Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] ...   Utolsó Következő

Győr-Növényolajgyár    dennisthemenace, 2010.09.18 22:15.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a Makosdulo. Az Olajgyar (azota mar lebontottak) elorendezo-tarolopalyaudvara volt, kis futohazzal, vaganyhidmerleggel. A 80-as evekben a nagy forgalom miatt lefektettek meg egy vaganyt es hatalmas silokat is epitettek. Szinten epult egy uj vaganyhid-merleg, mert a regi tul rovid volt, nem fertek ra az osztrak Gabs kocsik, sem a gabonasok..
Ma is megvan,valoszinuleg azert,mert korbe van keritve es biztonsagi orok is vannak..
 
Győr-Dunapart    dennisthemenace, 2010.09.18 22:10.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem felreertes. A Duna-vontatovagany letezett,esetleg regen a Vagongyarhoz mentek fel motorvonatok, ez lehet az alapja...
 
Bezenye    dennisthemenace, 2010.09.18 22:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A perontetobol jutott egy darab a rendezoben levo PFT haromszog udvarara is...
 
Bucsu    Németh János, 2010.09.18 21:55.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, több ilyen terv is volt már az elmúlt években, például új nyomvonalon, nagy sebességű pályával, de ezekből mára sajnos semmi nem valósult meg.
 
Szabadságtelep    Bamboo, 2010.09.18 20:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Árpádföld felé fotózva.
 
Szabadságtelep    Bamboo, 2010.09.18 20:32.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Csömör felé fotózva.
 
Szabadságtelep    Bamboo, 2010.09.18 20:31.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabadságtelep
 
Árpádföld    Bamboo, 2010.09.18 20:29.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Cinkota-alsó felé fotózva. Figyelemre méltó az 5km/h-ás lassújel. A Budapesti úti útátjáró miatt van kitűzve, mert még a télen (!!!) aláfolyt a víz és megfagyott.
 
Árpádföld    Bamboo, 2010.09.18 20:27.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület. 2010-es állapot.Előtte még látszódik a második vágány helye.
 
Cinkota alsó    Bamboo, 2010.09.18 20:24.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Árpádföld felől fotózva. Egyetlen "műtárgy" egy fedett esőbeálló.
 
Cinkota alsó    Bamboo, 2010.09.18 20:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Cinkota felől fotózva. Balra a megállóhely mellett egy kis mélyedésben folyik a Caprera-patak. A környékre vigyáznak az itt lakók ezért szépen gondozott.
 
Röszke    madmax8810, 2010.09.18 19:53.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igaz, hogy a Szerb Államvasutak sínbuszait környezetvédelmi előírások miatt az NKH kitiltotta az országból?
 
Góla    Train Station, 2010.09.18 19:41.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A falu egy kanyar közelében fekszik.A templomtorony látszik is az ablakból.Nagyon sok a fa ezért a házak nem nagyon észlelhetők.Az állomás a kanyar után Berzence vagy Gyékényes felé volt?
 
Belezna    Train Station, 2010.09.18 19:37.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mav-start.hu szerint napi 4 pár vonat áll itt meg.Szerintem fokozatosan megakarják szüntetni ezt a megállót.
 
Budapest-Ferencváros Gubacsi r    andrás, 2010.09.18 19:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gubacsi rend. kihuzóinál nagyon jó a térhangosba hallható zene , Amanda Lear follow me, Baccara stb.
Ilyen helyre elmennék egy két hétre kiküldetésbe tolatógépre

 
Káld    Sanya, 2010.09.18 18:53.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalabér-Batyk Sárvár állomások között közlekedő tehervonat.

FORRÁS: INDÓHÁZ 2006 Márciusi szám
 
Bucsu    Cellbuborék, 2010.09.18 17:50.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vas Népe egyszer arról írt cikket, hogy újraépítik ezt a vonalat. Mi igaz ebből?
 
Deszk    MrPeti, 2010.09.17 23:07.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható eredeti vasútállomás épületét az önkormányzat eladta a volt helyi rend-észnek így már nem szolgálja az utasokat :)
 
Gyula    pumpolini, 2010.09.17 22:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kósa László: A gyulai református egyház története

"...Gyula csak 1871-ben kapott szárnyvonalat. A késés messze kihatóan befolyásolta a város életét, mert az a csekély ipari létesítmény, ami a megyébe települt, jórészt elkerülte a kedvezőtlen közlekedési helyzetű Gyulát. Gyula azonban megmaradt megyeszékhelynek, és élte a kiegyezéskori kisvárosok jellegzetes életét..."
 
Izsák    lajosbácsi, 2010.09.17 22:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
aki nézi ezeket a képeket nem biztos hogy tudja hogy 1974-198o evekben az állomás közepes személy és nagyságához viszonyitva feltünően magas áruforgalmat bonyolitott le hát ezt is jó tudni ..
 
