Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 4
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:11.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 3
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:11.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bontás 2
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
Viktor, 2010.11.14 15:10.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy pár kép a bontásról (100-as Híd)
|
|
|
Dör
peron, 2010.11.14 14:52.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lennon, te ezt miből gondolod, hogy se Dőrön, se Bágyogszováton nem fognak megállni a vonatok a 2010-2011-es menetrendi évadban?
hol hallottál róla ?
|
|
Szőlősnyaraló régi
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 21:03.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Trainmodeller!
"A fotón látható épület az átjáróhoz és az egykori jelzőhöz tartozó őrház. A régi megálló épülete nem itt volt, hanem még lejjebb, a 31-eshez közel! Az átjáró viszont mindig is itt volt, a tökföldekhez, ki az országútra (31-es).
A régi megállóhelyről fotó nem maradt fent, plakát viszont igen, sajnos a plakát a kifőzdében (Mácsár) van kirakva így digitalizálásra nem hozzáférhető."
Valójában, nem őrház! Vasúti lakóház volt.
Azt már leírtam, hogy hol volt a régi állomás. /Műholdas térképen, most is látni azt a szabad területet ahol eredetileg állt./
|
|
Magdolnatelep
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
" Az 1947/1948. évi téli menetrendben még működő megállóként szerepel.
A későbbi években a megállót Szőlősnyaraló szomszédos megállóhellyel összevonták, és ekkor létesült a két megálló köyött Szőlőstelep új megállóhely."
Emlékezetem szerint, valamikor 1970. körül vonták össze a két megállót.
|
|
Magdolnatelep
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a kép jobb szélétől még jobbra esett, a vasút felénk néző oldalán. Kicsi, de nagyon szép épületecskéje volt.
|
|
Szőlősnyaraló régi
szõlõsnyaralói, 2010.11.13 20:37.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szőlősnyaraló megállóhely épülete a vasút másik oldalán volt, a két épület között van a vasúti átjáró, ami a képen nem látható. A sín és az átjáró közötti ficakban volt a megálló, a peron - magas töltésen - Sülysáp felé nyúlt kb. 150 -200 métert.
A megállótól két sorompót kezeltek, a helyit, és az un. kiskókait.
A következő megálló Magdolna-telep , közvetlenül a 31-es út előtt, tulajdonképpen Sülysáp /Tápiósüly/ területén állt.
|
|
Zichyújfalu
v43 3201, 2010.11.13 17:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én nemrég jártam az állomáson és akkor kereszt volt az állomáson. Azegyik vonat fehérvár felöl jött,mi meg sárbogárd felöl,és ez azt bizonyítj hogy Zichyújfalú ujra állomás
|
|
Bécsújhely
Lennon15, 2010.11.13 16:05.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
December 12-től megszűnik a személyszállítás:
113b Schrambach - Markt St. Aegyd a. N.
115b Obergrafendorf - Mank
120b Scheibbs - Kienberg-Gaming
811 Krems an der Donau - Emmersdorf (tavasztól őszig lesz elvileg Radtramper hétvégenként)
830 Schwarzenau - Zwettl Stadt
831 Schwarzenau - Waidhofen an der Thaya
912c Bad Pirawarth - Sulz Museumsdorf
S7 Leopoldau - Erzherzog-Karl-Straße
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pénztár már jó ideje nem működik, a jegykiadás megszűnt. A jegyautomata maradt. Forgalmi szolgálat továbbra is van.
|
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Herkules az állomáson(nov 5.)
|
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vörösiszap-katasztrófa híre Deutschkreutzba is eljutott:
|
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:52.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomási kocsma.
|
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:51.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás soproni kijáratánál van egy kis őrház.
|
|
|
Sopronkeresztúr
Lennon15, 2010.11.13 15:46.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Deutschkreutz.
|
|
|
Kóny
Lennon15, 2010.11.13 15:44.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület egy részét nemrég átfestették.
|
|
|
Dör
Lennon15, 2010.11.13 15:41.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól egy vonat sem fog itt megállni.:(
|
|
Bágyogszovát
Lennon15, 2010.11.13 15:41.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltástól egy vonat sem fog itt megállni.:(
|
|
Csenger
Karasi Miklós, 2010.11.13 11:30.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Óvári születésű vagyok az 50-ess elején Vissza állitották a Szatmár és Óvári közötti vasút vonalat azért hogy ujjra lerombolják Óváriban És vetésben is volt Állomás részben még mostan is állnak a falak Küldök majd róla képet.Karasi Miklós Szatmárnémeti
|
|
Ágfalva
András, 2010.11.13 00:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek vasútvonalnak a villamosításáról nem regélnek véletlenül ? Van valakinek hiteles információja ?
