Kótpuszta
csabibacsii, 2010.11.22 22:07.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomási épület
|
|
|
Kótpuszta
csabibacsii, 2010.11.22 22:05.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanugy lóg a levegőben mint pár éve
|
|
|
Kótpuszta
csabibacsii, 2010.11.22 22:03.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg állt az idő
|
|
|
Kótpuszta
csabibacsii, 2010.11.22 22:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.11.22.
Még működő biztosító berendezés
|
|
|
Körösújfalu
csabibacsii, 2010.11.22 21:57.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.11.22.
Katasztrofális pálya állapot
|
|
|
Körösújfalu
csabibacsii, 2010.11.22 21:55.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.11.22.
Lehangoló helyzetkép
|
|
|
Komádi
csabibacsii, 2010.11.22 21:53.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köddé vált a huzal csatorna fedele is
|
|
|
Komádi
csabibacsii, 2010.11.22 21:51.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is ki feküdt :(
|
|
|
Komádi
csabibacsii, 2010.11.22 21:48.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez gondolom valamikor a régi épület lehetett
|
|
|
Komádi
csabibacsii, 2010.11.22 21:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.11.22.-ei felvételek
Le hangoló állomási épület
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:43.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Útátjáró
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:41.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csapórudas sorompó tekerentyűje :)
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:38.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váltókat sem kímélik a fém tolvajok
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:36.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki jó magasra tette a keresztet :)
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:34.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lassan 1 éve hogy nem járt erre szerelvény
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:32.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehangoló helyzetkép
|
|
|
Körösszakál
csabibacsii, 2010.11.22 21:30.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai helyzetkép 2010.11.22.-én készült képek alapján
|
|
|
Körösnagyharsány
csabibacsii, 2010.11.22 21:26.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt gondolom hatalmas gaz lehetett
|
|
|
Körösnagyharsány
csabibacsii, 2010.11.22 21:22.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma jártam a helyszínen,mintha meg állt volna az idő
|
|
|
Hantháza
Tastam, 2010.11.22 17:05.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme a fotó.
|
|
|
Hantháza
Tastam, 2010.11.22 17:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A későbbi Hantháza végállomás közelében két nagy majorság, a Kupai- és a Kovács-major terült el, kezdetben az állomás ezek nevét viselte. Ez utóbbi fehérpulyka-tenyészetéről volt híres, az állatokból több kocsirakomány indult vasúton Angliába. Az állomáson három vágány volt, két vonatfogadó- és egy rakodóvágány. Vízdaru is volt, hiszen a gőzmozdonynak visszaindulás előtt vizet kellett vételezni, helyét ma is láthatjuk a fűben. Az egykori felvételi épület és a mellette álló melléképület egy magántulajdonú kert közepén (magánlakás és nem kocsma!) átalakítva ugyan de kiváló állapotban látható. Gazdája példaértékűen karban tartja, sőt a vonal 100 éves centenáriumára külsejét az eredetihez közeli állapotúra alakíttatta. A raktárat már rég lebontották, ám az egykori oldalrakodó ma is felismerhető. Kissé távolabb, a Mikebudára vezető országút pereménél megvan a vonalat lezáró földkúp.
A fotón az indóház "város felöli" oldala mai állapotában látható.
|
|
Mecsekpölöske
Papa83, 2010.11.22 10:11.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kocúr vontatta kővonat halad Pölöskén 2010. augusztus 11-én.
|
|
|
Szatina-Kishajmás
Papa83, 2010.11.22 09:58.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Godisa és Szatina között néhányszáz méteren ma a műút fekszik a régi nyomvonalon.
|
|
Szatina-Kishajmás
Papa83, 2010.11.22 09:55.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Városi Közlekedés egy számából: (A Szaluna-Kiskunhajmás felirat mondjuk érdekesen veszi ki magát..)
|
|
|
Fürged
Imre, 2010.11.22 00:08.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem is van néhány képem az állomás maradványairól:
http://furged49.fw.hu/
Üdv!
|
|
Széchenyi tér
Tastam, 2010.11.21 16:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csemői vasút becsatlakozási pontja ma is megvan, igaz, zárt üzemi területen. A Concordia silója előtt húzódó vágány - amelyet napjainkban a Pft. használ - folytatása volt a hantházai vonal, a P+R parkoló megépítése előtt az útátjáró helye is látható volt. Ezt a vágány vasutasok a mai napig úgy hívják, hogy "Csemői egyenes". A ratárépületen túl ebből a vágányból van egy kiágazás, a "Csemői görbe". A Hantházáról beérkező vonat erre állt félre, itt takarították ki és készítették fel az útra. A mozdony továbbgurult a Dohány utca felé, majd az ellenkező irányba haladva, keresztezve a szegedi és a szolnoki vonalat, bejárt a fűtőházba. Motorvonat alkalmazásáról nincs tudomásom, illetve az első időkben a nagyállomás és Gerje között közlekedő betétjáratot gőzmotorkocsiból állították ki.
Az Indóházba - sajnos - szerzői jogi nehézségek miatt nem lehetett korábbi képeket tenni.
|
|
Gyékényes
pezsman, 2010.11.21 16:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lennon15 hozzászólását látva el kell gondolkoznunk azon, hogy merre is haladunk... A 345 km hosszú horvát-magyar határszakaszon a kishatárforgalom ezzel a lépéssel teljes egészében megszűnik. Kivétel a Barcs és Virovitica közötti napi 1 pár autóbusz, ami semmire sem elég, tehát a helyieknek olyan, mintha nem is lenne... Európa?
|
|
Tatabánya
ROCOman, 2010.11.21 13:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 13-as vonalról olvashat még itt is: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166642&la=103832308
|
|
Nógrádszakál
rol1613, 2010.11.20 22:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület mögött álló wc épülete.
|
|
|
Nógrádszakál
rol1613, 2010.11.20 22:06.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a második vágány
|
|
|