Tatárvár
siófok35, 2009.02.28 23:15.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt nem sok minden van, a megálló nem is közelíthető meg köves úton. Van a közelben néhány ház, főleg kisebbségiek szoktak fel-le szállni.
|
|
Kaposfüred
siófok35, 2009.02.28 23:12.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy nagyon hangulatos kis állomásocska, 3 vágánya van. Utas nem sok,pénztár azért van. Az állomás mögött van egy helyijáratos busz fordulója.
|
|
Moha-Rakodó
nikovics, 2009.02.28 23:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép 2008 januárjában készült a forgalmi irodával szemben, az iparvágányon tolatás folyik.
|
|
|
Vitnyéd-Csermajor
Gery, 2009.02.28 22:53.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vitnyéd megállóhelyet 1877.december 1-jén nyitotta meg a Gysev a 33. számú őrháznál. A megállóhelyet 5 évvel később áthelyezték a faluhoz közelebb lévő 32. számú őrházhoz a helybeliek kérése miatt. 1928-ban egy várószobával gyarapodott a megállóhely, majd 1931-ben átnevezték Vitnyéd-Csermajorra és megálló-rakodóhellyé nevezték ki. 1997-ben bontották el az épületet.
|
|
Moha-Rakodó
nikovics, 2009.02.28 22:53.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2008 július 2. -án készült képen én is rajta vagyok, méghozzá jobbra a bakterház erkéjén (én vagyok a váltókezelő)tisztelt "kempelen" ha legközelebb arra jársz, és látod ott a motorom ((ez is rajt van a fotón) sárga - fehér Suzuki) akkor látogass meg, vendégem vagy egy jó kávéra. Tisztelettel Nikovics Tamás. Ui.: Természetesen mindenkit szívesen látok.
|
|
Sopron
Central, 2009.02.28 18:11.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sopron-Ebenfurth vasútvonal,Sopron-Sopronkertes állomásközében még áll a Gysev 56.-os sz.lakóőrháza,és egykori szolgálati épülete.
|
|
Pestszentimre
atis, 2009.02.28 15:31.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! A sorompóig járt ki az 51-es villamos a 142-essel párhuzasmosan Imre-felsőtől 1983 ,07. 06. -ig. Asorompótól fölfelé a 40-es járt a Béke térre 1975-ig. Sajnos már mindkettőre ,csak kevés nyom emlékeztet.pl néhány vasoszlop,főleg a volt 40-es vonalán.
|
|
Szeged
atis, 2009.02.28 14:55.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Többször voltam itt legelőször 2005-ben, azóta felújították, gyönyörű. A ház tényleg nagyon hasonlít az aradira, hiszen többek között az is PFAFF FERENC remekműve.Mikor utoljára ott jártam akkor végre ,már azt is elkezdték tatarozni. Az idegenszívű szolgalélek mért nem SZABADKÁRA-t mond be sjuboticára helyett? Itthon bátran használjuk elrabolt helységneveinket eredetiben MAGYARUL!
|
|
Óalmás
Mi (M&C), 2009.02.27 16:50.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyi kiegészítést még, ha lehet:
a menetrend az előbb is hivatkozott Balla László munkája, viszont felvet még egy érdekes kérdést:
volt egy "Bácsborsódi tanyák" megállóhely is.
Üdv!
|
|
Óalmás
Mi (M&C), 2009.02.27 16:39.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez alapján mondtam h. a megálló neve "Mátételeke-Óalmás" volt.
|
|
|
Balatonarács
1047, 2009.02.27 15:35.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet felujították
|
|
Lovasberény
1047, 2009.02.27 15:29.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Januárban csoda történt: egy héten 4 tehrvonat közlekedett!
|
|
Táborfalva
istván, 2009.02.27 14:18.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen major néven Táborfalva csurgai major állomás néven szerepelt.A régi állomási épület a sorompó mellett van.A raktári épület ma is megvan a poggyászfeladás jelentős volt amit vasutas raktárnok végzett.A jelenlegi épület muzeális jellege szembetűnő.Az állomást 1938 kőrül kezdték építeni.Tábofalván rendezték ugyanis a lovashajtó világbajnokságot még az akkori miniszterelnök is meglátogatta Árpád motorvonattal.Az állomáson öt vasúti vágányzat van,magas peron kiépítéssel az utasok fel és leszállás érdekében.A IV számú vágány csonka vágányban végződik amely tovább építhető lenne az ipari parkba.Az V számú vágányból ágazik ki a HM iparvágány amelyet mai napig használnak.Ez is tükrözi Táborfalva állomás inrastrukturális fontosságát.Régen gőzmozdonyok járták a vonalat és ma dízel mozdonyok vontatják a kocsikat.Táborfalvai állomás fontos katonai szállításokat is végez,C csoportú állomásnak volt besorolva titkosítás végett kizárólag katonai rakodásra volt kijelölve.Ez történt az állomáson és az iparvágány különböző rakodóhelyein.A IV számú vágány mellett oldal rakodó található ami közforgalmú rakodóterület.A vonalunkon gyakran közlekedik a MÁV nosztalgia Kft-n keresztül megrendelt régi vagonokból álló 424-es gőzvontatású mozdonnyal Táborfalfa vagy a tanyacsárda célállomással.Az állomáson mind a kezdő és végpont felőli oldalon a helyszíni állítású váltókat váltókezelő végzi.Az állomás túlsó végén található a vasutas szolgálati lakás.A további információkért kutatást végzek.
|
|
Kisújszállás
Peron, 2009.02.27 13:51.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasutasadam: Karcag kistérségi székhely, és lakossága jóval több mint Kisújszállásé... amúgy meg nehogy már megálljon egy nemzetközi vonat ott, ahol a belöldi gyors is megáll...
|
|
Röszke
tataia, 2009.02.27 11:26.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kibővített állomásépület, az új részen a vámosok vannak.
