Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] ...   Utolsó Következő

Budafok-Albertfalva    Ailton, 2010.10.12 11:59.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egészen biztos, hogy lebontják. A Székesfehérvár-Budapest vonal felújításának II. ütemében fogják lebontani, és olyan megálló lesz, mint az érdi. A II. ütem ideje 2012-2014.
 
Oszkó    LepesiZL, 2010.10.12 11:00.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oszkón csak vízdaru volt, meg az ilyen állomáson szokásos szerelőakna az egyik vágányban, illetve salakozó hely. Szenet vételezni a honos fűtőházba jártak a gépek - Zalaegerszeg és/vagy Szombathely. A tolómozdony Pácsonytól vagy Püspökmolnáritól dolgozott Oszkóig. A vonal átépítése óta állomás Vasvár, addig csak megállórakodóhely volt, igaz forgalmi szolgálattevővel. De tehervonatok felfelé most sem állhatnak meg mert olyan emelkedőben van.
Lepesi ZL
 
Pácsony    central, 2010.10.12 10:08.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
" Az 1947-es menetrendben az állomás nem szerepel"szöveget,javítsátok ki légyszíves: Az 1947-es menetrendben az állomás Győrvár néven szerepel.(Győrvár megállóhely ekkor még nem létezett)


 
Oszkó    Train Station, 2010.10.11 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt elvileg (az állomás működése alatt) fűtőház működött.Illetve volt rendszeres toló gép az állomáson.
 
Létavértes    Hajdú Sándor, 2010.10.11 21:34.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hozzá szólásomat én is csak úgy tudom kezdeni mint "Moldován István"

"Régi kedves vasútállomás ez nekem."
A nagynénémék Álmosdon laktak így minden nyáron mentünk hozzájuk nyaralni vonattal, ez az ötvenes évek közepétől értendő.Nagy élmény volt a vonatozás is -majd egy egész napot vett igénybe-. A létai "kedves" állomásról indult az úgynevezett fakarusz busz (nem tudom emlékszik még rá valaki?) Álmosdra,mivel itt a vasút véget ért.

 
Pusztakürt    Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:55.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pici kiegészítés "raps" hozzá- szólásához.
Nem csak répa szállítás miatt volt ez a"FM",hanem volt ott egy uradalom -kastély- az állomástól keletre tk.a háta mögött ma már a szántóföldön ott ahol jó messze egy épület váza - a valamikori dohány pajta- látható.
 
Tarnaörs    Hajdú Sándor, 2010.10.11 20:29.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én még emlékszem az "FM" feltételes megálló épületére,ebben lakott Nagy Miska bácsi a családjával.Az épület a két gesztenyefa között volt. A hatvanas évek elején mint iskolás a nyári szünetben szedtük a gazt a sínek közül.
 
Kismaros ÁEV    ROCOman, 2010.10.10 15:38.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szomorú esemény történt ma. http://hirszerzo.hu/belfold/20101010_baleset_kisvasut
 
Komárom    prozak01, 2010.10.09 23:34.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
További emléktáblák
 
Komárom    prozak01, 2010.10.09 23:33.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla
 
Komárom    prozak01, 2010.10.09 23:32.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai állapotok: az állomásépület
 
Ráckeve    ROCOman, 2010.10.09 07:36.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A ráckevei HÉV elveszett vágányai: www.kevei.atw.hu
 
Somogyszob    Gyenes Gyula, 2010.10.08 14:00.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bátyám,húgom és én azon kevesek közül valók vagyunk,akik a somogyszobi vasútállomásban születtek.Szemből nézve az állomás az első emeleten jobbról az első ablak mögötti szobában szült bennünket édesanyánk.Bátyám, Miklós 1938.12.05,húgom Éva 1948.09.18,én 1940.12.23.A helyi anyakönyvezetőnél ellenőrízhető.1950 szeptemberéig,a vasúti vendéglő államosításáig/édesapánk vasútivendéglős volt/az állomás épületében laktunk.Üdv. a szerkesztő(k)nek:Gyenes Gyula
 
Tokaj    ROCOman, 2010.10.08 13:20.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson lévő gőzmozdony megújult. Részletek: http://www.tokaj.hu/aktualis/hirek/hirek/reszletek.html?contentID=2473
 
Mohács    Kopasz, 2010.10.08 08:57.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A dédapám Kellemfi (Kellemfy-Kelenffy) cseh-morváról magyarosított 1862-ben (Wonavka-Wonyavka-Vonafka). Ő volt Pécs 3 vasútának első igazgatója, a pécsi Iparkamara első elnöke. Fernc József érdemrendet kapott többek között a Pécs-Mohács vasút létrehozásában elfoglalt helyéért (még a Duna Gőzhaly. Társasággal szemben is pert nyert). A vasút terén végzett munkájáért végül megkapta a "Kelenföldi" nemesi előnevet Ferenc Józseftől.
 
Lentiszombathely    Varga Szabolcs, 2010.10.07 15:13.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy ilyen rendszer kiépítése,kivitelezőtől,s a technikától függően- akár már 30.000 ft tól terjed felfele a csillagos égig.
 
Budafok-Albertfalva    central, 2010.10.07 13:27.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vegyétek fel légyszíves az állomás korábbi nevéhez:Promontor
 
Ziliz    Ailton, 2010.10.07 12:51.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az egy megállót miért szüntették meg? Ennek így mi értelme van? Spórolni nem spórolnak vele, ha pedig lenne 1 utas is, már vesztettek vele.
 
