Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] ...   Utolsó Következő

Orosházi tanyák    lajosbácsi, 2010.09.24 22:37.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajnálom ezt az állomást mert az volt én is szolgáltam ott i96o-197o forg. szolg. t., áll. főn. beosztásban jelentös utasforgalma volt főleg orosháza irányában reggel 4 órkkór begyujtottuk télen a szenes kályhát és minden alkalommalkitakaritottuk avárótermet
 
Ágasegyháza    lajosbácsi, 2010.09.24 21:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomást lebombázták ez az állomás az 197o-es évek végén épült fel akinek van fotója az eredeti állomásról legyen szives tegye fel köszi..
 
Pusztaszabolcs    cshaweska, 2010.09.24 16:49.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a választ!Így már érthető.
 
Somogyjád    Train Station, 2010.09.24 16:47.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm válaszod!
 
Jánoshalma    mentavirág, 2010.09.24 14:14.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vagyis 100km/órával robognak errefelé a vonatok? Az nagyon jó:) Bárcsak Kkhalas- Kőbányak- Kispest között is ennyivel mennének...
 
Jánoshalma    mentavirág, 2010.09.24 14:11.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Válasz Train Station (Cshaweska)-nek: Amióta az eszemet tudom (24éve) nem használja senki az aluljárót.
 
Pusztaszabolcs    Lepesi ZL, 2010.09.24 09:10.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal a később (Verebnél) említett Fejér Vármegyei HÉV első - akkor még - Székesfehérvár - ADONYSZABOLCS - Paksi HÉV részeként épült meg. A vége a jelenlegi Ópaks állomás volt. Pusztaszabolcs vasúti hívójele a mai napig: Ab! Pontos dátumot, hogy mikor lett Pusztaszabolcs hétvégén leírom, fejből nem tudom. Adony - járásszékhely - külterülete, pusztája volt a most már várisi rangú - köszönhető a vasútnak - település.
Lepesi ZL
 
Somogyjád    Lepesi ZL, 2010.09.24 09:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kaposvár - Fonyód vasútvonal átépítésekor tették oly messzire Somogyjád állomását a falutól. Másik nyomvonal, a nagy emelkedők, ívek kiváltása, de a falu közepén lévő állomás 2 km-re került tőle. Gondolva a korábbi nagy forgalomra alakították ki az épületet rakodót, buszfordulót, "ostornyeles" lámpás gyalogutat. Sajnos ez nem így lett. Az épület ezért oly nagy. Alapban három vágány épült, de kialakították a negyedik vágány helyét is, amely soha sem készült el.
Lepesi ZL
 
Drégely    JDaniel, 2010.09.23 20:09.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szívszorító
 
Somogyjád    Train Station, 2010.09.22 22:24.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelenleg az állomásépület előtt az 1. és 3.vágány közép szórtak kavicsot.
Itt korábban volt egy 4.vágány is nem?
A 3.vágány mögött eléggé messze van a szelvénykő.
 
Somogyvár    Train Station, 2010.09.22 22:19.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalon itt rakodnak rendszeresen.Somogyjádon is akad néha fafeladás,de nem jellemző.
A kép 2010.08.15-én készült.
 
Fonyód    Train Station, 2010.09.22 22:16.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a bizonyos Szeged-Dombóvár-alsó-Fonyód vonat 2004-ig közlekedett.A Szegedről érkező vonat a nyári időszakban Fonyódra ment és onnan indult vissza Szegedre.Néha M62-es húzta.A vonat összeállítása (Dombóvárig):M41+B+Bo.De volt egyszer M41+4 AB kocsi.A vonat később Pécsig közlekedett majd az ütemes menetrend áldozata lett és 2008.decembere óta nem közlekedik.
 
Börgönd    Train Station, 2010.09.22 21:40.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is kíváncsi vagyok hogy hogyan halad a felújítás.A szeptemberi indóház szerint a szabadbattyáni vonalat már megcsinálták.Ez valós infó?
 
Pusztaszabolcs    Train Station, 2010.09.22 21:34.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem inkább Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-Adony vonal?
 
