Pusztabánréve
náb, 2010.11.18 17:16.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnálom, hogy ilyen kihalt a környék.
Az ötvenes években pezsgő élet folyt az állomáson és környékén. Szerettünk télen időzni iskola után a jó meleg váróteremben és beszélgetni az állomásfőnök csinos és okos lányával, akiről azóta sem hallottam semmit.
|
|
Szatina-Kishajmás
batttila, 2010.11.17 23:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekelne, hogy 1970-73 előtt hol, hogyan nézett ki az első megállója. Godisa és Bükkösd között jópár régi sínkanyart levágtak, patakot is eltereltek. Az útfelüljáró és maga a sínek "alá" is temérdek mennyiségű földet használtak fel. A '70 előtti térképeken is jól kivehető az akkori nyomvonal, és hogysmint változtatták át ezen a részén a tájat.
Vasúttörténeti könyvekben nem találtatok erről információt?
Illetve maga a 70-73-as építkezésekről.
|
|
Koportos
batttila, 2010.11.17 22:49.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most néztem meg a Koportos c. magyar filmet, és mivel elég jól látszik a megállóhely épülete, ezért elküldöm most.
|
|
|
Tokod
Edyboy, 2010.11.17 17:03.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010 november 16-án újra Bz járt Tokodon :))
|
|
|
Pécs
pezsman, 2010.11.17 12:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Összegezve a jövő évi Pécs környéki változásokat:
A Bp-Pécs vonalon az IC-k a Keleti pályaudvar helyett a Délibe érkeznek és onnan indulnak, ezzel csökken a menetidő. Személyes megjegyzés, hogy több mint pofátlanság ezzel a módszerrel csökkenteni a menettartamot, hiszen semmi fejlesztés nem történik, csak az útvonal rövidül. Az IC-k többsége Pincehelyen is megáll, bár nem tudom, hogy ennek mennyi értelme van. Úgy gondolom, hogy Pincehely helyett inkább Pusztaszabolcson kellene megállniuk a csatlakozó vonalak miatt.
A 47-es vonal szerencsére jó menetreddel újraindul.
A 60-as vonal menetrendje teljesen rossz, nem illeszkedik a lakosság igényeihez, ezért a barcsi kistérség jogosan tiltakozik, bár sajnos eredménytelenül. A szombathelyi gyorsvonatok száma 3-ról 2-re csökken, a Corvinus pedig Pécs és Barcs között Bécs felé mindenhol megáll.
A Pélmonostor felé közlekedő nemzetközi vonatokat törlik a menetrendből.
Tehát a komlói szárny újraindulásával együtt is csak egy szó illik a változásokra: SZÉGYEN!
|
|
Barcs
pezsman, 2010.11.17 12:01.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010/2011-es menetrend a 60-as vonal számára végzetesen rossz. Ha elkezdeném sorolni az értelmetlenségeket, negatívumokat, akkor több oldalt kellene írnom..
|
|
Szolnok
Makai István, 2010.11.17 03:55.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Józsa Béla!
Csak arra szeretnék reagálni, hogy közepes szintű ipari épület. Ez nagyon nem igaz! Lehet nem szeretni a 20. század második felének épületét, de ebben az épületben - remélhetőleg nem csak építész szemmel - nagyon sok értéket lehet felfedezni. Nem akarom felsorolni, mit szeretek benne, de elég annyi, hogy pl. ipari épületet nem burkolnak le szinte teljesen mészkővel és gránittal (még az aluljáró is ezekkel van burkolva, csak sajnos jó magyar szokás szerint lefestették csiszolás helyett...). Lehet vitatni a formavilágát, de az igényességét nem.
|
|
Dör
Lennon15, 2010.11.16 19:05.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van a december 12-től érvényes menetrend(végleges!):
http://www.mav-start.hu/res/2010-2011_e-book.pdf
Dörben és Bágyogszováton nem áll meg semmi, a menetrendben viszont továbbra is benne maradnak. Várható volt ez a lépés. Utasforgalom talán max 1-2 fő/hét vagy hónap...
|
|
Farmos
ROCOman, 2010.11.16 16:42.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát, el nem kapkodják az már biztos.
|
|
|
Budafok-Albertfalva
cheesebar, 2010.11.16 13:06.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi! kár hogy lebontják :(
|
|
Hidas-Bonyhád
mikimano66, 2010.11.15 20:33.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
üdv hofinak:a Muki egy 276 gőzös volt Bátaszéken volt egy olyan kiállítva sokáig később egy m 28 dízel ilyen Dombováron a fűtöházban még dolgozik.Bonyhád felújításáról semmi hír sincs. Tényleg a v.kezelő bringázik a forgalmista esetleg csak segített.Napi 20-22km esőben hóban nem is nevetséges.joci ésszel mesélj mert rápacsálhatunk rosszakaró is megtalálhatja az oldalt még valami a bajai vonalat és az50-est sem zárják be egyenlőre az EU sem engedi magyarázat a vasút vonalak kialakításában van fő iskolai tananyag
|
|
Őrbottyán
Kopavogur, 2010.11.15 12:09.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A háború előtt villamosított volt a vonal :-O Meglepett.
|
|
Kémes
NAGYTURBO, 2010.11.14 22:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor réges-régen az Ormánság második szíve volt-e kis állomás!
