Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] [ 448 ] [ 449 ] ...   Utolsó Következő

Nagykanizsa    pumpolini, 2010.09.13 17:11.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910

Budapest-Nagykanizsa vonalról:

"..A déli vasút Budapest—nagykanizsai szakasza 1861. április 1-én nyílt meg. Hossza a vármegyében 17 km állomásai a következők : Budapest, Kelenföld, Budafok, Budafok-megálló és Nagytétény.
E vonalon 5 személy és 2 gyorsvonat közlekedik mindkét irányban..."

 
Petőfiszállási tanyák    pumpolini, 2010.09.13 17:02.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia

a Budapest-Szeged vonalról ezt írja:

"...Az egész vasútvonalat 1891-ben államosították. Hossza a vármegye területén 147 km; E vasút mentén a következő állomások vannak : Budapest nyugati Pu., Kőbánya,
Pestszentlörinczi nyaralók, Pestszentlörinczi kavicsbánya, Vecsés, Kertekalja, Üllő. Monor,
Nyáregyháza, Pilis, Albertirsa, Czeglédberczel, Czeglédberezel-Csero, Budai út, Czegléd. Czeglédi
szállások. Nyársapát, Nagykörös, Fekete, Katonatelep), Kecskemét, Kecskeméti földmíves-iskola.
Kiskunfélegyházai út. Páka, Kiskunfélegyháza-Jakabszállás, Kiskunfélegyháza, Szentkút és Pálmonostora.."

 
Kiskunfélegyháza    pumpolini, 2010.09.13 16:54.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia

"...a Czegléd—kiskunfélegyházai szakasz 1853. szeptember 3-án nyílt meg..."
 
Cegléd    pumpolini, 2010.09.13 16:51.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun

"..A budapest—szegedi—orsovai vasút budapest—czeglédi szakasza 1847 szeptember 1-én nyílt meg, mint a Mugyar Központi Vasút vonala .."
 
Gödöllő    pumpolini, 2010.09.13 16:47.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia

"..A koronauradalom közlekedési viszonyai nagyon kedvezek, mivel a M. kir. államvasutak Budapest-hatvani vonala és a Budapest-kassai állami út rajta vezet át. Ezekenkívül a galgamácsai gazdasági kerületet az Aszód-balassagyarmati h. é. és a kerepesit a budapest-kerepesi h. é. vasút szeli át. Újabban pedig építés alatt van a Budapest-váczi villamos vasút, melynek Gödöllőn állomása lesz és a kerepesi h. é. vasútnak Gödöllőig leendő meghosszabbítása és villamos üzemre való átalakítása..."

 
Sződ-Sződliget    pumpolini, 2010.09.13 16:41.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi: Pest –Pilis-Solt-Kiskun

"..Három vasúti állomása van, ú. m. Göd, Sződ és Kisgöd megállóhelyek... "


 
Örkény    pumpolini, 2010.09.13 16:38.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1910-es állapotok Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi, Pest –Pilis-Solt-Kiskun monográfiájából:

"...a vasút megépítése után a földek értéke emelkedett, a gyengébb homokbuczkás és távolabbi fekvés területek kis parezellánkénti eladásával az addigi 1800 lelket számlálólakosság
fokozatosan 6000 lélekre emelkedett

A nagyobb forgalom lebonyolítására tíz kilométer hosszú, 76 cm. nyomtávú mezei vasút is épült, mely az örkényi vasútállomásról kiindulva, a szőlőtelepet és a majorokat köti össze az állomással..."


 
Dombóvár    pumpolini, 2010.09.12 18:53.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép az ötvenes évek végéről:

http://www.fortepan.hu/image.php?id=2695
 
Budapest-Sashalom    pumpolini, 2010.09.12 16:00.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"..1889-ben megindult a BHÉV és ennek következtében megkezdődött Sashalom gyors betelepülése..."

Budapest Lexikon
 
Budapest-Nagyvásártelep    pumpolini, 2010.09.12 15:56.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Nagyvásártelep ÉNy-i szomszédságában kb. 100.000 m2 szabad terület állt rendelkezésre. Az 1970 méter hosszú raskodókon egyszerre 210 tehervagon számára volt hely a legyezőszerűen elhelyezkedő 20 vágányon. Magát a Vásárcsarnokot 1932-ben adták át és 8 millió Pengőbe került az építése. Két hajókikötő is a területhez tartozott.

