Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] [ 425 ] [ 426 ] [ 427 ] [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] ...   Utolsó Következő

Baja    Train Station, 2010.12.08 16:46.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV okosságának köszönhetően az IR-vonatok Bajáig közlekednek.A Dombóvárra tartók átszállásra kényszerülnek.A dombóvári vonatok vélhetően Bz-k lesznek.
 
Tokod    Garamvölgyi Ádám, 2010.12.08 16:42.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyjából egy éve jelenkezett igény, akkor meg is csinálták az iparvágányt és a dácsia vitt ki 3 kocsit, amik kb egy hetet voltak kint. Úgy látszik valaki meggondolta azóta magát...
 
Szár régi    CsE, 2010.12.08 16:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi nyomvonalon, melyet 1979-80 környékén szüntettek meg, volt Szárnak saját vasútállomása, váróval, irodával, mellékhelységgel.

(Domján György bejegyzésével ellentétben, mely szerint az a mostani Szárliget helyén állt, ez inkább Bicske irányában volt, a Kálvária hegy vonalában)

sőt, még bakterház is volt, kb. 1,5 km-re az állomástól, Tatabánya irányában. és az egyik bejegyzésben említett régi híd a mi kertünk végében áll. nem csak a vasút, mi is elköltöztünk.
 
Paládicspuszta    Train Station, 2010.12.08 16:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudtommal a személyvonatot vitte 424-es.A tehervonatot M43-as vitte.Egy könyvemben van is kép a balesetről.
 
Rákosfalva    Modiners, 2010.12.08 15:00.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bamboo kockaköves képével kapcsolatban:
ez a hely a mai Örs vezér tér. 1956 oktober 25-26 köröl ott a villanyoszlop mellett néhàny fegyvertelen ember àcsorgot. A Keleti felöl egy AVO-s teherauto érkezett és a rajta lévö katonàk minden ok nélkü az emberek közé löttek.
Két halott maradt a földön.
 
Hajdúböszörmény    alkonya, 2010.12.08 09:54.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néha ilyen Sulzer is megfordul itt.
 
Hajdúböszörmény    alkonya, 2010.12.08 09:49.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a vonalon a 90-es években még Csörgők is jártak.Ma már csak Bz-k.Ha jól tudom.
 
Kaposdada    Gyenes Sándor László, 2010.12.07 22:01.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
9 család megállóhelye lehetne.Kerékpár út van a sín helyén.A portám hatalmas fenyőfái emlékeznek az előttük álló megálló és wc épületére.Rózsi néni,Sipos Kálmán, Lóki család eltávozott lelke örökre őrzi ezt a megszünt vasút megállót
 
Tokod    Kozma, 2010.12.06 21:46.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kár érte, mert szerintem egy hét alatt kipucolnák a pályát, gondolom egy 50 talpfát kellene cserélni, de hát ez filléres dolog lenne. Láttam már ennél sokkal rosszabb állapotú iparvágányt kigányolni.
De igény lenne rá, vagy az sincsen?
 
Tokod    Garamvölgyi Ádám, 2010.12.06 18:05.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem érinti azt a részt. Teherforgalom volt a megmaradt részen, a fatelítőbe 5-6 éve, illetve korábban a Gemini fatelepre jártak ki.
 
Nagytétény-Érdliget    Dávid, 2010.12.06 17:41.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrendváltás után Tétényligetnek fogják hívni.

 
Polgárdi    Útember, 2010.12.06 16:01.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hamarosan fent lesznek az újabb immár jobb minőségü képek!!
 
Paládicspuszta    Gyuszus, 2010.12.06 12:12.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paládicspuszta közelében volt a 60-as évek elején az a min. 43 halálos áldozatot követelő baleset, amelynek során egy karácsonyi mentesítő személy és egy tehervonat frontálisan ütközött. 4 nappal később utaztam arra, a tehervonatot vontató 424-es még ott volt, hengerei leszakadva. A favázas személykocsik roncsai több méter magasságban voltak dózerral összetolva. A személyvonatot 328-as húzta, az alig felismerhető roncsai oldalra fordulva hevertek. A mozdony mögött nem volt vasvázas kocsi, emiatt volt a sok halálos áldozat. Paládicspuszta mh. a szolnoki csomópont átépítése során szűnt meg.
 
Gárdony    kempelen, 2010.12.06 09:37.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hétvégén is dolgoznak az állomás környékének rendbetételén.
Teljesen új MÁV szabvány-kerítéseket állítanak fel körbe az állomás körül.
 
Tokod    Kozma, 2010.12.05 23:59.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás decemberi újranyitása nem érinti a Sárisápi részt? 2009 előtt volt teherforgalom azon?
 
