Budafok-Albertfalva
Ailton, 2010.10.12 11:59.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egészen biztos, hogy lebontják. A Székesfehérvár-Budapest vonal felújításának II. ütemében fogják lebontani, és olyan megálló lesz, mint az érdi. A II. ütem ideje 2012-2014.
|
|
Oszkó
LepesiZL, 2010.10.12 11:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oszkón csak vízdaru volt, meg az ilyen állomáson szokásos szerelőakna az egyik vágányban, illetve salakozó hely. Szenet vételezni a honos fűtőházba jártak a gépek - Zalaegerszeg és/vagy Szombathely. A tolómozdony Pácsonytól vagy Püspökmolnáritól dolgozott Oszkóig. A vonal átépítése óta állomás Vasvár, addig csak megállórakodóhely volt, igaz forgalmi szolgálattevővel. De tehervonatok felfelé most sem állhatnak meg mert olyan emelkedőben van.
Lepesi ZL
|
|
Pácsony
central, 2010.10.12 10:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
" Az 1947-es menetrendben az állomás nem szerepel"szöveget,javítsátok ki légyszíves: Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.(Győrvár megállóhely ekkor még nem létezett)
|
|
Oszkó
Train Station, 2010.10.11 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt elvileg (az állomás működése alatt) fűtőház működött.Illetve volt rendszeres toló gép az állomáson.
|
|
Létavértes
Hajdú Sándor, 2010.10.11 21:34.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hozzá szólásomat én is csak úgy tudom kezdeni mint "Moldován István"
"Régi kedves vasútállomás ez nekem."
A nagynénémék Álmosdon laktak így minden nyáron mentünk hozzájuk nyaralni vonattal, ez az ötvenes évek közepétől értendő.Nagy élmény volt a vonatozás is -majd egy egész napot vett igénybe-. A létai "kedves" állomásról indult az úgynevezett fakarusz busz (nem tudom emlékszik még rá valaki?) Álmosdra,mivel itt a vasút véget ért.
|
|
Pusztakürt
Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:55.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pici kiegészítés "raps" hozzá- szólásához.
Nem csak répa szállítás miatt volt ez a"FM",hanem volt ott egy uradalom -kastély- az állomástól keletre tk.a háta mögött ma már a szántóföldön ott ahol jó messze egy épület váza - a valamikori dohány pajta- látható.
|
|
Tarnaörs
Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:29.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még emlékszem az "FM" feltételes megálló épületére,ebben lakott Nagy Miska bácsi a családjával.Az épület a két gesztenyefa között volt. A hatvanas évek elején mint iskolás a nyári szünetben szedtük a gazt a sínek közül.
|
|
Kismaros ÁEV
ROCOman, 2010.10.10 15:38.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú esemény történt ma. http://hirszerzo.hu/belfold/20101010_baleset_kisvasut
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További emléktáblák
|
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla
|
|
|
Komárom
prozak01, 2010.10.09 23:32.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai állapotok: az állomásépület
|
|
|
Ráckeve
ROCOman, 2010.10.09 07:36.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ráckevei HÉV elveszett vágányai: www.kevei.atw.hu
|
|
Somogyszob
Gyenes Gyula, 2010.10.08 14:00.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bátyám,húgom és én azon kevesek közül valók vagyunk,akik a somogyszobi vasútállomásban születtek.Szemből nézve az állomás az első emeleten jobbról az első ablak mögötti szobában szült bennünket édesanyánk.Bátyám, Miklós 1938.12.05,húgom Éva 1948.09.18,én 1940.12.23.A helyi anyakönyvezetőnél ellenőrízhető.1950 szeptemberéig,a vasúti vendéglő államosításáig/édesapánk vasútivendéglős volt/az állomás épületében laktunk.Üdv. a szerkesztő(k)nek:Gyenes Gyula
|
|
Tokaj
ROCOman, 2010.10.08 13:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson lévő gőzmozdony megújult. Részletek: http://www.tokaj.hu/aktualis/hirek/hirek/reszletek.html?contentID=2473
|
|
Mohács
Kopasz, 2010.10.08 08:57.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A dédapám Kellemfi (Kellemfy-Kelenffy) cseh-morváról magyarosított 1862-ben (Wonavka-Wonyavka-Vonafka). Ő volt Pécs 3 vasútának első igazgatója, a pécsi Iparkamara első elnöke. Fernc József érdemrendet kapott többek között a Pécs-Mohács vasút létrehozásában elfoglalt helyéért (még a Duna Gőzhaly. Társasággal szemben is pert nyert). A vasút terén végzett munkájáért végül megkapta a "Kelenföldi" nemesi előnevet Ferenc Józseftől.
|
|
Lentiszombathely
Varga Szabolcs, 2010.10.07 15:13.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy ilyen rendszer kiépítése,kivitelezőtől,s a technikától függően- akár már 30.000 ft tól terjed felfele a csillagos égig.
|
|
Budafok-Albertfalva
central, 2010.10.07 13:27.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel légyszíves az állomás korábbi nevéhez:Promontor
|
|
Ziliz
Ailton, 2010.10.07 12:51.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az egy megállót miért szüntették meg? Ennek így mi értelme van? Spórolni nem spórolnak vele, ha pedig lenne 1 utas is, már vesztettek vele.
