Lipótfa
gino, 2010.11.30 08:24.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi az hogy "emelkedő" jelző...?
Ilyenről nem is hallottam.
Ha van közvetlenül mellette 30m-re útátjáró, akkor az egy "különleges jelző hótörő menetek részére" ("H"-betűs tábla).
|
|
Barcs
gino, 2010.11.29 15:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát, ha jobban megszámolod 13 pár vonat jár pécs-barcs viszonylatban.
A következő menetrendben kevesebb vonat lesz.
Kocsiösszeállítást illetően sok verzió nincs, Bz, Csörgő.
|
|
Barcs
pezsman, 2010.11.29 00:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudja esetleg a jövő évi menetrendben szereplő vonatok kocsiösszeállítását? Komolyan aggódom, hiszen már csak napi 7 pár személyvonat jár Szentlőrinc és Barcs között... Borzalom. Ahogy az is, hogy a Corvinus Pécs és Barcs között Bécs felé személyvonat...
|
|
Lipótfa
Train Station, 2010.11.28 18:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tippem szerint az egy "emelkedő" jelző.Elvileg csak ezen a szakaszon találhatók ilyen táblák.
(Szóljon valaki ha tévednék)
|
|
Eplény
bzsoltie, 2010.11.28 17:30.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
lesz végülis ebből a tervből valami?
|
|
Ebenfurth
central, 2010.11.28 11:44.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közel eredeti formájában fennmaradt Déli Vasúti típusépület Obereggendorf állomáson.Az Osztrák vonalakra jellemző kőborítással.
|
|
|
Ebenfurth
central, 2010.11.28 11:42.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közel eredeti formájában fennmaradt Déli Vasúti típusépület Pottendorf-Landegg állomáson.Az Osztrák vonalakra jellemző kőborítással.
|
|
|
Ebenfurth
central, 2010.11.28 11:38.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár nem tartozik a vasútállomások.hu területéhez,mégis említést érdemel,hogy Ebenfurth állomás két szomszédos állomásán,Pottendorf-Landegg,és Obereggendorf állomásokon közel eredeti formájában maradt fenn két Déli Vasúti típusépület.
|
|
Sármellék
sármelléki, 2010.11.27 20:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen csönd van.Senki sem hallott a vonatról,ami erre járt?Az indóház is írta.
|
|
Balatonszentmihály
Oldalborda, 2010.11.27 18:20.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vasúthálózat kiépítésével nemcsak állomásokat, hanem megállóhelyeket és feltételes megállóhelyeket is kialakítottak. Ilyen feltételes megállóhely volt községünkben az 1950-es évekig az ismert állomáson kívül Balatonszentmihálydomb feltételes megálló, ahol a vashegyi és a Zsöllehát, Balatongyörök nyugati településének lakói, valamint a kirándulók és az üdülni, fürödni érkező utasok le- és felszállására kijelölt helye volt. Többek emlékei szerint, ha az utasok fel vagy le akartak szállni ebben a feltételes megállóban, a kalauz harsány hangon kiáltotta: BALATONSZENTMIHÁLY. E megállóhelyet azonban később megszüntették."
http://www.digitalcity.hu/digitalcity/news/allNews.jsp?dom=AAAABIOO&prt=AAAALJJW&fmn=AAAALOFE&men=AAAALOES&hir=AAAAZHWE
|
|
Dunai Finomító
Kovács István, 2010.11.27 18:03.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A megálló az 1943-as menetrendben nem szerepel. "
Nem is szerepelhet,mivel akkor még nem is létezett. A vasútvonal sem erre vezetett,a DKV építésekor helyezték át a pályát,hogy ne legyen útban a finomítónak. Az állomás is csak a finomító miatt épült.
|
|
Budatétény
Kovács István, 2010.11.27 17:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még volt szerencsém használni a régi megállóhelyet,de képem sajnos nincs róla. (Ha Valakinek van,engem is érdekelne.) A villamosítást már egyszerű táblás megállóként érte meg,a jobb vágány mellett - nagyjából ott,ahol most egy telephely-féleség van - volt egy egyszerű esőbeálló,egy sima beton alapon fémvázon műanyag hullámlemez borítással. (Érdekes módon,akkoriban még senki sem verte szét,igaz a mai Barosstelep mh környékén lévő zajvédőfalon sem volt firka...csak az alumínium burkolata tűnt el néhanapján...)
Volt hangos utastájékoztatás,Ha minden igaz,Hárosról kezelve. A nyolcvanas években a pálya átépítésével egyidejűleg kapott a szokásosnál egy kicsit magasabb peront,ennek maradéka ma Érd állomáson szolgál tovább,a többit az állomás előtti régi betonhíd bontásakor használták a 30-as vonal vágányainak védelmére.
|
|
Kishagymás
Oldalborda, 2010.11.27 15:19.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1921 - es menetrendben még nem, az 1941 - esben már szereplő megállóhely.
|
|
Mirhó
Oldalborda, 2010.11.27 15:13.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1921 - es menetrendben Mirhó 8. sz. őrház; napi egy pár vonat közlekedett a vonalon.
|
|
Márialaka
Oldalborda, 2010.11.27 15:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1921 - es menetrendben Márialaka 2. sz. őrház; napi egy pár vonat közlekedett a vonalon.
|
|
Réhely
Oldalborda, 2010.11.27 15:10.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1921 - es menetrendben Réhely 6. sz. őrház; napi egy pár vonat közlekedett a vonalon.
|
|
Lipótfa
Tádé, 2010.11.27 06:16.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Norbert1073!
Az nem egy Km.-kő(a 11-es)?
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:45.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lipótfa - Somogyszentimre között, feltehetőleg egy "H" betűs tábla.
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:44.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lipótfa - Somogyszentimre között 11 számú szelvénykő./2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:42.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előzőnél rossz képet szúrtam be: helyesbítés.
A vasút nyomvonala Somogyszentimre felé. Itt már csak földes út. /2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:40.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasút nyomvonala Bárdudvarnok felé (kiépített kerékpárút). /2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:38.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületek megvannak, már csak a sínek hiányoznak./2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:37.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bakterház melléképülete is sajnos évről-évre romlik. Még novemberben is magas gaz veri fel az udvart, látszik, hogy nincs gazdája a területnek, ami el van kertelve./2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:35.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bakterház a Somogyszentimre felőli oldalról. Úgy néztem már ezt sem lakják.../2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:34.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utcafront. A természet szépen lassan visszaveszi ami az övé volt:-(
/2010.11.26./
|
|
|
Lipótfa
Norbert1073, 2010.11.26 23:31.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épület vágányok felőli oldala. Sajnos egyre rosszabb állapotban van. Az épületben lévő papírok alapján erdészet működhetett egy darabig benne.
|
|
|
Komló
NARUTO, 2010.11.26 19:56.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hamarosan újraindítják ezt a mellékszárnyvonalat is!!!
|
|
Hantháza
Tastam, 2010.11.26 17:47.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori raktár rakodórámpájának maradványa, mögötte a tulajdonos új építésű melléképületével. Az építmény a kertben van, az utcáról nem látható.
|
|
|
Tótkomlós
Tschabeee, 2010.11.26 16:14.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őszi kép. 2010 11. 26.
|
|
|
Előszállás
gino, 2010.11.26 08:03.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak azért kerestem rá Előszállás épületére, mert vasutasok gyermekeként, volt szerencsém a felvételi épület emeletén lévő lakásban élni pár évet, és az éjszaka vele álmodtam.Ez arra ösztönzött, hogy keressek róla valamit. Szomorú, amit tapasztalnom kellett... :(
|
|