Acsád
elefant, 2013.02.22 15:19.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1975-ben,az állomáson forgatott Sztrogoff filmben látható a 70.es évek elején elbontott áruraktár alsó része.
|
|
Pécsújhegyi szénosztályozó
Train Station, 2013.02.22 14:52.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás mért nincs kapcsolattal se Pécsbánya Rendezővel se Pécs-Felsővel?
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 13:54.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szívesen !
|
|
Acsád
Pocok, 2013.02.22 12:31.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen, ez fontos adalék, visszajavítottam a szöveget.
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 11:04.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút valóban három nagyságrendbe sorolta a felvételi épületeit.Ahogy a mellékelt rajzokon látható.Volt a tiszta I.,II.,és,III. osztály.És épültek még úgynevezett módosított terv alapján épült épületek is.A két ablakos oldalszárny kivétel nélkül ezeknél az épületeknél mutatkozik.Ilyenek a Sopron-Szombathely,és a Szombathely.Nagykanizsa vonalon nem épültek.Ezen a vonalon egyedül Bük állomás kezdőponti szárnyát toldották meg,így lett a III.osztályú felvételi épületből módosított II.osztályú épület.Tiszta II.osztályú épület még:Nagycenk,Püspökmolnári,a régi Zalaszentiváni,és Mór állomás felvételi épülete.III.osztályú Lövő,és Acsád épülete.A Budapest-Nagykanizsa vonalon sokkal több épület kapott efajta módosítást.Első osztályú épület a mai Magyarországon kizárólag Balatonszentgyörgyön áll.(A Harkai épülettel nem keverendő,mert az a Déli Vasút második tervsorozatának egy megduplázott példánya,szintén Magyarországon egyedülállóan)
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 10:47.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c. írása.
|
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 10:43.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút I.osztályú felvételi épületének típusterve.
|
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 10:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút II.osztályú felvételi épületének típusterve.
|
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 10:41.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút III.osztályú felvételi épületének típusterve.
|
|
|
Acsád
Pocok, 2013.02.22 09:45.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Balázs177!
A Déli Vasút épületei között az osztályok meghatározása nem olyan egyértelmű, mint a HÉV-ek esetében, mivel ezeket felmerülő igény esetén növelték. Azért változtattuk meg a besorolást, mert a III. osztályt a könnyebség kedvéért azoknak az épületeknek tartjuk fent, amelyek a legkisebbek, azaz oldalankét két-két ablakokas. A két legjobban megmaradt példány ebből Babócsa és Vízvár, de ilyen volt Tárnok is, ez a bontásakor derült ki. A II.osztályt a kettőnél több ablakos, de emeletes épületszárny nélküli (I. o.) épületekre alkalmazzuk. Tesszük ezt azért, mert nem találtunk még írásos bizonyítékot arra, hogy a Déli Vasút hol húzta meg a határt a II.o és a III.o között. Ha Neked van ilyenről tudomásod, azt mielőbb oszd meg velünk, mert nagyon elősegítené a téma teljes megértését!
|
|
Acsád
Balazs177, 2013.02.22 07:24.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem II.osztályú épület,hanem III.osztályú!Nem értem miért kellett kijavítani a leírásban a jó szöveget!
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.02.21 17:24.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Ailton!
Hálásan köszönöm!
|
|
Ebenfurth
elefant, 2013.02.21 13:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1986-os képek az állomásról:http://stellwerke.blogspot.hu/2012/10/mechanisch-elektromechanisch-vgs80.html
|
|
Romhány
Endre, 2013.02.20 22:49.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó menetrendben minden nap 7 pár vonat közlekedett a vonalon, (jellemzően a Bzmot 241).
Az első Diósjenőről 4:35-kor, Romhányból 6:25-kor, az utolsó 21:25-kor, illetve 22:20-kor indult, a menetidő 50 perc volt.
|
|
Jászszentlászló
QQriQ, 2013.02.20 18:25.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elméletileg az egész vonalon nincs forgalmista, mert KÖFI-t telepítettek.