|
|
Hídvégardó
Ailton, 2010.10.07 12:49.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jó lenne, ha mindenhol ahol még lehetséges újra végig lehetne a vonalakon közlekedni trianoni határtól függetlenül. Főleg az olyan országok esetében, akik Schengeni-övezetbe tartoznak (Szlovákia, Szlovénia). De úgy hallottam idén Romániát is felveszik, úgyhogy ott is érdemes lenne megnézni melyik vonalak nyithatóak meg.
|
|
Börgönd
Ailton, 2010.10.07 12:41.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 5 vágányból hányat újítottak fel?
|
|
Kolontár
ROCOman, 2010.10.07 06:40.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A települést, Devecserhez hasonlóan, ipari katasztrófa sújtotta. A MAL Zrt. vörösiszap tározójának gátja átszakadt és a kiömlő áradat szinte megsemmisítette a falut. A két település között a vasúti pálya is megrongálódott. http://picasaweb.google.hu/irft2009/Devecser20101005?authkey=Gv1sRgCJ2Ghr_nlpTElgE#
|
|
Kastélyosdombó
pezsman, 2010.10.06 19:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdésem a 2006-os bezárás ürügye volt, de örülök, hogy pfts felhozta ezt az eddig ismeretlen tanulmányt is. Az én most felvetődött kérdéseim is ugyanezek: Kinek a megrendelésére készült a tanulmány? És ki készítette? Nyilvánosan hozzáférhető?
Úgy tudom, hogy a vonal teljes rehabilitációja szerepel a sellyei kistérség hosszú távú fejlesztési koncepciójában, de ez még önmagában sajnos semmit sem jelent.
|
|
Kastélyosdombó
Ailton, 2010.10.06 12:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért pont Kémesen akartak vasúti szolgálatot? Vannak sokkal jobb állapotú állomások is, ahol nem kéne azért új vasútállomást építeni. Mondjuk Belcsapuszta felújítására még azt mondom oké.
Ez az anyag nyilvános vagy belső?
|
|
Sorkifalud
balazs177, 2010.10.06 12:38.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás felvételi épülete a Déli Vasút második(emeletes)típusterve alapján épült,amit később kisebb mértékben a ma is látható formájára alakítottak át.
|
|
Oszkó
balazs177, 2010.10.06 12:23.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás felvételi épülete eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült.A mai lakóépület ennek az átalakításával jött létre.
|
|
Zalakomár
balazs177, 2010.10.06 12:19.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült,amit később a mai formájára alakítottak,bővítettek.
|
|
Kastélyosdombó
LepesiZL, 2010.10.06 08:39.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi ez?
Ki készített tanulmányt?
Bocs, de a kérdésemhez még azt is hozzátenném: minek?
Kicsit értek a közlekedéshez, területfejlesztéshez, de.
Aki tud segíteni, szeretném megismerni, hogy mi is ez?
Kérem.
Elérhetőségem, nevem valódi. Szigetvári vagyok, anyósomék Zádorban laknak, első területfejlesztéssel foglalkozó írásom ennek a vonalnak a vizsgálatáról szólt. Próbálom elhinni írásotokat, de ismétlem szeretném látni.
Lepesi ZL
|
|
Felsőmocsolád
Ailton, 2010.10.05 20:02.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ön a MÁV-nál dolgozik?
Közvetíthetné a társaság felé, hogy szégyenletes, ahogy ezt az állomást (most már megállóhelyet) hagyták szétrohadni.
A peronokon most is áll a sár, az első vágány eltűnt a sárban, a vízelvezetők eldugulva. Írtam az ügyben panaszt is a MÁV-nak, de forráshiány miatt nem kívánnak semmit tenni.
|
|
Lentiszombathely
Ailton, 2010.10.05 19:27.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV-nak minden állomásra, megállóba ilyen kamerát kellene telepítenie, és akkor talán nem lenne minden tönkre téve. Mennyibe kerül egy ilyen kamera rendszer kiépítése?
|
|
Kastélyosdombó
pfts, 2010.10.05 13:12.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pezsman!
Tavaly készítettek egy tanulmányt a vonal felújítására (a kollégák is meglepődtek ezen, mert tudjuk, hogy nincs ennek realitása, hacsak valamelyik fideszes ogy. képviselő nem áll az ügy mellé). Akkor azt mondták, majd ha lesz valamilyen uniós pályázat rá, akkor elkészülhet. A lényege az volt, hogy 600 millióból a teljes szakaszon lecserélték volna a talpfákat betonaljakra, s kb. 100 millióból pótolták vagy cserélték volna a síneket is. Továbbá szerepelt a tervben Barcs-felső teljes felújítása, vasúti szolgálat újraindítása. Emellett Kémesen lebontották volna az állomást, s újat építettek volna, s itt is lett volna újra vasúti szolgálat, ugyanis ide keresztet képzeltek el. Harkányban és Siklóson magasperont építettek volna szintbeli átjáróval, plusz 5 kisebb táblás megállóhoz terveztek térkövezett magasperon+esőbeállót. Kb. 6-7 megállót pedig meg akartak szüntetni (ha jól emlékszem Drávatamási, Vitézipuszta, Drávacsepely, Siklós szőlők meg talán )Akkor az összköltséget 800 millióra saccolták (600 aljak, 100 sín, 100 épületek, peronok).
Gondolom idén már ez is többe kerülne. Még mielőtt bárki örülne, ez soha sem fog szerintem megvalósulni.
|
|