Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] [ 437 ] ...   Utolsó Következő

Bécsújhely    Lennon15, 2010.11.13 16:05.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 12-től megszűnik a személyszállítás:
113b Schrambach - Markt St. Aegyd a. N.

115b Obergrafendorf - Mank

120b Scheibbs - Kienberg-Gaming

811 Krems an der Donau - Emmersdorf (tavasztól őszig lesz elvileg Radtramper hétvégenként)

830 Schwarzenau - Zwettl Stadt

831 Schwarzenau - Waidhofen an der Thaya

912c Bad Pirawarth - Sulz Museumsdorf

S7 Leopoldau - Erzherzog-Karl-Straße
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:56.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pénztár már jó ideje nem működik, a jegykiadás megszűnt. A jegyautomata maradt. Forgalmi szolgálat továbbra is van.
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:55.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Herkules az állomáson(nov 5.)
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:53.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vörösiszap-katasztrófa híre Deutschkreutzba is eljutott:
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:52.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomási kocsma.
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:51.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás soproni kijáratánál van egy kis őrház.
 
Sopronkeresztúr    Lennon15, 2010.11.13 15:46.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Deutschkreutz.
 
Kóny    Lennon15, 2010.11.13 15:44.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület egy részét nemrég átfestették.
 
Dör    Lennon15, 2010.11.13 15:41.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendváltástól egy vonat sem fog itt megállni.:(
 
Bágyogszovát    Lennon15, 2010.11.13 15:41.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendváltástól egy vonat sem fog itt megállni.:(
 
Csenger    Karasi Miklós, 2010.11.13 11:30.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én Óvári születésű vagyok az 50-ess elején Vissza állitották a Szatmár és Óvári közötti vasút vonalat azért hogy ujjra lerombolják Óváriban És vetésben is volt Állomás részben még mostan is állnak a falak Küldök majd róla képet.Karasi Miklós Szatmárnémeti
 
Ágfalva    András, 2010.11.13 00:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek vasútvonalnak a villamosításáról nem regélnek véletlenül ? Van valakinek hiteles információja ?

Furcsállom, hogy Ágfalva állomását még nem nyitották meg újra az utasforgalom előtt. Határellenőrzés már régóta nincs, meg lehetne állítani a személyvonatokat, ha egy megfelelő peront kiépítenének a vágány mellé. Lehetne a falunak egy vasúti megállója.
 
Vulkapordány    András, 2010.11.13 00:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes ez a tavaly villamosított Pordány - Nezsider vasútvonal : Pordány és Kismarton között 25 kV / 50 Hz, onnantól tovább az osztrák rendszerű 15 kV / 16 2/3 Hz. Kismartonon építették ki az áramnemváltás lehetőségét. Ez szükségessé teszi, hogy csak kétáramnemű villamos motorvonatok, illetve csak kétáramnemű Taurusok járhatnak a vonalon.

Szépen felújította a vonalat az ÖBB. Korábban csak egy forgalommal alig rendelkező kis mellékvonal volt.
 
Diósjenő    M.machinátor, 2010.11.11 23:01.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hetvenes évek második felében (végén)voltak még közvetlen kocsik Romhányba Vácról,ahogy emlék képeimbe van (ekkor olyan tíz-tízenéves voltam)nagymuterral meg a tesommal jártunk Magyarkútról Bánkra fürödni(a telekről (ott van-volt egy strand a tavon))és a nagymuter nem volt a 'gyerekekkel'hajlandó 'átszállni'így a közvetlen vonattal jártunk(hetente többször is).A délelötti vonat első két kocsija Drégelynek ment a hátsó kettő meg Romhánynak (persze a mozdonycserénél nekünk is aktívan részt kellett a vasútasok nagy örömére).Aztán visszafelé nem túl késő délután(kb3ó.)ment már lefelé Bánkról így épp optimális idejü volt a fürdözés.Dióson össze akasztották a két szerelvényt és már csattogtunk is lefelé,jóval négy elött már baktattunk a sineken a telek felé.Ha jól emlékszem 1/2 5 felé már jött is vissza és vitte a melósokat(jó teli volt mindig).A hetvenes évek végén nyolcvanas évek elején közvetlen kocsik jártak a Nyugatiból(nem sokkal nyolc előtt indultak és kilenc elött-után a környék telek tulajai már kapirgátak)hétvégi kiránduló vonatnak hivták és késő délutánment vissza a Nyugatiba közvetlen kocsikkal(az emúlt rendszer ócska vivmánya?).
 
