Börgönd
Ailton, 2010.10.07 12:41.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 5 vágányból hányat újítottak fel?
|
|
Kolontár
ROCOman, 2010.10.07 06:40.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A települést, Devecserhez hasonlóan, ipari katasztrófa sújtotta. A MAL Zrt. vörösiszap tározójának gátja átszakadt és a kiömlő áradat szinte megsemmisítette a falut. A két település között a vasúti pálya is megrongálódott. http://picasaweb.google.hu/irft2009/Devecser20101005?authkey=Gv1sRgCJ2Ghr_nlpTElgE#
|
|
Kastélyosdombó
pezsman, 2010.10.06 19:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdésem a 2006-os bezárás ürügye volt, de örülök, hogy pfts felhozta ezt az eddig ismeretlen tanulmányt is. Az én most felvetődött kérdéseim is ugyanezek: Kinek a megrendelésére készült a tanulmány? És ki készítette? Nyilvánosan hozzáférhető?
Úgy tudom, hogy a vonal teljes rehabilitációja szerepel a sellyei kistérség hosszú távú fejlesztési koncepciójában, de ez még önmagában sajnos semmit sem jelent.
|
|
Kastélyosdombó
Ailton, 2010.10.06 12:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért pont Kémesen akartak vasúti szolgálatot? Vannak sokkal jobb állapotú állomások is, ahol nem kéne azért új vasútállomást építeni. Mondjuk Belcsapuszta felújítására még azt mondom oké.
Ez az anyag nyilvános vagy belső?
|
|
Sorkifalud
balazs177, 2010.10.06 12:38.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás felvételi épülete a Déli Vasút második(emeletes)típusterve alapján épült,amit később kisebb mértékben a ma is látható formájára alakítottak át.
|
|
Oszkó
balazs177, 2010.10.06 12:23.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás felvételi épülete eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült.A mai lakóépület ennek az átalakításával jött létre.
|
|
Zalakomár
balazs177, 2010.10.06 12:19.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült,amit később a mai formájára alakítottak,bővítettek.
|
|
Kastélyosdombó
LepesiZL, 2010.10.06 08:39.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi ez?
Ki készített tanulmányt?
Bocs, de a kérdésemhez még azt is hozzátenném: minek?
Kicsit értek a közlekedéshez, területfejlesztéshez, de.
Aki tud segíteni, szeretném megismerni, hogy mi is ez?
Kérem.
Elérhetőségem, nevem valódi. Szigetvári vagyok, anyósomék Zádorban laknak, első területfejlesztéssel foglalkozó írásom ennek a vonalnak a vizsgálatáról szólt. Próbálom elhinni írásotokat, de ismétlem szeretném látni.
Lepesi ZL
|
|
Felsőmocsolád
Ailton, 2010.10.05 20:02.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ön a MÁV-nál dolgozik?
Közvetíthetné a társaság felé, hogy szégyenletes, ahogy ezt az állomást (most már megállóhelyet) hagyták szétrohadni.
A peronokon most is áll a sár, az első vágány eltűnt a sárban, a vízelvezetők eldugulva. Írtam az ügyben panaszt is a MÁV-nak, de forráshiány miatt nem kívánnak semmit tenni.
|
|
Lentiszombathely
Ailton, 2010.10.05 19:27.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV-nak minden állomásra, megállóba ilyen kamerát kellene telepítenie, és akkor talán nem lenne minden tönkre téve. Mennyibe kerül egy ilyen kamera rendszer kiépítése?
|
|
Kastélyosdombó
pfts, 2010.10.05 13:12.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pezsman!
Tavaly készítettek egy tanulmányt a vonal felújítására (a kollégák is meglepődtek ezen, mert tudjuk, hogy nincs ennek realitása, hacsak valamelyik fideszes ogy. képviselő nem áll az ügy mellé). Akkor azt mondták, majd ha lesz valamilyen uniós pályázat rá, akkor elkészülhet. A lényege az volt, hogy 600 millióból a teljes szakaszon lecserélték volna a talpfákat betonaljakra, s kb. 100 millióból pótolták vagy cserélték volna a síneket is. Továbbá szerepelt a tervben Barcs-felső teljes felújítása, vasúti szolgálat újraindítása. Emellett Kémesen lebontották volna az állomást, s újat építettek volna, s itt is lett volna újra vasúti szolgálat, ugyanis ide keresztet képzeltek el. Harkányban és Siklóson magasperont építettek volna szintbeli átjáróval, plusz 5 kisebb táblás megállóhoz terveztek térkövezett magasperon+esőbeállót. Kb. 6-7 megállót pedig meg akartak szüntetni (ha jól emlékszem Drávatamási, Vitézipuszta, Drávacsepely, Siklós szőlők meg talán )Akkor az összköltséget 800 millióra saccolták (600 aljak, 100 sín, 100 épületek, peronok).