Hídvégardó    Ailton, 2010.10.07 12:49.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jó lenne, ha mindenhol ahol még lehetséges újra végig lehetne a vonalakon közlekedni trianoni határtól függetlenül. Főleg az olyan országok esetében, akik Schengeni-övezetbe tartoznak (Szlovákia, Szlovénia). De úgy hallottam idén Romániát is felveszik, úgyhogy ott is érdemes lenne megnézni melyik vonalak nyithatóak meg.
 
Börgönd    Ailton, 2010.10.07 12:41.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 5 vágányból hányat újítottak fel?
 
Kolontár    ROCOman, 2010.10.07 06:40.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A települést, Devecserhez hasonlóan, ipari katasztrófa sújtotta. A MAL Zrt. vörösiszap tározójának gátja átszakadt és a kiömlő áradat szinte megsemmisítette a falut. A két település között a vasúti pálya is megrongálódott. http://picasaweb.google.hu/irft2009/Devecser20101005?authkey=Gv1sRgCJ2Ghr_nlpTElgE#
 
Kastélyosdombó    pezsman, 2010.10.06 19:38.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kérdésem a 2006-os bezárás ürügye volt, de örülök, hogy pfts felhozta ezt az eddig ismeretlen tanulmányt is. Az én most felvetődött kérdéseim is ugyanezek: Kinek a megrendelésére készült a tanulmány? És ki készítette? Nyilvánosan hozzáférhető?

Úgy tudom, hogy a vonal teljes rehabilitációja szerepel a sellyei kistérség hosszú távú fejlesztési koncepciójában, de ez még önmagában sajnos semmit sem jelent.
 
Kastélyosdombó    Ailton, 2010.10.06 12:52.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért pont Kémesen akartak vasúti szolgálatot? Vannak sokkal jobb állapotú állomások is, ahol nem kéne azért új vasútállomást építeni. Mondjuk Belcsapuszta felújítására még azt mondom oké.
Ez az anyag nyilvános vagy belső?
 
Sorkifalud    balazs177, 2010.10.06 12:38.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás felvételi épülete a Déli Vasút második(emeletes)típusterve alapján épült,amit később kisebb mértékben a ma is látható formájára alakítottak át.
 
Oszkó    balazs177, 2010.10.06 12:23.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás felvételi épülete eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült.A mai lakóépület ennek az átalakításával jött létre.
 
Zalakomár    balazs177, 2010.10.06 12:19.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület eredetileg Déli Vasúti III.osztályú típusterv alapján épült,amit később a mai formájára alakítottak,bővítettek.
 
Kastélyosdombó    LepesiZL, 2010.10.06 08:39.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi ez?
Ki készített tanulmányt?
Bocs, de a kérdésemhez még azt is hozzátenném: minek?
Kicsit értek a közlekedéshez, területfejlesztéshez, de.
Aki tud segíteni, szeretném megismerni, hogy mi is ez?
Kérem.
Elérhetőségem, nevem valódi. Szigetvári vagyok, anyósomék Zádorban laknak, első területfejlesztéssel foglalkozó írásom ennek a vonalnak a vizsgálatáról szólt. Próbálom elhinni írásotokat, de ismétlem szeretném látni.
Lepesi ZL
 
Felsőmocsolád    Ailton, 2010.10.05 20:02.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ön a MÁV-nál dolgozik?
Közvetíthetné a társaság felé, hogy szégyenletes, ahogy ezt az állomást (most már megállóhelyet) hagyták szétrohadni.
A peronokon most is áll a sár, az első vágány eltűnt a sárban, a vízelvezetők eldugulva. Írtam az ügyben panaszt is a MÁV-nak, de forráshiány miatt nem kívánnak semmit tenni.
 
Lentiszombathely    Ailton, 2010.10.05 19:27.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV-nak minden állomásra, megállóba ilyen kamerát kellene telepítenie, és akkor talán nem lenne minden tönkre téve. Mennyibe kerül egy ilyen kamera rendszer kiépítése?
 
Kastélyosdombó    pfts, 2010.10.05 13:12.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pezsman!
Tavaly készítettek egy tanulmányt a vonal felújítására (a kollégák is meglepődtek ezen, mert tudjuk, hogy nincs ennek realitása, hacsak valamelyik fideszes ogy. képviselő nem áll az ügy mellé). Akkor azt mondták, majd ha lesz valamilyen uniós pályázat rá, akkor elkészülhet. A lényege az volt, hogy 600 millióból a teljes szakaszon lecserélték volna a talpfákat betonaljakra, s kb. 100 millióból pótolták vagy cserélték volna a síneket is. Továbbá szerepelt a tervben Barcs-felső teljes felújítása, vasúti szolgálat újraindítása. Emellett Kémesen lebontották volna az állomást, s újat építettek volna, s itt is lett volna újra vasúti szolgálat, ugyanis ide keresztet képzeltek el. Harkányban és Siklóson magasperont építettek volna szintbeli átjáróval, plusz 5 kisebb táblás megállóhoz terveztek térkövezett magasperon+esőbeállót. Kb. 6-7 megállót pedig meg akartak szüntetni (ha jól emlékszem Drávatamási, Vitézipuszta, Drávacsepely, Siklós szőlők meg talán )Akkor az összköltséget 800 millióra saccolták (600 aljak, 100 sín, 100 épületek, peronok).
Gondolom idén már ez is többe kerülne. Még mielőtt bárki örülne, ez soha sem fog szerintem megvalósulni.
 
Előző Első    ... [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] ...   Utolsó Következő