Sopronkertes    Lennon15, 2010.11.11 20:33.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baumgarten állomásépülete 1979-ben. Az épület már nem áll.

forrás: flickr.com
 
Nagylapos    Adani_, 2010.11.11 11:42.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tavaly még volt szolgálat, legalábbis a vonatnak tisztelgett egy vasutas, de asszem meneszteni már akkor se menesztett. Aztán mikor már véglegesen átadták az új megállót, nyilván megszűnt a szolgálat is é felvételi épületre is lakat került. Gyakorlatilag Csugar és Pusztapó sorsára jutott, Csugarhoz hasonlóan itt is áthelyezték a megállót, de itt jó irányba közelebb a házakhoz és az átjáróhoz nem úgy mint Csugaron, ahol pont, hogy távolabb a falutól jó 300m-re tették.
 
Nagylapos    Budai János, 2010.11.11 09:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épület ma is megvan,de az első és a negyedik vágányokat,elbontották.
Még az átépítéskor 2009-ben.
Jegykiadás 2000év óta nem volt, szolgálattevő sincs egy éve már.
Nagylapos megállóhely lett a régi állomás épülettől kb.400m.re Mezőtúr irányába van kiépítve,mindkét átmenő vágány mellett,széles peronok,a személyvonatok érkezését hangszóró módja be,sz.gépről.
Automata rendszer, működik itt is.
 
Budapest-Ferencváros    Alacc, 2010.11.09 19:10.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom 1995. február 17-én adták át a Domino 70-et. Akkoriban kezdtek csak az elektronikus biztosítóberendezések beszivárogni az országba, így nem lehetett még ekkora állomásra olyat telepíteni. Egyébként a D70 felülvezérelve a számítógéppel a mai napig tökéletesen kielégíti az igényeket.
 
Dunaharaszti külső    gabi1996, 2010.11.09 18:02.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Ráckevei-Duna hídja Dunaharaszti külső után
 
Dunaharaszti    gabi1996, 2010.11.09 17:53.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010.11.07.
 
Egyed-Rábacsanak    Cellbuborék, 2010.11.07 22:33.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV-nak megéri, hogy így megcsonkít egy épületet? Mert biztos nem kis munka, de főleg pénz egy ilyet megbontani. Vagy ez csak olyan félelemkeltő célból volt?
 
Kapuvár    Cellbuborék, 2010.11.07 22:26.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kapuvár vasútállomása gőzösökkel 1979-ben: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4303961872/

(A kép szerzőjének a csatornáján amúgy még sok régi magyarországi gőzmozdonyos kép van)
 
Bátaszék    Train Station, 2010.11.07 00:15.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bonyhádi útátjáróban.Balra a téglagyári iparvágány.Szembe az egykori 64-es vonal megmaradt sínpárjai.Az átjáróját leaszfaltozták.
Forrás:Sin-ter.hu
Fotó: Uherkovich Péter
Dátum: 2010.05.22
 
Máza-Szászvár    Train Station, 2010.11.07 00:01.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Joci korábbi állításával ellentétben van egy vonatpár amelynek számozása 3 számból áll.Ez a vonatpár a Dombóvár-Kiskunhalas viszonylatban közlekedik.
 
Drávasztára-Zaláta    Radius, 2010.11.06 23:41.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném tudni, hogy a DDNP és a MÁV szakemberei, Igazgatósága mikor tesznek fel emléktáblát egy állványra és mikor veszik elő az MÁV archívumból az állomás fotóját.Vagy ez már ennyire "le van írva" a mai életben. A napokban felkeresem a két település vezetőit adatokért, esetleg archív anyagokért, talán valami előkerül, bővülhet a képanyag. Lajostanyán volt egy nyári kastély, intéző lakás (ház) ami az állomáshoz legközelebb volt.Ebben volt az iskola és a tanítói lakás. A vonat füttyöt, jelet jó időben hallottuk az udvaron. (Ez a vonat hozta-vitte a ZALÁTA melletti határőr laktanyához a katonákat, árut stb.) Ma ezen a településen(Lajost.) egy épület sincs. Korábban sellyei grófi birtok volt, cselédházakkal,istállókkal, szérüskerttel.melléképületekkel. Szabolcsból is voltak családok.1957-től kezdődött az elvándorlás.
 
