Sopron-Gyártelep
Central, 2009.03.06 19:57.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Sopron-Déli pu.felé.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Central, 2009.03.06 19:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Ágfalva felé.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Central, 2009.03.06 19:42.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1954-ben itt megállóhelyet létesítettek a vonattal bejáró közeli gyárakban dolgozók részére,"Sopron Gyártelep"felirattal.A megállóhely 1969.január 5.-éig üzemelt.(Eddig jártak ki a magyar személyvonatok Ágfalváig)
|
|
|
Romhány
alexejevics, 2009.03.06 19:36.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rendberakták a vonal felépítményét, most már újra lehet végig 40-nel menni.
|
|
Szatina-Kishajmás
Gábor16, 2009.03.06 19:13.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen.Abaligett elött volt egy (a mainál rövidebb) alagút.Képem nincs róla csak egy régi térképem (volt) ami ezt is jelöli.
|
|
Sopron-Gyártelep
Gery, 2009.03.06 17:25.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely közelébe található volt 17.-es őrház, amit ma is laknak.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Gery, 2009.03.06 17:21.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Osztrák motorvonat robog át a rég elfelejtett megállóhelyen.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Gery, 2009.03.06 17:19.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Sopron felől nézve. A megálló peronja a sínek innenső felén volt.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Gery, 2009.03.06 17:17.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáró és a megállóhely feltételes helye. A peron az innenső oldalon volt.
|
|
|
Sopron-Gyártelep
Gery, 2009.03.06 17:14.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopron-Gyártelep Ágfalva felől nézve. A peron a sínek túloldalán lehettet.
|
|
|
Süttő felső
raps, 2009.03.06 16:17.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akár még lehetne is egy a két megálló. Bennem csak az hagy kétséget, hogy a 41-es menetrend szerint a 7. vonalon (Esztergom-Almásfűzitő), esztergomtól Dunamocs 15, míg Süttő 16 km. Vagyis előbb jött Dunamocs, majd aztán 1 km távolságra Süttő. Most pedig előbb jön Süttő, és onnan 1 km-re Süttő felső. Magyarul ellenkező az irány. DE!!! Mi van akkor, ha dunamocsból lett Süttő, és süttőből meg Süttő-felső??? ( Amúgy - mint azt biztosan vágják a kollégák is - Dunamocs ma Szlovákia egyik dunaparti települése Moca néven.... )
|
|
Süttő felső
Feri74, 2009.03.06 13:39.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1969-es Személydíjszabási kilométermutatóban Süttő felső szerepel de Dunamócs nem.
|
|
Galgaguta
czupe, 2009.03.06 11:09.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez már régóta csak megállóhelyként működik. Tessék javítani! Lezárt vágányzáró sorompó és egy halom betonalj az I. vágányra helyezve jelzi. Egyébként mikor minősítették át megállónak? (kép: 2008. júl. 13.)
Jegykiadás maradt.
|
|
|
Méhkerék
Lennon15, 2009.03.06 06:51.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az épület bontásra került!
Már bontják is!
Pedig ez egy IV. osztályú HÉV felvételi épület volt. Csak nagyobb ajtajai és ablakai voltak.
|
|
Süttő felső
szvdom, 2009.03.06 02:22.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Dunamócs megállóhely egy és ugyanaz a mai Süttő felsővel, vagy helyileg különbözött a két megállóhely? Ki tud erről valamit (forrást is megnevezve)?
|
|
Tiszajenő-Vezseny
Rbatka, 2009.03.06 00:00.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárépületet elbontották.
|
|
Tiszaug
Rbatka, 2009.03.05 23:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egészen pontosan 2009. 03. 04-én szűnt meg a forgalmi szolgálat. A nyíltvonali visszajelentésű fénysorompót már kb. másfél hónapja felszerelték, a kitérők csúcssínjeit néhány napja szedték ki.
|
|
Szatina-Kishajmás
atis, 2009.03.05 20:51.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Amikor a viadukt megszűnt, a nyomvonal módosításakor ,alagút is szűnt -e meg ? Jó volna erről is, a mai állapotot bemutató kép.
|
|
Budapest-Nyugati pu.
Pukkancs94, 2009.03.05 19:22.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrhely. A kép a reggeli ingavonat utolsó kocsijából készült.
|
|
|
Kőbánya alsó
Pukkancs94, 2009.03.05 19:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A reggeli lajosmizsei ingavonat kihúz a megállóból. A kép az utolsó kocsiból készült és sajna kissé elmozdult...
|
|
|
Világospuszta
viragi, 2009.03.05 17:34.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fotó 2009-ben készült, egy enyhe január végi napon. A vasúti pálya jobb oldalán még látszik az egykori megálló peronjának helye. A háttérben, középtől egy kicsit balra és felfelé látható fehér pont a kb. 4 km-re lévő romhányi csempegyár épülete, amely kiviláglik a távolabbi hegyvonulat aljából.
Az előtérben keresztbe húzódó sáros földút a Bánk-Romhány műutat köti össze a világospusztai mezőgazdasági épületekkel, átszelve a már megszüntetett vasútvonalat.
|
|
|
Barcs
pista87, 2009.03.05 17:20.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó ötlet...
Csak mennyibe kerülne újrafesteni, lehozni, stb.
Egyébként mivel lesznek pótolva?
|
|
Péterhida-Komlósd
Lupin27, 2009.03.05 16:58.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Péterhidai vagyok - a képviselő testület elé viszem a problémát - de a terület a MÁv tulajdonában van.
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.05 15:54.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a felvételi épület előről
(az út túloldalán is sok volt a fa nem csak az épület előtt)
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.05 15:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás déli vége (bakterház előtt) -ről nézve
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.05 15:50.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bakterház és melléképülete
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.05 15:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a "pályaudvar" a végén bakterházzal,
a bal oldali út az 51-es főút, ami a régi nyomvonal volt
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.05 15:45.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az állomás és melléképülete hátulról
|
|
|
Mezőhegyes
Zsolt, 2009.03.05 14:48.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üzenet mindenkinek, akit érdekel és érint:
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen, Szentendre)2009. áprilisától új bejárati épülettel lesz gazdagabb: a mezőhegyesi vasútállomás másolata kerül(t) felépítésre! Emellett pedig egy 2,1 km hosszú vasúti pályát is megépítünk, amin egy felújított Ganz-Jendrassik féle motorvonat fog közlekedni (BC-Mot 422).
|
|
Barcs
pezsman, 2009.03.05 11:06.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már biztos, hogy elkerülnek az MD-k innen a nyári menetrendváltással. Viszont szerintem érdemes lenne elgondolkodni azon, mi lenne, ha egy selejtet Barcsra hoznának és kiállítanák, mint máshol a gőzösöket. Barcs a Dél- Dunántúl egyik legfontosabb állomása volt, s évtizedeken át az MD-k jártak erre... Nem lenne rossz egyedülálló módon kiállítani egy motorkocsit:)
|
|