Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] ...   Utolsó Következő

Vrapčana    VT22, 2013.03.03 22:05.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.panoramio.com/photo/69102081
 
Laslovo-Korođ    VT22, 2013.03.03 21:29.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt még a felső szint is megvolt hellyel-közzel:

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140082res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140080res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140071res.jpg

zeljeznice.net fórum, szerző: seabral
 
Ernestinovo    VT22, 2013.03.03 21:26.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt is csak a falai maradtak meg az állomásnak
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140055res.jpg
 
Antunovac    VT22, 2013.03.03 21:23.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület 2008-ban:

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140048res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140054res.jpg
forrás: zeljeznice.net fórum

A Google Street View alapján ma már a tető sincs meg, csak a falak.
 
Belgrad    Balazs177, 2013.03.03 08:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kék 424-es TIto marsall egyik mozdonya volt! http://torzsasztal.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=tito+marsall+424-ese&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9036868
 
Bucsu    dani, 2013.03.02 20:27.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként mire használják az épületet??
 
Bucsu    dani, 2013.03.02 20:25.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok.Ma volt szerencsém meglátogatni az épületet.Semmi lopás,gyönyörű környezet,minden megvan és nagyon szép hely.Hamarosan mutatok majd
néhány képet.
 
Fertőszéplak-Fertőd    Harpi, 2013.03.02 20:13.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kép az előző hozzászóláshoz:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=491912160867770&set=pb.156718944387095.-2207520000.1362251433&type=3&theater
 
Petőháza    KériPetya, 2013.03.02 18:50.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konkrétan nem vagyok ismerős a környéken, ezért csak feltételez(t)em, hogy ez a cukorgyár hasonló sorsra jutott, mint társainak nagy része. Tévedni emberi dolog, lehet kultúráltan is kezelni a kérdést.
Köszönöm a tájékoztatást!
 
Szolnok-Alcsi    Adani, 2013.03.02 16:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetperont tervezhettek ide, de nyilván belátták ,hogy semmi értelme ide megállót rakni, nincs a környéken semmi.
 
Petőháza    elefant, 2013.03.02 11:55.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt kitől halottad,hogy ez a mozdony már nincs ott?Megnyugtatlak,hogy még ma is ott áll,ugyanis a gyárat nem bontották teljesen szét,néhány épület még megvan,sőt portaszolgálat is van!
 
Debrecen-Kondoros    debreceni, 2013.03.02 08:43.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkori emlékeim szerint ugyanolyan stílusú épület volt itt is mint Db- Szabadságtelep és Haláp megállóhelyeken. Valamikor a 80-as évek közepén cserélték le a szakállas sorompót fénysorompóra és ezzel összefüggésben bontották le az épületet.
 
Petőháza    ROCOman, 2013.03.02 08:00.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gőzmegőr lista szerint még mindig Petőházán van kiállítva. Óvatosan kell a dolgot kezelni, mert az eredeti 377 315-öst 1932-ben selejtezték. Ezt a pályaszámot egy másik, Jugoszláviából 1941-ben visszaszerzett mozdony kapta meg.
 
Petőháza    KériPetya, 2013.03.02 01:15.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A Győr–Sopron vasútvonal közvetlenül a község mellett haladt el, s mintegy 3 km-re volt az eszterházi vasútállomás. Már 1879 őszén elkészült a gyári iparvágány és megnyitották a 37. őrháznál az „Eszterháza Gyár” megállóhelyet. Ez később „Petőháza Gyár” nevet kapott."

Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%91h%C3%A1za#Pet.C5.91h.C3.A1za_.C3.A9s_a_cukorgy.C3.A1rt.C3.A1s
 
Vértesacsa    dani, 2013.03.01 14:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Viszont legalább LESZ VASÚTJA A FALUNAK!!!De az is jó hogy lesz kiágazás fehérvár felé.És hátha lesz bzmot a vonalon acsáig.(persze ez csak elmélet)
 
Körösújfalu    dani, 2013.03.01 08:28.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez a vonal jobban az enyészeté lett mint a 2007-ben bezárt egyik vonal.
 
Maglódi Nyaraló    kaljul, 2013.02.28 22:36.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos, képet nem tudok mutatni, de ma jártam azon a vonalon és vadonatúj épület van a régi helyén, váróhelyiséggel, fedett kerékpártárolóval. Hogy a régit építették-e át és bővítették ki, ezt hirtelen nem tudtam megállapítani.
 