"A Kémes-Ilmapusztai Erdei Vasút"
|
|
Fényeslitke
Valika, 2010.11.14 21:21.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson dolgoztam 17 évet. Mit mondjak?- imádtam. Csak kevés település büszkélkedhet-ett 3 pályaudvarral. Szamély, Déli és Északi. A falu neve meg nem véletlen. Tényleg fényes.-kényes.litke. Amugy a világ közepe.
|
|
Solymár
Petrás Bence, 2010.11.14 18:00.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a Képvadászok című magyar filmet.
|
|
Gádoros
ROCOman, 2010.11.14 17:51.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bede András - Kiss László: Gádoros vasúttörténete. http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm
|
|
Dabas
prozak01, 2010.11.14 16:36.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a hátsó homlokzat
|
|
|
Dabas
prozak01, 2010.11.14 16:35.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai állapotok. Az állomásépület a peron felől
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:14.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy emlék táblát tényleg megérdemelne a vonal
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 4
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:11.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 3
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:11.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 2
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:10.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy pár kép a bontásról (100-as Híd)
|
|
|
Dör
peron, 2010.11.14 14:52.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lennon, te ezt miből gondolod, hogy se Dőrön, se Bágyogszováton nem fognak megállni a vonatok a 2010-2011-es menetrendi évadban?
hol hallottál róla ?
|
|
Szőlősnyaraló régi
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 21:03.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Trainmodeller!
"A fotón látható épület az átjáróhoz és az egykori jelzőhöz tartozó őrház. A régi megálló épülete nem itt volt, hanem még lejjebb, a 31-eshez közel! Az átjáró viszont mindig is itt volt, a tökföldekhez, ki az országútra (31-es).
A régi megállóhelyről fotó nem maradt fent, plakát viszont igen, sajnos a plakát a kifőzdében (Mácsár) van kirakva így digitalizálásra nem hozzáférhető."
Valójában, nem őrház! Vasúti lakóház volt.
Azt már leírtam, hogy hol volt a régi állomás. /Műholdas térképen, most is látni azt a szabad területet ahol eredetileg állt./
|
|
Magdolnatelep
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
" Az 1947/1948. évi téli menetrendben még működő megállóként szerepel.
A későbbi években a megállót Szőlősnyaraló szomszédos megállóhellyel összevonták, és ekkor létesült a két megálló köyött Szőlőstelep új megállóhely."
Emlékezetem szerint, valamikor 1970. körül vonták össze a két megállót.
|
|
Magdolnatelep
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a kép jobb szélétől még jobbra esett, a vasút felénk néző oldalán. Kicsi, de nagyon szép épületecskéje volt.
|
|
Szőlősnyaraló régi
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:37.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szőlősnyaraló megállóhely épülete a vasút másik oldalán volt, a két épület között van a vasúti átjáró, ami a képen nem látható. A sín és az átjáró közötti ficakban volt a megálló, a peron - magas töltésen - Sülysáp felé nyúlt kb. 150 -200 métert.
A megállótól két sorompót kezeltek, a helyit, és az un. kiskókait.
A következő megálló Magdolna-telep , közvetlenül a 31-es út előtt, tulajdonképpen Sülysáp /Tápiósüly/ területén állt.
|
|
Zichyújfalu
v43 3201, 2010.11.13 17:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én nemrég jártam az állomáson és akkor kereszt volt az állomáson. Azegyik vonat fehérvár felöl jött,mi meg sárbogárd felöl,és ez azt bizonyítj hogy Zichyújfalú ujra állomás
|
|
Bécsújhely
Lennon15, 2010.11.13 16:05.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
December 12-től megszűnik a személyszállítás:
113b Schrambach - Markt St. Aegyd a. N.
115b Obergrafendorf - Mank
120b Scheibbs - Kienberg-Gaming
811 Krems an der Donau - Emmersdorf (tavasztól őszig lesz elvileg Radtramper hétvégenként)
830 Schwarzenau - Zwettl Stadt
831 Schwarzenau - Waidhofen an der Thaya
912c Bad Pirawarth - Sulz Museumsdorf
S7 Leopoldau - Erzherzog-Karl-Straße
|
|