Nagytétény-Érdliget
Dávid, 2010.12.06 17:41.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendváltás után Tétényligetnek fogják hívni.
|
|
Polgárdi
Útember, 2010.12.06 16:01.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hamarosan fent lesznek az újabb immár jobb minőségü képek!!
|
|
Paládicspuszta
Gyuszus, 2010.12.06 12:12.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Paládicspuszta közelében volt a 60-as évek elején az a min. 43 halálos áldozatot követelő baleset, amelynek során egy karácsonyi mentesítő személy és egy tehervonat frontálisan ütközött. 4 nappal később utaztam arra, a tehervonatot vontató 424-es még ott volt, hengerei leszakadva. A favázas személykocsik roncsai több méter magasságban voltak dózerral összetolva. A személyvonatot 328-as húzta, az alig felismerhető roncsai oldalra fordulva hevertek. A mozdony mögött nem volt vasvázas kocsi, emiatt volt a sok halálos áldozat. Paládicspuszta mh. a szolnoki csomópont átépítése során szűnt meg.
|
|
Gárdony
kempelen, 2010.12.06 09:37.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hétvégén is dolgoznak az állomás környékének rendbetételén.
Teljesen új MÁV szabvány-kerítéseket állítanak fel körbe az állomás körül.
|
|
Tokod
Kozma, 2010.12.05 23:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás decemberi újranyitása nem érinti a Sárisápi részt? 2009 előtt volt teherforgalom azon?
|
|
Kapuvár
András, 2010.12.05 23:52.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép könyv jelent meg az egykori hansági kisvasútról. A szerző a hetvenes évek elején fennállt állapotról közölt sok, eddig sehol máshol közzé nem tett fényképet, bár a könyvből sajnos jópár olyan kép kimaradt, ami az interneten itt- ott fellelhető és amelyeknek nagyon helye lett volna a gyűjteményben. Ettől eltekintve is kitűnő forrásmunka és emlékkönyv azoknak, akik szerették, illetve régen még utaztak is a kisvasúton.
Sok olyan műhelytitkot is megismerhetünk, amit azok tudtak, akik valaha ott dolgoztak.
|
|
|
Szebény
doki, 2010.12.05 23:30.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010-ben árverésre került az épület, 750.000 Ft kikiáltási árral. Sajnos az árverés eredménytelen lett.
|
|
Gyöngyösfalu
ROCOman, 2010.12.05 20:39.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bő öt évvel később a megállóhely még mindig tiszta, rendezett képet mutat.
|
|
|
Gyula-Jánoszug
csabibacsii, 2010.12.05 15:30.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felüljáró,amire rendszeresítették a 44-es forgalmát.
|
|
|
Gyula-Jánoszug
csabibacsii, 2010.12.05 15:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ki halt út átjáró amin ritkán halad át autó,annál több a kerékpáros és a kocogó.
|
|
|
Gyula-Jánoszug
csabibacsii, 2010.12.05 15:23.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lassan a belvíz itt az úr!
|
|
|
Gyula-Jánoszug
csabibacsii, 2010.12.05 15:21.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A táblának azóta sincsen nyoma
|
|
|
Csala
fcs, 2010.12.05 11:29.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gergő!
Válaszomat küldöm az email címére!
Üdv,
Csaba
|
|
Zirc
bzsoltie, 2010.12.05 09:17.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
decembertől újra van
|
|
Csala
Kovács Gergely Károly, 2010.12.05 03:43.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves vasútbarátok, operátorok!
Egy természetvédelmi munkán dolgozom, a Császár-víz völgyének védetté nyilvánítását készíteném elő Pátka és a Velencei-tó között. Itt fut a Bicske-SZfv bezárt szakasz egy része és a csalai megállóhely. Az anyagba szeretném betenni a vasútvonalat mint megőrzendő emléket, utalni a 90-es években írt hatástanulmányra (turistavonat), és sok egyébre, amit ezen az oldalon vagy más vasútbarát oldalakon olvastam.
Szeretném kérni a hozzájárulásotokat, hogy az ide feltett adatokból, megemlékezésekből szemezgessek, utalva a forrásra. Az anyagnak ez csupán egy kis szeletét teszi majd ki (néhány bekezdés), de mint vasútbarát, fontosnak érzem.
