Nagykanizsa
pumpolini, 2010.09.13 17:11.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910
Budapest-Nagykanizsa vonalról:
"..A déli vasút Budapest—nagykanizsai szakasza 1861. április 1-én nyílt meg. Hossza a vármegyében 17 km állomásai a következők : Budapest, Kelenföld, Budafok, Budafok-megálló és Nagytétény.
E vonalon 5 személy és 2 gyorsvonat közlekedik mindkét irányban..."
|
|
Petőfiszállási tanyák
pumpolini, 2010.09.13 17:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia
a Budapest-Szeged vonalról ezt írja:
"...Az egész vasútvonalat 1891-ben államosították. Hossza a vármegye területén 147 km; E vasút mentén a következő állomások vannak : Budapest nyugati Pu., Kőbánya,
Pestszentlörinczi nyaralók, Pestszentlörinczi kavicsbánya, Vecsés, Kertekalja, Üllő. Monor,
Nyáregyháza, Pilis, Albertirsa, Czeglédberczel, Czeglédberezel-Csero, Budai út, Czegléd. Czeglédi
szállások. Nyársapát, Nagykörös, Fekete, Katonatelep), Kecskemét, Kecskeméti földmíves-iskola.
Kiskunfélegyházai út. Páka, Kiskunfélegyháza-Jakabszállás, Kiskunfélegyháza, Szentkút és Pálmonostora.."
|
|
Kiskunfélegyháza
pumpolini, 2010.09.13 16:54.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia
"...a Czegléd—kiskunfélegyházai szakasz 1853. szeptember 3-án nyílt meg..."
|
|
Cegléd
pumpolini, 2010.09.13 16:51.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun
"..A budapest—szegedi—orsovai vasút budapest—czeglédi szakasza 1847 szeptember 1-én nyílt meg, mint a Mugyar Központi Vasút vonala .."
|
|
Gödöllő
pumpolini, 2010.09.13 16:47.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia
"..A koronauradalom közlekedési viszonyai nagyon kedvezek, mivel a M. kir. államvasutak Budapest-hatvani vonala és a Budapest-kassai állami út rajta vezet át. Ezekenkívül a galgamácsai gazdasági kerületet az Aszód-balassagyarmati h. é. és a kerepesit a budapest-kerepesi h. é. vasút szeli át. Újabban pedig építés alatt van a Budapest-váczi villamos vasút, melynek Gödöllőn állomása lesz és a kerepesi h. é. vasútnak Gödöllőig leendő meghosszabbítása és villamos üzemre való átalakítása..."
|
|
Sződ-Sződliget
pumpolini, 2010.09.13 16:41.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi: Pest –Pilis-Solt-Kiskun
"..Három vasúti állomása van, ú. m. Göd, Sződ és Kisgöd megállóhelyek... "
|
|
Örkény
pumpolini, 2010.09.13 16:38.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1910-es állapotok Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi, Pest –Pilis-Solt-Kiskun monográfiájából:
"...a vasút megépítése után a földek értéke emelkedett, a gyengébb homokbuczkás és távolabbi fekvés területek kis parezellánkénti eladásával az addigi 1800 lelket számlálólakosság
fokozatosan 6000 lélekre emelkedett
A nagyobb forgalom lebonyolítására tíz kilométer hosszú, 76 cm. nyomtávú mezei vasút is épült, mely az örkényi vasútállomásról kiindulva, a szőlőtelepet és a majorokat köti össze az állomással..."
|
|
Dombóvár
pumpolini, 2010.09.12 18:53.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép az ötvenes évek végéről:
http://www.fortepan.hu/image.php?id=2695
|
|
Budapest-Sashalom
pumpolini, 2010.09.12 16:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"..1889-ben megindult a BHÉV és ennek következtében megkezdődött Sashalom gyors betelepülése..."
Budapest Lexikon
|
|
Budapest-Nagyvásártelep
pumpolini, 2010.09.12 15:56.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nagyvásártelep ÉNy-i szomszédságában kb. 100.000 m2 szabad terület állt rendelkezésre. Az 1970 méter hosszú raskodókon egyszerre 210 tehervagon számára volt hely a legyezőszerűen elhelyezkedő 20 vágányon. Magát a Vásárcsarnokot 1932-ben adták át és 8 millió Pengőbe került az építése. Két hajókikötő is a területhez tartozott.
