Sitke
JasonX, 2023.12.03 19:43.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lámpa
|
|
|
Sitke
JasonX, 2023.12.03 19:42.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori közúti-vasúti kereszteződés
|
|
|
Bajánsenye
bravo88, 2023.12.02 16:21.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajánsenye régen, amikor még állomás volt. Kép forrása: facebook
|
|
|
Szebény
hayabusa, 2023.11.30 15:15.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én udvariasan elmondtam, hogy mit szeretnék, igy beengedtek a területre és megengedték, hogy fotózzak.
|
|
Röszke
Hofer, 2023.11.27 07:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
November 28-tól újra megállnak a vonatok!
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas-nemzetkozi-utazas/november-28-elindul-szemelyforgalom-szeged-roszke
|
|
Szentmihálytelek
Hofer, 2023.11.27 07:47.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
November 28-tól újra megállnak a vonatok!
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas-nemzetkozi-utazas/november-28-elindul-szemelyforgalom-szeged-roszke
|
|
Szebény
Adani12345, 2023.11.17 08:40.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ott lakók tényleg ellenségesek? Tervezem bejárni a pályát most télen részletekben, és hallottam olyat, hogy vascsővel kergettek meg fotóst az épület közelébem
|
|
Magyargorbó
fizolt, 2023.11.14 10:09.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 2019-ben jelentős mértékben visszafejlesztésre került, a továbbiakban megállóhelyként és forgalomszabályozási pontként (P.M - Punct de Manevra) üzemel. A kitérőket - beleértve az átmenő fővágányok közötti vágánykapcsolatokét, és a kiágazó állomási vágányokét - elbontották, kivétel az Egeres felőli oldalon a Kolozsvár felé haladó vonatok helyes vágányából kiágazó váltó, amivel az első vágányon át irányváltással elérhető az ipartelep. A felvételi épületben és a Méra felőli állítóközpontban a szolgálat megszűnt. Az Egeres felőli oldal állítóközpontjában megmaradt a forgalmi szolgálat, ide települt át a forgalmi szolgálattevő, az útátjárót továbbra is az innen kezelt teljes csapórudas sorompó biztosítja. Az Egeres felőli bejárati jelző, és a korábbi negyedik vágány kijárati jelzőjeként funkcionáló jelző megmaradt, a sorompófedezés mellett a továbbiakban nem biztosított térközjelző szerepet töltenek be. Az Egeres felőli egykori bejárati jelző a kiágazási váltó fedezését is ellátja, a korábban kitérő irányba jelzést adó karja és a kijárat előjelzője leszerelésre került. A Méra felőli bejárati jelző oszlopára került át annak korábbi előjelzője, ami így a kijárati jelzőből lett térközjelzőre ad előjelzést. A Kapus felőli tolatásjelző funkciótlanul megmaradt. Minden más jelző karja leszerelésre került, a volt 5. és 6. vágány jelzőinek az árbocát is eltávolították.
|
|
Szebény
hayabusa, 2023.11.13 09:43.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott, lassan,de folyamatosan átalakul.
|
|
|
Boiu Bihor
cd196, 2023.11.11 14:01.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„MASZOL logó MASZOL logó24Hkereső
VONAT VASÚT KORSZERŰSÍTÉS
Újabb erdélyi vasútvonalakat villamosítanának
Maszol
Maszol
2023. november 9., csütörtök, 10:54
Az Arad és Nagyvárad között húzódó vasúti pályának csak a Mezőbaj és a bihari megyeszékhely közti szakaszát akarják korszerűsíteni.
Közbeszerzési eljárást hirdetett meg a CFR Infrastructură három vasúti pályaszakasz villamosítása megvalósíthatósági tanulmányának az elkészítésére. A három pályaszakasz a Mezőbaj-Nagyvárad, Nagyvárad-Nagykároly Szatmárnémeti és a Szatmárnémeti-Nagybánya-Zsibó-Dés, írja az economedia.ro.korszer
Az elsőre 6 millió lejt szán az állami vállalat, a másodikra 13, a harmadikra pedig 20 milliót. Rejtély, hogy az Aradot Nagyváraddal összekötő vasútvonalnak miért csak ezt a szakaszát akarják villamosítani, főleg annak tükrében, hogy a mezőbaji egy jelentéktelen megálló a mező közepén, távol a falutól is, melyhez tartozik.