Előre is köszönöm a hozzájárulást. Ellenvetést, javaslatot a címemre várok.
Üdvözlettel:
Gergő
|
|
Kaposszentjakab
Norbert1073, 2010.12.04 19:53.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposvár-Elágazás épülete mögött: a rakodóra vezető vágányok felől készült a kép, balra a 35-ös (Kaposvár - Siófok) vasútvonal ágazik ki, a rakodóra vezető vágány ide csatlakozik be a 2 számú kitérőn. Jobb oldalon a 41-es számú fővonal kanyarodik el jobbra Taszár felé. A kép jobb szélén a jelfogó konténerek állnak vigyázzba.
|
|
|
Kaposszentjakab
Norbert1073, 2010.12.04 19:49.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposvár-Elágazás épülete mögött találhatók a Kereskedelmi Pu-ra vezető rakodó vágányok. Ezek rendszeresen használt vágányok, hetente több alkalommal is dolgozik a tolatós, ami manapság remot M47-es mozdonnyal történik. A rakodásra érkezett kocsik jóval hátrébb vannak.
|
|
|
Kaposszentjakab
Norbert1073, 2010.12.04 19:46.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Téli nap Elágazáson. Kaposvár felé tekintve. Jobb oldalon a rakodás alatt lévő szemestakarmány szállító négytengelyes kocsik, exportra megy a szállítmánnyal. Bal oldalon a Kométa üzem látható, kicsit a hozzá vezető iparvágány is látszik, valamint középen az A; B és C (ez utóbbi már csonka) vágányok láthatók.
|
|
|
Kaposszentjakab
Norbert1073, 2010.12.04 19:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Maga a rakodó rámpák több helyen megvannak még, max. már kereslet nincs rá sajnos. Vasúton megszűnt az élő állat szállítás, többnyire ez köszönhető, hogy a közútra terelődött át ez a szállítási mód is. A kaposvári Kométa kamionokon szállítja az élő és már feldolgozott állatokat, neki ez éri meg, így gyorsabb. hangulata megvolt a vasúton történő szállításnak, csak sajnos elvették tőle, és attól tartok, már nem fog visszatérni, a kocsik többségét is selejtezték, max. pár darab lehet valahol az országban leállítva. Az előzőek alapján a szóban forgó iparvágány is használaton kívül van, szerepét ezzel elvesztette:-(
|
|
Bátaszék
matteo, 2010.12.03 18:55.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Hétfő-Szombatig)4:08.Naponta 6:08,16:08,18:58-kor indultak
|
|
Budapest-Angyalföld
siofok35, 2010.12.03 17:56.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól Angyalföldnek fogják hívni.
|
|
Budapest-Zugló
siofok35, 2010.12.03 17:55.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól Zugló lesz.
|
|
Budapest-Ferencváros
siofok35, 2010.12.03 17:52.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után csak simán Ferencváros lesz.
|
|
Budapest-Kelenföld
siofok35, 2010.12.03 17:51.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól neve Kelenföld lesz.
|
|
Budafok-Albertfalva
siofok35, 2010.12.03 17:50.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után Albertfalva néven fog szerepelni.
|
|
Budafok-Belváros
siofok35, 2010.12.03 17:49.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás után Budafok lesz a neve.
|
|
Budafok-Háros
siofok35, 2010.12.03 17:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
menetrendváltástól új neve Háros lesz.
|
|
Barosstelep
siofok35, 2010.12.03 17:44.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vagy esetleg a vonat végéből készült?
|
|
Kismargita
Öreg betyár, 2010.12.03 16:48.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adjon Isten ! Biztosan sokan nem tudják,hogy az egyetlen Szatmári betyár nóta éppen erről a településről szól.
|
|
Budapest-Déli pu.
sbarrett, 2010.12.03 15:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Victor Vasarely alkotása. Készült 1986-ban a Zsolnay Porcelángyárban. Tudomásom szerint nem Vasarely ragasztgatta rá a csempéket az alapra, ő csak a tervezője volt ennek a különleges szobornak. Egyébként nap-mint nap százezernyi ember útjába esik, de én úgy vettem észre, hogy nem vesznek nagyon tudomást erről az op-art műről. Ez szomorú!
|
|
|