Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] ...   Utolsó Következő

Hosszúhetény    Train Station, 2010.09.30 18:03.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 2006-os felvétel az épületről és annak lakójáról.Eléggé romosan néz ki az épület vasút felöli oldala és a mellékhelység épülete is.
A kép 2006.áprilisában készült.
 
Berzence    Train Station, 2010.09.30 14:41.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007.Júniusában még mindennapos munkások voltak az MD-k a 60-ason.
http://www.youtube.com/watch?v=ev-0MeR6r0I
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2010.09.30 14:33.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az, hogy a 49-es (és azóta, gyakorlatilag a 49-es megszüntetésének folyományaként a 27-es) vonal eltűnt az ország vasúti térképéről, a magyar vasúttörténet egyik szégyene. Ez majdnem olyan, mintha például a 20-as vonalat szüntették volna meg Veszprém és Celldömölk között. Miért is? Azért, mert ez a vonal a Győr - Veszprém - Dombóvár vasútvonal része. Nekem az a meglátásom, hogy személyforgalom szempontjából kettős szerepe lehetne a 49-es vonalnak (meg vele együtt a 11-es és a 27-es vonalaknak is): egyrészt az érintett, illetve közelben lévő megyeszékhelyek (Győr, Veszprém, Székesfehérvár, Kaposvár, esetleg még Pécs is, de az már elég messze van) összekapcsolása a vonal menti településekkel (hivatásforgalom), másrészt egy észak-dél irányú fővonal, melyen távolsági személyforgalom zajlik.
A teherforgalmat pedig még nem is említettem, ebben elsősorban helyi viszonylatban lehetne jelentős (mezőgazdasági termények, főleg búza és cukorrépa szállítása), kisebb mértékben a 20-as, 29-es, 30-as, 40-es vonalak összekötésével átmenő teherforgalom (a 11-es vonal ebből a szempontból sajnos nem szerencsés, mivel komoly nehézségeket okozna a Bakonyon áthúzni egy 1000 tonnás vonatot, bár két mozdonnyal, esetleg még tolómozdonnyal megoldható).
 
Enying    Attes, 2010.09.30 13:27.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai Tolnai Népújságban olvastam, hogy Simontornyán rakodnak répát, Enyingről meg na mivel viszik oda? Bizony. Kamionnal. Lám,lám, mégiscsak kéne ez a vonal...mármint le, Dombóvárig, és akkor nem kéne pakolgatni.
 
Mezőhídvég    LepesiZL, 2010.09.30 09:32.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már sztem korábban írtam: Mezőhídvég - Enying - Lepsény - Székesfehérvár közlekedésben lehet (-ne) gondolkodni. Meghirdetésre került (Cer-Palkovics Úr - Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács Elnöke), hogy fontos Székesfehérvár környéki és a városi közlekedés összekapcsolása. Ennek része lehet a fentebb említett összeköttetés. Amikor még járt a vonat létezett egy reggeli (38617) és egy délutáni (38616) közvetlen fehérvár Mezőhídvég vonat.
Az enyingi (sárbogárdi, lovasberényi) kistérség bekapcsolása kötöttpályán - természetesen keresztül a városon, tram-tren, még talán működne is, normális járművel, ütemes menetrenddel, ráhordó autóbuszokkal.
De ez már egy hosszabb dolgozat.
Lepesi ZL
 
Mezőhídvég    Train Station, 2010.09.29 21:50.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ráadásul ennek a vonalnak a hiánya miatt a lepsényi répavonatok kénytelenek Fonyód illetve Sárbogárd felé kerülni.Hol ott itt gyorsabban elérhetnék a 41-es vonalon fekvő Kaposvárt.
 
Szőlősnyaraló régi    raps, 2010.09.29 18:06.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi megállóhely hol volt? A jelenlegi új megállóhely helyén ? Vagy még attól is kintebb, a 31-es felé??
 
Mezőhídvég    totesz, 2010.09.29 17:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lepsény-Dombóvár vasútvonalat,kárvolt megszüntetni,hiszen ez olyan tályakon ment,amit autóval nem lehet,megközelíteni.Na meg gazdasági szemponból.Ha lenne egy jó pálya ami nincs,és talán nem is lesz,akkor az a térség is fel lendült volna gazdaságilag.És az emberek is vonattal járhatnának dolgozni,a környező településekre,városokba.Vonattal könyebben eljuthanának pl Bp-re,nem ugy mint busszal amihez 2-3 átszálás kell.Mig vonattal csak 1-szer"Lepsény,vagy Dombóvár.Szerintem. Üdv mindenkinek,egy vasútbarát.
 
Ináncs    István, 2010.09.28 22:58.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Az ináncsi állomás rövid történetét irnám le érdekesség képpen.Az 1860-ban létesitett Miskolc-Kassa vasútvonal a község közvetlen határában fut.A vonatok azomban nem álltak meg itt egészen 1958-ig.Addig a szoszédos Csobádra vagy a már megszűnt Hernádszentandrásra jártak az emberek.Ináncs dolgos lakói áldozatkész munkával 1958 ban megépitették az álomást és az állomásépüéetet.A mai helyzet elég siralmas.Jegykiadás csak pénteken és vasárnap van(ha éppen ráér a megbízott jegykiadónéni)egyébként nincs.Az állomásépület ugy ahogy jó állapotban van csak festés után hamar összeronditják.Tartozik az állomáshoz egy WC is ami természetesen használhatatlan és a közlébe is csak a nagyon erős idegzetű utasok merészkedjenek:).Nemrég kihelyezett az önkormányzat egy TOITOI WC de nem hiszem hogy hosszu életű lesz.Az állomás egyébként viszonylag sok embert fogad és indit naponta.Az álomás mellől indul távolsági autóbusz a szomszédos beljebb eső falukba azért viszonylag népes az állomás.Az épületen a képen látható helységkiirás már megváltozott.Nem duplacsöves neon lámpatest világtja meg hátulról az INÁNCS feliratot,ezt eltávolitották és az épület szinével megegyező kék keretbe foglalt INÁNCS felirat van már.Hát dióhélyban ennyi a megálló története.Remélem segitettem.
 