A cégek december 19-ig nyújthatják be az ajánlataikat. Ezek elbírálásánal az ár lesz az elsődleges szempont, 40 százalékkal esik majd a latba. A kiírási feltétel értelmében a szerződéseket csak akkor írják majd alá, ha meglesz rájuk a finanszírozás.
A Nagyvárad-Kolozsvár vonal korszerűsítése, beleértve a villamosítást is, 2024 elején kezdődik.
Maszol (…)
Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt logo
MVM Csoport logo
A maszol.ro
arculatváltását
az MVM támogatta
- a Maszol.ro portálról”
https://maszol.ro/gazdasag/Ujabb-erdelyi-vasutvonalakat-villamositananak
Itt van az igazgatósági határ, ennyi a nagy rejtély : D
|
|
Tótkomlós
Lev, 2023.11.10 10:42.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elbontott raktárépület helye.
|
|
|
Sármellék
andras1, 2023.10.30 22:30.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Katonai rakodó volt, már évtizedek óta nem használják ezt sem.
|
|
Felsőlövő
cd196, 2023.10.25 19:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
That was a branch of the Pinkatalbahn, which once from Friedberg via Oberwart to Rechnitz, this line branching in Oberwart to Oberschützen.
From Friedberg to Oberwart there is still (growing) freight service. Passenger service was discontinued in 2011. Although there have been local initiatives to restart the service, as it would mean an important link for locals to Vienna, they have been unsuccessful due to the efforts of the local bus lobby and anti-rail local politicians.
The Oberwart-Rechnitz portion of the line was in the hands of a local rail company, which tried to offer commuter rail to Oberwart and excursion trains in the 2000s and 2010s, but ultimately failed. The line has been demolished this spring from Großpetersdorf onwards and a bike trail has been built. A steam locomotive from 1890 has been scrapped a few years ago when the rail company ultimately was discontinued.
The line from Oberwart to Oberschützen was run by a club as a museum, but also failed. All the rolling stock have since been brought to other museums and the line has been dismantled in 2022 I think, also been converted into a bike trail.
These lines are perfect examples for mismanagement and politicians working in favor of roads and against rails. Especially for the line from Oberwart to Friedberg and further to Vienna there would be actual and relevant demand for passenger services.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/abandonedrails/permalink/7241646649202121/?app=fbl
|
|
Sármellék
Adani12345, 2023.10.24 12:27.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kis balatoni átjáró után az laágazástól alig 1 km-re van egy rakodóvágány és egy rakodó rámpa
|
|
Antalszállás
Adani12345, 2023.10.16 14:51.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Almamellék felől megközelíthető turistaút van az egykori vasút helyén. Egy helyen illegálisan villanypásztort húztak át a túraúton, ill. a 67-es út felől nagyon benőtte a gaz az út bejáratát, 10-15 méter dzsungelharc árán be lehet jutni az útra
|
|
Nyírbéltek
Adani12345, 2023.10.16 14:48.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasúti állomás és a mozdonyszín is szépen fel lett újítva. Ökoturisztikia központ üzemel a területen minden nap látogatható, telefonon időpontot lehet egyeztetni. A kisvasút nyomvonala Nyírlugosig járható, erdészat által is használt földút van a töltésen, gyalogosan és biciklivel is neki lehet vágni.
|
|
Kónyaszék
cd196, 2023.10.09 23:52.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2023. április elején Kónyaszék megállóhelyet az eredeti helyétől 1,2 kilométerre Csongrád felé, a 191-es szelvényhez helyezték át. https://iho.hu/hirek/bcmot-idogeppel-gadoros-fele-231009
Ez két adatlapért kiált.
|
|
Vörösvárbánya
raps, 2023.10.04 10:53.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Szerkesztők!
