Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] ...   Utolsó Következő

Sashalom    Bamboo, 2010.09.16 21:36.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Útátjáró felújítás. Ekkor tették be a gumielemeket az aszfalt helyett. (Pétervári Dávid)
 
Sashalom    Bamboo, 2010.09.16 21:33.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még amikor működött az újságos és lehetett jegyet venni nála! (Pétervári Dávid)
 
Sashalom    Bamboo, 2010.09.16 21:31.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben még fordítás is volt itt! Mára már nem lehet bemenni mozdonnyal sem. (Szabó Zoltán)
 
Szák-Szend    Tavi Rózsa, 2010.09.16 20:21.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó hogy van itt régi fotó a régi állomás épületéről. A naygypapám, Pernyeszi Ferenc itt élt gyerekkorában, 1910-1925 között. Az édesapja volt az állomásvezető. Aztán Pápára, majd Bpestre költöztek. Nekem rengeteget mesélt a gyerekkori élményeiről.
 
Sárvár    Sanya, 2010.09.16 19:54.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárvár állomás egykori állítóközpont a páros oldalon. A kijáró vonat Zalabér-Batyk irányába közlekedik. Forrás Ganz motorkocsik című könyv.
 
Lepsény felső    vorilaci, 2010.09.16 08:10.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fotó egy részlet az 1956-os menetrendből. Ez és a megelőző hozzászólások alapján a megállóhely egykori léte hitelesnek tekinthető.
 
Székesfehérvár    V43 3201, 2010.09.15 15:00.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezték a vágányhálózatot felújítani amiráfér már a bizberre is hiszen egy majdnem 70 évesberendezés van ott.

 
Martonvásár    Forrest, 2010.09.15 00:35.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves tothgabi!
Köszönöm a reagálást a hozzászólásomra. Azóta már elég sok idő eltelt... Nem lehet tudni, hogy mikor lesz készen az állomás? Már nagyon jó lenne...
 
Petneháza    raps, 2010.09.14 21:32.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykoron az állomáson lévő épületet lebontották.
 
Nyírkarász    raps, 2010.09.14 21:31.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kétszintes állomásépület áll. Bár a nyílászárók felújításra szorulnának, de maga az épület statikailag megfelelő állapotú.
 
Gyulaháza    raps, 2010.09.14 21:30.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomásépület áll. Jelenleg fűrészüzemként funkcionál.
 
Anarcs    raps, 2010.09.14 21:28.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás épület még áll. Tudomásom szerint lakják.
 
Vitézipuszta    pumpolini, 2010.09.14 15:12.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"...1912-ben megépült a vasút, s azóta Vitézipusztának az a része, amelyen keresztülmegy a vasút, ezt a nevet viseli..."
 
Szigetvár    pumpolini, 2010.09.14 14:55.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi neve

"...A Szigetvár—Kaposvár szárnyvonalat 1977. jan. 1-én szüntették meg..."

 
Mozsgó-Szulimán    pumpolini, 2010.09.14 14:37.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"A vasútvonalat 1977. jan. 1-én megszüntették..."
 
Almamellék    pumpolini, 2010.09.14 14:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"...Almamellék vasútállomás Ép. 1901-ben épült, a vasútvonal
1977-ben szűnt meg..."

"...A vasúti töltés itt 1940-ben nagyon megcsúszott..."

Szintén a Fenteb említett műből:

Az ibafai kavicbányáról:

"...Kavicsbánya Az 1900-as években a szigetvári—kaposvári vasút építésekor sok kavicsot szállítottak innen az almamelléki állomás környékére..."

 
Szatina-Kishajmás    pumpolini, 2010.09.14 13:34.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"... Vasúti aluljáró: 1973-ban adták át a forgalomnak..."
 
Máza-Szászvár    pumpolini, 2010.09.14 13:08.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"...Rizni vasút: Bánya vasút [Iparvágány] Ipari vasút. Ezen szállították csillékben a szenet a szászvári bányából a Máza-Szászvár vasútállomásra..."

 
Kárász-Köblény    pumpolini, 2010.09.14 13:02.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"...Liponya-kút: Kárász—Köblény vasiítállomás és környéke. A vasútállomás körül kialakult településrész. Főleg vasúti alkalmazottak lakják..."


 
Szalatnak    pumpolini, 2010.09.14 12:49.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei

"...A vasút építkezésekor itt olasz és macedón vendégmunkások laktak. Tetvesek voltak..." -lásd a Mohácsnál leítakat a vonalépítéssel kapcsolatban - a szerk.-

"..Vasútépítés után megcsúszott itt a föld..."

"..Vasútvonal [Dombóvár—Bátaszék vasútvonal] Hatalmas kanyarokat írva éri el Szalatnakot..."
 
Vásárosdombó    pumpolini, 2010.09.14 12:40.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrházat Kutnyánszki-őrházként (Hnt: Vasúti őrház) említi Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei című munkája.
 