Verőce    M.machinátor, 2010.11.06 23:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tájékoztatóból emlitésre nem méltatott hogy ennek az állomásnak volt egy csonkája is,ami talán iparvágánynak is minősülhet:ez a vágány bement a Veröcei parkettagyárba ahol is volt a Királyréti kisvasút átrakó állomása ahol még futómacskás átrakódarú is volt de hát természetessen ezt is meg kellett szüntetni mert jobb az ha morgó völgyébe kamionnal viszik a fát.
 
Magyarkút    M.machinátor, 2010.11.06 22:54.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
'77-ben vettünk telket egy pár száz méterrel följebb.A megállóhely pont ilyen lepukkant felszámolás elötti képet mutatott,csak épp a peron gyanánt lerakott(beton)talpfák és világitás sem volt(áram hiányában).Amikor elkezdtük épiteni a vikend házat pont ilyen esös év volt és a talaj(ami a környéken barna-vörös agyag(égetésre alkalmas))eléggé elázott.Az őregem sundám-bundám elkérte a vállalati IFA-t péntek délutánra amit jól teliraktak épitő anyaggal ami felküzdötte magát az állomásig és kicsit tovább,majd elkezdett elsülyedni az úton,hirtelen felindulásból vissza tolatott ill. vissza tolták az állomásra ahol végleg elsülyedt.Az épitőanyagok lehányása után az IFA el tudott menni (ill. kitolták)de az épitőanyag ott maradt.Ezt talicskán és sarogján és kézbe elkezdték behordani Szokolya irányába a töltésen mondván késő este úgy sem jár már arrafelé a vonat.Ez müködöt is néhány órán keresztül,meg el is fogyott néhány liter pálinka csak hogy jött felfelé az éjszakás katonavonat és éppen a födém gerendákat húzták a sineken a telek felé úgyhogy volt riadalom árokba ugrás anyázás meg egy ketté törött gerenda és a vonat meg sem állt.
 
Berkenye    M.machinátor, 2010.11.06 22:18.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szervusztok.Lehet hogy nem emlékszem jól de mintha ez az állomás több vágányos lett volna a 70-es évek végén és baromi nagy fák voltak (én bükkre emlékszem)és olyan igazi béke hangulat honolt rajta, dóh szagú házzal,olajbüzös vágányokkal,csöpögő csappal,unott fejü vasútasokkal ,lengedező nyári szellővel.
 
Magyarkút-Verőce    M.machinátor, 2010.11.06 21:59.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi arrafelé vettünk vikend telket '77 ben,akkor még két vágánya volt de már forgalmi célokra nem használták néha állt rajta egy két teher vagon.Az állomás területén müködött egy maszek épitőanyagos is,amúgy az állomással szemben volt egy csempe gyár ami ontotta magából az elgörbült lepattant szélü ócska minőségü csempéket ebből épültek a környék vikend fürdöszobái.Aztán a gyárat bezárták a kitérőre vágány sorompó került,majd a klasszikus tekerős sorompó a repedt fazék hangjával (plúm..plúm..plúm)leszerelésre került,a vágányt a '90-es évek legvégén bontották el (akkoriban már nem nagyon jártunk ki a telekre).
 
Alsómajsa    M.machinátor, 2010.11.06 21:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mazsoqq úrral megépitenénk az állomás maketjét Ho-ás méretben (anyagokat megvettük tervrajzok is vannak)fényképek,helyszinrajzok vagy elbeszélések hiányában vagyunk ezért aki ezek birtokában van kérjük üzenjen vagy ezen az oldalon vagy a mazsoqq kukac gmail.com vagy a Hangay.peter kukac gmail.com ra előre is köszönjük.
 
Előző Első    ... [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] [ 437 ] ...   Utolsó Következő