Kastély (Nagycenk)    pumpolini, 2010.09.22 16:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1994-es menetrend:

http://i52.tinypic.com/2ug2bso.jpg

forrás: www.kisvasut.hu
 
Vereb    pumpolini, 2010.09.22 13:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A közlekedésben az 1885-ben megalakult Fejér vármegyei helyiérdekű vasúttársaság terve, a Székesfehérvár-Bicske vasútvonal létesítése eredményezett áttörést. A Bicskét a vármegyeszékhellyel összekötő vasúti pályatest megépítésével Vereb és térsége az ország gazdasági vérkeringésébe is hatékonyan bekapcsolódott. Fejér vármegye északkeleti vidékén a vasút 19 községet és közel félszáz külterületi lakott helyet érintett. A tervek közel másfél évtized múltával realizálódtak, a helyiérdekű vasút átadására ünnepélyes külsőségek közepette 1898. november 23-án került sor. A gazdasági fejlődés újabb állomásaként, 1909. szeptember 23-án „Vereb megálló" elnevezéssel - négyszáz koronás engedélydíj fejében - megnyitották a Bicske-Székesfehérvár vasútvonal új, személyszállításra alkalmas állomását, a községházától mintegy két és fél kilométernyi távolságra. A teherszállítást Lovasberényen keresztül oldották meg..."

Vitek Gábor: Vereb története

 
Érd    pumpolini, 2010.09.22 13:29.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A legfontosabb, amit meg kell állapítani, hogy a főváros hatása csak 1900-tól (tehát 40 évvel a vasút megépítése után!) kezd érvényesülni..."

Farkas Gábor: Fejér Megyei Történeti Évköny
 
Bodajk    pumpolini, 2010.09.22 13:20.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A Moha—Csurgó— Bodajk—Mór vasútvonalat — a megyei bizottmány és az érintett birtokosok jelenlétében 1861-ben hitelesítették..."

Farkas Gábor: Fejér Megyei Történeti Évkönyv
 
Pusztaszabolcs    pumpolini, 2010.09.22 13:15.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
44-es vonalhoz:

"..1882-ben nyitották meg a Budapest—Pusztaszabolcs—Pécs, 1896-ban a Székesfehérvár—Adony—Pusztaszabolcs vasútvonalat..."

Farkas Gábor: Fejér Megyei Történeti Évkönyv
 
Kál-Kápolna    AKGV, 2010.09.21 22:49.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai napon leszerelték az állomásról a világítódobozos névtáblát. Valószínűleg MÁV szabvány tábla kerül a helyére. Szerintem kár érte, illett az állomáshoz az eddigi névtábla.
 
Balatonszemes    julius, 2010.09.21 15:39.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás gyalogsorompója (amiről a kép van) hol volt? Ha jól látom a hegy tetején a Bagolyvár gyönyörűen látszik. Ilyen rálátás ma nincs sehol. :-(
 
Szárazd    kelemen jános, 2010.09.20 18:16.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban volt állomás.Egy fia volt asz állomásfőnöknek, emlékeim szerint, ott laktak.Mi náluk hagytuk a biciklinket, amikor fürdeni jártunk a Kaposra. A kertben egy szilvafa állt, annak támasztottuk, tövében hatalmas citromfű bokor volt.
 
Góla    dr.Bakonyi Imre, 2010.09.20 15:58.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1952-56 között gyakran utaztam a Barcs-Gyékényes vonalon.Akkor még állt a gólai állomás és a hozzá tartozó,Gyékényes felé eső vasúti őrház is,ahol 1938-ban születtem.A harmincas évek közepétől 1939 nyaráig ott volt váltókezelő az édesapám.Az akkori állomásfőnőköt Kárpáti JÓzsefnek hívták.
Az országhatártól néhány tíz méterre eső őrházat 1956 után hamarosan lebontották,majd néhány évre rá a vasútállomás is erre a sorsra jutott.
 