Budapest Lexikon
 
Röszke    kadajo, 2010.09.11 22:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem biztosított szolgálati helyeken nincs kijárati jelző. Ami ott található az csak útátjárót fedezőjelző.
 
Gyülevész    kiss Imre, 2010.09.11 21:42.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhely volt és tudomásom szerint csupán egy futóművétől megfosztott, kiszuperált fedett kocsi (G kocsi) volt.
 
Szántód-Kőröshegy    pumpolini, 2010.09.11 17:49.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
üdv!

Ez az épület lenne?

http://www.fortepan.hu/image.php?id=8195
 
Dorog    Mk452006, 2010.09.11 15:33.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás(?) aluljárójáról:
Undorral nézem nap mint nap többször is, hogy az állomási(na jó, többször nem fogom így szólítani, mert nem állomási, hanem városi) aluljáró milyen állapotban van. Tavaly meszelték le hófehérre, és festettek rá mindenféle rajzokat, ami egyébként aranyos(volt.) Ehhez képest telis-tele van megint graffityvel.. Nagyon rossz ezt nézi minen nap többször is(merthogy a gimnáziumba járók nagyjából átlag 2x naponta átmennek, sőt ez a város központja és a lakótelepek közötti legkényelmesebb átjárás a vasutat keresztezve..) hogy hogy el van csúfítva ez az amúgy sem túl barátságos aluljáró("dorogiul":"alagút"=])...
 
Homokterenye    Komár Gyuri, 2010.09.11 11:21.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha már odatetted azokat a képeket,javaslom azt a történet részt kijavíttatni. Nem a Ganz,nem akkor,nem zárt be,stb.
Ha már wiki,akkor pontos is lehetne.
 
Olaszfalu    Iza, 2010.09.10 22:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, nem csak a megállóhely szünt meg, hanem hamarosan a lakóházat is lebontják. Itt laktam 30 évig...
 
Agárd    N.Anna, 2010.09.10 19:14.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos kivágták az állomás összes hársfáit. Mindenki fel van háborodva, hogy az építést túlélt védett fákat miért kellett ilyen vandál módon kivágni? Aki tud, kérem válaszoljon!!!
 
Pákozd    Zsolt80, 2010.09.10 09:27.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam a vonal 471 + 00 - 482 + 00 szelvényében. Elég elhanyagolt a környezete sajnos. Vasúti jármű nem járt a pályán egy ideje sajnos.
 
Pécs-Vasas    Train Station, 2010.09.09 20:14.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már látszik az állomás...
 
Pécs-Vasas    Train Station, 2010.09.09 20:13.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felüljáró közelebbről.(a vonalon még kb. 6-7 ilyen van.)
 
Pécs-Vasas    Train Station, 2010.09.09 20:07.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Vasas előjelzőjének maradványa.
 
Vasas-Hird    Train Station, 2010.09.09 20:06.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Félő hogy csak fehéren fog villogni az átjáró jelzője.De a remény hal meg utoljára.
 
Vasas-Hird    Train Station, 2010.09.09 19:58.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Vasas felől érkezve.(A megállóban lévő iskolában ép végetért a tanítás.)
 
Vasas-Hird    Train Station, 2010.09.09 19:56.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület Ny-i oldala.(Már amit letudtam fotózni a szedresből.)
 
Vasas-Hird    Train Station, 2010.09.09 19:54.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület mögötti iparvágány.A telepen van mozgás.De már évek óta nem használják a vasutat.
 
Pécs-Külváros    Train Station, 2010.09.08 20:20.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Külváros,2010.09.08-án.
 
Balatonföldvár    Csillagfény, 2010.09.08 13:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet nem Ybl Miklós,hanem Ney Ákos tervezte,a Déli Vasút építésze tervezte!
 
Csikéria    refkov, 2010.09.08 13:38.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1980.BAN MÉG ÁLLT AZ ÉPÜLET.De azóta...?
 
Pécs-Gyárváros    Train Station, 2010.09.08 12:10.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az útátjáró előjelzője Pécs-Külváros felől.Az égőket kilopták.
 
Lőkösháza    Razgon, 2010.09.08 11:32.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lőkösházán voltam sorkatona a határőrségnél, 91-92-ben. Innen jártunk ki Kürtösre szolgálatba.
Nagyon szerettem az állomás hangulatát. Régi szép idők...
 
Előző Első    ... [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] [ 448 ] [ 449 ] ...   Utolsó Következő