Gősfa
ROCOman, 2010.12.13 18:57.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pusztán, hogy a történet bonyolódjon a mellékelt térképrészleten (1958-ból) semmi sem jelöli, hogy itt lett volna megállóhely. oli_b egyik fotóján látható útátjáró és híd a térképen is felismerhető.
|
|
|
Győri ipartelepek
szvdom, 2010.12.13 12:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem ugyanaz Gyor-Gyarvaros es Gyori ipartelepek. Ezt Gyor-Gyarvaros oldalan mar egyszer tisztaztuk, itt egy scann egy regi menetrend allomasnevmutatojabol, ahol mindket allomas letezett.
|
|
|
Kecskemét KK
ROCOman, 2010.12.13 11:00.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó üzemnapról egy összeállítás olvasható a vonatmagazinon: http://www.vonatmagazin.hu/2010/12/egy-eve-szunt-meg-a-forgalom-a-kecskemeti-kisvasuton/#more-21828
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2010.12.12 19:14.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
REMOT Mk45-2003 a fűtőházban.
2010. 12. 12.
|
|
|
Érdliget
Petrás Bence, 2010.12.12 19:12.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
5341 029-6 Érdligeten.
2010. 12. 12.
|
|
|
Gyékényes
Lennon15, 2010.12.12 17:39.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó hírem van!
Igaz, csak ideiglenes menetrenddel, de továbbra is megmarad a magyar-horvát kishatárforgalom!
http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14d036bb121903
|
|
Aba-Sárkeresztúr
Útember, 2010.12.12 16:30.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tudom hogy 2010.12.12.-től ujra van személyforgalom a vonalon!!!
Ha jól emlékszem napi 8 bz közlekedik Sárbogárdra és vissza!
|
|
Algyő
Padre, 2010.12.12 11:36.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor az épület sátortetős volt, erről szeretnék képeket, ha bárkinek van, ill. volt Vásárhely-Algyő között kisvasút (a földben még találhatók síndarabok), a MOL-IPV helyén volt az átrakó, erről is, ha bárhol létezik. Ott lakom, ezért érdekel, de hiába keresgéltem a neten. Egyébként nagyon örülök a honlapnak, gratula.
|
|
Nagykónyi
doctrix, 2010.12.11 16:13.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapám volt itt az állomásfőnök olyan 1983-ig. A lányai - a lentebb említett Márti és anyám, Kati - imádták a helyet, ált.suliban mi is rengeted időd töltöttük ott. Van néhány régi fotónk, beszkennelem majd őket.
|
|
Szentgotthárd
Alacc, 2010.12.11 12:56.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre ez egy villamosított határállomásunk lett.Körülbelül 2011. júniusában már 120km/h-ra lesz emelve az engedélyezett sebesség, úgyhogy jelentős minőségi javulásra lehet számítani.
|
|
Zajta
Gyõrfi Anikó, 2010.12.11 12:35.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
December 12-től újra járnak a vonatok a Fehérgyarmat-Zajta útvonalon :) :)
|
|
Orosházi tanyák
Lajosbácsi, 2010.12.10 23:30.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közelmultban személyesen jártam ezen az állomáson: Elszomoritó amit most lehetett látni: Agalambpiszok csak szaporodott azóta. Hát tényleg nem lehet tenni az ellen hogy ne igy nézzen ki.,???
|
|
Fertőújlak
Toe-Cutter, 2010.12.10 07:19.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Ezt az állomást az idén tavasszal vandálok szétverték!Megdöbbenve láttam,mert egyhónappal korábban ottjártamkor még minden rendben volt.Egy hónap múlva totális a pusztulás!!!
|
|
Paládicspuszta
Endre, 2010.12.09 21:56.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szolnok bejáraton álló tehervonatot vitte 424-es. Emiatt lett feltartóztatva a térközjelzőnél a másik, 411-essel továbbított teher, és ebbe rohant bele a szentesi személy, élén egy 328-assal.
(M43 már csak azért sem lehetett, mert azokat csak 1974-ben kezdték szállítani Magyarországnak).
