Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] ...   Utolsó Következő

Cinkota alsó    Bamboo, 2010.09.18 20:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Cinkota felől fotózva. Balra a megállóhely mellett egy kis mélyedésben folyik a Caprera-patak. A környékre vigyáznak az itt lakók ezért szépen gondozott.
 
Röszke    madmax8810, 2010.09.18 19:53.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igaz, hogy a Szerb Államvasutak sínbuszait környezetvédelmi előírások miatt az NKH kitiltotta az országból?
 
Góla    Train Station, 2010.09.18 19:41.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A falu egy kanyar közelében fekszik.A templomtorony látszik is az ablakból.Nagyon sok a fa ezért a házak nem nagyon észlelhetők.Az állomás a kanyar után Berzence vagy Gyékényes felé volt?
 
Belezna    Train Station, 2010.09.18 19:37.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mav-start.hu szerint napi 4 pár vonat áll itt meg.Szerintem fokozatosan megakarják szüntetni ezt a megállót.
 
Budapest-Ferencváros Gubacsi r    andrás, 2010.09.18 19:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gubacsi rend. kihuzóinál nagyon jó a térhangosba hallható zene , Amanda Lear follow me, Baccara stb.
Ilyen helyre elmennék egy két hétre kiküldetésbe tolatógépre

 
Káld    Sanya, 2010.09.18 18:53.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalabér-Batyk Sárvár állomások között közlekedő tehervonat.

FORRÁS: INDÓHÁZ 2006 Márciusi szám
 
Bucsu    Cellbuborék, 2010.09.18 17:50.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vas Népe egyszer arról írt cikket, hogy újraépítik ezt a vonalat. Mi igaz ebből?
 
Deszk    MrPeti, 2010.09.17 23:07.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható eredeti vasútállomás épületét az önkormányzat eladta a volt helyi rend-észnek így már nem szolgálja az utasokat :)
 
Gyula    pumpolini, 2010.09.17 22:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kósa László: A gyulai református egyház története

"...Gyula csak 1871-ben kapott szárnyvonalat. A késés messze kihatóan befolyásolta a város életét, mert az a csekély ipari létesítmény, ami a megyébe települt, jórészt elkerülte a kedvezőtlen közlekedési helyzetű Gyulát. Gyula azonban megmaradt megyeszékhelynek, és élte a kiegyezéskori kisvárosok jellegzetes életét..."
 
Izsák    lajosbácsi, 2010.09.17 22:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
aki nézi ezeket a képeket nem biztos hogy tudja hogy 1974-198o evekben az állomás közepes személy és nagyságához viszonyitva feltünően magas áruforgalmat bonyolitott le hát ezt is jó tudni ..
 
Medgyesegyháza    pumpolini, 2010.09.17 21:58.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó Ferenc: Két és fél évszázad az Alföld történetéből

"...a vasút forgalmáról, az 1895. év adatai alapján.35 (Az állomás neve sokáig megmaradt a megnyitáskor adott Medgyes-Bodzásnak.) Az esztendő folyamán 9023 utas szállt vonatra (Eleken 5820, Mezőkovácsházán 8588), közel 14 ezer tonna árut vettek föl (Eleken nyolcezer fölött, Kovácsházán 18 ezer körül) a fiatal községben. A medgyesi utasszám mintegy harmada volt a mezőhe-gyesinek, közel fele a battonyainak..."
 
Mezőhegyes    pumpolini, 2010.09.17 21:54.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabó Ferenc: Két és fél évszázad az Alföld történetéből

"...Egy-egy szerelvény 100 perc alatt futotta végig a Kétegyháza-Mezőhegyes távolságot. Ez ma csigalassúságnak tűnik, de a lovaskocsinál mégis jóval gyorsabb volt..."
 
Tiszaug    pumpolini, 2010.09.17 21:44.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PÉTERNÉ FEHÉR MÁRIA Kecskemét megyeszékhellyé válásra tett kísérletei a 19. század végén és a 20. század elején című tanulmányából:

"...A Kecskemét-tiszaugi vonal (30 km) kiépítése 650.000 forintba került, ebből Kecskemét 100.000 forintot vállalt, az ingyen rendelkezésre bocsátott terület értéke 50.000 frt-ot tett ki.16 Fontos volt az ugi helyiérdekű vasút kiépítése, mert Kecskemétet a Tisza melletti községekkel saját pusztáin (Borbás, Szentkirály, Felsőalpár) keresztül kapcsolta össze. Ez a vonal egyúttal a Tiszán való szállítás előnyeit is jelentette (az építkezésekhez szükséges kő, fa olcsóbban volt ezúton beszerezhető). Ugyanakkor, mivel a vasút a város pusztáit szelte át, az itt levő birtokok ára is emelkedett. Ezért szavazta meg később Kecskemét a keletkezett többletkiadást is. A vonal kiépítésének költsége 1894-re 810.000 frt-ra emelkedett. Kecskemét még 60.000 frt-tal járult hozzá a vonal kiépítéséhez17, amit végül 1896. okt. 3-án adtak át a forgalomnak..."
 