De régen jártam arra, nem vagyok 100% biztos.
|
|
Jászszentlászló
fizolt, 2013.02.20 16:04.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vpe adatbázisából úgy vettem ki, hogy van szolgálat(, aki jobban tudja javítson ki).
|
|
Vecsés-Kertekalja
Attila, 2013.02.20 11:32.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelet és Üdvözlet!
Vecsés-Kertekalja és a gyalogos-felüljáro (vas-hid) között volt egy ÖRHÁZ.
2000-ben szanálva lett.
Szeretnék, ha van képeket!
|
|
Pátka
Ailton, 2013.02.20 09:06.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Ingatlangazdálkodási Igazgatóság (IGI) csak a fenntartásért felelős. Ha meg akarod venni/bérbe venni akkor a MÁV Vagyonkezelő Zrt-t keresd meg. (Ingatlanhasznosítási igazgató: Gyenes Tibor Tel: (1) 511-3275, E-mail: gyenest@mav.hu).
|
|
Pécsújhegy régi
Cshaweska, 2013.02.19 22:12.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint azt már többször megírtam,a megálló eredetileg a Szent Borbála út felüljárója alatt volt.
Pár éve bontották el a karos sorompó maradványait,de egy őrhely maradvány közvetlenül a felüljáró alatt meg van még.
Az épület a 64-es vonal és az üszögi vonal között volt.
Ha tudok,küldök képet.
|
|
Kismacs
szvdom, 2013.02.19 20:28.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.haon.hu/mar-tiz-eve-uresen-all-es-omladozik-a-kismacsi-vasutallomas/2103480
|
|
Romhány
dani, 2013.02.19 20:21.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mellesleg megkérdezném ,hogy az utolsó menetrendben napi hány pár vonat közlekedett?
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.02.19 17:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves vasútbarátok!
A kötetlen fórumban nem kaptam választ, úgyhogy itt ismét kérdezek.
Van annak bármilyen esélye, hogy a MÁV-tól a szűzvári ingatlant a düledező őrházzal és melléképülettel egy civil szervezet megvásárolja? Teljesen más okból tervezgetek egy természetvédelmi alapítványféleséget Szfvár-Pátka "hatósugárral", amelynek kipofozva csodálatos kis "vendégháza" (inkább jobb kifejezés a kulcsosház...) lenne ez. Voltam benne pár hete, a szegeket is kilopták a falból. A vasúttechnikai oktatófilm (Úgy értettem hogy vonat) hősének emlékére ez lenne a "Sebes Andris kulcsosház".
Vasútbarát részről lenne erre igény? Én elsősorban természetjárókra számítanék majd, de az itteni réteget is tárt kapukkal várná...
Írtam a MÁV ingatlangazdálkodási részlegének, nem kaptam választ. Hagyjam annyiban, felejtsem el, mert el van döntve, hogy majd összedől? Vagy nyomuljak?
Várom a választ...
Gergő
|
|
Karakószörcsök
Balazs177, 2013.02.19 14:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épülete szinte pontos mása a 2011-ben lebontott Kópháza megállóhely épületének.Valószínüleg azonos terv alapján épültek.
|
|
Dálja
QQriQ, 2013.02.19 14:35.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem igaz.
|
|
Romhány
dani, 2013.02.19 13:37.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem úgy értettem hogy nem találok oda,hanem úgy hogy nem tudom örülne -e neki a házaspár.
|
|
Pécsújhegy
ROCOman, 2013.02.19 07:22.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm. Áthelyezésre kerültek. Van esetleg valamilyen dokumentum, helyszínrajz ami megadja hol is volt pontosan a megállóhely régen? Egyelőre kétes jelzettel van fent az oldalon és szeretnénk megerősíteni, hogy valóban létezett.
|
|
Világospuszta
QQriQ, 2013.02.19 00:47.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és feltehetően akkor sem volt igaz.
|
|
Romhány
KeriPetya, 2013.02.18 22:31.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@dani: Tolmács állomásépülete nincs annyira a világvégén, hogy ne lehessen oda menni fotózni... nekem legalábbis nem okozott problémát 2009 - ben.
|
|
Világospuszta
KeriPetya, 2013.02.18 22:29.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a bejegyzés 2009. márciusában született... !
|
|
Diósjenő
prozak01, 2013.02.18 22:25.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És hátulnézetből
|
|
|