Budapest Lexikon
|
|
Röszke
kadajo, 2010.09.11 22:24.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem biztosított szolgálati helyeken nincs kijárati jelző. Ami ott található az csak útátjárót fedezőjelző.
|
|
Gyülevész
kiss Imre, 2010.09.11 21:42.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megállóhely volt és tudomásom szerint csupán egy futóművétől megfosztott, kiszuperált fedett kocsi (G kocsi) volt.
|
|
Szántód-Kőröshegy
pumpolini, 2010.09.11 17:49.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
üdv!
Ez az épület lenne?
http://www.fortepan.hu/image.php?id=8195
|
|
Dorog
Mk452006, 2010.09.11 15:33.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás(?) aluljárójáról:
Undorral nézem nap mint nap többször is, hogy az állomási(na jó, többször nem fogom így szólítani, mert nem állomási, hanem városi) aluljáró milyen állapotban van. Tavaly meszelték le hófehérre, és festettek rá mindenféle rajzokat, ami egyébként aranyos(volt.) Ehhez képest telis-tele van megint graffityvel.. Nagyon rossz ezt nézi minen nap többször is(merthogy a gimnáziumba járók nagyjából átlag 2x naponta átmennek, sőt ez a város központja és a lakótelepek közötti legkényelmesebb átjárás a vasutat keresztezve..) hogy hogy el van csúfítva ez az amúgy sem túl barátságos aluljáró("dorogiul":"alagút"=])...
|
|
Homokterenye
Komár Gyuri, 2010.09.11 11:21.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha már odatetted azokat a képeket,javaslom azt a történet részt kijavíttatni. Nem a Ganz,nem akkor,nem zárt be,stb.
Ha már wiki,akkor pontos is lehetne.
|
|
Olaszfalu
Iza, 2010.09.10 22:39.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, nem csak a megállóhely szünt meg, hanem hamarosan a lakóházat is lebontják. Itt laktam 30 évig...
|
|
Agárd
N.Anna, 2010.09.10 19:14.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos kivágták az állomás összes hársfáit. Mindenki fel van háborodva, hogy az építést túlélt védett fákat miért kellett ilyen vandál módon kivágni? Aki tud, kérem válaszoljon!!!
|
|
Pákozd
Zsolt80, 2010.09.10 09:27.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam a vonal 471 + 00 - 482 + 00 szelvényében. Elég elhanyagolt a környezete sajnos. Vasúti jármű nem járt a pályán egy ideje sajnos.
|
|
Pécs-Vasas
Train Station, 2010.09.09 20:14.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már látszik az állomás...
|
|
|
Pécs-Vasas
Train Station, 2010.09.09 20:13.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felüljáró közelebbről.(a vonalon még kb. 6-7 ilyen van.)
|
|
|
Pécs-Vasas
Train Station, 2010.09.09 20:07.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs-Vasas előjelzőjének maradványa.
|
|
|
Vasas-Hird
Train Station, 2010.09.09 20:06.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Félő hogy csak fehéren fog villogni az átjáró jelzője.De a remény hal meg utoljára.
|
|
|
Vasas-Hird
Train Station, 2010.09.09 19:58.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs-Vasas felől érkezve.(A megállóban lévő iskolában ép végetért a tanítás.)
|
|
|
Vasas-Hird
Train Station, 2010.09.09 19:56.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület Ny-i oldala.(Már amit letudtam fotózni a szedresből.)
|
|
|
Vasas-Hird
Train Station, 2010.09.09 19:54.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület mögötti iparvágány.A telepen van mozgás.De már évek óta nem használják a vasutat.
|
|
|
Pécs-Külváros
Train Station, 2010.09.08 20:20.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs-Külváros,2010.09.08-án.
|
|
|
Balatonföldvár
Csillagfény, 2010.09.08 13:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet nem Ybl Miklós,hanem Ney Ákos tervezte,a Déli Vasút építésze tervezte!
|
|
Csikéria
refkov, 2010.09.08 13:38.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1980.BAN MÉG ÁLLT AZ ÉPÜLET.De azóta...?
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.09.08 12:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az útátjáró előjelzője Pécs-Külváros felől.Az égőket kilopták.
|
|
|
Lőkösháza
Razgon, 2010.09.08 11:32.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lőkösházán voltam sorkatona a határőrségnél, 91-92-ben. Innen jártunk ki Kürtösre szolgálatba.
Nagyon szerettem az állomás hangulatát. Régi szép idők...
|
|