Góla    Lepesi ZL, 2010.09.20 11:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Góláról már korábban írtam. Megismétlem. Az állomás közvetlenül a falu mellett volt. Gyakorlatilag a falu és vasút között talán 200 m van. A templomtól vezet a vasút felé egy kis utcácska. Illetve amit korábban írtam van egy kis kiszögelés (kertecske) a határsávban és úgy Berzence felől kezdődhetett az állomás. Az átépítés úta nemigen látszik. talán egy-két gyümölcsfa. Valamelyik épület helyén. Egy kis vágánnyomvonal eltérésre emlékszem az állomás környékén. Hogy ott volt-e ív? Nem emlékszem, talán (szintén Berzence felől) a volt állomás után.
Lepesi ZL
 
Tokod    Edyboy, 2010.09.19 23:22.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ősz hajnalon :)
 
Füzesgyarmat-Téglagyár    123, 2010.09.19 08:43.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás azért nem volt jó annyira mert messze volt a várostól! Bár akkor még falu volt. Most hogy ott van helyette a Füzesgyarmat-Fürdő így sokkal jobb!
 
Sarkadi Cukorgyár    123, 2010.09.19 08:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kisállomás nagyon jó hogy itt van mert aki a városvégén lakik annak negyon jó hogy nem kell felmenni a városba több mint 5km-tert. Én közel lakom a kisállomáshoz! De akkor is nekem is több mint 5km-tert kellene kerékpározni, bár ugyan van helyijárat de az nem nagy valami, mivel csak három megy, reggel, délben, délután.
 
Sármellék    Németh János, 2010.09.19 00:17.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem az egész Tüskevár készült itt, csupán az első rész vonatkozó jelenetei.
Megnéztem ezt a részt és vasútbarát szemszögből néhány hibát találtam benne:
1. Tutajostól Budapesten úgy búcsúznak el, hogy vigyázzon a keszthelyi átszállással. Ez azonban csak abban az esetben valósulhatott volna meg, ha hősünk Budapest - Tapolca - Keszthely viszonylatú gyorsvonattal és Keszthely - Balatonszentgyörgy - Sármellék (és tovább) viszonylatú személyvonattal utazik, tekintettel arra is, hogy a filmben egy rövid bejátszás a Szabadbattyánból Tapolca felé tartó vágányt mutatja, nem a balatonszentgyörgyit. Nincsen kéznél az 1967-es menetrendem, de tartok tőle, nem így lehetett akkor eljutni a fővárosból Sármellékre.
2. Szép a három rövid képsor a Zala-hídról, a közvetlen mögötte lévő elágazásról, valamint Sármellék állomás déli bejárati jelzőjéről (vajon tényleg a sármelléki és tényleg a déli?, de ezt követően a Sármellék állomás épületét, rajta az állomás nevét közelebbről mutató kamera az ellenkező irányból, észak felől gurul és a 275-ös gőzmozdony szerelvénye is észak felől, Zalaszentgrót irányából érkezik be, onnan Tutajos semmiképpen sem jöhetett meg.
 
Balatonszentgyörgy    Németh János, 2010.09.18 23:52.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sándor Antal vasútbarát társunktól kapott képek közül az utolsó előttihez egy megjegyzés: a két kijárati vágányból csupán a bal oldali vezet Balatonmáriafürdő (és Marcali) irányába, a jobb oldali mindössze csonka kihúzóvágány. A jelenleg szünetelő forgalmú mellékvonal Marcali felé Balatonmáriafürdő állomás előtt, a nyílt fővonalból ágazik ki.
 
Győr-Növényolajgyár    dennisthemenace, 2010.09.18 22:15.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a Makosdulo. Az Olajgyar (azota mar lebontottak) elorendezo-tarolopalyaudvara volt, kis futohazzal, vaganyhidmerleggel. A 80-as evekben a nagy forgalom miatt lefektettek meg egy vaganyt es hatalmas silokat is epitettek. Szinten epult egy uj vaganyhid-merleg, mert a regi tul rovid volt, nem fertek ra az osztrak Gabs kocsik, sem a gabonasok..
Ma is megvan,valoszinuleg azert,mert korbe van keritve es biztonsagi orok is vannak..
 
Előző Első    ... [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] ...   Utolsó Következő