Furcsállom, hogy Ágfalva állomását még nem nyitották meg újra az utasforgalom előtt. Határellenőrzés már régóta nincs, meg lehetne állítani a személyvonatokat, ha egy megfelelő peront kiépítenének a vágány mellé. Lehetne a falunak egy vasúti megállója.
|
|
Vulkapordány
András, 2010.11.13 00:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes ez a tavaly villamosított Pordány - Nezsider vasútvonal : Pordány és Kismarton között 25 kV / 50 Hz, onnantól tovább az osztrák rendszerű 15 kV / 16 2/3 Hz. Kismartonon építették ki az áramnemváltás lehetőségét. Ez szükségessé teszi, hogy csak kétáramnemű villamos motorvonatok, illetve csak kétáramnemű Taurusok járhatnak a vonalon.
Szépen felújította a vonalat az ÖBB. Korábban csak egy forgalommal alig rendelkező kis mellékvonal volt.
|
|
Diósjenő
M.machinátor, 2010.11.11 23:01.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hetvenes évek második felében (végén)voltak még közvetlen kocsik Romhányba Vácról,ahogy emlék képeimbe van (ekkor olyan tíz-tízenéves voltam)nagymuterral meg a tesommal jártunk Magyarkútról Bánkra fürödni(a telekről (ott van-volt egy strand a tavon))és a nagymuter nem volt a 'gyerekekkel'hajlandó 'átszállni'így a közvetlen vonattal jártunk(hetente többször is).A délelötti vonat első két kocsija Drégelynek ment a hátsó kettő meg Romhánynak (persze a mozdonycserénél nekünk is aktívan részt kellett a vasútasok nagy örömére).Aztán visszafelé nem túl késő délután(kb3ó.)ment már lefelé Bánkról így épp optimális idejü volt a fürdözés.Dióson össze akasztották a két szerelvényt és már csattogtunk is lefelé,jóval négy elött már baktattunk a sineken a telek felé.Ha jól emlékszem 1/2 5 felé már jött is vissza és vitte a melósokat(jó teli volt mindig).A hetvenes évek végén nyolcvanas évek elején közvetlen kocsik jártak a Nyugatiból(nem sokkal nyolc előtt indultak és kilenc elött-után a környék telek tulajai már kapirgátak)hétvégi kiránduló vonatnak hivták és késő délutánment vissza a Nyugatiba közvetlen kocsikkal(az emúlt rendszer ócska vivmánya?).
|
|
Sopronkertes
Lennon15, 2010.11.11 20:33.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baumgarten állomásépülete 1979-ben. Az épület már nem áll.
forrás: flickr.com
|
|
|
Nagylapos
Adani_, 2010.11.11 11:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly még volt szolgálat, legalábbis a vonatnak tisztelgett egy vasutas, de asszem meneszteni már akkor se menesztett. Aztán mikor már véglegesen átadták az új megállót, nyilván megszűnt a szolgálat is é felvételi épületre is lakat került. Gyakorlatilag Csugar és Pusztapó sorsára jutott, Csugarhoz hasonlóan itt is áthelyezték a megállót, de itt jó irányba közelebb a házakhoz és az átjáróhoz nem úgy mint Csugaron, ahol pont, hogy távolabb a falutól jó 300m-re tették.
|
|
Nagylapos
Budai János, 2010.11.11 09:57.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épület ma is megvan,de az első és a negyedik vágányokat,elbontották.
Még az átépítéskor 2009-ben.
Jegykiadás 2000év óta nem volt, szolgálattevő sincs egy éve már.
Nagylapos megállóhely lett a régi állomás épülettől kb.400m.re Mezőtúr irányába van kiépítve,mindkét átmenő vágány mellett,széles peronok,a személyvonatok érkezését hangszóró módja be,sz.gépről.
Automata rendszer, működik itt is.
|
|
Budapest-Ferencváros
Alacc, 2010.11.09 19:10.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom 1995. február 17-én adták át a Domino 70-et. Akkoriban kezdtek csak az elektronikus biztosítóberendezések beszivárogni az országba, így nem lehetett még ekkora állomásra olyat telepíteni. Egyébként a D70 felülvezérelve a számítógéppel a mai napig tökéletesen kielégíti az igényeket.
|
|
Dunaharaszti külső
gabi1996, 2010.11.09 18:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Ráckevei-Duna hídja Dunaharaszti külső után
|
|
|
Dunaharaszti
gabi1996, 2010.11.09 17:53.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.11.07.
|
|
|