Vörösvárbánya és Szélhegy közé kérném felvenni Solymáritelep megszűnt teherpályaudvart. Valamint Solymáritelepet egy vonalon összekötni Pilisszentiván-Bányateleppel.
Köszönöm,
|
|
Károlyfalva
Hofer, 2023.09.28 17:17.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi kép a megállóról:
https://kisvasut.hu/keret/showpic.php?kod=4121
|
|
Sárospatak Kazinczy u.
Hofer, 2023.09.28 17:14.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Suta-patak hídja a megálló közelében, Végardó felé.
2023. 01. 29.
|
|
|
Klotildliget
Hofer, 2023.09.25 17:31.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2023. 09. 23.
|
|
|
Temesszlatina
fizolt, 2023.09.24 00:46.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, az első vágány Örményes felőli vége ki van zárva a forgalomból. Ebben az irányban a peronok után egy út feletti hídon haladnak át a vágányok, majd egy éles ív következik a váltókörzet előtti egyenes szakasz előtt. A felvételi épületektől Temesvölgye felé két iparvágány is kiágazott, ezeket már teljesen benőtte a növényzet, csak egy-egy váltóhajtómű, helyikapcsoló szekrény látszik ki a gazból, ezeket feltehetőleg a biztosítóberendezés időszakos vizsgálataihoz kellett elérhetővé tenni. A régi, MÁV szabványú felvételi épület ma már funkciótlanul áll, tőle Örményes felé újabb, földszintes épületben van a forgalmi iroda, a biztosítóberendezés és a minimális méretű váróterem. CR4 típusú elektrodinamikus (jelfogófüggéses) biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, motoros váltókkal, fény bejárati, egyéni fény kijárati- és ismétlőjelzőkkel. Forgalmi szolgálattevő teljesít itt szolgálatot. Napi 2-3 pár személyvonat áll meg az állomáson.
|
|
Zólyomkecskés
cd196, 2023.09.21 01:27.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„1918-ban nyílt meg Garamberzencétől 11, Bélabányától 4 km távolságra Hámor rakodóhely a Zsarnóczai Magyar Királyi erdőhivatal kocsirakományú küldeményeinek ki és berakása számára.” Forrás: Felek Ferenc cikke: https://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3834
|
|
Mőcsény
Hofer, 2023.09.08 18:22.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a Dél-Dunántúli Pirostúra egyik pecsételő pontja.
|
|
Nyírbátor
Hofer, 2023.09.07 22:37.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás az Alföldi Kéktúra egyik pecsételő pontja lett.
|
|
Nagykereki
Hofer, 2023.09.07 22:36.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás az Alföldi Kéktúra egyik pecsételő pontja lett.
|
|
Gamásza
tiborpapa, 2023.09.07 11:18.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Világosi Szélső utca és a partra levezető lépcső találkozása az átjáró túloldalán.
Az innensőn egy egykori őrház (cirka a fele a mai épületnek) és a jellegzetes kerítés.
https://goo.gl/maps/KvkCnzkBVcwXfiJv8
|
|
|
Mosonmagyaróvár
raps, 2023.09.06 17:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Szerkesztők! A mellékelt térképrészlet alapján kérem felvenni, Mosonmagyaróvár és Levél közé, Mosonmagyaróvár Rendezőpályaudvart. Ahogy azt korábban többen is írták, a "Bagolyvár" volt a felvételi épület.
|
|
|
Terecsenypuszta
Hofer, 2023.09.06 17:21.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a Dél-Dunántúli Pirostúra egyik pecsételő pontja.
|
|
Macs
Hofer, 2023.09.04 19:13.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldalról hiányzik az új Macs Ipari Park nevű állomás, ami Debrecentől 14 km-re van. Nem azonos Látókép megállóval, ami a régi nyomvonalon van.
|
|