A jegykiadás megszűnt, így a konténer mára feleslegessé vált.
|
|
|
Kisújszállás
Vasutasadam, 2009.02.27 11:22.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem kár, hogy nem áll meg a Tisza, se a Corona.
Az egyetlen vonatot kivették, amivel normálisan le lehetett jönni.
Nem tudom, miért állnak meg Karcagon a bihari IC-k, illetve az imént említett járatok.
Ezügyben már írtam panaszt is a Startnak, válasz nem jött.
Ti mit gondoltok?
|
|
Révkomárom (SK)
tataia, 2009.02.27 11:20.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület az utcafront felől fotózva
|
|
|
Kisújszállás
Vasutasadam, 2009.02.27 11:18.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kedvenc Mo-i állomásom!
Nagyon tetszik!
Főleg a gép utastájékoztató :-))
|
|
Érd felső
tataia, 2009.02.27 11:18.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A péztár új épülete
|
|
|
Balástya
atosz66, 2009.02.27 09:42.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A V43 1218 vontatta Szeged-Kkfháza között közlekedő személyvonat - melyből csak a gép látszik - elhalad Balástya állomás nagyon szép III. osztályú felvételi épülete előtt egy nyári délutánon.[2004. június 23.]
|
|
|
Budapest-Ferencváros
raps, 2009.02.26 20:40.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyan csak félig meddig tartozik a hozzászólásom a Fradihoz, de ide küldöm hisz tipikus példája a magyar vasút elkallódásának, végleges és teljes leépülésének. Rengeteg állomást, megállót érintettek az évek óta zajló rombolások. Sok megszűnt ( pl: Ózd Külső ma már csak képen létezik, Berente Szénpályaudvar szintén csak kép, Budapest-Józsefvárost hívhatnánk Budapest-Szellemvárosnak, és még sorolhatnám a halott helyeket ( Pestújhely, Törökőr..... )). Az én véleményem az hogy, ha nem vigyázunk értékeinkre hamarosan csak múlt lesz a magyar vasút. És a TIPIKUS PÉLDA:
Budapest-Ferencváros
Részei:
Bp. Dunaparti Teher pu. - megszűnt,
Külső Dunapart Teher pu. - megszűnt,
Sertésvásártér-megszűnt,
Marhavásártér-megszűnt,
Gubacs-üresen tátong a felvételi épület,
Az egykoron a fradihoz tartozott Kőbánya-Hízlaló - működik (??) ugyan de a sínek között kar vastagságú fák nőnek(!!!!!),
Maradt a Keleti, meg a Nyugati rendező, meg a Fradi pályaudvar......
|
|
Pestszentimre felső
siofok35, 2009.02.26 19:09.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2-3 hete megszűnt a pénztár. Így a helyzet a következő:
-Van szolgálat
-Megállóhely
-pénztár nincs
-van a mh mellett egy iparvágánykeresztezés, melynek kiszedték a kereszteződarabját, de a jelzők megvannak.
-elvileg térközőr is, de a követés nam túl gykori
Pestszentime felső is belépett a Gyékényes kavicsbánya elág. és még ki tudja hány, szinte felesleges szolg. hely sorába...
|
|
Dombóvár
Erik777, 2009.02.26 18:19.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andras, működik ez a mozdony vagy azzá tehető?
|
|
Dombóvár
Erik777, 2009.02.26 18:07.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokorói betyár, a képeden még egy NoHAB is van. Szuper!
|
|
Budafok-Háros
Erik777, 2009.02.26 17:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép téglaépület, de nem a Déli-Vasút által építve.
|
|
Gávavencsellő felső
Deák Csaba, 2009.02.26 16:49.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balsáról érkező személyvonat elhagyta Gávavencsellő felső állomást.
|
|
|
Balsa
Deák Csaba, 2009.02.26 16:45.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balsa állomás
|
|
|
Szarvaskő
tataia, 2009.02.26 15:14.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a várból fotózva
|
|
|
Mór
buki, 2009.02.26 11:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hát kár hogy ilyen silány sorsra jutót ez az állomás pár éve még nagy volt a nyüzsi többször volt kereszt (pl. Györ-pécs és a szfvár.-Komárom ) teherforgalom is volt bőven ma már csak néhány bz jár meg 1-2 teher a pusztavámi vonal meg már jó pár éve halot
|
|
Kecskéscsárda
raps, 2009.02.26 08:53.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen! Jogos a felvetés! Cegléd és Abony közt valóban volt egy Kecskéscsárda nevű mh. Ugyanúgy mint ahogy Abony és Szolnok közt egy Paládicspuszta nevű mh. Valamint Szoboszló és Ebes közt Vérvölgy. Nagyon sok olyan mh van még, ami nincs felvéve, egyik vonalra sem.
|
|