Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] ...   Utolsó Következő

Középmező    Csongii, 2013.12.27 16:18.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csupán érdekességként gondoltam leírni, hogy a főképen látszódó útátjárónál a fénysorompót most újították fel pár hónapja és kapott már félsorompót is, ami eddig nem volt felszerelve.
http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/csutortokon-estig-zarva-a-forgalom-elol-a-pecsi-uti-vasuti-atkelo
 
Somogyszentpál felső    Balaton, 2013.12.27 15:31.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 nyár.
 
Imremajor    Balaton, 2013.12.27 15:27.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Imre major után az útátjáró előtt.
 
Somogyszentpál    Balaton, 2013.12.27 15:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Indulásra készen :)
 
Somogyszentpál    Balaton, 2013.12.27 15:23.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Körbejárás nagy mozdonnyal.
 
Somogyszentpál    Balaton, 2013.12.27 15:20.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Indulás vissza Fenyvesre:)
 
Somogyszentpál    Balaton, 2013.12.27 15:19.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ők nem konkurálnak :)
 
Pálmajor    Balaton, 2013.12.27 15:15.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pálmajori hídon 2013 nyár.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:13.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 nyár 3.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:09.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyílt pályán.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:08.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasút és nagyvasút 2.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:07.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Virágok között 2.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:05.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Virágok között.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:04.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasút és nagyvasút :)
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:01.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 nyár 2.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 15:00.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fordított állásba.
 
Balatonfenyves GV    Balaton, 2013.12.27 14:59.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 nyár 1.
 
Mór    Safi, 2013.12.26 10:07.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
..." Mégis, hogy jutott volna el bárki is a vasútra?
A településeken belül lehetett közlekedni , csak sokan a vonal településein ragadtak mivel kb. két napig le voltak zárva a közutak a környéken.
Ezzel a menetrendi vonatsűrűséggel pedig aki nem tudott lejutni az állomásokra időben ,vagy nem érte el Például a délután Fehérvár felé tartó vonatot az csak másnap dél környékén ért be Fehérvárra.
Azt a szóló Bz-ét lehetett volna folyamatosan menetrenden kívül oda-vissza járatni Komárom - Fehérvár között , biztos hogy ki lett volna használva és így nem lett volna gond a körbejáratásokkal sem és a pálya is folyamatosan járható maradt volna..

 
Dunakeszi    lassujel, 2013.12.26 08:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Karácsonyra új festést kapott az aluljáró (december 24-én fotóztam)
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Zoli, 2013.12.25 22:51.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keeperv85!

Ha gondolod személyesen találkozhatnánk és akkor együtt el tudnánk menni a helyszínre. Az erőműben voltam már bent, az irodaház zárva van.
A megadott mail címre írhatsz.
 
Vésztő    Dániel, 2013.12.25 07:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki fel tudná nekem venni a Vésztő-Gyomai személyvonat vésztői bemondóhangját? Nagy segítség lenne... Előre is köszönöm: Dani
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Keeperv85, 2013.12.25 04:23.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv mindenkinek!

Az első munkahelyem felé az Üszögi úton vezetett az út, az akkor még álló szénosztályozó mellett. Mindig terveztem, hogy egyszer bemegyek és körülnézek, de soha sem tettem. Most már erre nem kerülhet sor. Mostanra a figyelmem az erőmű és az irodaház épülete felé fordult, de még az utóbbit könnyen meg lehet Újhegy felől közelíteni, addig az erőműhöz kissé elakadtam a bejutást illetően, mert ugye a Széchenyi-akna felé vezető felső vasúti hídnak már hűlt helye...

Tudomásom szerint az épület mögött (Újhegy felől) volt a pályaudvar nagyobb része, beleértve az alsó pályaudvart, valamint létezett egy az épület előtt futó vágány, ami a Széchenyi-akna vonalába csatlakozva közelítette meg a felső pályaudvart, a terület másik oldalán a Mohácsi út felől pedig (sőt, még van is!) váltópár beépítve, amivel az alsó pályaudvart kötötte össze.

Vannak itt viszont homályos részek nekem, hálás lennék ha valaki tisztába tenné őket:

Hol volt az István-akna felé vezető (Szabolcs-légakna) kiág váltója? Rengeteget jártam a 64-esen gyalog is, de nem tudom helyileg behatárolni. Azt tudom, hogy a helye a mostani Penny parkolón át vezet, de lejjebb nem áll össze a kép.

Ugyan így nem tudom a Tesco melletti rakodó pályaudvar történetét sem. Szeretnék bejutni, mielőtt valaki megelőz egy dózerrel... Oldalt még akkor próbáltam lemászni, még a Tesco rég nem volt meg, de már akkor is életveszélyes mutatványnak tűnt az a partoldal...

Hogy lehet bejutni az erőműhöz? A Tesco felől járható a Bányavasút utca felől az út? Nem szeretnék birtokháborítás miatt rendőrségen kikötni, de jó lenne utoljára látni, mielőtt végleg elpusztul az egész!

Az irodaház (fent volt ugye a labor) magán terület már? Tudom, hogy az előtte lévő telkek elkeltek, mert látom, hogy ki van világítva és láttam a mozgást is. Sajnos így a hosszú szürke épületet sem tudtam soha belül fényképezni, vagy bejutni. Most pedig már késő...

