Bátaszék
matteo, 2010.12.03 18:55.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Hétfő-Szombatig)4:08.Naponta 6:08,16:08,18:58-kor indultak
|
|
Budapest-Angyalföld
siofok35, 2010.12.03 17:56.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól Angyalföldnek fogják hívni.
|
|
Budapest-Zugló
siofok35, 2010.12.03 17:55.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól Zugló lesz.
|
|
Budapest-Ferencváros
siofok35, 2010.12.03 17:52.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után csak simán Ferencváros lesz.
|
|
Budapest-Kelenföld
siofok35, 2010.12.03 17:51.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól neve Kelenföld lesz.
|
|
Budafok-Albertfalva
siofok35, 2010.12.03 17:50.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után Albertfalva néven fog szerepelni.
|
|
Budafok-Belváros
siofok35, 2010.12.03 17:49.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után Budafok lesz a neve.
|
|
Budafok-Háros
siofok35, 2010.12.03 17:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
menetrendváltástól új neve Háros lesz.
|
|
Barosstelep
siofok35, 2010.12.03 17:44.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vagy esetleg a vonat végéből készült?
|
|
Kismargita
Öreg betyár, 2010.12.03 16:48.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adjon Isten ! Biztosan sokan nem tudják,hogy az egyetlen Szatmári betyár nóta éppen erről a településről szól.
|
|
Budapest-Déli pu.
sbarrett, 2010.12.03 15:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Victor Vasarely alkotása. Készült 1986-ban a Zsolnay Porcelángyárban. Tudomásom szerint nem Vasarely ragasztgatta rá a csempéket az alapra, ő csak a tervezője volt ennek a különleges szobornak. Egyébként nap-mint nap százezernyi ember útjába esik, de én úgy vettem észre, hogy nem vesznek nagyon tudomást erről az op-art műről. Ez szomorú!
|
|
|
Barcs
gino, 2010.12.03 13:16.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És az még haggyán, hogy kevesebb lesz a vonat, de a pályasebességet is leveszik 60-ra. Csak a betonalljas szakaszokon lesz a megengedett legnagyobb sebesség 80 km/h. Legalábbis ez a legújabb info.
Telljesen tönkreteszik ezt az értékes vonalat. Had legyen még kevesebb az utas. Jó üzletpolitika...
|
|
Sármellék
Garamvölgyi Ádám, 2010.12.03 13:10.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem olyan nagy ritkaság, havonta-kéthavonta jár le Sármellékre a pft.
|
|
Győrszabadhegy
sbarrett, 2010.12.03 12:24.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győrből Budapestre akartam menni 2008. március 18-án, de életemben először rossz vonatra szálltam fel. Volt már ilyen, de ez el is indult. Persze csak Gyárvárosnál reagáltam le, hogy másfelé megyünk. Vigaszul egy errefelé már ritkaságnak számító Győrszabadhegy-Győr viszonylatra szóló kéregjeggyel jutalmaztak meg. A kép az állomáson készült, melyből a jó megfigyelő kiveheti a kép elkészültének pontos időpontját.
|
|
|
Barosstelep
sbarrett, 2010.12.03 11:58.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Király a nagy kép! Nem tudtam, hogy a mozdonyvezetők ezzel szórakoznak. Talán még be is lassított, vagy meg is állt a kép miatt, hogy ne mosódjon el.
|
|
Barcs
pezsman, 2010.12.02 22:50.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akárhogy számolom, ez 6+1 pár személyvonat (jövő év). A +1 a Corvinus, ami Bécs felé Barcsig mindenhol megáll és az esti Szombathely-Pécs gyors, ami visszafelé teszi ugyanezt Pécsig. Ez drasztikus járatritkítás, a személyvonatok azáma 33%-kal csökken a szakaszon. Gyékényes - Barcs között "jobb" a helyzet, ott 5 helyett 4 személyvonat lesz, ez csak 20%...
|
|
Dad
ROCOman, 2010.12.02 22:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a videofelvételen még állomásként láthatjuk Dadot Pete Gábor jóvoltából: http://www.youtube.com/watch?v=94KINzOBSBo&feature=player_embedded#!
|
|
Bátaszék
Martin, 2010.12.02 21:54.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2003-ig milyen sűrűn jártak fel a vonatok bocsokig?
