülettől jó 300 méterre. Messzebb került a házaktól. Valahol arrafelé pedig egy már nem is létező földútnak csináltak útátjárót sorompóval fénysorompóval és aszfaltozva.
|
|
Nagyér
Endre, 2009.02.01 18:07.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arra én is kíváncsi vagyok, Nagyéren vajon milyen felvételi épület állhatott?
Nem biztos, hogy III. osztályú, mint Pitvaroson, mert Nagyér csak mrh. volt, nem állomás. Annyi viszont biztos, hogy két váróterme volt.
(Tudniillik 1969 decemberében megszünt az állomáskezelői szolgálat. A nagyériek már ekkor kezdeményezték a megálló áthelyezését a faluhoz közelebb, de ezt akkor azzal utasítoták el, hogy bár a jegykiadás megszünt, de a két váróterem továbbra is az utasok rendelkezésére áll.)
A rakodóvágány forgalmát 1975.12.31.-ével szüntették meg, a váltókat 1977.09.13.-án és 14.-én távolították el a pályából, néhány órás nappali vágányzár keretében. (Elbontásra került 2 csoport 34-es rendszerű kitérő, és 189 vágányfolyóméter I rendszerű felépítmény).
Érdekes lehet, hogy a vágányzár alatt autóbuszos pótlásra nem került sor, hanem mindkét irányból a tényleges munkahelyig közlekedtek a vonatok, és az utasok egyik vonatból a másikba átszállva folytatták útjukat.
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.02.01 17:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat érkezik. 2008.04.20.
|
|
|
Darány
joci, 2009.02.01 17:25.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Persze, ìgy biztosan el lehet csùfìtani az èpuletet! Ha mPg az emeleten laknak, akkor valamit menteni lehet, de a foldszintet, ahol a Forgalmi van, azt nem hiszem... Senkit sem érdekel a szép, kedves és jò érzést kelto kornyezet! Aki Pesten van az ùj(!) irodàjàban, az konnyen "vezényel"! Gondolom Ti sem gondoljàtok màsként... Udv.! Joci
|
|
Sóstóhegy
Tibi1227, 2009.02.01 16:33.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 6201 sz. vonat indul Nyíregyháza felé. 2008.08.24.
|
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.02.01 16:24.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 31625 sz. vonat érkezik Kótaj felöl. 2009.01.16.
|
|
|
Nagypeterd
JoCi, 2009.02.01 16:13.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a nagyhasù bàcsi akkor màr nem lakik itt? Amikor 2 éve ott voltunk apàmmal, megijedtunk, hogy nem fog-e minket bàntani :) ! A bicikliket tàrolta, aranyos volt a végén!
|
|
Mezőzombor
Lévay Éva, 2009.02.01 15:53.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én csak annyit szeretnék irni, hogy a párom édesanyjának az apukája itt volt valamikor állomásfőnők.Őrülők, hogy megtaláltam ezt az oldalt
|
|
Barta
VF., 2009.02.01 15:46.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...mérnök urak, mérnök urak. Valamikor a Balaton mellett készült a vaspálya" és az állomás főnök vállon fogta jól ismert pályamunkását és elmondta mit szeretne az építés során. Amikor végzett, a mondandóját így fejezte be: - "na fiam, csak ügyesen, de nehogy ide engedj nekem valami mérnököt" .....(by. Moldova György)Pedig azok még mindíg inkább mérnökök voltak mint a mai gyakorlatlan mérnöknek nevezett , elhivatottság nélküli mérnököcskék....
Azért egy példa a mából. Folyik a vasútfelújítás és amikor elérte Abonyt , Pesten megtervezték az állomás aluljáróját milliókért, majd lejöttek (utólag)szétnézni.Akkor látták, hogy a tervezett aluljáró helyén van egy hatalmas platán fa ami több mint 150 éves, több mint öt és fél méter a kerülete, nem beszélve arról, hogy gróf Széchenyi István jelenlétében ültették. Emlékére annak, hogy 1847-ben nyílt meg Bp.- Szolnok között a vaspálya ( mint azt az emléktábla is mutatja)tehát bizonyos értelemben védettséget élvez.
Újra tervezték újabb milliókért, de tapsolnunk kell mégis, mert sok helyen inkább kivágták volna a fát.
És még mennyit tudnánk sorolni....
Természetesen nem minden mérnök csak mérnök, vannak mérnök EMBEREK is akikről csak a legnagyobb tisztelettel szabad beszélni!
Azon túlmenően el kell gondolkodnunk, hogy "nyavajgunk" a múlton, vagy haladunk a korral, ám ez mindíg dilemma, mert szeretnénk "maradni" és menni is.....Az amerikai indiánok történetét majdnem mindenki ismeri és legtöbbünk sajnálja, de ha annak idején nem építettek volna vasutat a földjükre ( ami szerintem annyi változást hozott a világnak mint manapság a számítógép)akkor most még lehet, hogy faekével szántanánk.... még ha ez így nem is a legjobb példa.
A lényeg akinek nincs múltja, nincs jövője sem, ám aki csak a múlton kesereg lemarad....
Kerssük a közép utat, ami a legnehezebb...Őrködjünk és alkossunk.
Üdv, VF.
|
|
Sóstógyógyfürdő
RoadRunner77, 2009.02.01 13:42.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sóstógyógyfürdő
|
|
|
Kákics
MSG, 2009.02.01 13:04.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, az őrházat lakják, az állomásépület csak váróteremként funkcionál. Maga az állomás közvetlenül a falu szélén van (néhány méternyire az első ház), így "csak" annyira van kitéve a vandalizmusnak, mint bármelyik lakó- vagy gazdasági épület a faluban. Szerencsére nem jellemző :)
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2009.02.01 11:13.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár vonal száma: 250c.
|
|
Bácsalmás
Gábor16, 2009.01.31 22:59.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagy gesztenyefákat kivágták.Így viszont világosabb az épület.
|
|
Bajai szőlők
Gábor16, 2009.01.31 22:58.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagytakarítás eredménye: Elbontották az épületet!Úgy is már ronda volt :P
|
|
Dombóvár
JoHnNy_2263, 2009.01.31 22:48.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új építésű szigetperon az 5 és a 7 között. A képen látható a peron végétől mért távolságok 50 méterenként.
|
|
|
Püspökladány
RoadRunner77, 2009.01.31 20:13.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az FMK-002 Püspökladány állomáson
2008.06.23.-án.
|
|
|
Gávavencsellő felső
Deák Csaba, 2009.01.31 19:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Gávavencsellő felső közelében.
|
|
|
Gávavencsellő
Deák Csaba, 2009.01.31 19:58.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Gávavencsellő állomáson.
|
|
|
Tiszabercel
Deák Csaba, 2009.01.31 19:56.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszabercel állomás.
|
|
|
Báránd
RoadRunner77, 2009.01.31 19:26.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Napfelkelte
|
|
|
Gyula
Kispala, 2009.01.31 16:07.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most olvastam az INDÓHÁZ (2009)februári számából, hogy a menetrendváltástól megszűntek (dec.14-től) a Gyula-Budapest gyorsvonatok.
|
|
Hortobágyi Halastó
Andrasimre15, 2009.01.31 15:14.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút végállomása a megállónál. Forrás: Google
|
|
|