Balatonboglár
Petrás Bence, 2010.10.16 20:54.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Locomotiv Hotel udvarán kiállított 22, 040.
2010. 10. 16.
|
|
|
Zalaudvarnok
istván, 2010.10.16 18:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
gyerekkorom állomása,mely egy kockaépület volt,semmi cicoma.
|
|
Tiszafüred
Pezsman17, 2010.10.15 12:18.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zolika kérésére itt egy kép a hídról. Saját kép, a Tiszáról fotóztam 2009-ben.
|
|
|
Villány
LepesiZL, 2010.10.15 10:43.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Harkány - ) Villány - Bóly - Mohács összekötő, négyszámjegyű út. A számát sajnos nem tudom fejből - 57 és még két számjegy.
Lepesi ZL
|
|
Hídvégardó
Itep84, 2010.10.14 19:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát, igen. Teljesen igazad van. Elvileg nem is lenne nagy kihívás, hisz szabad a pálya a "liberalizáció" következtében.
|
|
Füzesabony
pezsman, 2010.10.14 18:05.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 6625-ös személy ( Füzesabony 14.22 - Debrecen 16.31) minden nap MD?
|
|
Villány
péter, 2010.10.14 16:04.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
milyen sorompó van az állomás MAGYARBÓLY felőli végén?
|
|
Doborján-Lakfalva
central, 2010.10.14 10:55.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bevezető szövegben említést érdemelne,hogy Doborjánban született Liszt Ferenc(1811. október 22. – 1886. július 31.) a 19. század egyik legjelentősebb romantikus zeneszerzője, minden idők egyik legnagyobb zongoraművésze.
|
|
Lenti ÁEV
szabyka5, 2010.10.13 16:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Báli!
A vágányok a nagyvasúti kereszt előtt és után vannak ellátva vágányzáró sorompóval,mégpedig azért,hogy egy esetleges "elszabadult" kisvonat ne ütközhessen össze egy Rédics vagy éppen Zalaegerszeg felől érkező személyvonattal.Mielőtt átmegy a kisvonat a nagyvasúton, a kisvasút személyzetének engedélyt kell kérnie Lenti állomás forg. sztevőjétől,hogy áthaladhasson a 23-as vonalon.Mielőtt a kisvonat elhalad kinyitják,miután elhaladt lezárják a sorompókat.
|
|
Alsósomlyó
szvdom, 2010.10.12 21:28.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1929-es menetrendben is benne van Alsósomlyó megállóhely.
|
|
Budafok-Albertfalva
Ailton, 2010.10.12 11:59.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egészen biztos, hogy lebontják. A Székesfehérvár-Budapest vonal felújításának II. ütemében fogják lebontani, és olyan megálló lesz, mint az érdi. A II. ütem ideje 2012-2014.
|
|
Oszkó
LepesiZL, 2010.10.12 11:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oszkón csak vízdaru volt, meg az ilyen állomáson szokásos szerelőakna az egyik vágányban, illetve salakozó hely. Szenet vételezni a honos fűtőházba jártak a gépek - Zalaegerszeg és/vagy Szombathely. A tolómozdony Pácsonytól vagy Püspökmolnáritól dolgozott Oszkóig. A vonal átépítése óta állomás Vasvár, addig csak megállórakodóhely volt, igaz forgalmi szolgálattevővel. De tehervonatok felfelé most sem állhatnak meg mert olyan emelkedőben van.
Lepesi ZL
|
|
Pácsony
central, 2010.10.12 10:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
" Az 1947-es menetrendben az állomás nem szerepel"szöveget,javítsátok ki légyszíves: Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.(Győrvár megállóhely ekkor még nem létezett)
|
|
Oszkó
Train Station, 2010.10.11 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt elvileg (az állomás működése alatt) fűtőház működött.Illetve volt rendszeres toló gép az állomáson.
|
|
Létavértes
Hajdú Sándor, 2010.10.11 21:34.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hozzá szólásomat én is csak úgy tudom kezdeni mint "Moldován István"
"Régi kedves vasútállomás ez nekem."