Mohács    pumpolini, 2010.09.14 11:55.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis kiegészítés a tőrténethez, Mohács vasúti történeti érdekességek.

forrás: Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei


Mohács Vasútállomás: A megye első vasútvonalának állomása. Az Első Duna Gőzhajózási Társaság építtette 1856-ban. A szerb név s a régi hivatalos elnevezések erre utalnak! Az első szénszállító vonat 1857. V. 2-án futott be Üszögről (ma: Péosbányarendező). A személyforgalom 1859-ben indult meg vegyes (teher- és személyt szállító) szerelvénnyel. A vasút ipartörténeti érdekessége, az első mozdony a �Mohács" nevet viselte, és 258 lóerős volt. Ezt Csehországból hajóval hozták Mohácsig, de mivel még nem volt meg a vasútvonal, 24 ló vontatta a rossz országúton Üszögre 3 nap alatt. A kisgyulai (belvárdgyulai) dombon még 12 lovat kellett eléje fogni.� �Az 1860-as évek elején is végbemenő partszakadás miatt többször beljebb kellett helyezni a vasúti vágány végpontját

Kisvasút (Lóré): n. Louré 'Pferdebahn': n. Klá Aizdvou 'Kleine Eisenbahn'
Vasútvonal, keskeny vágányú iparvasút. Habsburg Frigyes főherceg építtette 1892�98-ig. Az uradalom, 1945 után a Sátorhelyi ÁG telepeit kötötte össze. Termény-, fa- és személyszállításra használták. Kezdetben lovak, később gőz-, majd Diesel-mozdonyok vontatták a szerelvényeket. A végállomás Erdőfűn volt. A mohácsi vasútállomásra kb. 1956-ig közlekedett. Utána felszedték a síneket.

Főhercegi kisvasút rakodója: Kisvasút álomása É, az iparvasút állomása.

Budai bakterház - Egyes bakteház - Egyes őrház: n. Stácjouvehtdrhüusz 'Stationswächterhaus' 'állomás őrháza' É, számozásáról, fekvéséről (a budai, a szőlőhegyi országúton, az állomás közelében), rendeltetéséről kapta nevét.

Még egy részlet a fentebb említett könyvből:

"...Mohács-Pécs Vasútvonal. 1852�57-ig építette több ezer, köztük olasz, cseh, morva munkás. Fékentartásukra a DGT magánrendőrségetalkalmazott,. A kolerajárvány megtizedelte az építőket, a hercegszentmártoni (ma: Marokhoz tartozik!) temetőben nyugszanak.

Fűtőház: németül. Háccháusz 'Heizhaus' [K16: Maschinen Heizhaus] É, gőzmozdonyok felfűtésére. Használaton kívül!..."


 
Zirc    bzsoltie, 2010.09.13 23:26.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Márciusban ment el az utolsó bauxitvonat, de fáért akár többször is mennek egy héten Dudarra, ha van rá igény.
 
Csikéria    Train Station, 2010.09.13 20:20.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
refkov!
Milyen tipusú épület állt Csikérián?Mint a madarasi?Mert szerintem az volt a környéken elterjedve a kisebb állomásokon.
 
Bácsalmási vöröserdő    Train Station, 2010.09.13 20:19.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.turizmusonline.hu/cikk/ujra_indulhat_a_szeged_szabadka_baja_vasutvonal/index.php
Remélem megvalósul az elképzelés.Így Bácsalmás 7 vágánya nem állna kihasználatlanul.És a térségnek sem jönne rosszul a vonal megnyitása.
 
Kecskemét    pumpolini, 2010.09.13 18:26.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

Kecskemét állomásairól, vasúti állapotáról

"...A város belterületén van három állomás : Kecskemét pályaudvar, Alsópályaudvar és Máriaváros ; a külterületeken 14 állomás és 16 megállóhely. A város az utóbbi két évtized alatt egy millió koronát költött helyiérdekű vasutakra. Újabban még a következő két h. é. vasút építése van tervbe véve : Kecskemét, Orgovány, Szabadjakabszállás,
Bugacz, Móriczgát, Szánk, Kiskunmajsa, Mérges, Ötömös. Átokháza, Tompa és Szabadka ; továbbá Budapest, Soroksár, Alsónémedi. Bugyi, Felsöpeszérpuszta, Középpeszérpuszta. Középadacspuszta, Dinnyéshalom, Felsővári major, Vágójárás, Kisnyir és Kecskemét között..."

 
Kerekegyháza    pumpolini, 2010.09.13 18:20.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

"...Ebből a szakaszból - Lajosmizse-Kecskemét /a szerk./ - Kisinyirnél ágazik ki a kerekegyházi vonal, melyet egy nappal később, 1905. január 16-án nyitottak meg..."
 
Lajosmizse    pumpolini, 2010.09.13 18:16.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monoráfia 1910.

"... A Kecskémét—lajosmizsei vonalat 1905. január 15-én helyezték üzembe és így a város - Kecskemét /a szerk./- kettős összeköttetést nyert a fővárossal..."
 
Tiszaug    pumpolini, 2010.09.13 18:12.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

A tiszaugi vona megnyitásáról ír ( 1896. október 3.)

"...Az első helyi érdekű vasút volt a Kecskémét—fülöpszállási, melyet 1895. október 10-én adtak át a közforgalomnak.
A rákövetkező év október 3-án a Kecskemét—tiszaugi vonalat nyitották meg, mely a Tisza felé nyitja meg a közlekedést..."
 
Dunapataj    pumpolini, 2010.09.13 18:04.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

"...A Kunszentmiklós—dunapataji helyi érdekű vasút 1902. október 21-én nyílt meg. Hossza 50 km. Állomásai a következők : Kunszentmiklós-Tass, Szalkszentmárton, Csabony, Dunavecse, Apostag, Dunaegyháza, Solt. Dunatetétlen. Állampuszta, Harta és Dunapitaj. E vonalon 6 vegyesvonat közlekedik naponta..."

 
Előző Első    ... [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] ...   Utolsó Következő