Medgyesegyháza    pumpolini, 2010.09.17 21:58.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó Ferenc: Két és fél évszázad az Alföld történetéből

"...a vasút forgalmáról, az 1895. év adatai alapján.35 (Az állomás neve sokáig megmaradt a megnyitáskor adott Medgyes-Bodzásnak.) Az esztendő folyamán 9023 utas szállt vonatra (Eleken 5820, Mezőkovácsházán 8588), közel 14 ezer tonna árut vettek föl (Eleken nyolcezer fölött, Kovácsházán 18 ezer körül) a fiatal községben. A medgyesi utasszám mintegy harmada volt a mezőhe-gyesinek, közel fele a battonyainak..."
 
Mezőhegyes    pumpolini, 2010.09.17 21:54.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó Ferenc: Két és fél évszázad az Alföld történetéből

"...Egy-egy szerelvény 100 perc alatt futotta végig a Kétegyháza-Mezőhegyes távolságot. Ez ma csigalassúságnak tűnik, de a lovaskocsinál mégis jóval gyorsabb volt..."
 
Tiszaug    pumpolini, 2010.09.17 21:44.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PÉTERNÉ FEHÉR MÁRIA Kecskemét megyeszékhellyé válásra tett kísérletei a 19. század végén és a 20. század elején című tanulmányából:

"...A Kecskemét-tiszaugi vonal (30 km) kiépítése 650.000 forintba került, ebből Kecskemét 100.000 forintot vállalt, az ingyen rendelkezésre bocsátott terület értéke 50.000 frt-ot tett ki.16 Fontos volt az ugi helyiérdekű vasút kiépítése, mert Kecskemétet a Tisza melletti községekkel saját pusztáin (Borbás, Szentkirály, Felsőalpár) keresztül kapcsolta össze. Ez a vonal egyúttal a Tiszán való szállítás előnyeit is jelentette (az építkezésekhez szükséges kő, fa olcsóbban volt ezúton beszerezhető). Ugyanakkor, mivel a vasút a város pusztáit szelte át, az itt levő birtokok ára is emelkedett. Ezért szavazta meg később Kecskemét a keletkezett többletkiadást is. A vonal kiépítésének költsége 1894-re 810.000 frt-ra emelkedett. Kecskemét még 60.000 frt-tal járult hozzá a vonal kiépítéséhez17, amit végül 1896. okt. 3-án adtak át a forgalomnak..."
 
Csepreg    Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ), 2010.09.17 20:15.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárvár - Répcevis állomások között a VASÚTI közlekedés 1974 05 25-én éjfélkor szűnt meg. A pályát 1975-ben elbontották, ne hogy valami csoda folytán újra tudjon indulni a forgalom.
 
Dudarbánya    Puposfan, 2010.09.17 17:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egxébként láttam anno weben képet (azóta leszedték :( sajnos),ahol Zircen volt az A26-os,pár Eas kocsival.
 
Törökszentmiklós    Garamvölgyi Ádám, 2010.09.17 15:54.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágányon milyen sűrűn van kiszolgálás? Mit szállítanak?
 
Tiszadob    Jóska, 2010.09.17 15:51.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is laktam Tiszadobon. Jó messze volt az állomás a falutól, remek hajnali túrának bizonyult elérni a Nyíregyházára tartó vonatot. Egyszer egy roma fószer megpróbált megszabadítani némi pénztől, de 300 forinttal kiszúrtam a szemét; a fizetésem is nálam volt, de okulva mások példájából a bakancsom bélésébe dugtam. Nemcsak hangulatos, de izgalmas is volt eljutni az állomáshoz, soha nem tudhattuk, hogy a sertéstelepet őrző kuvaszok meg vannak-e kötve...
Az állomás épületében, a váróteremben (amíg le nem lakatolták) minden tavasszal volt egy-két fecskefészek, amellett a tokaji Nagy-Kopasz is odalátszik.
 
Rákos    Bamboo, 2010.09.17 14:22.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rákos felé még a télen. Nagyon szép helyen vezet ez a vonal.
 
Rákos    Bamboo, 2010.09.17 14:18.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomási keleti végén van egy iparvágány, ami egészen a volt Mátyásföldi Repülőtérhez elvezet. Itt a NABI (North American Bus Industries) ill. a honvédség logisztikai központját szolgálják ki.Bár utóbbi inkább közúton szállít. A képen egy kiszolgáló menet közelít az állomáshoz. Fotó: SZ.P.
 
Törökszentmiklós    Bamboo, 2010.09.17 14:09.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felüljáróról Debrecen felé nézve. Jobbra a még javában üzemelő iparvágány.
 
Előző Első    ... [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] ...   Utolsó Következő