A nagynénémék Álmosdon laktak így minden nyáron mentünk hozzájuk nyaralni vonattal, ez az ötvenes évek közepétől értendő.Nagy élmény volt a vonatozás is -majd egy egész napot vett igénybe-. A létai "kedves" állomásról indult az úgynevezett fakarusz busz (nem tudom emlékszik még rá valaki?) Álmosdra,mivel itt a vasút véget ért.
|
|
Pusztakürt
Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:55.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pici kiegészítés "raps" hozzá- szólásához.
Nem csak répa szállítás miatt volt ez a"FM",hanem volt ott egy uradalom -kastély- az állomástól keletre tk.a háta mögött ma már a szántóföldön ott ahol jó messze egy épület váza - a valamikori dohány pajta- látható.
|
|
Tarnaörs
Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:29.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még emlékszem az "FM" feltételes megálló épületére,ebben lakott Nagy Miska bácsi a családjával.Az épület a két gesztenyefa között volt. A hatvanas évek elején mint iskolás a nyári szünetben szedtük a gazt a sínek közül.
|
|
Kismaros ÁEV
ROCOman, 2010.10.10 15:38.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú esemény történt ma. http://hirszerzo.hu/belfold/20101010_baleset_kisvasut
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További emléktáblák
|
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla
|
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:32.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai állapotok: az állomásépület
|
|
|
Ráckeve
ROCOman, 2010.10.09 07:36.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ráckevei HÉV elveszett vágányai: www.kevei.atw.hu
|
|
Somogyszob
Gyenes Gyula, 2010.10.08 14:00.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bátyám,húgom és én azon kevesek közül valók vagyunk,akik a somogyszobi vasútállomásban születtek.Szemből nézve az állomás az első emeleten jobbról az első ablak mögötti szobában szült bennünket édesanyánk.Bátyám, Miklós 1938.12.05,húgom Éva 1948.09.18,én 1940.12.23.A helyi anyakönyvezetőnél ellenőrízhető.1950 szeptemberéig,a vasúti vendéglő államosításáig/édesapánk vasútivendéglős volt/az állomás épületében laktunk.Üdv. a szerkesztő(k)nek:Gyenes Gyula
|
|
Tokaj
ROCOman, 2010.10.08 13:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson lévő gőzmozdony megújult. Részletek: http://www.tokaj.hu/aktualis/hirek/hirek/reszletek.html?contentID=2473
|
|
Mohács
Kopasz, 2010.10.08 08:57.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A dédapám Kellemfi (Kellemfy-Kelenffy) cseh-morváról magyarosított 1862-ben (Wonavka-Wonyavka-Vonafka). Ő volt Pécs 3 vasútának első igazgatója, a pécsi Iparkamara első elnöke. Fernc József érdemrendet kapott többek között a Pécs-Mohács vasút létrehozásában elfoglalt helyéért (még a Duna Gőzhaly. Társasággal szemben is pert nyert). A vasút terén végzett munkájáért végül megkapta a "Kelenföldi" nemesi előnevet Ferenc Józseftől.
|
|
Lentiszombathely
Varga Szabolcs, 2010.10.07 15:13.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy ilyen rendszer kiépítése,kivitelezőtől,s a technikától függően- akár már 30.000 ft tól terjed felfele a csillagos égig.
|
|
Budafok-Albertfalva
central, 2010.10.07 13:27.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás korábbi nevéhez:Promontor
|
|
Ziliz
Ailton, 2010.10.07 12:51.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az egy megállót miért szüntették meg? Ennek így mi értelme van? Spórolni nem spórolnak vele, ha pedig lenne 1 utas is, már vesztettek vele.
|
|
Hídvégardó
Ailton, 2010.10.07 12:49.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jó lenne, ha mindenhol ahol még lehetséges újra végig lehetne a vonalakon közlekedni trianoni határtól függetlenül. Főleg az olyan országok esetében, akik Schengeni-övezetbe tartoznak (Szlovákia, Szlovénia). De úgy hallottam idén Romániát is felveszik, úgyhogy ott is érdemes lenne megnézni melyik vonalak nyithatóak meg.
|
|
Börgönd
Ailton, 2010.10.07 12:41.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 5 vágányból hányat újítottak fel?
|
|