Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] [ 448 ] [ 449 ] [ 450 ] [ 451 ] [ 452 ] ...   Utolsó Következő

Kiskapud    Train Station, 2010.09.04 16:59.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem akarok senkit se elkeseríteni,de (szerintem) az elöttem feltöltött kép alapján nem tartom valószínűnek a vonal újra nyitását.Főleg azon a részen ahol a kép is készült.Szinte egy hegy csúszott a pályatestre.
De a remény hal meg utoljára!
 
Budapest-Soroksári út    matteo, 2010.09.04 12:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás érdekessége,hogy kísérleti jelleggel elektromosan állított alakjelzői is voltak.Mivel ugyanannyiba kerül egy ilyen alakjelző mint egy fényjelző ezért nem alkalmazták.
 
Mátészalka    Puposfan, 2010.09.04 11:35.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes,hogy ekkora állomása van,és még sincs sehol se villamosítva...
 
Cegléd    ROCOman, 2010.09.04 08:09.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Cegléd város keskenytávu vasútja. Cegléd rendezett tanácsú város élőmunkálati engedélyt nyert a cegléd-törtel-jászkarajenő és cegléd-sőreg-tápiószentmárton-tápióbicskei h. é. keskenyvágányu vasút megvalósítására, sőt ezen vonalak meghosszabbítását Nagykátáig, illetve Tisza-Vezsenyig is tervbe vette. A vonalhossz mintegy 67km. A tervezési és építési munkálatokkal Vadas Jenő bpesti mérnököt bízta meg.”

Megjelent: Elektrotechnika VIII. évfolyam, 1. szám, 12. oldal, Budapest, 1915. évi március hó 1-én.

 
Chernelházadamonya    Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ), 2010.09.03 20:05.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Chernelházadamonya megálló helyen, volt egy másik épület, ( Mesterháza felől) amit szolgálati lakásnak használtak. Sajnos a lebontást ez sem kerülte el.
 
Miskolc-Tiszai    hlavi, 2010.09.03 18:41.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tudom, hogy az a mozdony (376-613)lett átadva a Horvát közlekedési múzeumnak, a 377-443al együtt, cserébe a 424-001 ért
 
Balatonalmádi-Remetevölgy    siofok35, 2010.09.03 14:52.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pad. A vasút helyén földút van.
 
Balatonalmádi-Remetevölgy    siofok35, 2010.09.03 14:50.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori lakóőrház a megállóhely közelében.
 
Ódinnyés forgalmi kitérő    siofok35, 2010.09.03 14:46.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem.
 
Nagyicce    siofok35, 2010.09.03 14:40.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A delta vége után található a megszűnt vonal egyik megállóhelyi épülete.
 
Sashalom    siofok35, 2010.09.03 14:37.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sashalom állomása. Váróterem és szolgálat nincs, a peronokon van jegyautomata.
 
Nagyicce    siofok35, 2010.09.03 14:34.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rákosszentmihályi vonal kiágazási deltája Nagyicce és Sashalom közt a mai napig megvan. Néha szerelvények fordítására használják.
 
Nagyicce    siofok35, 2010.09.03 14:31.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyicce állomásépülete. A kiugró rész a forgalmi iroda.
 
Nagyicce    siofok35, 2010.09.03 14:29.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyicce. Balra van az állomásépület. Váróterem nincs, térközőri szolgálat és jegyautomata van.
 
Dunaharaszti külső    siofok35, 2010.09.03 14:26.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunaharaszti külső és Szigeteszentmiklós között van Dunahíd szolgálati hely. Harszti külső és Dunahíd közt, a híd miatt csak egy vágány van, Dunahídtól folytatódik a kétvágányú pálya. Háttérban a híd.
 
Dunaharaszti külső    siofok35, 2010.09.03 14:23.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunaharaszti külső állomásépülete. Van pénztár, és egy kics "váróterem" is.
 
Pesterzsébet felső    siofok35, 2010.09.03 14:21.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szolgálati célú járművek és a macskaköves peron.
 
Pesterzsébet felső    siofok35, 2010.09.03 14:20.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A forgalmi iroda épülete az állomásépülettel szemben. Valamikor állítóközpont lehetett.
 
Pesterzsébet felső    siofok35, 2010.09.03 14:18.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pesterzsébet felső egy hangulatos állomás tornácos épülettel, macskaköves peronnal. Az épületben váróterem, pénztár nincs, viszont van egy jegyautomata.
 
Békásmegyer    siofok35, 2010.09.03 12:39.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy Békásmegyer régi állomás is, a maitól Batthyány tér felé. Az épület is megvan.
 
