Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] ...   Utolsó Következő

Pusztabánréve    náb, 2010.11.18 17:16.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom, hogy ilyen kihalt a környék.
Az ötvenes években pezsgő élet folyt az állomáson és környékén. Szerettünk télen időzni iskola után a jó meleg váróteremben és beszélgetni az állomásfőnök csinos és okos lányával, akiről azóta sem hallottam semmit.
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2010.11.17 23:40.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekelne, hogy 1970-73 előtt hol, hogyan nézett ki az első megállója. Godisa és Bükkösd között jópár régi sínkanyart levágtak, patakot is eltereltek. Az útfelüljáró és maga a sínek "alá" is temérdek mennyiségű földet használtak fel. A '70 előtti térképeken is jól kivehető az akkori nyomvonal, és hogysmint változtatták át ezen a részén a tájat.
Vasúttörténeti könyvekben nem találtatok erről információt?
Illetve maga a 70-73-as építkezésekről.
 
Koportos    batttila, 2010.11.17 22:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most néztem meg a Koportos c. magyar filmet, és mivel elég jól látszik a megállóhely épülete, ezért elküldöm most.
 
Tokod    Edyboy, 2010.11.17 17:03.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010 november 16-án újra Bz járt Tokodon :))
 
Pécs    pezsman, 2010.11.17 12:11.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Összegezve a jövő évi Pécs környéki változásokat:

A Bp-Pécs vonalon az IC-k a Keleti pályaudvar helyett a Délibe érkeznek és onnan indulnak, ezzel csökken a menetidő. Személyes megjegyzés, hogy több mint pofátlanság ezzel a módszerrel csökkenteni a menettartamot, hiszen semmi fejlesztés nem történik, csak az útvonal rövidül. Az IC-k többsége Pincehelyen is megáll, bár nem tudom, hogy ennek mennyi értelme van. Úgy gondolom, hogy Pincehely helyett inkább Pusztaszabolcson kellene megállniuk a csatlakozó vonalak miatt.

A 47-es vonal szerencsére jó menetreddel újraindul.

A 60-as vonal menetrendje teljesen rossz, nem illeszkedik a lakosság igényeihez, ezért a barcsi kistérség jogosan tiltakozik, bár sajnos eredménytelenül. A szombathelyi gyorsvonatok száma 3-ról 2-re csökken, a Corvinus pedig Pécs és Barcs között Bécs felé mindenhol megáll.

A Pélmonostor felé közlekedő nemzetközi vonatokat törlik a menetrendből.

Tehát a komlói szárny újraindulásával együtt is csak egy szó illik a változásokra: SZÉGYEN!
 
Barcs    pezsman, 2010.11.17 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2010/2011-es menetrend a 60-as vonal számára végzetesen rossz. Ha elkezdeném sorolni az értelmetlenségeket, negatívumokat, akkor több oldalt kellene írnom..
 
Szolnok    Makai István, 2010.11.17 03:55.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Józsa Béla!
Csak arra szeretnék reagálni, hogy közepes szintű ipari épület. Ez nagyon nem igaz! Lehet nem szeretni a 20. század második felének épületét, de ebben az épületben - remélhetőleg nem csak építész szemmel - nagyon sok értéket lehet felfedezni. Nem akarom felsorolni, mit szeretek benne, de elég annyi, hogy pl. ipari épületet nem burkolnak le szinte teljesen mészkővel és gránittal (még az aluljáró is ezekkel van burkolva, csak sajnos jó magyar szokás szerint lefestették csiszolás helyett...). Lehet vitatni a formavilágát, de az igényességét nem.
 
Dör    Lennon15, 2010.11.16 19:05.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van a december 12-től érvényes menetrend(végleges!):
http://www.mav-start.hu/res/2010-2011_e-book.pdf

Dörben és Bágyogszováton nem áll meg semmi, a menetrendben viszont továbbra is benne maradnak. Várható volt ez a lépés. Utasforgalom talán max 1-2 fő/hét vagy hónap...
 
Farmos    ROCOman, 2010.11.16 16:42.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát, el nem kapkodják az már biztos.
 
Budafok-Albertfalva    cheesebar, 2010.11.16 13:06.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi! kár hogy lebontják :(
 
Hidas-Bonyhád    mikimano66, 2010.11.15 20:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
üdv hofinak:a Muki egy 276 gőzös volt Bátaszéken volt egy olyan kiállítva sokáig később egy m 28 dízel ilyen Dombováron a fűtöházban még dolgozik.Bonyhád felújításáról semmi hír sincs. Tényleg a v.kezelő bringázik a forgalmista esetleg csak segített.Napi 20-22km esőben hóban nem is nevetséges.joci ésszel mesélj mert rápacsálhatunk rosszakaró is megtalálhatja az oldalt még valami a bajai vonalat és az50-est sem zárják be egyenlőre az EU sem engedi magyarázat a vasút vonalak kialakításában van fő iskolai tananyag
 
Őrbottyán    Kopavogur, 2010.11.15 12:09.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A háború előtt villamosított volt a vonal :-O Meglepett.
 