Győrszentiván    czmarek97, 2010.09.28 13:41.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már 30 éve D55 van.
Régebben VES meg Siemens-Halske volt
 
Szőlősnyaraló régi    trainmodeller, 2010.09.28 10:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fotón látható épület az átjáróhoz és az egykori jelzőhöz tartozó őrház. A régi megálló épülete nem itt volt, hanem még lejjebb, a 31-eshez közel! Az átjáró viszont mindig is itt volt, a tökföldekhez, ki az országútra (31-es).
A régi megállóhelyről fotó nem maradt fent, plakát viszont igen, sajnos a plakát a kifőzdében (Mácsár) van kirakva így digitalizálásra nem hozzáférhető.
 
Mezőhídvég    vasutimado, 2010.09.27 23:39.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Körbekerítve...
 
Jászboldogháza-Jánoshida    AKGV, 2010.09.27 21:27.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos már csak részben világít az állomási neon-felirat. A JÁNOSHIDA részének a közepe ment tönkre. Érdemes lenne megjavítani, mert már nagyon kevés ilyen működik az országban és a működő vagy működéshez közeli állapotúak közül ez a leghosszabb.
 
Balatonakali-Dörgicse    Petrás Bence, 2010.09.27 16:34.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
6342 029-3 + 6342 008-7 Balatonakali-Dörgicse állomáson.
2010. 09. 25.
 
Biatorbágy    jannisz, 2010.09.27 12:25.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kőszállító vonatok pörögnek az állomáson. Szombaton két Búvárral, tegnap a 19-es, ma a 20-as Nohabbal.
 
Tardosi kőbányák    bartoksandor, 2010.09.26 21:14.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy régi kép
 
Szarvaskő    bartoksandor, 2010.09.26 21:13.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy régi kép
 
Mezőhídvég    vasutimado, 2010.09.25 20:11.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy...
 
Mezőhídvég    vasutimado, 2010.09.25 20:10.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kép!
 
Orosházi tanyák    lajosbácsi, 2010.09.24 22:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajnálom ezt az állomást mert az volt én is szolgáltam ott i96o-197o forg. szolg. t., áll. főn. beosztásban jelentös utasforgalma volt főleg orosháza irányában reggel 4 órkkór begyujtottuk télen a szenes kályhát és minden alkalommalkitakaritottuk avárótermet
 
Ágasegyháza    lajosbácsi, 2010.09.24 21:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomást lebombázták ez az állomás az 197o-es évek végén épült fel akinek van fotója az eredeti állomásról legyen szives tegye fel köszi..
 
Pusztaszabolcs    cshaweska, 2010.09.24 16:49.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a választ!Így már érthető.
 
Somogyjád    Train Station, 2010.09.24 16:47.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm válaszod!
 
Jánoshalma    mentavirág, 2010.09.24 14:14.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vagyis 100km/órával robognak errefelé a vonatok? Az nagyon jó:) Bárcsak Kkhalas- Kőbányak- Kispest között is ennyivel mennének...
 
Jánoshalma    mentavirág, 2010.09.24 14:11.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Válasz Train Station (Cshaweska)-nek: Amióta az eszemet tudom (24éve) nem használja senki az aluljárót.
 
Pusztaszabolcs    Lepesi ZL, 2010.09.24 09:10.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal a később (Verebnél) említett Fejér Vármegyei HÉV első - akkor még - Székesfehérvár - ADONYSZABOLCS - Paksi HÉV részeként épült meg. A vége a jelenlegi Ópaks állomás volt. Pusztaszabolcs vasúti hívójele a mai napig: Ab! Pontos dátumot, hogy mikor lett Pusztaszabolcs hétvégén leírom, fejből nem tudom. Adony - járásszékhely - külterülete, pusztája volt a most már várisi rangú - köszönhető a vasútnak - település.
Lepesi ZL
 
Somogyjád    Lepesi ZL, 2010.09.24 09:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaposvár - Fonyód vasútvonal átépítésekor tették oly messzire Somogyjád állomását a falutól. Másik nyomvonal, a nagy emelkedők, ívek kiváltása, de a falu közepén lévő állomás 2 km-re került tőle. Gondolva a korábbi nagy forgalomra alakították ki az épületet rakodót, buszfordulót, "ostornyeles" lámpás gyalogutat. Sajnos ez nem így lett. Az épület ezért oly nagy. Alapban három vágány épült, de kialakították a negyedik vágány helyét is, amely soha sem készült el.
Lepesi ZL
 
Drégely    JDaniel, 2010.09.23 20:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szívszorító
 
Somogyjád    Train Station, 2010.09.22 22:24.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelenleg az állomásépület előtt az 1. és 3.vágány közép szórtak kavicsot.
Itt korábban volt egy 4.vágány is nem?
A 3.vágány mögött eléggé messze van a szelvénykő.
 
Somogyvár    Train Station, 2010.09.22 22:19.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalon itt rakodnak rendszeresen.Somogyjádon is akad néha fafeladás,de nem jellemző.
A kép 2010.08.15-én készült.
 
Előző Első    ... [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] ...   Utolsó Következő