|
|
Csenger
Kenézy György, 2010.12.02 21:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010-2011 Menetrend váltáskor ismétlesz személyforgalom. Érkezik 3.20,5.55,8.05,12.05,14.50,18.05,20.33,22.40
Indul 3.30,6.10,8.10,12.10,15.10,18.10,20.40,22.50
|
|
Pátyod
Kenézy György, 2010.12.02 21:33.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010-2011 Menetrendváltáskor ismétleszszemély forgalom .
|
|
Öregcsertő
V43_1195, 2010.12.02 19:57.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lassan kezd Vértesacsára hasonlítani...
|
|
Kecel-Szilos
V43_1195, 2010.12.02 19:57.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De, a tábla még a helyén van.
|
|
Dobaipuszta
Adani_, 2010.12.02 18:47.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jók az infóim itt még 1996-ban feltételes megálló volt. Hivatalosan megszűnt a megálló már, de ha állt itt valaki és intett a vonatnak megállt. Este elemlámpával jeleztek a vonatnak. Ha valaki itt akart leszállni a kalauznak szólt, és a vonat megállt itt.
|
|
Lipótfa
cshaweska, 2010.12.02 16:48.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
azért tettem "-jelbe mert a pontos név nem jutott eszembe.Az INDÓHÁZban olvastam hogy a mellékvonali gőzösöknek késsé nehézkes volt ezt a szakaszt megmászniuk.És hogy Lipótfa környékén található még 1-2 ezekből.
|
|
Csorna
sbarrett, 2010.12.02 08:57.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen jól menő "ittasellátó" (resti) működött a főépületben. Meleg étel, etc. Sajnos megszűnt, szerintem üresen tátonganak a termei. Kint az utcám az állomástól jobbra srégen nyílt egy kocsma. De annak nincs semmi "vasúti" hangulata. Bár elég látogatott egység.
|
|
Palotabozsok
Martin, 2010.12.02 01:11.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2003-ig milyen sűrűn jártak fel a vonatok?
|
|
Haláp
Itep84, 2010.12.01 18:15.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt régen sorompókezelő teljesített szolgálatot. Az itteni és egy másik nyílt vonali teljes sorompót kezelt, és mellette jegyet is árult.
|
|
Lipótfa
LepesiZL, 2010.12.01 08:57.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emelkedő jelző: "lejtjelző" de ugye így sem pontos, mivel az adott vasúti szakaszra érvényes lejtviszonyokat jelezte. Síkpálya: nyégysög alakú tábla, alsó része fekete, felső része fehér, benne méterben a síkban vezettett pályaszakasz hossza. Emelkedő: négyszög alakú tábla aluról fehér - csúcsban végződő festés, benne pirossal az emelkedő ezrelékben (o/ooo) mért mértéke, fekete számmal a hossza, acsúcs külső oldala fekete. Lejtő: lefelé fehér csúcsban végződő festés, benne ezrelékben (o/ooo) kifejezve a lejtés mértéke pirossal festve, feketével a távolsága. Na ennyit a régi F1 es (jelzési ) utasítás ismeretemről. Nagyon régen megszüntették, ha jól tudom él még az a "nagyszerű" kollégánk, aki újítási javaslatba beadta és "átverte", hogy fogadják el, azóta kell kiadni a menetrendi segédkönyvet, amelyben ez (is) fel van tüntetve. Sztem kicsit egyszerűbb volt a vezérnek nézni a pályán, hogy milyenn szakasz következik. Még a vonalismerettel rendelkezőnek is jó volt - modjuk ködben. A jelző neve, ha jól emlékszem "síkpálya-lejtő jelző".
A lejtviszonyokhoz még annyit, talán még most is felsorolom, azokat a lejtviszonyokat ahol szolgáltam - mivel LÁTTAM és megjegyeztem. Pedig az már 1976-ban kezdődött és forgalmista voltam.
Lepesi ZL
|
|
Óalmás
vmagdi, 2010.12.01 08:12.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. Óalmás megállót jómagam is használtam a 60-s évek végén, 70-s évek elején, amikor a kukorica kapálásból a közeledő zivatar elől ide "menekültünk" biciklivel.
Az állomás mellett nem műtrágyagyár volt, ahogy alább említi valaki, hanem a bácsalmási ÁG részére tárolták nagy mennyiségben itt.
|
|
Lipótfa
gino, 2010.11.30 08:24.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi az hogy "emelkedő" jelző...?
Ilyenről nem is hallottam.
Ha van közvetlenül mellette 30m-re útátjáró, akkor az egy "különleges jelző hótörő menetek részére" ("H"-betűs tábla).
|
|