Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 427 ] [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] ...   Utolsó Következő

Nógrádszakál    rol1613, 2010.11.20 22:06.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a második vágány
 
Nógrádszakál    rol1613, 2010.11.20 22:04.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ki tettek egy új menetrendtáblát az első vágány mellé, ami olyan mint amiket a pesti megállókban megszokhattunk.
 
Drávasztára-Zaláta    Sugár János-Rádius, 2010.11.20 18:23.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Örömmel tájékoztatok minden érdeklődőt, hogy az a bizonyos régi vasúti nyomvonal Sellyétől (Szentlőrinctől) egészen Novi Senkovác-ig jól látható "AZ ORMÁNSÁG turistatérképe"-n, amit a Cartographia Kft.1998-ban adott ki. Ennek segítségével kerestük fel öcsémmel a Háromfa- János- sziget -Adravica - Zaláta túravonalon a régi vasútállomás fundamentumát is. F.hó 13-án a DDNP túrát szervezett Drávasztáráról-Zaláta határának érintésével, a vasuti töltésen egészen a volt Dráva-híd 3 tégla-pilléreiig.
 
Szatina-Kishajmás    kekekex, 2010.11.20 17:51.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon érdekel merre is ment a régi vonal, az abaligeti oldalra töltöttem is fel régi képeslapot. Viszont akárhogy keresem a g earth-ön nem találom a régi nyomvonalat. Nagy segítség lenne ha valaki a google earth alapján beküldene egy képet a régi és a mostani vonalról. Előre is köszi!
 
Sármellék    Tóth Bálint, 2010.11.19 21:01.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ha lenne annyi pénzem hogy ujrainditsam ezt a vonalat ujrainditanám és magánvasútként müködne
 
Koportos    Lennon15, 2010.11.19 20:56.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van infó a film történetéről és fel vannak sorolva a színészek is!

http://www.filmkatalogus.hu/Koportos--f11255
 
Barcstelep    Tóth Bálint, 2010.11.19 20:54.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hát kár hogy nem vasútállomás és az is kár hogy megszünt a nagyatád-barcs vonal
 
Koportos    atis, 2010.11.19 18:34.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm! Jók a képjelenetek a filmből, jól emlékeztem tehát. A színészek neveire sajnos nem emlékszem. Az egyik férfinak meghalt a felesége a filmszerepben.
 
Szatina-Kishajmás    kempelen, 2010.11.19 14:17.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Batttila:
A Vasúttörténet 6. kötetének 77. oldalán találhatsz bővebb információt az átépítésről. Van egy rajz is a régi-új pálya átvágásairól, de azon nem nagyon tudsz beazonosítani sokmindent.
Viszont a google earth vagy maps.google.com műholdképein még szépen kivehető a régi pálya nyomvonala Godisa és Bükkösd között.
Ha a kettőt együtt használod (a vasúttörténetben lévő rajzot és a műholdas képet) akkor szépen látható mi hol volt.
Sajnos magáról a régi megállóról eddig nem láttam képet sehol.
Ha nem is sokat, remélem valamit segítettem.
 
Lövő    balazs177, 2010.11.19 12:38.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közelmúltban sajnos elbontották az állomás büki oldalán lévő,félköríves egykori I.sz. állítóközpont épületét.Ezt az épületet,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg.
 
Pusztabánréve    náb, 2010.11.18 17:16.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom, hogy ilyen kihalt a környék.
Az ötvenes években pezsgő élet folyt az állomáson és környékén. Szerettünk télen időzni iskola után a jó meleg váróteremben és beszélgetni az állomásfőnök csinos és okos lányával, akiről azóta sem hallottam semmit.
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2010.11.17 23:40.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekelne, hogy 1970-73 előtt hol, hogyan nézett ki az első megállója. Godisa és Bükkösd között jópár régi sínkanyart levágtak, patakot is eltereltek. Az útfelüljáró és maga a sínek "alá" is temérdek mennyiségű földet használtak fel. A '70 előtti térképeken is jól kivehető az akkori nyomvonal, és hogysmint változtatták át ezen a részén a tájat.
Vasúttörténeti könyvekben nem találtatok erről információt?
Illetve maga a 70-73-as építkezésekről.
 
Koportos    batttila, 2010.11.17 22:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most néztem meg a Koportos c. magyar filmet, és mivel elég jól látszik a megállóhely épülete, ezért elküldöm most.
 