Fertőszéplak-Fertőd    djlacee, 2013.02.28 17:49.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely épülete új GYSEV szabványú névtáblát kapott, de előtte az eddigi, lábakon álló is megmaradt
 
Pátka    Kempelen, 2013.02.28 17:34.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elsőként szeretnék én is sok szerencsét és kitartást kívánni a bérbevételi projekthez. Remélem nincs szemellenző rajtuk és hamar bérbe adják a kihasználatlan ingatlant.

Nem valószínű, hogy eredetileg régi HÉV épület lenne, hiszen az elágazást csak jóval a vonal megéülését követően alakították ki. Viszont annyi esélyed lehet - mivel az útátjáró régen is ott volt az őrház mellett - hogy egykor talán sorompóőrház lehetett. A máv-nál biztosan meg fogod tudni az építési idejét, ha sikerül a bérbeadás.
Kút is tartozik az ingatlanhoz, de meg kell keresni a nagy gazban, ha azóta nem temette be senki.
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 17:03.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alaposan körül fogok nézni...
 
Pátka    Ailton, 2013.02.28 16:43.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Inkább a víz az, ami elkelne... "
Őrházi kút sincsen?
 
Jászapáti    Farkas, 2013.02.28 15:22.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. január 1-től megszűnt a személypénztár. Reméljük csak ideiglenesen, mert igény lenne rá...
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 12:05.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, az az. A következő a helyzet: ablakok kitörve, ajtó nincs, padlásfeljáró létra, padlásajtó és pinceajtó nincs, a palatető itt-ott hiányos. A legnagyobb gond az, hogy a padlásról valaki leszakadt a legnagyobb szobába, vagyis a padlón ott van pár kiló anyag, a plafonon ott meredeznek a törött deszkák. Közfalak tökéletesek, padló rendben van, a kis fürdőszobaszerű az eléggé leharcolva. A kémény jó. Elektromosság természetesen szétberhelve, de az nem is akkora létkérdés. Inkább a víz az, ami elkelne...
A melléképület jó állapotban, bár funkciója számomra homályos. Az a kis váltó- vagy sorompókezelő házikó van kritikus állapotban (ami előtt a filmen Sebes Andris a lámpát tisztogatja).
Tervezem, hogy jó alaposan megfotózom, mert az is érdekelne, hogy ez HÉV-típusú őrház -e megváltozott külsővel, vagy valami egyéb. Nem ígérem villámgyorsan, de 1 héten belül szerintem eljutok oda fényképezővel.
 
Pátka    Ailton, 2013.02.28 11:13.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arról az őrházról van szó, ami Somay Nándor felvételén szerepel? Az a kép alapján valóban jó állapotban lévőnek mondható.
 
Jászladány    Farkas, 2013.02.28 08:30.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor télen...
 
Jászladány    Farkas, 2013.02.28 08:29.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egész vonalon Domino 55 kisállomási biztosító berendezés üzemel.
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 07:49.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Petya!
Az a helyzet, hogy Fejér megyében lakom, ide köt a munkám, csak éppen nem érzem magam ide tartozónak. Amit a természetvédelemmel kapcsolatban írtam, az is ide köt. De az "otthon" az a Hortobágy.
Tehát itt nem arról van szó, hogy valahol leakasszak egy őrházat, hanem hogy a természetvédelmi elképzeléseimbe nagyon szépen belepasszol egy kis, autentikus, szép helyen levő épület, aminek a megmentése jelenleg nem tűnik lehetetlennek (fizikailag), mert jók a falak és nagyjából a tetőzet is. Ha ez befuccsol, akkor nem fogok más őrházat keresni.
A házon szerencsére nincs firka, de a festésre még visszatérünk, hálásan köszönöm.
Gergő
 
Petőháza    KériPetya, 2013.02.28 01:09.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A cukorgyár működése idején annak területén volt megtalálható a 377 315 számú gőzmozdony. Hol van ez most, merre található?
http://www.holperferenc.hu/Petohaza/Volt_Egyszer_Egy_Cukorgyar/slides/Petohazi_Cukorgyar_Udvar_42.html
 
Vértesacsa    QqriQ, 2013.02.27 21:52.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is."

Maximum annyira, hogyha ez megépül, az új nyomvonal úgy keresztbe szeli a régi 6-os vonalat, hogy elméleti esély se lesz az újjáépítésére.
 
Szemeretelep    QQriQ, 2013.02.27 21:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hamarosan elbontják a sorompóőrházat
http://www.bp18.hu/cikk.1773.utban_egy_mav-epulet.html
 
Előző Első    ... [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] ...   Utolsó Következő