Felsőmocsolád    Dr Várkonyi Péter, 2010.09.03 10:22.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap voltam az állomás épületében. Lerabolták. Elkeserítő a pusztulás.
 
Dad    dongó, 2010.09.03 00:37.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A dadi állomáson három vágányon bonyolodott a forgalom. A Tatabánya- Pápa közti vonalon több állomáson Köztük a Dadin is lehetett a gőzmozdonyokat "itatni". A vizvételi forgócsőves kút, az állomás épület felőli első és második vágánny a között volt. A képen (Régi képek - Dad) a legnagyobb darabszámban készült un. 324-es mozdony vontatja a vonatot.
 
Csorvás    rol1613, 2010.09.02 21:19.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai napon 7óra elött tíz perccel, gázolás történt csorvás állomáson. Most néztem az elvirát és 143percet késik a személy.
 
Kiskapud    interpici400, 2010.09.02 15:26.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ha a pályát járhatóvá teszik, reméljük, ez minél hamarabb meglesz.
A vonal indexfórumában találtam ezt a képet, bodrostomi készítette.
 
Kishuta    interpici400, 2010.09.02 15:15.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi is használtuk innen Pálházáig, bár nem hivatásforgalomban, hanem mert lekéstük a buszt. Viszont teljes jegyet kell venni, így mindennapi forgalomban sajnos nemigen használható ilyen célra.
 
Őrhalom régi    interpici400, 2010.09.02 15:11.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg igaz a történet, hiszen a Magyar Közlekedési Klub 2009-ben kiadott "Életet a vasútnak, életet a térségnek (Az Ipoly-völgyi vasút)" c. kiadványában Renner Péter írásában a következők olvashatók: "... a község polgárőreinek jelzése nyomán a rendőrség átkutatta az épületet, hogy a végére járjon annak a régi legendának, mely szerint a II. világháború végén fegyvereket, lőszert és robbanóanyagot rejtettek el az épületben. Félnapos kutatómunka után végül a padlásdeszkák alól a puskák és töltények mellett még egy akkora trotilkocka is előkerült, amellyel egy egész vasúti szerelvényt a levegőbe lehetett volna repíteni. Belegondolni is rossz, mi lett volna, ha a tetőbe egyszer belecsap a villám."
 
Erdőbénye    interpici400, 2010.09.02 14:58.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kicsit pontosítanék: Olaszliszka-Tolcsva vá. Vámosújfaluban van, illetve még a vonalon Bodrogkeresztúr vá. Bodrogkisfaludon található.
 
Erdőbénye    Lepesi ZL, 2010.09.02 08:51.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy látszik ezen a vonalon nem az a település a névadó, amelyen a vasút áthalad, ugye Erdőbénye - Szegilogon, illetve Olaszliszka-Tolcsva Erdőbényén van.
Lepesi ZL
 
Drávasztára-Zaláta    Radius, 2010.09.01 23:58.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm minden hozzászólónak a kutató munkát. Közelmúltban bejártam autóval és gyalog a vidéket Zaláta felől. 1951-57. között az akkori iskola diákja voltam,édesanyám a tanító néni. Lajostanyán 72 lakósból 12-15 iskolás volt egy tanteremben,ez 5-6 osztályos összevont tanyai iskola volt. A vasút volt a köldökzsinór, a kocsikban kalauz tartotta életben a kályha-tüzet. Teherforgalom is jelentős volt:nádat, fát, terményt vitt Sellye felé, a Dráva szabályozásához rengeteg követ hozott.Lajos-tanya Drávasztárához tartozott közigazgatásilag, de az állomás már Zalátához. (A Dráván átívelő (vasuti?!) híd újjá- építéséről a 2008.X.16-i a KMKF program-tervét érdemes elolvasni).Az idegenforgalomnak érdemes lenne ezt a tájat jobban képbe hozni,emléktáblát, ismertető lapot készíttetni, még ha az Isten háta mögött is van ez a vasúti emlék!
 
Harka    Harka Zoltán, 2010.09.01 23:45.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Harka nem "sváb" név! A csengése is magyar. Ősi, magyar név. Második főnemes. Például, István király anyja Sarolt vagy Sarolta, Harka lovasfejedelem unokája volt.
Hogy Rákosinak miért volt ez a név zavaró, csak találgatni tudok.
 
Előző Első    ... [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] [ 448 ] [ 449 ] [ 450 ] [ 451 ] [ 452 ] ...   Utolsó Következő