Bárdos Imrétől kicsit részletesebben:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=77624003&t=9036868
|
|
Rákosfalva
Bamboo, 2010.12.09 21:32.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Örsön a vágányokkal párhuzamosan áll egy nagy panelház. A képen pedig a vágányokra merőlegesen állnak a házak (több db). Ez egyértelműen Rákosfalván készült fotó! A felsővezetéktartó oszlop ne tévesszen meg, ez még a 90-es évek elején is állt. (kereszttartóra gondolok) Üdv:
Bamboo
|
|
Szár régi
Domján György, 2010.12.09 09:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
CsE hozzászólásához:
Szár vasútállomás a mai Szárligeten volt, amiről CsE ír az a Szár megálló volt, ami nem zárja ki az irodahelyiséget és a többi említett "berendezést".
|
|
Taksony
ROCOman, 2010.12.08 21:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori HÉV vonalról némi információ itt: http://www.bhev.hu/videok/index.php#19970414
|
|
Máza-Szászvár
Train Station, 2010.12.08 16:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
IR 788 (Dombóvár-Kiskunhalas) érkezik Dombóvárról.Az IR vonatok december.12-től Bajáról indulnak.Dombóvárról személyvonati csatlakozás lesz biztosítva.
|
|
|
Nagymányok
Train Station, 2010.12.08 16:53.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újra lesz termelés a nagymányoki brikett gyárnál.Vajon az iparvágányt felújítják?A gyár ugyanis eléggé eldugott helyen van,kamionnal nem könnyű megközelíteni.
A képen az iparvágány látható ahogy Nagymányok,Bányatelep felé kanyarog.
A kép 2009 nyarán készült.
|
|
|
Baja
Train Station, 2010.12.08 16:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV okosságának köszönhetően az IR-vonatok Bajáig közlekednek.A Dombóvárra tartók átszállásra kényszerülnek.A dombóvári vonatok vélhetően Bz-k lesznek.
|
|
Tokod
Garamvölgyi Ádám, 2010.12.08 16:42.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyjából egy éve jelenkezett igény, akkor meg is csinálták az iparvágányt és a dácsia vitt ki 3 kocsit, amik kb egy hetet voltak kint. Úgy látszik valaki meggondolta azóta magát...
|
|
Szár régi
CsE, 2010.12.08 16:33.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi nyomvonalon, melyet 1979-80 környékén szüntettek meg, volt Szárnak saját vasútállomása, váróval, irodával, mellékhelységgel.
(Domján György bejegyzésével ellentétben, mely szerint az a mostani Szárliget helyén állt, ez inkább Bicske irányában volt, a Kálvária hegy vonalában)
sőt, még bakterház is volt, kb. 1,5 km-re az állomástól, Tatabánya irányában. és az egyik bejegyzésben említett régi híd a mi kertünk végében áll. nem csak a vasút, mi is elköltöztünk.
|
|
Paládicspuszta
Train Station, 2010.12.08 16:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal a személyvonatot vitte 424-es.A tehervonatot M43-as vitte.Egy könyvemben van is kép a balesetről.
|
|
Rákosfalva
Modiners, 2010.12.08 15:00.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bamboo kockaköves képével kapcsolatban:
ez a hely a mai Örs vezér tér. 1956 oktober 25-26 köröl ott a villanyoszlop mellett néhàny fegyvertelen ember àcsorgot. A Keleti felöl egy AVO-s teherauto érkezett és a rajta lévö katonàk minden ok nélkü az emberek közé löttek.
Két halott maradt a földön.
|
|
Hajdúböszörmény
alkonya, 2010.12.08 09:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néha ilyen Sulzer is megfordul itt.
|
|
|
Hajdúböszörmény
alkonya, 2010.12.08 09:49.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a vonalon a 90-es években még Csörgők is jártak.Ma már csak Bz-k.Ha jól tudom.
|
|
Kaposdada
Gyenes Sándor László, 2010.12.07 22:01.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
9 család megállóhelye lehetne.Kerékpár út van a sín helyén.A portám hatalmas fenyőfái emlékeznek az előttük álló megálló és wc épületére.Rózsi néni,Sipos Kálmán, Lóki család eltávozott lelke örökre őrzi ezt a megszünt vasút megállót
|
|
Tokod
Kozma, 2010.12.06 21:46.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kár érte, mert szerintem egy hét alatt kipucolnák a pályát, gondolom egy 50 talpfát kellene cserélni, de hát ez filléres dolog lenne. Láttam már ennél sokkal rosszabb állapotú iparvágányt kigányolni.
De igény lenne rá, vagy az sincsen?
|
|
Tokod
Garamvölgyi Ádám, 2010.12.06 18:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem érinti azt a részt. Teherforgalom volt a megmaradt részen, a fatelítőbe 5-6 éve, illetve korábban a Gemini fatelepre jártak ki.
|
|
Nagytétény-Érdliget
Dávid, 2010.12.06 17:41.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendváltás után Tétényligetnek fogják hívni.
|
|