Egyébként úgy tudom ez az utolsó felvétel a helyről, akik még "egyben" megörökítették...

https://www.youtube.com/watch?v=HShUZSjB4Aw
 
Oszkó    Nagy Zsolt, 2013.12.23 16:32.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ország második vasúti országzászlóját itt avatták fel 1938-ban! Tud valaki valamit róla? orszagzaszlo@index.hu
 
Dunaharaszti    Dharaszti, 2013.12.22 21:04.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De jó lenne ha végre felújítanák! Meg ha normális szerelvényeket küldenének erre a vonalra. Akkor talán még a utasszám is nőne. :P
 
Bojsza    MAVfan, 2013.12.22 14:02.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2013-2014-es menetrendben már nem szerepel Bojsza
 
Mór    ROCOman, 2013.12.22 09:26.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"... a közutat lezárták,..." Mégis, hogy jutott volna el bárki is a vasútra?
 
Mór    VT22, 2013.12.21 21:52.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Azon a vasúton, ami a kérdéses napokban a MÁV-START oldalán megjelent cikk szerint így nézett ki?"

Viszont Komárom-Székesfehérvár között azokban a napokban nem volt más alternatíva, a közutat lezárták, a vasút meg járható maradt.
 
Esztergom    VT22, 2013.12.21 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori terv a városon átvezető vasúti nyomvonalról:
http://vasutifilm.znet.hu/tkp/egomtkp.jpg
 
Alsónyék    Janos86, 2013.12.20 20:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy archív fotóm 1940 körülből az alsónyéki állomásról.
 
Mór    ROCOman, 2013.12.20 19:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azon a vasúton, ami a kérdéses napokban a MÁV-START oldalán megjelent cikk szerint így nézett ki?

"Az ország vasútvonalain az időjárás, késéseket és fennakadásokat okoz a közlekedésben.

A felsővezetékre fagyó csapadék zárlatokat okoz, elsősorban Miskolc, Mezőzombor, Nyékládháza és Nyírbogdány környékén. A zárlatok eredetének kivizsgálása folyamatosan történik, és amikor a felsővezeték visszakapcsolható, akkor tud a vonatközlekedés folytatódni azon a szakaszon. Kétvágányú pálya esetén előfordul, hogy csak egy vágány használható, akkor váltakozó irányban, ezen az egy vágányon közlekednek a vonatok.

60 illetve 40 km/h-s lassújeleket kellett bevezetni bizonyos szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében. Van olyan szakaszunk, ahol a felsővezeték a viharos szélben annyira kileng, hogy villamos vontatással nem engedélyezett a közlekedés.

A Nyíregyháza - Záhony szakaszon, több helyen is leszakadt a felsővezeték. Ott több vonat áll a vonalon, jelentős késések keletkeztek. A MÁV-START vonatpótló buszokat rendel az utasok elszállítása érdekében. Amennyiben felszabadul az egyik pálya, azon váltakozó irányban itt is megindul a közlekedés.
Felsőzsolca és Hernádnémeti-Bőcs állomások között egy vágányon váltakozó irányban dízelmozdonyos előfogatolással közlekednek a vonatok.
A Debrecen – Tiszalök vonalon távközlési oszlopok dőltek a vasúti sínekre Hajdúdorog és Hajdúnánás között. Itt jelenleg szünetel a vasúti forgalom.
A Nyíregyháza – Szerencs szakaszon egy fa dőlt a távközlési kábelekre, belóg a vonat elé Nyírteleknél. A fa eltávolításáig itt sem tudunk közlekedni.
Nyékládháza és Tiszaújváros állomások között egy vonat áramszedője eltörött dízel vontatással a vonatok ismét közlekednek.
A Budapest - Szolnok - Záhony vonalon Karcag és Püspökladány állomások között egy vonat mozdonyának áramszedője eltörött, a másik vágányon dízel vontatással a forgalom megindult. Hajdúszoboszló és Kaba állomások között is csak egy vágány járható. Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás között közlekedő egyik személyvonat áramszedője eltörött, a felsővezeték megsérült, csak egy vágányon, váltakozó irányban folyik a vasúti közlekedés a szakaszon.
A Budapest - Békéscsaba vonalon Mezőtúr és Tiszatenyő között az egyik vágányon felsővezeték szakadás miatt nem közlekednek a vonatok, a másik vágányon felsővezetéki zárlat nehezíti a közlekedést
Az ország nyugati részein a hófúvások miatt már 15-100 perces késésekkel közlekednek a vonatok.
Sárvár és Porpác között az egyik tehervonat áramszedője eltörött, a felsővezeték leszakadt. A pálya helyreállításáig, a szakaszon, a vasúti forgalom szünetel.
A Budapest - Nagykanizsa - Gyékényes vonalon Gyékényes és Őrtilos között fa dőlt a vasúti felsővezetékre. A közlekedés ezen a szakaszon a fa eltávolításáig szünetel.

Több száz vasutas kolléga dolgozik a váltók tisztításán, a peronok síkosság mentesítésén, hogy ha késve is de a vonatok tudjanak közlekedni. Sajnos sokszor előfordul, hogy egy már kitakarított váltót azonnal újra kell takarítani egy elhaladó vonat után, mert a menetszél behordja a havat. A legfontosabb szempont a biztonságos közlekedés: Ezért a váltóknak tökéletesen záródnia kell, addig nem mehet rá vonat.

Kérjük, figyeljék a vonatok közlekedését, tájékozódjanak a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49-es helyi tarifával hívható számán, illetve a MÁV-START "Térképes Vonatinfó" rendszerében http://vonatinfo.mav-start.hu/ mert néhány vonat a nagymértékű késések miatt lemondásra került.

A hibákat folyamatosan javítja a vasúttársaság. Az előforduló késésekért utasaink szíves türelmét és megértését kérjük.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság"

 
Előző Első    ... [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] ...   Utolsó Következő