Kapuvár    András, 2010.12.05 23:52.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép könyv jelent meg az egykori hansági kisvasútról. A szerző a hetvenes évek elején fennállt állapotról közölt sok, eddig sehol máshol közzé nem tett fényképet, bár a könyvből sajnos jópár olyan kép kimaradt, ami az interneten itt- ott fellelhető és amelyeknek nagyon helye lett volna a gyűjteményben. Ettől eltekintve is kitűnő forrásmunka és emlékkönyv azoknak, akik szerették, illetve régen még utaztak is a kisvasúton.
Sok olyan műhelytitkot is megismerhetünk, amit azok tudtak, akik valaha ott dolgoztak.
 
Szebény    doki, 2010.12.05 23:30.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010-ben árverésre került az épület, 750.000 Ft kikiáltási árral. Sajnos az árverés eredménytelen lett.
 
Gyöngyösfalu    ROCOman, 2010.12.05 20:39.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bő öt évvel később a megállóhely még mindig tiszta, rendezett képet mutat.
 
Gyula-Jánoszug    csabibacsii, 2010.12.05 15:30.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felüljáró,amire rendszeresítették a 44-es forgalmát.
 
Gyula-Jánoszug    csabibacsii, 2010.12.05 15:26.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A ki halt út átjáró amin ritkán halad át autó,annál több a kerékpáros és a kocogó.
 
Gyula-Jánoszug    csabibacsii, 2010.12.05 15:23.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lassan a belvíz itt az úr!
 
Gyula-Jánoszug    csabibacsii, 2010.12.05 15:21.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A táblának azóta sincsen nyoma
 
Csala    fcs, 2010.12.05 11:29.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Gergő!
Válaszomat küldöm az email címére!
Üdv,
Csaba
 
Zirc    bzsoltie, 2010.12.05 09:17.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
decembertől újra van
 
Csala    Kovács Gergely Károly, 2010.12.05 03:43.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves vasútbarátok, operátorok!
Egy természetvédelmi munkán dolgozom, a Császár-víz völgyének védetté nyilvánítását készíteném elő Pátka és a Velencei-tó között. Itt fut a Bicske-SZfv bezárt szakasz egy része és a csalai megállóhely. Az anyagba szeretném betenni a vasútvonalat mint megőrzendő emléket, utalni a 90-es években írt hatástanulmányra (turistavonat), és sok egyébre, amit ezen az oldalon vagy más vasútbarát oldalakon olvastam.
Szeretném kérni a hozzájárulásotokat, hogy az ide feltett adatokból, megemlékezésekből szemezgessek, utalva a forrásra. Az anyagnak ez csupán egy kis szeletét teszi majd ki (néhány bekezdés), de mint vasútbarát, fontosnak érzem.
Előre is köszönöm a hozzájárulást. Ellenvetést, javaslatot a címemre várok.
Üdvözlettel:
Gergő
 
Kaposszentjakab    Norbert1073, 2010.12.04 19:53.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaposvár-Elágazás épülete mögött: a rakodóra vezető vágányok felől készült a kép, balra a 35-ös (Kaposvár - Siófok) vasútvonal ágazik ki, a rakodóra vezető vágány ide csatlakozik be a 2 számú kitérőn. Jobb oldalon a 41-es számú fővonal kanyarodik el jobbra Taszár felé. A kép jobb szélén a jelfogó konténerek állnak vigyázzba.
 
Kaposszentjakab    Norbert1073, 2010.12.04 19:49.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaposvár-Elágazás épülete mögött találhatók a Kereskedelmi Pu-ra vezető rakodó vágányok. Ezek rendszeresen használt vágányok, hetente több alkalommal is dolgozik a tolatós, ami manapság remot M47-es mozdonnyal történik. A rakodásra érkezett kocsik jóval hátrébb vannak.
 
Kaposszentjakab    Norbert1073, 2010.12.04 19:46.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Téli nap Elágazáson. Kaposvár felé tekintve. Jobb oldalon a rakodás alatt lévő szemestakarmány szállító négytengelyes kocsik, exportra megy a szállítmánnyal. Bal oldalon a Kométa üzem látható, kicsit a hozzá vezető iparvágány is látszik, valamint középen az A; B és C (ez utóbbi már csonka) vágányok láthatók.
 
Kaposszentjakab    Norbert1073, 2010.12.04 19:42.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Maga a rakodó rámpák több helyen megvannak még, max. már kereslet nincs rá sajnos. Vasúton megszűnt az élő állat szállítás, többnyire ez köszönhető, hogy a közútra terelődött át ez a szállítási mód is. A kaposvári Kométa kamionokon szállítja az élő és már feldolgozott állatokat, neki ez éri meg, így gyorsabb. hangulata megvolt a vasúton történő szállításnak, csak sajnos elvették tőle, és attól tartok, már nem fog visszatérni, a kocsik többségét is selejtezték, max. pár darab lehet valahol az országban leállítva. Az előzőek alapján a szóban forgó iparvágány is használaton kívül van, szerepét ezzel elvesztette:-(
 
Bátaszék    matteo, 2010.12.03 18:55.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Hétfő-Szombatig)4:08.Naponta 6:08,16:08,18:58-kor indultak
 
Előző Első    ... [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] [ 425 ] [ 426 ] [ 427 ] [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] ...   Utolsó Következő