Gondolom idén már ez is többe kerülne. Még mielőtt bárki örülne, ez soha sem fog szerintem megvalósulni.
|
|
Kastélyosdombó
pezsman, 2010.10.05 11:57.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki megerősítene abban, hogy a 62-es vonal felső szakaszát 2006-ban felújításra hivatkozva zárták be? Egy rakás internetes oldalt olvastam már erről. (Természetesen tudom, hogy a felújítás nem fog bekövetkezni, csupán arról érdeklődnék, hogy a szándék valóban ilyen aljas volt-e?)
|
|
Dombóvár alsó
Train Station, 2010.10.04 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szegedi gyorsvonatok rövid ideig Kiskunfélegyházáig jártak.Általában M41+Bo+Bo összeállításban.De akadt Ao kocsi is.Én sokat utaztam rajta.Nyaranta a vonat Fónyódról indult Szegedre.
|
|
Lentiszombathely
szabyka5, 2010.10.04 18:14.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük az elismeréseket!
Reméljük még sokáig ilyen marad!
|
|
Lentiszombathely
Gery, 2010.10.04 17:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
RTL riport: http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/103031
Gratulálok Varga Szabolcsnak (így ismeretlenül), szép lett a megálló és mint látom a kamera is kikerült :)
Remélem így, hogy a tévében is leadásra került, példát mutat másoknak is!
|
|
Lentiszombathely
Ábrók Miklós, 2010.10.04 09:23.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szaby! Minden elismerésem a tiétek. Egy-egy fotómat megtalálod itt pl. a Balatonmáriafürdőnél, Balatonfürednél, Bp. Keleti, nyugat stb.
|
|
Szokolya
M.machinátor, 2010.10.03 00:30.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szevasztok.Én ott gyerekeskedtem minden nyáron(egy kicsit lejebb kb'77-86 közőtt egy vikend telken),az út felöli hátsó ajtó volt a váróterem és jegypénztár amibe kb 3-4 ember fért be állva és ott volt egy ablak ami soha nem volt nyitva(már amikor én arra jártam,pedig ott lakott a környék fuvarosa úgy hogy jártunk ott jó párszor az őregemmel).Az elülső helyiségben volt néhány ilyen birkozógép oltári karokkal,meg egy bringa volt a ház elött azzal ment a váltóőr váltót állitani(néha nem volt rajta gumi).
|
|
Dombóvár alsó
arsen, 2010.10.02 20:19.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyermekkori emlékek:
Vonatozás Pécsre. A vonat Kaposvár felől jött és nem érintette Dombóvár állomást.
Vonatozás a Balatonra. Jön a "fürdővonat" mondták a dombóváriak arra a vonatra amelyik Pécsről Dombóvár-alsó érintésével (és Dombóvár állomás kihagyásával)Tapolcára illetve Siófokra közlekedett Kaposvár és Fonyód érintésével.
Még korábban úgy tudom ment innen vonat Szegedre, sőt Békéscsabára is!
|
|
Budatétény
arsen, 2010.10.02 20:02.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen az átadáskor mindkét oldalon lift is működött, amit, gondolom a rongálások miatt lezártak. (persze meg kellett volna csinálni). Nem tudom ilyen helyen miért nincs legalább kamerás védelem?
Sajnos Magyarországon balkáni állapotok uralkodnak.
|
|
Mezőkövesd
vasút, 2010.10.02 12:00.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 376.-os gőzmozdonyt Tokaji példára ki lehetne újra pofozni, így egy szebb látvány fogadná a mezőkövesdre érkezőket... valaki tervek?
|
|
Borsmonostor
central, 2010.10.02 11:50.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás Osztrák nevét:Klostermarienberg
|
|
Alsólászló
central, 2010.10.02 11:48.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás Osztrák nevét:Unterloisdorf
|
|
Felsőlászló
central, 2010.10.02 11:43.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás Osztrák nevét:Oberloisdorf
|
|
Alsópulya
central, 2010.10.02 11:41.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves a megállóhely Osztrák nevét:Unterpullendorf
|
|
Vámosderecske-Sopronújlak
central, 2010.10.02 11:39.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves a megállóhely Osztrák nevét:Draßmarkt-Neutal
|
|
Doborján-Lakfalva
Central, 2010.10.01 20:44.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Osztrák nevét légyszíves egészítsétek ki.Helyesen:Raiding-Lackendorf
|
|
Veperd-Kabold
Central, 2010.10.01 20:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves a megállóhely Osztrák nevét:Weppersdorf-Kobersdorf
|
|
Ferenctelep
cshaweska, 2010.10.01 19:21.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést a tévedésért.Arra viszont határozottan emlékszem,hogy rengeteg szer hallottam a hangosban hogy:"A vonat Ferenctelep és Heresznye kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll."
|
|
Ferenctelep
Rácz Gergely, 2010.10.01 10:49.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pont kéznél van a 2000/2001-es menetrendkönyv, megnéztem, és helyesbítek: a megállóhelyen a személyvonatok mind megálltak, valamint megállt itt egy sebesvonat is (S 18905).
|
|
Sajószentpéter-Piactér
glapapp, 2010.09.30 21:41.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó lenne, ha a régi kis állomásépület képét megtalálná valaki
|
|