Kémes    NAGYTURBO, 2010.11.14 22:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor réges-régen az Ormánság második szíve volt-e kis állomás!
"A Kémes-Ilmapusztai Erdei Vasút"

 
Fényeslitke    Valika, 2010.11.14 21:21.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson dolgoztam 17 évet. Mit mondjak?- imádtam. Csak kevés település büszkélkedhet-ett 3 pályaudvarral. Szamély, Déli és Északi. A falu neve meg nem véletlen. Tényleg fényes.-kényes.litke. Amugy a világ közepe.
 
Solymár    Petrás Bence, 2010.11.14 18:00.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Képvadászok című magyar filmet.
 
Gádoros    ROCOman, 2010.11.14 17:51.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bede András - Kiss László: Gádoros vasúttörténete. http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm
 
Dabas    prozak01, 2010.11.14 16:36.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És a hátsó homlokzat
 
Dabas    prozak01, 2010.11.14 16:35.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai állapotok. Az állomásépület a peron felől
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:14.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy emlék táblát tényleg megérdemelne a vonal
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bontás 4
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bontás 3
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:11.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bontás 2
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.11.14 15:10.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy pár kép a bontásról (100-as Híd)
 
Dör    peron, 2010.11.14 14:52.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lennon, te ezt miből gondolod, hogy se Dőrön, se Bágyogszováton nem fognak megállni a vonatok a 2010-2011-es menetrendi évadban?
hol hallottál róla ?
 
Szőlősnyaraló régi    szõlõsnyaralói, 2010.11.13 21:03.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Trainmodeller!

"A fotón látható épület az átjáróhoz és az egykori jelzőhöz tartozó őrház. A régi megálló épülete nem itt volt, hanem még lejjebb, a 31-eshez közel! Az átjáró viszont mindig is itt volt, a tökföldekhez, ki az országútra (31-es).
A régi megállóhelyről fotó nem maradt fent, plakát viszont igen, sajnos a plakát a kifőzdében (Mácsár) van kirakva így digitalizálásra nem hozzáférhető."

Valójában, nem őrház! Vasúti lakóház volt.

Azt már leírtam, hogy hol volt a régi állomás. /Műholdas térképen, most is látni azt a szabad területet ahol eredetileg állt./
 
Magdolnatelep    szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:52.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
" Az 1947/1948. évi téli menetrendben még működő megállóként szerepel.
A későbbi években a megállót Szőlősnyaraló szomszédos megállóhellyel összevonták, és ekkor létesült a két megálló köyött Szőlőstelep új megállóhely."

Emlékezetem szerint, valamikor 1970. körül vonták össze a két megállót.


 
Magdolnatelep    szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:49.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a kép jobb szélétől még jobbra esett, a vasút felénk néző oldalán. Kicsi, de nagyon szép épületecskéje volt.
 
Szőlősnyaraló régi    szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:37.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szőlősnyaraló megállóhely épülete a vasút másik oldalán volt, a két épület között van a vasúti átjáró, ami a képen nem látható. A sín és az átjáró közötti ficakban volt a megálló, a peron - magas töltésen - Sülysáp felé nyúlt kb. 150 -200 métert.
A megállótól két sorompót kezeltek, a helyit, és az un. kiskókait.

A következő megálló Magdolna-telep , közvetlenül a 31-es út előtt, tulajdonképpen Sülysáp /Tápiósüly/ területén állt.
 
Zichyújfalu    v43 3201, 2010.11.13 17:35.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én nemrég jártam az állomáson és akkor kereszt volt az állomáson. Azegyik vonat fehérvár felöl jött,mi meg sárbogárd felöl,és ez azt bizonyítj hogy Zichyújfalú ujra állomás

 
Bécsújhely    Lennon15, 2010.11.13 16:05.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 12-től megszűnik a személyszállítás:
113b Schrambach - Markt St. Aegyd a. N.

115b Obergrafendorf - Mank

120b Scheibbs - Kienberg-Gaming

811 Krems an der Donau - Emmersdorf (tavasztól őszig lesz elvileg Radtramper hétvégenként)

830 Schwarzenau - Zwettl Stadt

831 Schwarzenau - Waidhofen an der Thaya

912c Bad Pirawarth - Sulz Museumsdorf

S7 Leopoldau - Erzherzog-Karl-Straße
 
Előző Első    ... [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] ...   Utolsó Következő