Csepreg    Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ), 2010.09.17 20:15.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárvár - Répcevis állomások között a VASÚTI közlekedés 1974 05 25-én éjfélkor szűnt meg. A pályát 1975-ben elbontották, ne hogy valami csoda folytán újra tudjon indulni a forgalom.
 
Dudarbánya    Puposfan, 2010.09.17 17:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egxébként láttam anno weben képet (azóta leszedték :( sajnos),ahol Zircen volt az A26-os,pár Eas kocsival.
 
Törökszentmiklós    Garamvölgyi Ádám, 2010.09.17 15:54.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágányon milyen sűrűn van kiszolgálás? Mit szállítanak?
 
Tiszadob    Jóska, 2010.09.17 15:51.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is laktam Tiszadobon. Jó messze volt az állomás a falutól, remek hajnali túrának bizonyult elérni a Nyíregyházára tartó vonatot. Egyszer egy roma fószer megpróbált megszabadítani némi pénztől, de 300 forinttal kiszúrtam a szemét; a fizetésem is nálam volt, de okulva mások példájából a bakancsom bélésébe dugtam. Nemcsak hangulatos, de izgalmas is volt eljutni az állomáshoz, soha nem tudhattuk, hogy a sertéstelepet őrző kuvaszok meg vannak-e kötve...
Az állomás épületében, a váróteremben (amíg le nem lakatolták) minden tavasszal volt egy-két fecskefészek, amellett a tokaji Nagy-Kopasz is odalátszik.
 
Rákos    Bamboo, 2010.09.17 14:22.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rákos felé még a télen. Nagyon szép helyen vezet ez a vonal.
 
Rákos    Bamboo, 2010.09.17 14:18.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomási keleti végén van egy iparvágány, ami egészen a volt Mátyásföldi Repülőtérhez elvezet. Itt a NABI (North American Bus Industries) ill. a honvédség logisztikai központját szolgálják ki.Bár utóbbi inkább közúton szállít. A képen egy kiszolgáló menet közelít az állomáshoz. Fotó: SZ.P.
 
Törökszentmiklós    Bamboo, 2010.09.17 14:09.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felüljáróról Debrecen felé nézve. Jobbra a még javában üzemelő iparvágány.
 
Törökszentmiklós    Bamboo, 2010.09.17 14:07.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép a 46-os út felüljárójáról. A felüljáró előtt a képen látható útátjárón haladt a közúti forgalom.
 
Hegyfalu    Sanya, 2010.09.17 09:48.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
FORRÁS: INDÓHÁZ 2006 MÁRCIUSI SZÁM.

Félúton Zsédeny-Rózsamajor és Hegyfalu állomások között.
 
Chernelházadamonya    Sanya, 2010.09.17 08:47.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás: INDÓHÁZ 2006 MÁRCIUSI SZÁM

 
Répcevis    Sanya, 2010.09.17 08:23.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Répcevis állomás A megszüntetés előtti évben. Forrás INDÓHÁZ 2006 márciusi száma.
 
Rákosrendező    Bamboo, 2010.09.16 22:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balra egészen a házakig tartottak a vágányok...
 
Rákosrendező    Bamboo, 2010.09.16 22:41.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felüljáróról az indító-és fogadó vágánycsoport. Sajnos mindig ilyen üres...
 
Árpádföld    Bamboo, 2010.09.16 22:34.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Anno. (Pétervári Dávid)
 
Csömör    Bamboo, 2010.09.16 22:31.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régebbi kép (még sok utassal)
 
Cinkota    Bamboo, 2010.09.16 22:30.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balra a csömöri vonal, egyenesen a gödöllői. (Pétervári Dávid)
 
Cinkota    Bamboo, 2010.09.16 22:28.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágányrajz a javítóteleppel.
 
Előző Első    ... [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] ...   Utolsó Következő