Tokod    Edyboy, 2010.11.17 17:03.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010 november 16-án újra Bz járt Tokodon :))
 
Pécs    pezsman, 2010.11.17 12:11.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Összegezve a jövő évi Pécs környéki változásokat:

A Bp-Pécs vonalon az IC-k a Keleti pályaudvar helyett a Délibe érkeznek és onnan indulnak, ezzel csökken a menetidő. Személyes megjegyzés, hogy több mint pofátlanság ezzel a módszerrel csökkenteni a menettartamot, hiszen semmi fejlesztés nem történik, csak az útvonal rövidül. Az IC-k többsége Pincehelyen is megáll, bár nem tudom, hogy ennek mennyi értelme van. Úgy gondolom, hogy Pincehely helyett inkább Pusztaszabolcson kellene megállniuk a csatlakozó vonalak miatt.

A 47-es vonal szerencsére jó menetreddel újraindul.

A 60-as vonal menetrendje teljesen rossz, nem illeszkedik a lakosság igényeihez, ezért a barcsi kistérség jogosan tiltakozik, bár sajnos eredménytelenül. A szombathelyi gyorsvonatok száma 3-ról 2-re csökken, a Corvinus pedig Pécs és Barcs között Bécs felé mindenhol megáll.

A Pélmonostor felé közlekedő nemzetközi vonatokat törlik a menetrendből.

Tehát a komlói szárny újraindulásával együtt is csak egy szó illik a változásokra: SZÉGYEN!
 
Barcs    pezsman, 2010.11.17 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2010/2011-es menetrend a 60-as vonal számára végzetesen rossz. Ha elkezdeném sorolni az értelmetlenségeket, negatívumokat, akkor több oldalt kellene írnom..
 
Szolnok    Makai István, 2010.11.17 03:55.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Józsa Béla!
Csak arra szeretnék reagálni, hogy közepes szintű ipari épület. Ez nagyon nem igaz! Lehet nem szeretni a 20. század második felének épületét, de ebben az épületben - remélhetőleg nem csak építész szemmel - nagyon sok értéket lehet felfedezni. Nem akarom felsorolni, mit szeretek benne, de elég annyi, hogy pl. ipari épületet nem burkolnak le szinte teljesen mészkővel és gránittal (még az aluljáró is ezekkel van burkolva, csak sajnos jó magyar szokás szerint lefestették csiszolás helyett...). Lehet vitatni a formavilágát, de az igényességét nem.
 
Dör    Lennon15, 2010.11.16 19:05.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van a december 12-től érvényes menetrend(végleges!):
http://www.mav-start.hu/res/2010-2011_e-book.pdf

Dörben és Bágyogszováton nem áll meg semmi, a menetrendben viszont továbbra is benne maradnak. Várható volt ez a lépés. Utasforgalom talán max 1-2 fő/hét vagy hónap...
 
Farmos    ROCOman, 2010.11.16 16:42.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát, el nem kapkodják az már biztos.
 
Budafok-Albertfalva    cheesebar, 2010.11.16 13:06.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi! kár hogy lebontják :(
 
Hidas-Bonyhád    mikimano66, 2010.11.15 20:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
üdv hofinak:a Muki egy 276 gőzös volt Bátaszéken volt egy olyan kiállítva sokáig később egy m 28 dízel ilyen Dombováron a fűtöházban még dolgozik.Bonyhád felújításáról semmi hír sincs. Tényleg a v.kezelő bringázik a forgalmista esetleg csak segített.Napi 20-22km esőben hóban nem is nevetséges.joci ésszel mesélj mert rápacsálhatunk rosszakaró is megtalálhatja az oldalt még valami a bajai vonalat és az50-est sem zárják be egyenlőre az EU sem engedi magyarázat a vasút vonalak kialakításában van fő iskolai tananyag
 
Őrbottyán    Kopavogur, 2010.11.15 12:09.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A háború előtt villamosított volt a vonal :-O Meglepett.
 
Kémes    NAGYTURBO, 2010.11.14 22:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor réges-régen az Ormánság második szíve volt-e kis állomás!
"A Kémes-Ilmapusztai Erdei Vasút"

 
Fényeslitke    Valika, 2010.11.14 21:21.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson dolgoztam 17 évet. Mit mondjak?- imádtam. Csak kevés település büszkélkedhet-ett 3 pályaudvarral. Szamély, Déli és Északi. A falu neve meg nem véletlen. Tényleg fényes.-kényes.litke. Amugy a világ közepe.
 
Solymár    Petrás Bence, 2010.11.14 18:00.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Képvadászok című magyar filmet.
 
Gádoros    ROCOman, 2010.11.14 17:51.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bede András - Kiss László: Gádoros vasúttörténete. http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm
 
Dabas    prozak01, 2010.11.14 16:36.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És a hátsó homlokzat
 
Dabas    prozak01, 2010.11.14 16:35.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai állapotok. Az állomásépület a peron felől
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:14.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy emlék táblát tényleg megérdemelne a vonal
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bontás 4
 
Előző Első    ... [ 427 ] [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] ...   Utolsó Következő